Poprzednie częściLBnP II - Pamiętnik

LBnP XII - Dwie twarze

Istota popatrzyła na ołtarz i położonego na nim wilka obleczonego w owczą skórę. Jakiś dowcipniś zbezcześcił świątynię. Postać o dwóch twarzach postanowiła dać mu nauczkę. Mówiono na nią Janus. Jedna z jej twarzy wyrażała wieczną wrogość i wykrzywiał ją wściekły grymas, druga wręcz przeciwnie uosabiała wesołość i radość.

Janus przebiegł przez wioski i zadupia, góry i lasy, a wszystko to uczynił szybkością błyskawicy. Zdziwił się więc, gdy okazało się , że człek, którego ścigał cały czas go wyprzedza. Widział ślady pozostawione przez sprawcę. Prowadziły go, a może tylko wodziły na manowce. Jaki śmiertelnik mógł się tak szybko poruszać?

Aż w końcu go zobaczył. Istotę posiadającą cztery twarze zwrócone w cztery strony świata.

- I co, brachu? Coś ci nie pasi? – zapytał Światowid. – Myślisz, że jak masz dwie twarze to nikt ci nie podskoczy?

A potem Światowid zniknął. Janus wiedział, że napotkał silniejszego przeciwnika od siebie i wolał na razie podkulić ogon. Przemienił się w wilka i pognał w dzikie ostępy.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 8

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (14)

  • fanthomas 28.06.2018
    nic lepszego nie wymyśliłem
  • Margerita 28.06.2018
    ode mnie masz pięć bo mi się tekst widzi
  • WItamy w Bitwie. Brawo!!!
  • Keraj 28.06.2018
    Tekst mi się podoba 5
  • Justyska 28.06.2018
    Fajnie, zupełnie inne podejście do tematu. Bardzo symboliczne i daje szerokie możliwości do interpretacji. Super, ze jeszcze zdazyles w terminie!
    Pozdrawiam serdecznie!
    Ps. A nie powinno być Świętowit? Ale nie wiem to tylko wątpliwość, a nie zarzut.
  • fanthomas 28.06.2018
    światowid to tak potocznie
  • fanthomas 28.06.2018
    a świętych nie chciałem w to mieszać ;)
  • Justyska 28.06.2018
    fanthomas dobry ruch :)
  • Canulas 28.06.2018
    "Janus przebiegł przez wioski i zadupia, góry i lasy, a wszystko to uczynił szybkością błyskawicy. " - chyba brakuje "z"

    "Zdziwił się więc, gdy okazało się , że człek, którego ścigał cały czas go wyprzedza." - przecinek bliżej.

    Całkiem fantomasowe, całkiem luźne, zgrabne i o typowym humorze. Kolejny wyimek szalonego humoru z Twej rozległej stajni.
  • Pan Buczybór 28.06.2018
    No, szkoda jedynie, że takie króciutkie. Poza tym całkiem ok i jak zwykle fajne. Pozdro
  • marok 28.06.2018
    Humorek jest, ale no krótkie. No ja jestem lekko zawiedziony, ale 5 dam bo zasługuje ;)
  • Zapraszamy Szanownego Autora na Forum do glosowania
  • KarolaKorman 30.06.2018
    Znam takiego Boga pod nazwą Świętowit, ale myślę, że myślimy o tym samym.
    Pozdrawiam :)
  • Na Forum zapraszamy do głosowania

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania