LBnR 85 - Gość w dom

Literkowa Bitwa na Rymy - Strach

 

nie wypiję trucizny gdy podana w filiżance

nie wypiję gdy podana pod nos

choć szanuję brak szacunku

nie wypiję co podane

 

nic nie szkodzi możesz kruszyć

zamiotę pod dywan

myszy nakarmię

i pochowam je w panice

 

możesz już iść

przecież nie wypijesz co podane

a rozsypanego nie ruszysz

Następne częściLBnR 89 - inspiracje

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 8

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (26)

  • Dekaos Dondi 05.05.2021
    Justysko↔Bardzo na tak i szkoda, że jeno tyle:)
    Co do interpretacji, to jakbym na szczycie spadzistego dachu wędrował.
    Coś jakby "dwa w jednym" przeciwstawne... po dwóch stronach... lub nie.
    Nie potrafię załapać myśli, by sprecyzować:)→Coś mi umyka:)↔Pozdrawiam:)↔%
  • Justyska 05.05.2021
    Witaj DD, spadzisty dach, to napewno dobre porównanie:)
    Dzięki piękne i pozdrawiam!
  • pansowa 05.05.2021
    Wiersz jako taki jest dobry, ale mam kłopot z załapaniem o co cho, w kontekście pewnych strof.
    Szczególnie trzecia w pierwszej strofoidzie nijak mi nie pasuje do reszty.
    Czym jest szanowanie braku szacunku, kiedy mowa jest o ostrożności i refleksji, że peel nie da sobą manipulować (ta myśl o tym, że nie wypijesz wszystkiego, tylko dlatego, że ładnie podane i to pod nos)?
  • Justyska 05.05.2021
    Witam, ogólnie to nie lubię tłumaczyć, ale tak po krótce - szanowanie braku szacunku to dla mnie ustępliwość ponad miarę. Napisałam "choć szanuję..." czyli w domyślę - pomimo że przeważnie, ale nie tym razem. Czyli osoba z drugiej strony wie, że może sobie na wiele pozwolić, ale peel mówi, nie tym razem, choć wciąż siedzi cicho.
    Takie moje pokrętne rozumowanie, dziękuję z wizytę i przemyślenia.
    Pozdrawiam serdecznie
  • pansowa 05.05.2021
    Justyska Fakt, że trochę pokrętne i nie bardzo do mnie przemawia (zbyt pokombinowane więc jest to w wierszu), ale dzięki za próbę naświetlenia.:)
  • Justyska 05.05.2021
    pansowa tak, pewnie masz rację, ale jestem pod względem nieuleczalna.:)
  • pansowa 05.05.2021
    Justyska Toteż nie zamierzam Cię leczyć tylko wiersz zrozumieć :)
  • łoizok 05.05.2021
    Zawiłe ale w tym urok :D
  • Justyska 05.05.2021
    Dzięki piękne łoizok za pozytywny odbiór:))
  • Witamy i dziękujemy za odzew. Życzymy fajnej zabawy. Jeszcze prosimy o zaznaczenie w pracy konkursowej: Literkowej Bitwy na Rymy

    Literkowa
  • JamCi 05.05.2021
    Troszku mi się z Agrypiną skojarzyło. Taki Wersal ą ę. Patrzymy sobie w oczy znad porcelany i w wyobraźni widzimy sztylet wbijany pod żebro.
    Nienawiść ukryta pod formami.
    Tylko myszy żal, bo co one winne, że ludzie zdolni do wszystkiego.
  • Justyska 05.05.2021
    Zawsze zwierzątek szkoda najbardziej. Dziękuję za wizyte:)
  • Trzy Cztery 05.05.2021
    Gość przychodzi, chociaż wie, że jest niechciany, a gospodarz ugaszcza go z nieukrywaną niechęcią i wie, że gość o tej niechęci wie. W takim razie myszy nie muszą być chowane w panice. Mogą być zwyczajnie, ze spokojem pogrzebane w piwnicy. A jeszcze lepiej - ogrodzie. Wtedy na ich grobkach mogą wyrosnąć jakieś chwasty:)
  • Trzy Cztery 05.05.2021
    A najlepiej - chwasty ozdobne. Np. oset:)
  • Justyska 05.05.2021
    Pozory trzeba zachować :) dziękuję za wizytę i komentarz.
    Pozdrawiam!
  • Pasja 06.05.2021
    Gość w dom, Bóg w dom… Wszystko, co najlepsze podawano by ugościć.
    "nie wypiję trucizny, gdy podana w filiżance" - nawet najlepsza porcelana nie ukryje, co jest w środku,
    „nic nie szkodzi możesz kruszyć” - przyzwolenie gospodarza na brak szacunku, a nietakt zamiecie pod dywan dla ciekawskich myszek.
    „możesz już iść” - nie skruszysz kopii, ale przynajmniej zachowasz pozory.
    Pokonanie strachu poprzez panikę czasem jest jedynym rozwiązaniem.

    Pozdrawiam
  • Justyska 06.05.2021
    Dokładnie tak Pasjo, dzięki piękne!
  • pansowa 06.05.2021
    Dokładna wersja powiedzenia to "Gość w dom, a domu ni ma!" :)))
  • Justyska 07.05.2021
    pansowa haha :))))
  • Bardzo interesujący, nie podany wprost i zmuszający do zastanowienia utwór, po lekturze którego każdy może wyciągnąć inne wnioski. I to jest tu chyba najlepsze :)
    Pięknie :)
    Pozdrawiam Justyska :)
  • Justyska 07.05.2021
    Dzięki Maurycy :)
  • Rozpoczynamy głosowanie! Zapraszamy na Forum:
    https://www.opowi.pl/forum/glosowanie-literkowa-bitwa-na-rymy-bez-w478/
    Nalezy zaglosować do 15 maja /sobota/ północ
    Czytamy, komentujemy i głosujemy według zasady: 3 - 2 - 1 - plus uzasadniamy dlaczego?
    Liczymy na obowiązkowe czytanie i pozostawienie komentarza.
    Literkowa
  • 00.00 15.05.2021
    Hmmm, ciężko ocenić nie wnikając w szczegóły.
    Pogonić takiego gościa w cholerę. ?
  • Justyska 16.05.2021
    Dokładnie:) Dzięki za wizytę
  • Pan Buczybór 15.05.2021
    Mocne
  • Justyska 16.05.2021
    Dziękuję Panie B

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania