-

 

Średnia ocena: 4.5  Głosów: 2

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (9)

  • Wrotycz 04.04.2019
    Na razie skupię się tylko na tytule. Chodzi o przestraszony nocny koszmar? Czym? Sobą sen się przestraszył? Swoim własnym koszmarem?
  • yanko wojownik 05.04.2019
    Ale kłamać, czy nie? Może nie będę. Nie zastanawiałem się nad tytułem, wydał mi się, jak się mówi - fajny. Zaś ma swoje źródło w tekście punkowej piosenki napisanym wcześniej. Ot link do miejsca http://www.opowi.pl/cztery-teksty-punkowych-piosenek-a50373/ - to ostatni tekst (- prolog do tego?)

    Zarąbiście, że zwracasz na to uwagę, bo skłania by się zastanowić na sensem... a to ciekawe. Jednoznacznej odpowiedzi na teraz, jak się niechybnie domyślasz, nie posiadam - może nawijać o metaforach niezamierzonych - jakbym się uparł, że wszystko przemyślałem, ale by to była nieprawda.

    Dziękuję Ci w ogóle za czytnięcie - mam jeszcze kilka przemyśleń, ale to potem na podsumowanie.
  • Wrotycz 06.04.2019
    Nie kłamać, to bez sensu.
    Powiem Ci tak. Ta tytułowa metafora jest mocna, tak jakby rzeczywistość miała świadomość i sama swoich elementów się przestraszyła.
    I nas przy okazji też:

    "Coś wypada straszy lękiem

    Przerażenie

    I popycha go brutalnie"

    Nie przeczytałam całości, zdecydowanie powinieneś dawkować ten poemat. Tym bardziej, że zawiera wiele wątków - refleksji i nie sposób ich na raz 'zmieścić w głowie'. A co dopiero odnieść w komentarzu.
    Góra pięć, sześć zwrotek - najlepiej połączonych czymś.
    No to namędrkowałam:)
    Pozdrawiam, Yanko.
  • yanko wojownik 07.04.2019
    Wrotycz, "Straszy lękiem" - no tak czasem to trzeba dłużej pomyśleć.... :) Dziękuję Ci.
  • Canulas 04.04.2019
    No dobra. Obadajmy.

    "Bezlitośnie mózg wysysa
    Mroczna zdzira nie umyta" – nieumyta

    "Metaforą całą sforą
    Uderzyła bez kontroli" – tutaj nie mam pewności, ale nie wiem czy nie lepiej: Metafory całą sforą" Albo – Metafor – ale metafor się rozjedzie.

    "Starcy biją w zagajniku
    Lepiej nie wejść tam na siku
    Bo bez miary będą prali
    Aż po plecach idą ciary" – tutaj aż się prosi: Aż po plecach pójdą ciary.

    "Na swym wózku jest weteran
    Co nocami ma wspomnienia
    Od miłości do ojczyzny
    Pozostały mu trzy blizny" – a tutaj, i prawdopodobnie tylko raz, pozwolę sobie zaingerować głębiej w treść.

    Na swym wózku jest weteran – jest, no i co, że jest? - Poza tym raczej wiadomo,że na swym.
    Co nocami ma wspomnienia – alternatywa, to "noc po nocy" lub "noc za nocą", ale ok.
    Od miłości do ojczyzny – Ewentualnie, skoro pozostałość, Po miłości
    Pozostały mu trzy blizny – podając liczbę, odzierasz blizny z przymiotu pozafizycznego. Skoro ich liczba jest zdefiniowana, nie mogą być np uszczerbkiem na psyche, a są zakleszczone w kręgu ułomności stricte fizycznych.

    W wózku zniszczony weteran
    Noc za nocą ma wspomnienia
    Po miłości do ojczyzny
    Pozostały tylko blizny.

    No tak na szybko, od czapy i kompletnie z dupy. W zupei można się tak wwiercać wszędzie, ale po co?

    Czytam dalej i kolejna zwrotka jest mocno spowinowacona z tą, którą i ugryzłem, więc skoro konkretyzujesz, moje powyższe zmiany tracą sens ;).

    "Długo może opowiadać
    Jak niczego się nie bojąc
    Napadali każde życie
    Chcące przetrwać choćby skrycie
    Bóg nie patrzył' – to ładne, bo trochę odarte z dosłowności.

    Ok, od połowy mnie już zmęczyło. Zbyt długuie. Zbyt nieskondensowane. Dotyka zbyt wielu tematów. Podeszło mi na poziomie poszczególnych zwrotek, ale nie jako całość.
     
    Na koniec wrzucę Ci ze trzy moje próby podjazdu pod Częstochowę. W zasadzie podobne, choć krótsze. Se obaczycz lub nie.
    http://www.opowi.pl/krew-na-lisciach-a35543/
    http://www.opowi.pl/cyrk-a34043/
    http://www.opowi.pl/zwykla-rymowanka-o-wojnie-ktorej-nie-a35253/
    Wiem, że dzielisz, ale myślę, że 3- zwrotek na skupionej uwadze, to max.
    Pozdro. Nie umiem ocenić, ale widzę to jako 3+/4-
  • yanko wojownik 05.04.2019
    No wielki Ci szacuj i ogromniaste dzięki - się nie spodziewałem tyle treści wartościowej i pouczającej na temat. Wykorzystam wsje porady w dopracowaniu treści. Uświadomienie jest ważne - chyba go dostąpiłem albo doznałem.
    Myślę, że forma za bardzo nużącą jest, że poprawie ją w zakresie, w miarę możliwości i umiejętności, podpierając się Twoją obszerną fachową poradą i część pierwszą (w ramach edycji) zmienię na fragment. Bo to może męczyć czytelnika, przeczyta kilka zwrotek i się zniechęci, żeby potem zajrzeć w ogóle do jakieś treści. Myślę, że słusznie tak zadziałać.
    Rzuciłem twór zapędu pod komentarze - opinie i o to chodziło żeby dostać jakieś wskazówki - te są cenne i nie ma co torturować tematem czytelnika więcej.
  • Canulas 05.04.2019
    yanko wojownik, uwwagimi styklo na jakieś 30zl zwrotek, potem już tyle, ile. Może inni, jeśli przyjdą, odbiorą inaczej
  • yanko wojownik 05.04.2019
    Canulas, Takie cosie znajdują odbiorców, znajomi co nie piszą a czytają, niektórzy to konsumują z radością. Tutaj są twórcy - jak się orientuję raczej - służą poradą (jakikolwiek komentarz coś potrafi wnieść - nauczyć często), dręczyć ich treścią mało atrakcyjną (jeśli w ten sposób zapodaną) a długą w ilości przesadnej, to nie fair. Cieszę się, że to wrzuciłem, bo otrzymałem fachowe porady, na których bazując, mogę to poprawić i dopisać do wspomnianej liczby zwrotek. Ale nie ma powodu żeby tym męczyć odbiorców - emocjonalnie tego nie przeżywam (duży już jestem), tylko po prostu stwierdzam.
  • yanko wojownik 05.04.2019
    Podzięki Wam obojgu za… Cenne, bo już coś wiem.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania