List - Poprawność płćiowa

Szanowni Państwo,

Potrzebny mi pomoc w prowadzonej obecnie remoncie.

Remonta się już drugą miesiącę ciągnie.

 

Mam do wywiercenia dwóch dziurów pod półk.

Potrzebuję wbić w ściana kołkę 6x80mm,

wkręcić śruba dwugwintowego.

Wtedy będę mógł płyta od półka dokręcić nakrętkiem.

 

Nakrętek jest z przekontnym krawędziów około 12 mm

ale gwintę ma m6 (sprawdziłem) pasuje do gwinty dwuśrubu.

Moim zdaniem będzie z podkładkiem wystarczająco trzymał półk ze wszystkim co na nim postawie.

 

Nie wiem czy do takiej operacji wystarczy mi zwykły wiertark

czy może powinienem użyć młoty udarowej z funkcją wiercenia?

Ścian niby z płytu gipsowego ale podłożonego płytem OSB a wiertark mój leciwy i na korbk.

 

Też nie wiem czy łeba śrubu powinna być na torksę czy krzyrzakę czy wystarczy taki z sześciokątom pomiędzy jedną a drugą gwintą?

Półk ma dźwigać projektorę multimedialną i pewnie jakiegoś donica z kwiatką

i pewnie książka lub dwóch.

 

Zawiśnie koło okny po przeciwnym stronie od wejsci.

A ten ścian z wejścią pomaluję na białą i będę mieć wspaniałą kinę domową.

 

Wdzięczny bym był za pomoc bo już jedeną wiertłę zniszczyłem a nie do końcy znam przyczyna.

Średnia ocena: 4.8  Głosów: 6

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (21)

  • słone paluszki dwa lata temu
    Fajne, ale niekonsekwentne.
    Niekonsekwentne, ale fajne.
  • Poncki dwa lata temu
    Starałem się jak mogłem. Chociaż przypuszczał, że z tą nieoomselwencją o mnie chodzi.
  • słone paluszki dwa lata temu
    Tak.
  • Poncki dwa lata temu
    słone paluszki
    Na potrzeby konsekwencji, jednorazowo mogę skłamać, że identyfikuje się jako kobieta ;)
  • Szpilka dwa lata temu
    niech żyje śruba!
    babski rodzaj,
    no i gruba,
    nie to co gwóźdź - dodam ?

    Poncki, przewrotne i zabawne.
  • Poncki dwa lata temu
    Dzięki.
    Niech żyją!
  • Narrator dwa lata temu
    Jeśli trudno pisać normalnie o czymś niezwykłym, należy pisać dziwacznie na temat choćby najbanalniejszy.
  • Poncki dwa lata temu
    Znaczy, że Ci się podoba?
  • Narrator dwa lata temu
    Poncki, to czy mi się podoba akurat nie ma najmniejszego znaczenia. Ważne, że to napisałeś i się spełniłeś jako pisarz. ?
  • Poncki dwa lata temu
    Narrator
    Kurczę, to brzmi jak byś napisał:
    - Popełniłeś ten tekst!
    A na marginesie właśnie dla mnie ważne czy Ci się podobało czy nie.
  • Narrator dwa lata temu
    Poncki, chodziło mi o to, że sam powinieneś znać wartość swojego produktu.

    Kiedy coś sprzedajesz, to nie zadajesz pytań, czy klientowi się podoba, ale zachwalasz, że to najlepsza rzecz jaką kiedykolwiek napisano. Ale ja bym tego nie kupił, ponieważ nie przepadam za masakrowaniem ojczystego języka. ?
  • Poncki dwa lata temu
    Narrator
    Hmmm, a czy aby czasem nie podchodzisz do tego zbyt poważnie?
    Poza tym celem moim nie było bezczeszczenie naszego języka a wręcz odwrotnie - wykorzystanie jego piękna.

    Uwierz mi sprzedał bym piasek na pustyni ale to jest zupełnie odmienna sytuacja niż sprzedaż produktu. To nie jest marketing.
    Bardziej to widzę jak bym posadził znajomych na kanapie w salonie przed pobazgraną ścianą.
    Te bazgroły na ścianie bardzo mi się podobają i jestem ciekaw czy im też się podobają.
    Nie mam zamiaru nikogo przekonywać do niczego, nie mam zamiaru wciskać im, że im to też się podoba.
    Po prostu, chcę wiedzieć czy podzielają moją opinię.
  • Trzy Cztery dwa lata temu
    "Poprawność płciowa" - no właśnie... Jak ma się odzwierciedlać w języku? Czy język ma ulegać wszelkim pomysłom, a czasem - kaprysom?

    Twój wiersz jest żartobliwy i pokazuje galimatias językowy, który całkiem niechcący może prowadzić do zagłady:)

    Czy ściana, czy ścian? A, to zależy. Jak z gipsu - to "ścian", bo gips to rodzaj męski. A jak ze stali i szklanych tafli - to "ściana", bo stal jest rodzaju żeńskiego, podobnie jak tafla.

    Co jednak, gdy materiał jest zmieszany?...
    Czy my, ludzie, naprawdę zdajemy sobie sprawę, że pewnego razu patrzymy na ściano- ścianę, a innego pewnego razu - na ściano-ścian?

    "Też nie wiem czy łeba śrubu powinna być na torksę czy krzyrzakę czy wystarczy taki z sześciokątom pomiędzy jedną a drugą gwintą" - :)

    Wiersz - eksperyment, i - coś mówi.
  • Poncki dwa lata temu
    ... który całkiem niechcący może prowadzić do zagłady:)
    Jak ten ksiądz co uratował chłopca ale niechcący się okazało, że ten chłopiec miał zamiłowanie do malowania motyli.
    Mam nadzieję, że nie doprowadzę do zagłady.
  • Poncki dwa lata temu
    A głębiej to list ten mówi o tym czego nauczyła mnie pewna najmądrzejsza na świecie kobieta, że mowa to umiejętność nazywania rzeczy i jest tym co odróżnia nas od zwierząt.

    Może kiedyś coś o tym więcej napiszę.
  • zsrrknight dwa lata temu
    Wyborne. Piękny absurd, a zarazem komentarz do pewnych trendów w pewnych środowiskach. No i dodatkowa pochwała za pomysłowość językową xd
  • Poncki dwa lata temu
    Dziękuję :) Miło słyszeć :)
  • DrV dwa lata temu
    Śmiałem się na głos xD
  • Poncki dwa lata temu
    Nie widziałem jak to tu zostawiłeś. A to już było cztery miechy temu. Śmieszne co nie ?? ?
  • Agrafka ponad rok temu
    Nie, właśnie nie chodzi o to, żeby wszystko na odwrót :-)
    Fajnie, że popełniłeś ten tekst, ale nie potrafię przeczytać, tylko się poślizgałam na nim przez chwilę :-)

    Zawieszam półkę, ale jest i książka i encyklopedia. Natomiast nikt nie ma problemu ze sprzątaczką, ale pielęgniarz chyba już się przebija, a na wyższych szczeblach raczej wyłącznie rasowo, po męsku. Wszelkie "inaczej" to zdziwianie.
    Pozdr. :-)
  • Poncki ponad rok temu
    Tego książka i tego encyklopedia ?
    Trudno też było napisać, ale miałem przy tym niezłą zabawę.

    Co do rzeczywistych zależności to zgadzam się z Tobą :)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania