Poprzednie częściLBnD 30 - Amazonka

LBnD 41 In vino veritas

W tym roku święta spędziłam na wsi. Śnieg zasypał drogi, trudno było wyjść z domu. Gospodarz zaproponował spacer do piwniczki. Dziwne miejsce; na drzwiach wisiała tabliczka z napisem: koniec świata. W środku - regały z winem. Pierwszy zawierał butelki z napisem DZISIAJ. W następnym leżały flaszki z etykietą JUTRO i ostatni regał oznakowany ZAWSZE. Najprzedniejsze okazało się wino z trzeciego regału, po którym chętnie rozmawialiśmy o literaturze, historii, polityce. Na stoliku leżała księga gości, do której należało wpisać limeryk, co uczyniłam.

 

Pewien gospodarz z Mszana,

siedział w piwniczce od rana.

Winkiem częstował z zapałem,

ochotny duchem i ciałem.

Teraz wychowuje syna.

Średnia ocena: 4.8  Głosów: 4

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (8)

  • Urszula Pieńkowska dwa lata temu
    Bardzo ciekawe drabble. Chętnie posiedziałabym w takiej piwniczce.
    Gratuluję ?
    Pozdrawiam
  • Dekaos Dondi dwa lata temu
    Kikimora↔Takie baśniowy jakby tekst i ciekawy pomysł z butelkami z↔dzisiaj, jutro, zawsze. I że akurat z trzeciego najlepsze. Można różnie rozumieć, w zależności o przemyśleń, a nawet wiary, w to czy tamto.
    No i limeryk też zastanawia:)↔Pozdrawiam:)?↔%
  • Szpilka dwa lata temu
    Kikimora, to nie jest limeryk, poza tym - "Mszana" i "rana" nie rymują się z "syna" ?

    "Pewien gospodarz z Mszana"
    winem częstował z rana,
    gdy pijana pani
    łatwo leżeć na ni
    i nie czuje się przegrana.
  • kikimora dwa lata temu
    Wiem, że to nieudolny limeryk - na potrzeby drabbelka. Następnym razem przyłożę się bardziej fachowo.
  • Szpilka dwa lata temu
    Kikimora

    Liczę na Ciebie ?
  • 110101011 dwa lata temu
    Ale toto śmiszne! Miała Pani świetny koncept na ten drabbel i wykonanie przypadło mi do gustu za co bardzo dziękuję - poprawił mi się humor.
    Pozdrawiam serdecznie i kłaniam się nisko!
  • LBnDrabble dwa lata temu
    Rzpoczynamy głosowanie. Osiem drabble i tylko 800 słówek do zaczytania.
    Witamy i zapraszamy na Forum:
    https://www.opowi.pl/forum/literkowa-bitwa-na-drabble-glosowanie-w1241/
    Głosujemy do 14 kwietnia /czwartek/ godz. 23.59
    Dziękujemy wszystkim za i liczymy na Autorów i na obowiązkowe czytanie i pozostawienie komentarzy.
    Literkowa
  • Cicho_sza dwa lata temu
    Człek po alkoholu podobno bliższy prawdy w swoich wypowiedziach, aniżeli na trzeźwo ? Sympatycznie ?

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania