Poprzednie częściInspiracja (cz. 1)

Inspiracja (cz. 5)

- Halo?

- Cześć Alicja. Co tam u ciebie?

- O, cześć Dominik. Wszystko w porządku. Właśnie kończę pisać pracę na zaliczenie.

- A na jaki temat?

- "Różne odcienie romantyzmu".

- No proszę! Romantyzm to moja ulubiona epoka literacka.

- Moja również, choć i pozytywizmem nie pogardzę. A jak tam twoja nowa książka?

- Szkoda gadać... Nadal cierpię na chroniczny brak weny.

- Spokojnie. Nie nakładaj na siebie niepotrzebnej presji. Wszystko w swoim czasie.

- Dzięki. Słuchaj, mam dla ciebie pewną propozycję. Może chciałabyś wybrać się jutro ze mną na spacer po plaży?

- Wiesz co, bardzo chętnie, tylko mam taką nietypową prośbę. Czy podczas spotkania może towarzyszyć nam moja koleżanka z akademika? Ma na imię Marta i niestety na co dzień zmaga się z depresją. Ostatnio przeżywa ciężkie chwile i staram się, jak tylko mogę, aby podnieść ją jakoś na duchu. Myślę, że wyjście do ludzi dobrze by jej zrobiło. Co ty na to?

Dominik poczuł lekkie ukłucie rozczarowania, liczył bowiem na romantyczny spacer z Alicją zwieńczony kolacją przy świecach. Z drugiej jednak strony wolał spotkać się z nią w towarzystwie koleżanki, niż w ogóle, tym bardziej, że kolejnego dnia musiał stawić się w pracy. Poza tym, nie chciał sprawić zawodu tak wspaniałej dziewczynie.

- Jasne, czemu nie - odparł. - Być może uda nam się choć trochę poprawić jej humor.

- Super! Jesteś kochany! To co, widzimy się o... 16?

- Tak, pasuje mi.

- Świetnie, a zatem do jutra!

- Do zobaczenia!

Dominik odłożył słuchawkę z szerokim uśmiechem na ustach. Cieszył się, że po kilku dniach przerwy ponownie spotka się z Alicją. Jego radości nie mogło zmącić nawet towarzystwo przygnębionej koleżanki. Co więcej, zaczął traktować tę właśnie okoliczność jako szansę, by zaimponować dziewczynie wrodzoną empatią oraz wrażliwością. W końcu chyba każda kobieta chciałaby mieć u swego boku wprawnego pocieszyciela.

 

C. D. N.

 

J. T.

Następne częściInspiracja (cz. 6)

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 2

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (3)

  • Cicho_sza 02.02.2022
    Ależ zawód. Trudno, Dominik w imię wyższych celów musi wziąć na klatę koleżankę z depresją, która może okazać się niezwykle inspirująca historią na książkę. Kto wie?
  • Jordan Tomczyk 02.02.2022
    Pomysł już jest, jaką rolę ma odegrać koleżanka, ale póki co nomen omen cicho sza?
  • satyrekrol 03.02.2022
    Tutaj Jordanie ci nie pomogę, bo nie czytam nic w częściach. Mógłbyś spróbować napisać opowiadanie fantastyczne, oparte o jakiś pomysł.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania