Poprzednie częściList - Poprawność płćiowa

List zamknięty

Szanowna Społeczności,

Mądrego człowieka to i miło posłuchać.

 

Wybaczcie, że usunąłem oryginalny list, pod którym wielu z Was złożyło komentarz. Zdaję sobie sprawę, że włożyliście w to wysiłek i czas, lecz pod naporem trafnego argumentu przyznaję, że jest to bezsensowna debata - rzucanie grochem o ścianę.

 

Może jednak zajmijmy się sztuką.

 

Z poważaniem,

Poncki

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 3

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (366)

  • Narrator dwa lata temu
    Domyślam się, że ten artykuł to gorące bułeczki, dopiero co wyjęte z pieca, można się poparzyć! ?

    To zdanie jest dla mnie niejasne. Przeczytaj jeszcze raz, czy moja interpretacja (poniżej) jest poprawna:

    „Między komentarzami znalazło się również oskarżenia, jakoby Noico miałby wykorzystywać koncepcje komentujących, poprawiając wierszy zgodnie z ich założeniami. Następnie treść utworu usuwać i zamieszczać poza opowi lub nawet drukować bez informowania o tym fakcie ludzi, którzy mieli czynny wkład w końcową formę.”

    ->

    „Między komentarzami znalazło się również oskarżenie, jakoby Noico wykorzystywał pomysły komentujących do poprawiania wierszy zgodnie z ich opiniami. Następnie usuwał treść utworu i zamieszczał go na innych stronach lub nawet publikował w druku bez informowania o tym fakcie osób, które miały wkład w końcową formę utworu.”
  • Narrator dwa lata temu
    Więcej napiszę później.

    Żona pojechała do koleżanki na cały dzień (ladies night out), chata wolna, a to jedyna okazja, żeby pograć w gry komputerowe! ?️?
  • Poncki dwa lata temu
    Jest dokładnie tak jak mowisz. Pozna godzina i zmęczenie nie pozwoliły mi przeczytać tekstu ponownie ze zrozumieniem. Jak tylko znajdę chwilkę to poprawię wszystkie babole.
  • Poncki dwa lata temu
    Narrator
    W co grasz?
  • Narrator dwa lata temu
    Poncki

    Trainz Railroad Simulator 2022
    Mogę się tym bawić godzinami, bardzo mnie ta gra uspokaja i dobrze nastraja, zwłaszcza po przeczytaniu tego listu. ?

    Tutaj możesz obejrzeć wideo:
    https://store.trainzportal.com/pages/trainz-railroad-simulator-2022

    Odpowiedź na Twój list zamieszczę wkrótce.?
  • Poncki dwa lata temu
    Narrator
    Tak, gry mają to do siebie, że można się nimi bawić godzinami ? Są jak narkotyk...
  • Pobóg Welebor dwa lata temu
    Pierwsze pytanie, to że gdybym pomógł przy wierszu, to oczywiście nie przeszkadzałoby mi nic.
    Drugie, czy się godzi, to po czymś takim co przytoczyłeś, należy typa ignorować i tak będę robił. Solidarność jakaś powinna być. Nie zareaguję już na żadne wypowiedzi Noico. Polak-katolik, doskonały przykład.
    Pozdrawiam Ciebie Poncki ?
  • MartynaM dwa lata temu
    Poncki, ale że o co ci chodzi? Że Noico przywlaszcza czyjeś teksty?
    Przecież jego teksty lepsze niż jakichś innych, to po co miałby to robić?

    To tak samo, jak wyzwiska Ajsak, słone paluszki, kigji, czyli jednej osoby w trzech nickach, że Noico ją obrazil czy coś koło tego, ale już milczy że przyczepiala się do niego przez cały dzień prowokując chamskimi zaczepkami. Tak samo pansowa wielce pokrzywdzony. Wyzywa jak leci, ale jemu pocisnąć, to wtedy wielki krzyk.
    A jak Grainowi, ktory jeździ na wózku inwalidzkim, cały czas na ten temat dosrywa, to nikt tego nie widzi, bo Grain nie krzyczy jak to chamsko potraktowany, a Ajsak i pansowie gęba się nię zamyka?

    To żałosne, co te pajace tutaj wyprawiają. Niech swoje komentarze zamieszczą w publikacjach... tyle gowna, to nawet w obirach nie ma i to u dobrych gospodarzy.
  • MartynaM dwa lata temu
    oborach*
  • Józef Kemilk dwa lata temu
    Czemu niby nie wolno korzystać z pomocy innych? Ten portal chyba po to jest, by sobie pomagać. Chyba każdy z nas dał komuś jakieś sugestie i sam je otrzymał i stosował (jak się oczywiście nie obraził za kwestionowanie doskonałości autora). Jak nie chcesz, nie pomagaj! Paranoja jakaś. Do czego to zmierza? Przy okazji jak ktoś przyjął moje sugestie i później opublikował jakiś utwór zgodnie z nimi, to nie mam nic przeciwko, a wręcz byłbym z siebie dumny, gdyby tak było. Czy tym samym zgodnie z logiką autora tego tekstu, wszystkie zamieszczone tutaj skorygowane utwory mają mieć gwiazdkę z informacją kogo pomysł i jaka jest modyfikacja?
  • Józef Kemilk dwa lata temu
    I przy okazji popracuj nad twoimi tekstami i umieść gwiazdki, gdzie dokonałeś zmian po sugestii opowijczyków. Bo trzeba dać dobry przykład?
  • MartynaM dwa lata temu
    Jozef, tu szajba odbiła ludziom, możliwe że z upalu. Poncki w polowie nie pisze tak dobrze, jak Noico, ale wymysla, ze to Noico korzysta z jakichś jego dóbr intelektualnych.

    Zgroza!
  • Poncki dwa lata temu
    MartynaM
    Nie przekręcaj martyna.
  • MartynaM dwa lata temu
    Poncki, co niby przekręcam?
  • Poncki dwa lata temu
    Józefie, nie. Zupełnie nie o to chodzi. Jednak pozwól, że nie odpowiem na Twoje pytania w tej chwili.
  • Poncki dwa lata temu
    MartynaM
    Nigdzie nie napisałem, że korzysta z MOICH dóbr osobistych. NIE PRZEKRĘCAJ.
    Przekręcanie czyichś słów jest dezinformacją.
    Przeczytaj ze zrozumieniem co napisałem.
  • MartynaM dwa lata temu
    Poncki, a z czyich dóbr korzysta? Podaj przyklady!
  • Poncki dwa lata temu
    MartynaM
    Sęk w tym, że tego też wprost nie powiedziałem.
    To jest coś co próbuję ustalić.
    Zaznaczyłem to w tekście ze trzy razy,
    że jeszcze nie raczył mnie jegomość odpowiedzią na pytanie czy to prawda czy nie.
  • Poncki dwa lata temu
    Józef Kemilk
    Nad swoimi tekstami staram się pracować na bieżąco, na tyle na ile czas pozwala.

    Z drugiej strony ktoś kiedyś powiedział, że: "dążenie do doskonałości to masturbacja."
    ?
  • MartynaM dwa lata temu
    Jeżeli poprawiam czyjś wiersz, sugeruję zmiany na przykładach, to ten wiersz nigdy nie jest mój tylko autora.

    Czy trzeba inaczej podchodzić, twoim zdaniem, bo moim pomaga się bezinteresownie?

    Przecież wiadomo, że to bzdura.
  • Poncki dwa lata temu
    Po pierwsze, moim zdaniem wszystko zależy od tego jak głębokie są zmiany. Tutaj granica jest dość płynna, ale przyznasz, że jeżeli napisałabyś za kogoś na nowo cały tekst a zostawiła jedynie tytuł to byłby to już Twój tekst. Podałem skrajny przykład ale mam nadzieję, że rozumiesz ideę.

    Co do kwestii zgody na posługiwanie się później takim tekstem, na razie wątek pozwolę sobie pominąć.
  • MartynaM dwa lata temu
    Poncki, jeżeli z wlasnej woli podejmujesz się poprawy czyjegoś tekstu, to choćbys każde slowo zmienił, to nadal jest to czyjś tekst, a nie twój. Poprawą nie nabiera się praw autorskich.
    To trzeba aż tłumaczyć?
  • Poncki dwa lata temu
    MartynaM
    Tworząc, nabywa się prawa autorskie.
  • Poncki dwa lata temu
    MartynaM
    No i druga sprawa jeśli zmienisz każde słowo to jest to już Twój tekst.
  • MartynaM dwa lata temu
    A nawet jeśli ktoś prosi, żeby pomóc, to nie nabywasz praw do tekstu.

    Co to za wymysły?
  • Józef Kemilk dwa lata temu
    Poncki paradoks Tezeusza
  • MartynaM dwa lata temu
    Poncki, ty naprawdę nic nie wiesz, czy udajesz tak świetnie?
  • Poncki dwa lata temu
    Józef Kemilk
    Dokładnie tak :)
  • Poncki dwa lata temu
    MartynaM
    zapewniam, że wiem więcej niż się wydaje ?
  • MartynaM dwa lata temu
    Poncki, profesjonalni korektorzy biorą za pomóc pieniążki, poprawiają wszystko, czy teksty przechodzą na nich?
    A na amatorskim portalu przy poprawie nabywa się prawa, naprawdę?
  • Poncki dwa lata temu
    MartynaM
    Czy teksty przechodzą na nich, nie wiem ty publikujesz? Czy jeżeli profesjonalny korektor zmienił by cały twój tekst co do przecinka czy dalej nazywała byś to swoim utworem?
    Różnica między profesjonalnym a amatorskim leży w pieniądzach (i zazwyczaj, co za tym idzie w jakości).
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    Józef Kemilk Właśnie o tym myślałem. Arka Tezeusza.
  • MartynaM dwa lata temu
    Poncki, tak nazywalabym, bo on zrobił tylko to za co mu zapłaciłam. Wszystkie korekty omawia się na bieżąco, wydawnictwo dla dobra publikacji, może sugerować jakieś zmiany. To normalne.

    Na amatorskich portalach jedynie jakiś mały procent jest poprawy, naprawdę nie ma o co kruszyć kopii.
  • Poncki dwa lata temu
    MartynaM
    Tak jak napisałem w liście: chętnie pozna Wasze zdanie.
  • Józef Kemilk dwa lata temu
    Druga sprawa, język. Nie lubię niskiego poziomu z wyzwiskami i wulgaryzmami i go nie stosuję. Inni stosują i to idzie na ich konto.
    Trzecia sprawa troszkę uparłeś się na jedną osobę. Po co? Po prostu pomijaj i tyle. Ty będziesz zdrowszy i on też.
  • MartynaM dwa lata temu
    No, i to jest zdrowe podejście.
    Brawo, Józef!
  • Poncki dwa lata temu
    Józefie,
    Też nie lubię takiego języka.
    Twoje podejście uważam, za zdrowe.

    I za pewne przymknął bym oko gdybym nie przeczytał jednego komentarza za dużo. Nie przytoczę.
  • Poncki dwa lata temu
    A jeszcze kwestia jednej osoby. To wynika z poprzedniego komentarza.
  • Szpilka dwa lata temu
    Nom, ktoś korzysta z darmowej korekty, a potem nosa zadziera i pucuje się na poetę, bo gdzieś tam publikuje. Ten ktoś poetą się nie urodził, dlatego poetą nie jest i nie będzie.

    Dziś publikować może każdy, tylko kto to kupuje i czyta, hę? Leżą cegły wydawnicze w wirtualnej przestrzeni i tylko przestrzeń zagracają, ale zawsze się można pochwalić, że się literatem jest. No i w porządku, gdy ktoś tak okrutnie sławy pragnie ?
  • Poncki dwa lata temu
    Ja na przykład się cieszę, że mogę sobie tutaj na opowi opublikować moje teksty.
    Bardzo lubię je sobie czytać ?
    Wiem, że to może brzmi narcystycznie ale po prostu mi się podobają to sobie czytam ?

    Na szczęście podobają się też innym (oczywiście nie wszystkim), a dzięki opowi mogę łatwo je komuś pokazać swoje wypociny ?
  • Szpilka dwa lata temu
    Poncki

    Ano, dobrze, że jest kawałek wirtualnej przestrzeni, gdzie można się twórczo pobawić, tylko niedobrze, że napinaczy tu wielu, oni niestety, bawić się nie potrafią ?
  • ZielonoMi dwa lata temu
    Jeśli skorzystał tylko z sugestii typu forma, rytm, błędy, bla, bla, bla, to ok; jeśli natomiast wykorzystał fragment tekstu, który został mu podesłany w formie pomocy, to już nie ok. To jest... jak tu się wyrazić?? mini plagiacik?? A jeżeli tak się zdarzyło, chłop powinien zamieścić adaptację, że fragment tekstu (tu cytat) należy do... Bla, bla, bla. A może nie wiedział?? Choć jak taki inteligent, na jakiego pozuje, mógł nie wiedzieć. Nie mam czasu czytać tych komentarzy, bo zaraz do roboty, ale potem zerknę. A co do plagiatu też mnie to spotkało, i, co dziwne, z opowiadaniem pisanym w 2012 roku, gdzie raczkowałam i moje pisanie było na poziomie katastrofalnym. I co najśmieszniejsze - laska nawet nie zmieniła tytułu i wywaliła całość jak leci, łącznie z adnotacją umieszczoną na początku opka. ??? Ale masz rację - trzeba pilnować swego, różne wynalazki siedzą w sieci. Pozdro. ?
  • Poncki dwa lata temu
    No właśnie, ale gdzie jest ta granica czy to już mini plagiacik czy dalej tylko pomoc?

    Przykra sprawa jeśli, ktoś podbiera Ci Twoją własność.
  • ZielonoMi dwa lata temu
    Poncki Aha, zapomniałam zapytać - on to wydrukował i na rynku z tym stoi? Obok babci z wiśniami i innym koperkiem? Czy pod księgarnią? ?
  • Poncki dwa lata temu
    ZielonoMi
    Właśnie problem w tym, że próbuję ustalić czy to w ogóle prawda , ale on nie chce powiedzieć.
    Nie wiem natomiast czemu skoro ktoś mu pomaga napisać ładnie wiersz to on ten wiersz z opowi usuwa?
  • Szpilka dwa lata temu
    Poncki

    Żeby śladów nie było, że korygowany, no bo co to za poeta, który z pomocy korzysta?
    Wrzuć w wujka Googla tytuł wiersza - 'To nie był patos' i zaraz Opowi wyskakuje ?
  • Poncki dwa lata temu
    Szpilka
    Owszem, ale link kieruje do utworu Abc, którego zawartość w całości rymuje się z tytułem ?
  • Szpilka dwa lata temu
    Poncki

    Ano ?
  • ZielonoMi dwa lata temu
    Poncki Fakt, dziwne.
  • MartynaM dwa lata temu
    Kiedyś na ósmym piętrze była afera, przyszła dziewczyna za którą ciągnął się smród kradzieży tekstów... no ale z tego co mówili, jej nikt nie poprawial, tylko sobie "pozyczala" co lepsze metafory i wstawiala u siebie. Admin zwrócił nam uwagę, że spr te rzeczy itd.

    Był też facet, który kradł, dosłownie, wiersze jakiegoś meksykanskiego poety, a raczej tlumaczenia i wstawial na portalu jako własne.

    Na tym polega plagiat. Ale zwykłą pomoc nazywać plagiatem?
    To chore!
  • Poncki dwa lata temu
    Nigdzie nie nazwałem tego plagiatem.
  • ZielonoMi dwa lata temu
    Nie mogło Cię tu zabraknąć, prawda? Jest piątek, po południu do ludzi, na piwo, wyluzować, nie do monitora. Tylko ludzi brak, mam rację? To przyjedź do mnie na Podlasie, postawię piwo, pogadamy... U mnie fajnie, czyste powietrze, dużo zieleni, lasów, fajne puby... Dawaj!?
  • MartynaM dwa lata temu
    ZielonoMi, czyli ty tu być możesz, takie twoje podlaskie prawo, ale ja nie powinnam, bo Lublin albo Warszawa gorsze regiony Polski?
    Weź, wyjdź na to czyste powietrze, umyj się w źródełku, może pion złapiesz...?
  • MartynaM dwa lata temu
    Poncki, to czym nazywasz i o co od rana robisz szum?
  • Grain dwa lata temu
    Poncki, prawdę /jakąś tam/ powiedziawszy pewnie nie można splagiatować jedynie Chopina, Bacha.
    Czytając teksty mimowolnie nasuwają mi się pytania, co, kogo mi to przypomina.
    Ale kiedy jakiś poeta /spotkałem kilku w tym kontekście/ pisze, o wstawionym do wazonu obłoku waty cukrowej, to bym takiemu przyjebał , za kradzież frazy z filmu dotyk miłości.
    Kiedy oglądam np. film z Zjawa z di Caprio, remake starego westernu myślę sobie, czy ten uznany reżyser aż tak potrzebuje kasy.
    Kiedy słucham covery przebojów, myślę o przepłacanych, udających prostytutkach.
    Bezgrzesznie śpiewała np. moja kilkuletnia siostrzenica, zmieniając słowa piosenki z Pancernych z ,,na niebie obłoki" na swoje ,,na jeboki" - co miało niewinny urok.
    Tak naprawdę to plagiaty bronią ich oczarowni odbiorcy i to jest smutne.
  • Poncki dwa lata temu
    Grain
    Kultura obecnie (lub jej brak, w zależności od interpretacji) mam wrażenie, że bazuje na odsmarzaniu kotleciorów z niedzieli. Tak jak by weny brakło albo po prostu łatwiej się szło na łatwiznę.

    Terzeba jednak też wziąć pod uwagę takie przypadki, że dwóch niezależnych autorów poczyni bardzo zbliżone do siebie utwory, nie wiedząc nawet o istnieniu tego drugiego.
    Mi się czasem zdarza, że zostanę napadnięty jakąś świetną wg mnie koncepcją i kiedy zaczynam szukać informacji jak to zrobić okazuje się, że ktoś już to wymyślił i nawet opatentował.

    Bywa też tak, że cover lepszy od oryginału, co wtedy? Mając świadomość, że może się z czyjejś twórczości urodzić coś ciekawego. Poza tym jeżeli muzycy robią już cover to (w większości przypadków) nie ukrywają korzenia.
  • ZielonoMi dwa lata temu
    MartynaM Ja tu z sercem, z piwem, a Ty jak zwykle z pyskiem. Nic już się chyba nie da z Tobą zrobić. Spadam do roboty, bywaj!
  • MartynaM dwa lata temu
    ZielonoMi, szukasz koleżanki? W realu spróbuj, ja tam tam.
  • MartynaM dwa lata temu
    mam*
  • ZielonoMi dwa lata temu
    MartynaM Wiem, tę z lustra. Najlepsza przyjaciółka, do tego zawsze podziela twoje zdanie. Czego chcieć więcej? ?
  • MartynaM dwa lata temu
    ZielonoMi, ty chyba z choinki na tym podlasiu się urwalas... nie masz koleżanek, przyjaciół? To jak ty żyjesz?
    W buszu?
  • ZielonoMi dwa lata temu
    MartynaM Z buszem, takim jak Ty bukietem, z którym muszę walczyć i wbijać klepki do łba.
  • MartynaM dwa lata temu
    ZielonoMi, jak możesz wbijać klepki, jak ty ich nie posiadasz?
    Ale ładne na tym podlasiu macie żurawie. Przecudnie skrzypią, zawsze mnie to nastraja. Taka zmierzchla epoka, skansen...
  • słone paluszki dwa lata temu
    Bogumił od dawna robi ludziom wodę z mózgu.
    Z jednego konta poklepie po pleckach, z drugiego powyzywa, chory osobnik.
    Nie do wyleczenia.

    Na początku pisał grafomańskie wierszyki, które wiele osób poprawiało, a on z uśmiechem to wykorzystał.

    Cwaniaczek?
  • MartynaM dwa lata temu
    To tak, jak ty... od ciebie widocznie się uczył.

    Niech spr zainteresowani komentarze kigji, slonych paluszków i Ajsak... w jednych grzeczna, w drugich chamka... ale ateistom można więcej.?
  • słone paluszki dwa lata temu
    Aisak, kigja, słone paluszki, to nieobyta, ateistyczna persona, nie można za wiele wymagać, ale od Bogumiła, wielkiego cmentarnego kronikarza katolika NALEŻY WYMAGAĆ przede wszystkim SZACUNKU DO INNYCH LUDZI...
  • MartynaM dwa lata temu
    Ajsak, paluszki, kigja, szanujcie ludzi!
  • MartynaM dwa lata temu
    Co ma kultura do wyznania? Paradne!
  • Poncki dwa lata temu
    MartynaM
    Wybaczyć Martyniki ale z pod twoich palców ten tekst o szanowaniu ludzi brzmi jak cyniczny rechot Putina wysyłającego czołgi obwieszone białymi flagami...
  • MartynaM dwa lata temu
    Poncki, bo z cynizmem wyjatkowym mamy do czynienia.

    Największy złodziej krzyczy "łapać złodzieja" - tak odbieram apel Ajsak.

    Wulgarna do bólu, a wulgarnosc innym zarzuca... Bareja przy tym wysiada...?
  • słone paluszki dwa lata temu
    MartynaM Weź ty się odpierdziel od Aisak, świrze.
    Ja z siebie nie robię świętojebliwej, która
    MODLI SIĘ POD FIGURĄ
    A DIABŁA MA POD SKÓRĄ

    Wypad ode mnie!
  • MartynaM dwa lata temu
    No, i to jest "kultura" Ajsak... ateiska wg jej "wiary " moze być największą chamicą.
    Super reklama!?
  • słone paluszki dwa lata temu
    Ciebie ani twojego kolesia nikt nie przebije - jesteście najlepsi?
  • MartynaM dwa lata temu
    Tylko wtedy, kiedy siebie nie widzisz.?
  • słone paluszki dwa lata temu
    Jako marny pyłek uczę się od najlepszych?
  • MartynaM dwa lata temu
    Tu nikt takimi wyproznieniami się nie popisuje... czyżbyś na innych portalach taką "kulturę " znalazła i tu promujesz?

    Bardzo mądrze ?
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    słone paluszki Nie wiedziałem, że ty to Ajsak. Jestem zaskoczony. Ale ja zawsze się gubię w tych nickach. ?
  • słone paluszki dwa lata temu
    Marek Adam Grabowski

    Aisak, kigja, królowa tautogramów, słone paluszki to jedna osoba

    Inni ukrywają swoje multikonta, a u mnie, jak w księgowości - wszystko czytelne i przejrzyste!
  • SwanSong dwa lata temu
    Jeśli Noico poprawia zgodnie z sugestiami i daje jako własne, to jest ok. Przecież tak działa korekta.
    Jeśli wam to nie pasuje, to mu nie poprawiajcie.
    Jeśli nazywa kogoś >>>ludzkim śmieciem<<< to świadczy o jego kulturze i człowieczeństwie. Szczyci się byciem katolikiem i prawakiem, więc patrzcie - tak wygląda katolik i prawak, oto jego zachowanie.
  • Szpilka dwa lata temu
    Swan, nie jest OK, bo potem się wywyższa, czyli nocha zadziera!
  • SwanSong dwa lata temu
    Szpilka
    To po co mu pomagacie? Wiem, że zadziera nocha. Ciekawi mnie, gdzie go publikują, że ma takie mniemanie o sobie. Bo jakieś jego pseudoksiążki, których nikt nie czyta, widziałem.
  • Szpilka dwa lata temu
    Swan

    Ludzki odruch, w końcu amatorski portal literacki opiera się na wzajemnej pomocy. No przecież, że nie w poważnym piśmie literackim, tam gniotów nie przyjmują ?

    Poniżej świeżą pseudofraszkę, tyle razy tłumaczyłam o puencie, a on dalej rzygi kleci i jeszcze się do wieloryba porównał, żeby było śmieszniej, wczoraj zagaił, że ja na satyrze się nie znam, arogancja?

    Ścierwojad

    Bezzębne pudło rezonansowe,
    stara murena co cuchnie g…wnem,
    pewnego razu ubrdała sobie,
    wielorybowi że będzie równa.

    I guano z tej pseudofraszki wynika ani to śmieszne, ani mądre, zwykły rzyg!
  • Szpilka dwa lata temu
    *świeża pseudofraszka
  • Grain dwa lata temu
    na opowi więcej trolli niż literackiej niedoli
    i jeden drugiemu chce przyfasolić
  • MartynaM dwa lata temu
    Nowy rodzaj sportu wyczynowego...?
  • Grain dwa lata temu
    MartynaM niestety, ale z drugiej strony brak /poza wyjątkami/ rzeczowej oceny, a na przyplugawianie się trzeba reagować
  • MartynaM dwa lata temu
    Grain, tu rzeczowa ocena właśnie plugastwo wyzwala.

    Jedni na tym korzystają, jak pansowy i takie tam, bo jeszcze eskalują, zeby jak najwięcej na tym zyskać. Brudna gra, ale nie każdy się pozna i jeszcze, często, wdzięczni niby za obronę.
  • Poncki dwa lata temu
    Grain
    "MartynaM niestety, ale z drugiej strony brak /poza wyjątkami/ rzeczowej oceny, a na przyplugawianie się trzeba reagować"

    Tobie też chciałem podziękować za komentaż, który przywrócił mi trzeźwość w amoku...
  • Margerita dwa lata temu
    Panocki nie masz co do roboty? To sobie znajdź coś do roboty zamiast się czepiać Noico
  • Poncki dwa lata temu
    Dziękuję za radę. Rozważę.

    Czemu Panocki? Mogła byś przecież napisać Pannocnik, też by było śmiesznie ?
  • słone paluszki dwa lata temu
    Noico tak samo bazuje na pomocy innych, jak ty.
    Bez tej pomocy jesteście (tu odpowiednie słowo)
    warci...
  • MartynaM dwa lata temu
    O patrzcie państwo, jaka nam tu wybitna jednostka powstała... guru poezji polskiej...jprd
  • słone paluszki dwa lata temu
    Noico przed chwilą

    Margerita, czytuję tylko dobre teksty, ludzi którzy na to zasługuję. Śmieci pozostawiam śmieciom.
  • Poncki dwa lata temu
    chciał bym kiedyś poznać definicję dobrego tekstu...
  • Poncki dwa lata temu
    Może poświęcę temu osobny list ?
  • słone paluszki dwa lata temu
    Dobre, czyli w jego mniemaniu, swoje własne?
  • słone paluszki dwa lata temu
    Pisz?
  • Margerita dwa lata temu
    Poncki daruj sobie z tymi listami
  • Poncki dwa lata temu
    Margerita
    podaj mi jeden sensowny, OBIEKTYWNY argument czemu miał bym sobie odpuszczać cokolwiek?
  • MartynaM dwa lata temu
    Poncki, nie znizaj się do Ajsak w trzech osobach. Popsujesz sobie opinię. Jej to zostaw... ona dobrze pływa w szambie.
  • MartynaM dwa lata temu
    Dobrze, a nawet najlepiej...?
  • Margerita dwa lata temu
    Poncki bo oskarżając kogoś o coś to robisz się śmieszny i żałosny bez urazy
  • Poncki dwa lata temu
    MartynaM

    ... po czym, przez wschodnią granicę, wjechały rosyjskie ciężarówki, oznaczone jako pomoc humanitarna, rozkradając donbaskie zakłady zbrojeniowe co do śrubki.
  • słone paluszki dwa lata temu
    Małtyna,
    Wy pływacie lepiej, ja się tylko od was nauczyłam?
  • Poncki dwa lata temu
    Margerita
    Chcesz mi powiedzieć, że nie użył słów wulgarnych, wręcz niesmacznych? Nie prawda.
    Chcesz powiedzieć, że nie wykorzystuje czyjejś własności intelektualnej do własnych celów w sposób kontrowersyjny.
    Może tak jest. Nie wiem tego. Nie oskarżam nikogo. Próbuję właśnie ustalić jakie są fakty.

    Wybacz, ale Twoje zapewnienie mi nie wystarczy.
  • słone paluszki dwa lata temu
    Śmieszni są ludzie, którzy ciągle pytają, czy dobrze jest napisane jedno zdanie, a publikują książki☺
  • MartynaM dwa lata temu
    Poncki, czy tobie rozum ukradli, że znizyles się do Ajsak?
  • Poncki dwa lata temu
    MartynaM
    o czym ty mówisz?
  • Poncki dwa lata temu
    Margerita
    Jest natomiast w tym co napisałaś ziarno prawdy.
  • MartynaM dwa lata temu
    Poncki, o tym że te wariacje Ajsak przechodzą na ciebie.

    To plecie trzy po trzy, awanturujac się, bo życie ma nudne, a ty zamiast skupić się na swoich tekstach, zaczynasz z nią taplac z nią w błotku.

    Weź, po męsku, załatw to z Noico, a nie jak baba piszczysz na cały portal.
  • Poncki dwa lata temu
    MartynaM
    Co zatem proponujesz, bo wydaje mi się, że zwrócenie się bezpośrednio do kolegi jest właśnie próbą wyjaśnienia sprawy po męsku.
  • Margerita dwa lata temu
    słone paluszki doskonale wiem że do mnie pijesz
  • słone paluszki dwa lata temu
    Przecież skierowalam swój komentarz do ciebie, więc to chyba oczywiste???
  • MartynaM dwa lata temu
    Poncki, teraz, po tym "medialnym, szumie, to chyba trzeba odczekać... ty byś chciał gadać z kimś, kto potraktowałby ciebie, jak ty noico?
  • Poncki dwa lata temu
    MartynaM
    To nic już nie zmieni. Ciach bajera.
  • Poncki dwa lata temu
    MartynaM
    W sumie to odpowiem. Na Twoje pytanie.
    Jestem przekonany, że nie dopuściłbym do sytuacji, że była by konieczna interwencja w postaci listu otwartego.
    Jeżeli jednak by do tego doszło to jestem przekonany, że nie uciekałbym od konfrontacji.

    Napisz, proszę wiersz o miłości bliźniego, którego trudno jest kochać.
  • MartynaM dwa lata temu
    Poncki, a co ty nie umiesz pisać? Tu sami przecież geniusze... skrobniesz szybko i po sprawie.

    W sytuacji, kiedy jest na ciebie nagonka, ty byś podawał swoje dane?

    Zobacz, co tu się dzieje, wszystko idzie "pod młotek", szpilka szeroka w barach, wąska w d*pie, typowo męska figura, a wzięła się za wyśmiewane noico.
    Siebie bezwarunkowo kocha...
  • Poncki dwa lata temu
    MartynaM
    Umiem pisać. Jak bym uważał, że nie umiem to by mnie tu nie było ?
    Proszę Ciebie ponieważ jestem przekonany, że zrobisz to ode mnie lepiej.
  • MartynaM dwa lata temu
    Poncki, na czym opierasz tę pewność? Ja tu najgorzej piszę, zobacz sobie ocenki i poproś Ajsak chociazby...?
  • Poncki dwa lata temu
    MartynaM
    Jak sobie chcesz.
    Zostawiam moją prośbę w Twojej gestii.
    Jeśli zmienisz zdanie chętnie przeczytam.
  • MartynaM dwa lata temu
    Poncki, ja nie lubię zmieniać zdania i nie piszę na zamówienie, chyba że mi za to płacą... ?
  • Szpilka dwa lata temu
    Poncki

    Hahahahah, patrz, jak żylasta przydupasa broni, hahaha, nie wytrzymała, ach, ta miłość, a co na to żona grubasa? Bo, że żylasta samotna jak kupa w lesie, to wszyscy wiemy ?
  • MartynaM dwa lata temu
    No, a co na to twój przydupas, kiedy Markowi odbyt lizesz?
  • Szpilka dwa lata temu
    Żylasta, to twoi kolesie, dobrze im tej żylastej rzyci nadstawiasz, bleee, a taką świętoyepliwą udaje, zakłamana katuliczka ze spiralą w c...e, a potem do spowiedzi biegnie i świętoszkę udaje, obrzydliwe babsko ?
  • MartynaM dwa lata temu
    Dziwnie ci się wszystko z seksem kojarzy... chyba praktykę masz niezłą, bo ja bym, bez twojej pomocy, nie wpadla na to, żeby znajomym z portali coś tam nadstawiać... nie mówiąc już o tym, zeby mieć przydupasow.

    Ciekawe jak się Marek czuje w roli przydupasa... może dumny.
  • Szpilka dwa lata temu
    niech ciągnie dzyndla, jak to samotoność na czerep wali, siedzi to cały dzień i szczeka na portalu.

    powalona baba, bleee, tylko rzygnąć ?‍??
  • MartynaM dwa lata temu
    Komu wali, to widać, słychać i czuć...

    Jak to się niektore na tych wojażach zagranicznych wyrabiaja, tylko skutki uboczne ciężko strawić, szczególnie że wstyd tam gubią, a nawet chwalą się bezwstydem.

    Zadziwiające...
  • Szpilka dwa lata temu
    No, żylasta dawała rzyci Holendrom, to wstyd zgubiła, też o tym wszyscy wiemy, a teraz wypad, czubku, nudna jesteś jak flaki z olejem.
  • słone paluszki dwa lata temu
    MartynaM Ty jesteś porąbana. Kradnuesz innym słowa z komentarzy.
    Nie masz własnej osobowiści, tylko żerujesz na cudzych.

    Jprd co za kleszcz?
  • MartynaM dwa lata temu
    Tak, dajesz szwabom? Dlatego pewnie tak się wsciekasz teraz... trzeba było się szanować, przecież na siłę chyba nie brali?
  • Szpilka dwa lata temu
    Musiałam strasznie żylastej dokopać, po lata za mną jak wściekły pies.

    Bogumiła jej obrazili, obroczyni uciśnionych się znalazła, weź go na chatę i opatrz mu rany, hahahahahahahah ???
  • Szpilka dwa lata temu
    W ogóle wszystkich se tych chłopów weź, przecież widać, jak za chłopami piszczysz! O zwykłe wirtualne blabla wścieku z zazdrości dostajesz!

    Co za baba ze wściekiem macicy.
  • Szpilka dwa lata temu
    *obrończyni
  • MartynaM dwa lata temu
    Nie możesz dać czegoś czego nie masz... a szwaby jeszcze ci się może przydadzą...?
  • Szpilka dwa lata temu
    Żylasta, wie Żylasta co? Nadziwić się nie mogę, jak to się dzieje, że gdy Żylasta do kościoła wchodzi, to Jezus z krzyża nie spada?

    Powinien, na znak sprzeciwu, że taki kołtun rozpustny śmie się do niego modlić.
  • Szpilka dwa lata temu
    A tak w ogóle, dlaczego Żylasta stale o tym puszczaniu? Traumę ma?

    To trzeba było się nie puszczać!
  • Margerita dwa lata temu
    słone paluszki ja nie uważam siebie za śmieszną ale jak nie chcecie to nie będę pytała choć ja nie uważam w tym nic złego
  • MartynaM dwa lata temu
    Ja o puszczaniu bąków., a ty o wystawianiu rzyci... i co, brak chętnych żeś taka wściekła? Może przez tę chlopska figurę... nie zachęca.
    Ale że i szwabow nie ujdzie, to już naprawdę nieciekawie. Ponoć biorą polki jak leci...
  • słone paluszki dwa lata temu
    Margerita
    Ojej to pytaj. Nie moja sprawa.
  • ZielonoMi dwa lata temu
    słone paluszki Fajnie, że ktoś prócz mnie również to zauważył. Komentatorski plagiator. ?
  • Szpilka dwa lata temu
    Żylasta, no ja wiem, że z zawiści cię skręca, im bardziej jedna kobieta na drugą pluje, tym bardziej jej zazdrości, udowodnione naukowo. Wystarczy też poczytać komentarze pod artykułem z Lewandowską, mało jej te baby tam nie zjedzą, tak im tyłki ściska z żalu, że kobietka ładna, zgrabna, wysportowana i bogata!

    tobie też zawiść doopę ściska, litować się nad tobą nie będę, chociaż powinnam, bo nad kalekami metalnymi litować się powinno.
  • Szpilka dwa lata temu
    *mentalnymi
  • słone paluszki dwa lata temu
    ZielonoMi
    Raczej niedorozwój.
  • ZielonoMi dwa lata temu
    słone paluszki Samotna jest, temu się unosi. A na piwo nie chce. ?
  • słone paluszki dwa lata temu
    ZielonoMi
    Pewnie boi się, że będzie musiała płacić. Zapewnij, że piwo dostanie gratis?
  • MartynaM dwa lata temu
    No widzisz, szczupła, zgrabna... a ty babochlop, to bez szans.
    I przez to zrzedliwa się stałaś? Brak amatorów?

    No, lata świetności masz za za sobą, fakt. Teraz wspominasz...
  • ZielonoMi dwa lata temu
    słone paluszki Mówiłam, że postawię. Gorąco, boss wygonił do domu, to mamy dużo czasu. ?
  • Szpilka dwa lata temu
    ty złodziejko myśli twórczej!

    sama coś wymyśl, ty kaleko intelektualna!

    ty kopciuchu żylasty z żótymi zębami!
  • słone paluszki dwa lata temu
    ZielonoMi
    Wiesz, że Małtyna uważa się za 8 cud świata, więc musisz się trochę wykazać. Dobra fura, gruby portfel i dobry potężny sprzęt...
    ???
  • Szpilka dwa lata temu
    *zółtymi
  • Szpilka dwa lata temu
    ten kopciuch żylasty się do mnie równa, gdzie ty do mnie kopcichu, cuchnący papierosami ja stara onuca? coś ci w tej biednej głownie popiertuliło.
  • Szpilka dwa lata temu
    *jak
  • ZielonoMi dwa lata temu
    słone paluszki Zarabiam przeciętnie, prawka nie mam, a sprzęt? W warzywniaku ogórka kupię, może da się Małtynka namówić. Choć ona kocha tylko swoje odbicie, więc lipa. Ale to nic, ogórka będę mieć do mizerii.
  • słone paluszki dwa lata temu
    ZielonoMi
    Dobra myśl☺
  • MartynaM dwa lata temu
    A to się babochlop zezloscil... jeszcze zawału dostanie po tym, jak jej prawdę w oczy rzuciłam.

    Myślała, że piękna, bo szwaby ją chca
  • Szpilka dwa lata temu
    ty obłudna złodziejko, to ja użyłam pierwsza słowa babochłop w stosunku do ciebie, bo w portkach latasz, pewnie w tych z obniżonym krokiem i dlatego wyglądasz, jakbyś w pory nawaliła. Do tego pet w żółtych zębach i trampki, jaka ty kobieca jesteś? chyba w marzeniach ani doopy to nie ma, ani biustu i na temat urody się odzywa, co za babochłop bezczelny!

    to podobnie jak przydupas, sam brzydki grubas, a innym uwłacza.
  • MartynaM dwa lata temu
    Kiedyś takim golili łby na łyso, a teraz to postęp, powód do dumy... faktycznie jest czym się chwalić i latać z tymi gołymi d**mi po portalach literackich.
  • Szpilka dwa lata temu
    jeszcze ci nie ogolili łba? a powinni, bo za żonatymi latasz.
  • MartynaM dwa lata temu
    O! I słowo "babochlop" do niej należy... pionierka!

    ?
  • Szpilka dwa lata temu
    z mentorami się gzi i myśli, że jej rozumu i talentu przybędzie, przez pochwę do mózgu, hahahaha, co za tępy babochłop z petem w żółtych zębach.
  • Szpilka dwa lata temu
    owszem, plagiatorko jak twój przydupas brzuchaty, tylko ukraść potrafisz.
  • MartynaM dwa lata temu
    We łbie się poprzewracało od tej poniewierki... jak to musi dodać sobie znaczenia teraz.
    Ale pieprzenie na pierwszym miejscu, bez tego nie ruszy z kopyta. Co to znaczy przyzwyczajenie do pewnych zachowań. W krew weszły...
  • Szpilka dwa lata temu
    poniewiera cię kto? wcale mi nie jest przykro ?

    no to się pieprz i ruszaj z kopyta jako pierwszy babochłop w porach, jakby się kto zes...ał ?
  • MartynaM dwa lata temu
    Słownictwo z rynsztoka, jakby w melinach zaczynała karierę... ?
  • Szpilka dwa lata temu
    laura123 14 min. temu
    "Szpilka ty jestes dno. Mogę stad wylecieć, ale tak pojebanej baby, to nie widzialam jeszcze."

    laura123 18 min. temu
    "Szpilka spierdalaj debilko!"

    niech lepiej zamknie tę zakłamaną gębę, bo wstyd, ale toto wstydu nie ma i pewnie się nie zamknie?
  • MartynaM dwa lata temu
    Odgrzewamy kotlety? Może i ja powinnam z tej "szwabskiej kultury"? Bo nikt chyba nie wątpi, że o d**ie byl temat, wszak tylko jeden dominuje u "znawczyni"
  • MartynaM dwa lata temu
    Myślała, że może mi jechać ku***skimi tekstami, tak samo teraz i udaje zdziwioną, tą oznaka całkowitego dna... przyzwyczaiła się, bo każdy przy takim wylewie szamba uciekał, zeby nie cuchnąć, ale jak to jeszcze dumne, że wygrało... to niech zobaczy, jak to jest dostać gownem między oczy...
    Niech się więc nie szarpie, należało się, jak psu kość!
  • Szpilka dwa lata temu
    nie mówiłam, że toto wstydu nie ma? charkaj temu w japę, a toto się oblizuje.

    to straszne, żeby niby kobieta honoru nie miała za grosz. nie chcę obrażać, ale jest bardzo soczysta i adekwatna nazwa na takie indywidua.
  • Szpilka dwa lata temu
    indywiduum bez honoru i bez kultury, maniakalne, jak na pierwszą trollicę przystało. tak trzymaj!
  • MartynaM dwa lata temu
    Honor ma... jprd.

    Jedyny temat o d**ie i ono o honorze pisze.
    Kuźwa, to jest bezczelność.
  • Szpilka dwa lata temu
    te chamskie i wulgarne odzywki, to jest polska kultura, a raczej jej brak!

    z chamkami bez kultury nie gadam, wynocha, trollico bez honoru!
  • MartynaM dwa lata temu
    Publikacje o d**ie, komentarze o d**ie... nic innego w tym łbie, a tu honor... chyba też w d**ie, bo gdzie więcej, jak to jedyne miejsce egzystencji.
  • Szpilka dwa lata temu
    powinnam o twojej zarośniętej rzęsą wagnie pisać, wtedy byłabyś szczęśliwa?

    nigdy w życiu! niech odejdzie w niepamięć jako ordynarna, pyskata, maniakalna trollica Opowi. koniec. kropka!
  • MartynaM dwa lata temu
    Nic z kobiety, wszystko z babochlopa... ani to subtelnosci, ani delikatności w sobie nie ma, jedynie jakieś ku***kie teksty... i nie widzi w tym nic niestosownego.

    Do jakiego stopnia można zatracić godność. Niepojęte...
  • ZielonoMi dwa lata temu
    Szpilka Ale mam bekę, skręta nie trzeba. "Kopciuch żylasty"???. Proste, a jakże cieszy. Boska awantura. ?
  • Szpilka dwa lata temu
    nie powtarzaj po mnie, ty tępy babochłopie!

    z zarośniętą waginą rzęsą!

    złodziejka!
  • słone paluszki dwa lata temu
    ZielonoMi
    Czy zamiast BABOCHŁOPA panie mogłyby używać Kutasińska, jak myślisz??

    ???
  • MartynaM dwa lata temu
    Dawaj jeszcze, pokaż w pełnej krasie meliniarską szkołę... do twarzy ci z tym...
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    Szpilka nie marnuj na nią czasu kotku. Mamy lepsze rzeczy do roboty. ?
  • Poncki dwa lata temu
    Marek Adam Grabowski
    Ty jesteś zajebisty ?
  • Szpilka dwa lata temu
    ZielonoMi

    Należało się jak psu miska, a że urlopik akurat mam, to przykopałam tej trollicy opowiskiej ?
  • ZielonoMi dwa lata temu
    słone paluszki Nie, Członkini (tylko czego)? ?
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    Poncki A no!
  • MartynaM dwa lata temu
    Ty pusty cymbale, pisze to jak meliniara, a ty chcesz takie gowno w zloto oprawić?
    Chlopyvto jednak tylko jedną częścią ciała myślą...
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    MartynaM Już oprawiłem.
  • MartynaM dwa lata temu
    Ty mogłaś przykopac... w marzeniach.

    To pusty dzban!
  • słone paluszki dwa lata temu
    ZielonoMi

    Kutasińska bardziej mi się podoba. Soreczka?
  • MartynaM dwa lata temu
    Weź, to żałosne. Ja bym nawet kijem od mopa nue ruszyla tego... ale ty bierz i się ciesz...?
  • Szpilka dwa lata temu
    Marek

    Urlopik mam, opalona jestem już na mahoń, pływać też mi się już znudziło, czekam na urlop na Węgrzech. Ano, masz rację, dość, trollicy i tak nikt nie obrazi ani nie powstrzyma, bo to socjopatka, będzie tu do nocy siedzieć i udowadniać, że kupa pachnie ?
  • MartynaM dwa lata temu
    Niech Marek ten smród zabiera... cenny?
  • ZielonoMi dwa lata temu
    Szpilka Ale tu nawet kopać nie ma czego, jak się trollica w "grypsach" powtarza, komendy odtwarza, pomysłu nie ma, jedną wielką ściema. Jej zasób słów ogranicza się do "brak talentu", " ja piszę najlepiej", i wszystkie odmiany "meliny". ?
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    Szpilka Miłej plaży! ?
  • ZielonoMi dwa lata temu
    słone paluszki Żulinda Prącińska-Konar?
  • słone paluszki dwa lata temu
    ZielonoMi
    Hahahaha hahahaha hahahaha hahahaha?
  • MartynaM dwa lata temu
    ZielonoMi na tej wsi nie masz co robić? Wierszyk napisz dziecinny, tlum przybędzie... jak zawsze.?
  • Szpilka dwa lata temu
    Marek

    Patrz, już Cię od cymbałów wyzwała i pomówiła, że tym na dole myślisz, ale salon, hahaahhaha.

    Już jej piana na ryju wyszła, bo zaczyna wulgarnie wyzywać, ta damesa zafajdana, hahahahaha, ale chamstwo!
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    Szpilka Dlatego nie warto tej rozmowy prowadzić. Idę pisać Kości.
  • ZielonoMi dwa lata temu
    MartynaM Jak zasiądę do kompa, nie omieszkam. O Żulindzie Prącińskiej, co jej lustro pękło z wyczerpania. ?
  • Szpilka dwa lata temu
    Marek

    Pisz, chętnie przeczytam ?
  • MartynaM dwa lata temu
    Tak, bo.mnie Marek w jakimś stopniu obchodzi... poza zdziwieniem, że za dnem podąża.

    Szambo przyciąga...
  • MartynaM dwa lata temu
    ZielonoMi pisz, tu mało dziecięcych tekstów.
  • ZielonoMi dwa lata temu
    MartynaM Jak mało? A twoje awanturnicze komentarze? Nic bardziej dziecinnego.
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    Szpilka będzie ci się podobało. Ale jeszcze mam tutaj archiwalne do wrzucenia. A zapomniałbym, odniosłem się do twojego komentarza o fotce po niżej. Za pierwszym razem źle go zrozumiałem i dlatego nie podziękowałem. ?
  • MartynaM dwa lata temu
    ZielonoMi a czy ja sama ze sobą piszę? Przedszkole czuwa i biegnie z wywieszonym językiem.
  • Szpilka dwa lata temu
    Marek

    Aha ? Pewnie będzie, bo lubię Twoje pisanie.
  • słone paluszki dwa lata temu
    Nie dała Małtyna Markowi
    wolała sama zjeść placek krowi
    Małtyno, ty samolubie
    usiądźże w końcu na dupie

    Bo przyjdzie krowa wku*wiona
    i trzepnie cię w ryja z ogona
    Zostanie z ciebie plamisko
    Nie zechce cię żadne chłopisko
    ???????????
  • MartynaM dwa lata temu
    Tak, pasjami od kiedy stal ci się potrzebny...?
  • Szpilka dwa lata temu
    Marek

    Dzięki, tam są fajne baseny termalne, woda cieplutka ?
  • MartynaM dwa lata temu
    Ajsak, pij zimną wodę...?
  • ZielonoMi dwa lata temu
    MartynaM Czyli przyznajesz mi rację? Bo na razie to Ty pod większością tekstów plujesz niezadowoleniem i robisz z siebie pisarkę, krytykantkę z dupy wziętą. Wypływasz wszędzie jak kac kupa, nie zna człek dnia Ani godziny, kiedy nastąpi atak bladziny. Ego sieje spustoszenie w twym czerepie, jest tak opuchnięte, że na rozsądek nie ma już miejsca. O empatii nie wspomnę, na to może po dobrych lekach będzie Cię stać. Naprawdę masz tupet, aż nie do wiary, że tak można do drugiego człowieka z czystym sumieniem. No ale jak się jest półgłówkiem...
  • Szpilka dwa lata temu
    ZielonoMi

    Ano nie ma, bo przeklei się toto jak kupa do sandałka i potem cały dzień mi śmierdzi ?
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    Szpilka Ja nie lubię sandałów. ?
  • ZielonoMi dwa lata temu
    Szpilka Do utylizacji ?
  • MartynaM dwa lata temu
    ZielonoMi dlaczego z dupy wzięta, kiedy moje wiersze są bardzo dobre i jest na nie popyt?
  • Szpilka dwa lata temu
    Marek

    Dlaczemu nie lubisz sandałków? Ja mam fajoskie, na szpileczce ?
  • ZielonoMi dwa lata temu
    MartynaM Gdzie ten popyt? W KWA? Popyt to jest na węgiel.
  • Szpilka dwa lata temu
    ZielonoMi

    "Wypływasz wszędzie jak kac kupa, nie zna człek dnia Ani godziny, kiedy nastąpi atak bladziny"

    Hahahaahah, dobre toooo ?
  • MartynaM dwa lata temu
    Poza tym nie piszę do ciebie, a ty pchasz się drzwiami i oknami i ciągle mnie zaczepiasz, żebym zwróciła na ciebie uwagę... po co?

    Ani ty ciekawa, ani dobrze piszesz, jakieś popierdolki jedynie... Weź trzymaj z Ajsak, jeden poziom, łatwy kontakt. Mnie zwyczajnie nie obchodzisz, bo nie lubię ograniczonych ludzi. Proste czy za trudne i roztłumaczyć ?
  • ZielonoMi dwa lata temu
    Szpilka ?
  • Szpilka dwa lata temu
    ZielonoMi

    Hahahaha, huk z nią, Mykam w real, ciao ?
  • ZielonoMi dwa lata temu
    MartynaM Bo Cię kocham. ?
  • ZielonoMi dwa lata temu
    Szpilka Miłego jarania się w 300°. Masakra dziś.
  • słone paluszki dwa lata temu
    slowo ----> roztłumaczyć <----

    Jest Ernesta, czyli Refluksa.
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    Szpilka a takie to nawet mogą być. Chociaż wolę na koturnie https://www.renee.pl/bezowe-sandaly-stefonius?utm_source=google&utm_medium=surfaces&utm_campaign=shopping&campaign_id=16060972758&device=c&gclid=Cj0KCQjwlemWBhDUARIsAFp1rLULE-9uwlHhEKTOK-Q9r2TNm0iiZZzU2fm2oGFS8eZff2f5UGs8qAwaAs-SEALw_wcB Idealne na twoje cudne nóżki. ?Natomiast nie lubię sandałów sportowych i sandałów męskich. Zwłaszcza do skarpetek. ?
  • MartynaM dwa lata temu
    ZielonoMi a mnie jesteś obojętna... ale koleżanki łatwo znajdziesz... z tym samym rozumkiem. I daleko szukać nie musisz...?
  • MartynaM dwa lata temu
    Ajsak, twoje, zapomniałaś? Ja już kilkanascie razy je pisałam... i mnóstwo innych ludzi.?
  • ZielonoMi dwa lata temu
    MartynaM Dlaczego? Rwiesz mi serce. Co z piwem?? Jutro mam wolne.
  • MartynaM dwa lata temu
    Piwo? Ja czegoś takiego nie piję. Ja zresztą w ogóle nie piję, wielkie święto jak lampkę wina czy koniaku wypiję, ale to nie w takim towarzystwie jak twoje.

    Powtarzam, szukaj gdzie indziej koleżanek.
  • ZielonoMi dwa lata temu
    MartynaM Ale skąd wiesz, nie znasz mnie, kotku. A może mnie polubisz, a nawet pokochasz, eee? No weź, tak bardzo potrzebuję kogoś, z kim mogę pogadać. I może mnie czegoś nauczysz, taka mądra dziewczyna. Ok, kupię wino, Martini Rosso może być?
  • słone paluszki dwa lata temu
    Małtyna, bierz, co ci los daje, drugiej okazji może nie być???
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    MartynaM Ja pijam tylko piwa bez alkoholowe. Głównie radlery.
  • MartynaM dwa lata temu
    ZielonoMi, bianco jak już, można z colą pić i z lodem.

    Ciebie niczego nie nauczę. Strata czasu. Widać to po twoich publikacjach. Strasznie naiwne, banalne... ale Ajsak się zna, jak nikt, na Częstochowie, na kolanach szła po talent...?
  • MartynaM dwa lata temu
    Marek Adam Grabowski no i?
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    MartynaM Dobre są! Polecam ci! Zwłaszcza Libańskie; chociaż te w Polsce trudno dostępne. ?
  • ZielonoMi dwa lata temu
    MartynaM Ale jesteś, wiesz? ? Sprawiłaś mi przykrość, powiem dla pani! I do kąta pójdziesz na grochu stać. Taka z Ciebie koleżanka, wiesz...???
  • MartynaM dwa lata temu
    Marek Adam Grabowski, co dla ciebie dobre, dla mnie nie do przyjęcia, patrząc na twój gust i smak... ale wiesz do kogo z tą propozycją... ?
  • MartynaM dwa lata temu
    ZielonoMi ja nie jestem twoją koleżanką... to Ajsak i jej podobne...
  • MartynaM dwa lata temu
    Słońce ci na mózg padło?
  • Aisak dwa lata temu
    ZielonoMi
    Soreczka mala, ale Małtyna jest zakochana we mnie. Ciągle o mnie pisze, nie zauważyłaś, czy co?
    ??????????
  • ZielonoMi dwa lata temu
    MartynaM Ale możesz być. Zapomnimy o niesnaskach, napijesz się Bianko, ja piwka, nawet skręta możemy zapalić. O, zapalisz, wyluzujesz, a potem na gastro pożremy coś dobrego. No, dawaj, wio! ???
  • ZielonoMi dwa lata temu
    Aisak Oj tam, wypożyczysz na chwilę. ?
  • MartynaM dwa lata temu
    ZielonoMi nie mogę być...?
  • Aisak dwa lata temu
    Małtyna
    Idź, tylko załóż pas cnoty, bo nie wiadomo, co się może zdarzyć???
  • MartynaM dwa lata temu
    I wy pracujecie... u brata chyba.?

    Tu same emerytki i to zdziecinniale.

    Ja to się przynajmniej pakuję... ciężko mi idzie, ale do niedzieli zdążę.
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    MartynaM Marek lubi szpilkę. Marek lubi radlera. Laura nie lubi Szpilki. Więc wniosek, że Laura nie lubi radlera. Ciekawe. Chyba jak spotkam moich dawnych wykładowców z logiki Prof. Omyłę i Prof. Hołówkę (żonę tego Hołówki) to ich zapytam o ten wywód.
  • ZielonoMi dwa lata temu
    MartynaM Możesz, trochę samozaparcia, kobieto małej wiary. Pamiętaj - co dwie szpary to nie jedna. Od przybytku głowa nie boli, a plecy dobra rzecz. Bianco też, i Carbonara w Pizza Hut. Pycha. Przemyśl to przez noc, a ja w tym czasie sprawdzę, o której masz pociąg. ??? Dobrze, słońce?
  • MartynaM dwa lata temu
    Marku, jak straciłeś rozum, to go szukaj... no przykro mi, ale co mnie to obchodzi?
  • MartynaM dwa lata temu
    Weź, idź do piaskownicy albo na rolki, ewentualnie kup sobie lizaka... zawsze to jakaś namiastka szczęścia.

    Dziewczątko mysli, co ja piszę, uważa ze jest dowcipne.
    Parodia?
  • ZielonoMi dwa lata temu
    MartynaM A idź, zero z Tobą zabawy. A ja chciałam zrobić gruby melanż. Ech...?
  • ZielonoMi dwa lata temu
    Aisak Jakiej cnoty? Chociaż...?
  • MartynaM dwa lata temu
    Ty się nadajesz... do wiejskiej remizy.
    Kuźwa, im glupsze, tym większe mniemanie o sobie...
  • ZielonoMi dwa lata temu
    MartynaM Wiejska remiza, mniam, tłuste imprezy bywały.??
  • MartynaM dwa lata temu
    Nie wątpię, widać miłość do disco z pola.
  • ZielonoMi dwa lata temu
    MartynaM A co Ci się nie podoba? Słucham wszystkiego, ale lubię kilka utworów disco polo. Masz z tym problem? Aha, już nie oceniasz ludzi miarą pisarstwa, tylko miarą muzyki? Czyli jak ktoś słucha metalu, okrzykniesz to satanistą, popu - galerianką, rocka - ćpunem, techno - świrem? Jasne, takie rzeczy tylko u trollicy. A ja chciałam zbeszcześcić ciężko zarobione pieniądze na poczęstunek dla Ciebie. Naprawdę chyba mi dziś przygrzało. ?
  • słone paluszki dwa lata temu
    i jeszcze Ciebie z wielkiej litery, ooo jak słodko?
    Zielona serce nie sługa, ale weź koło i yebnij się w czoło??????????
  • słone paluszki dwa lata temu
    Z parchem na randkę?
    Chyba tylko do kostnicy????
  • Poncki dwa lata temu
    ZielonoMi
    Muzyka klasyczna - geriatria
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    słone paluszki Randka w kostnicy, jest o tym piosenka https://www.youtube.com/watch?v=AROmpIKNInk
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    Poncki Blus- depresja, Jazz-mafia murzyńską, Regge i ska- nędza podróbka tej poprzedniej, Rap i Hip Hop - blokersi, Muzyka z filmów i gier komputerowych - nerd, organy - fanatyczni katolicy, gospel - fanatyczni protestanci, szanty - piraci
  • Poncki dwa lata temu
    Marek Adam Grabowski
    Synthwave - skazani na krzesło elektryczne
  • ZielonoMi dwa lata temu
    słone paluszki Słownik mi przestawia ? Nie mam koła, ale mam ścianę. Zaraz z barana wyczeszę. ?
  • ZielonoMi dwa lata temu
    Poncki ???Ja myślałam o samotniku - zwiechu, ale geriatria też bardzo pasuje. Ewentualnie kujon. ?
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    Poncki Folk - Wiejskie Baby Jagi. Folk miejski - Apasze.
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    Poncki Big Cyc- udające punków korpoludki, Kult - To samo, tylko że wersji prawicowej.
  • ZielonoMi dwa lata temu
    Marek Adam Grabowski A szanty? Bo nie mam pomysłu. Może pijaki w średnim wieku? ?
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    ZielonoMi Już pisałem - Piraci!
  • ZielonoMi dwa lata temu
    A, były, sorawa. ?
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    ZielonoMi Wybaczam!
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    Bogurodzica -Rycerstwo
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    Azjatycki pop- słodkie Japonki
  • ZielonoMi dwa lata temu
    MartynaM Gdzie się wybierasz? Na orbitę, do ziomali, ufoczubków? Miłego wyczasu, i możesz nie wracać. Nauczysz ich poezji i tam się zameldujesz na stałe. Będzie z korzyścią dla ludzkości. ??
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    A co powiecie teraz! https://www.youtube.com/watch?v=fLMtTQsiW6I Piękne, lewackie muzułmanki zwalczające islamistów. ??????
  • ZielonoMi dwa lata temu
    Marek Adam Grabowski Psychodelic i minimal - też ćpuny. I cholerycy.
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    A tutaj https://www.youtube.com/watch?v=7lOA1zqag24 Piękne, lewackie chrześcijanki wspierające islamistów (ale tylko umiarkowanych). ??????????
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    ZielonoMi Dokładnie! Wszedłeś w moje linki?
  • ZielonoMi dwa lata temu
    Marek Adam Grabowski Tel mi pada, za godzinkę zajrzę. Weszłaś* ???
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    ZielonoMi Przepraszam.
  • MartynaM dwa lata temu
    Tak się boisz prawdy o badziewiu?

    Drżyj, bo nie znasz dnia ani godziny...?
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    ZielonoMi Disco Italiano - włoska mafia, Rozszumiały się wierzby płaczące - AK-owcy, Siekiera -Motyka - bimber - "AK-owcy (a naprawdę ci, którzy podczas okupacji chlali), Gloria Gloria Alleuja - Armia gen. Granta.
  • słone paluszki dwa lata temu
    Marek Adam Grabowski
    Dziękuję za bardzo fajną piosenkę!
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    słone paluszki Spoko!
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    ZielonoMi Czerwona kalina - UPA
  • ZielonoMi dwa lata temu
    MartynaM Podciągnij spodnie, bo kupa wypadnie. I będzie wstyd.
  • ZielonoMi dwa lata temu
    Marek Adam Grabowski ? Wkręcił się temat, hehe.
  • MartynaM dwa lata temu
    Co za prymityw... zielona wsadź łeb pod zimną wodę, chociaż może na chwilę ci pomoże, "artystko"
  • ZielonoMi dwa lata temu
    Marek Adam Grabowski Czerwone korale - kółko gospodyń wiejskich.
  • ZielonoMi dwa lata temu
    MartynaM To już mówiły Paluszki, znów zgapiasz. Nieładnie, gdzie kreatywność twa? qrfa fa. Zgapiacz riposty, bo to czyn prosty, ciągle małpuje, komy kopiuje; chodzi i szuka, co by tu żerżnąć, nic ciekawego nie pokazuje. Brawo ty!!!???
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    ZielonoMi Nie mogę, ale się fajnie bawimy! ?????? Obcięłaś już moje linki z muzyką z bliskiego wschodu? ?????
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    ZielonoMi Michael Jackson - Pedofile, Tęczowy music box - ich ofiary.
  • ZielonoMi dwa lata temu
    Marek Adam Grabowski Film oglądam, ale ogarnę na pewno. Po filmie.
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    ZielonoMi ?
  • MartynaM dwa lata temu
    Ty, w swojej naiwności, uważasz, że czytam co ajsak pisze? Toż to puste jak ty.
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    Muzyka z Star Trek - Kosmonauci pacyfiści, muzyka z Star Wars - kosmonauci militaryści.
  • ZielonoMi dwa lata temu
    Marek Adam Grabowski Ta najfajniejsza, moje klimaty. Lubię takie melodie.
  • ZielonoMi dwa lata temu
    Znaczy ostatni link.
  • ZielonoMi dwa lata temu
    MartynaM Widać czytasz, skoro zgapiasz.
  • MartynaM dwa lata temu
    ZielonoMi co znaczy "zgapiasz"?
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    ZielonoMi pisze o Julia Boutros?
  • ZielonoMi dwa lata temu
    Marek Adam Grabowski Tak.
  • ZielonoMi dwa lata temu
    MartynaM Wygogluj se.
  • MartynaM dwa lata temu
    A ty nie wiesz i stosujesz... no, ale czego innego można się było spodziewać ?
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    ZielonoMi fajnie! Ogóle bardzo lubię kulturę lewantu. Już nawet pisałem tutaj o Libańskim piwie bezalkoholowym.
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    MartynaM A ty Laura jak oceniasz moje linki?
  • ZielonoMi dwa lata temu
    MartynaM Aj, kurwa, nie mam już sił na ciebie, naprawdę. Idź spać, może wyśnisz siebie na tronie w koronie, z nagrodą Nike i nagrodą ciętej riposty w garści. Będzie fajnie. Nara, bo denna z tobą gadka. I nudna.
  • MartynaM dwa lata temu
    ZielonoMi, no, to na przyszłość używaj słów, które twój mózdzek ogarnia, bo siara... papatki ?
  • ZielonoMi dwa lata temu
    MartynaMTrzym się, pustaku. Ps. Pracujesz,gdzie? Ja w zieleni miejskiej, kerzaczke sadze. Napisz!
  • MartynaM dwa lata temu
    ZielonoMi, to się pocisz straszliwie... współczuję!
  • ZielonoMi dwa lata temu
    MartynaM Nie odpowiedziałaś! Czekam.
  • ZielonoMi dwa lata temu
    Ps. Ale dobrze dupę koło kerzaczka posadzić, nie? Pustak!?
  • MartynaM dwa lata temu
    Czy wy, kuźwa, nigdy nie macie dość. Walę po tych pustych łbach i ciągle przychodzicie po nowe... weź się zajmij czymś pożytecznym... krowę wydoic pomóż, jakiegoś placka ma niedzielę upiec można... no jest mnóstwo możliwości na nudę.
    Poczyraj normalną poezję, żebyś jakimiś "chcicami" z obory nie jechała. No, zimny prysznic weź...

    Co to za namolniaki jakieś...jprd.
  • ZielonoMi dwa lata temu
    MartynaM Bujaj wora, torbo niemyta.
  • MartynaM dwa lata temu
    ZielonoMi spie***laj do obory!
  • ZielonoMi dwa lata temu
    MartynaM Pojebana jesteś, wiesz? A ja po imprezie, czemu cie nie było? Cały czas tu siedzisz,w sobotę? Kurwa, żal!
  • MartynaM dwa lata temu
    A ty gdzie siedzisz? Na tronie w wygodce?
    Dobra miejscówka!

    Do trzech zliczyć nie umie, a jaka ważna... myslalby kto, ze i prawda...?
  • ZielonoMi dwa lata temu
    MartynaM Ja jutro będę mieć kaca, a ty? Byłaś gdzieś, czy tu mulisz i wkirwiasz? Wyjdź do ludzi, bezelu.
  • MartynaM dwa lata temu
    Jeszcze jeden komentarz do mnie i piszę do Admina. Nie życzę sobie, żebyś brudnego ryja wycierala sobie moim imieniem.
    A teraz won!
  • ZielonoMi dwa lata temu
    MartynaM Pisz, na zdrowie. Zmuł.
  • MartynaM dwa lata temu
    Ajsak, mało kont, jeszcze twórz!
  • ZielonoMi dwa lata temu
    MartynaM Masz chore projekcje, dziecko. Dobranoc.
  • MartynaM dwa lata temu
    Dawaj, Ajsak, nie wstydź się. To powód do dumy, Bogumiła przegoniłas...??
  • Poncki dwa lata temu
    Margerita
    "Poncki bo oskarżając kogoś o coś to robisz się śmieszny i żałosny bez urazy"

    Za ten obiektywny komentarz chciałem Ci podziękować. Jeden z tych, które przywróciły mi trzeźwość w amoku...
  • Narrator dwa lata temu
    Szczerze, ten list to walenie grochem o ścianę i niczego nie zmieni.

    Autora poniosły nieco emocje, co jest jak najbardziej zrozumiałe, ale jednocześnie osłabia wymowę artykułu. Im głośniej ktoś krzyczy, tym mniej go słuchają, a w sądzie to nawet ukarzą grzywną. Krzyk to oznaka bezsilności, rozgorączkowania, a tutaj jest potrzebna angielska flegma. Należy zachować dystans do tematu, żeby pokazać wszystko we właściwych proporcjach.

    Opowi jest publicznym miejscem gdzie każdy może wejść anonimowo, opluć werbalnie innych użytkowników nie ponosząc żadnych konsekwencji. Może dlatego Internet odkrywa w człowieku gorszą naturę: łatwo zwymyślać nie patrząc prosto w oczy. Czy idąc do pubu na piwo będziemy się spierać z przygodnie napotkanym pijaczkiem o to, kto jest lepszym autorem?

    Druga sprawa to prawa autorskie. Jeśli podejrzewasz kogoś o plagiat powinieneś przedstawić dowody: skopiowaną treść oraz oryginał. Niełatwo przyłapać złodzieja na gorącym uczynku, szczególnie w Internecie, ale takie są zasady: niewinny póki nie udowodnimy winy. Nie uważam korzystania z czyjejś rady za plagiat, ponieważ rada, nawet w formie komentarza to nie jest jeszcze gotowa publikacja. Po to autorzy zamieszczają tutaj swoje utwory: aby usłyszeć opinie czytelników. Sam pomysł nie wystarczy; trzeba jeszcze sporo pracy i odrobiny talentu, żeby czyjąś myśl, choćby wyjątkowo oryginalną, zamienić w interesującą lekturę.

    Co do wspomnianej publikacji https://www.opowi.pl/--a77948/ — burzę rozpętał pierwszy komentarz, który zawierał krytyczną opinię zarówno o wierszu, jak również o autorze. Krytyka oczywiście jest jak najbardziej na miejscu, jak długo nie zawiera obraźliwej treści, lecz w tym wypadku był to kij w mrowisko: autor nie wytrzymał. Jaki z tego wniosek: niektórych nie należy krytykować, chyba, że potrafimy zaakceptować akcję odwetową z ich strony.

    Zignorować, a najlepiej obrócić wszystko w żart. ?
  • Poncki dwa lata temu
    Mądrego to i przyjemnie posłuchać. Dziękuję, za dosadny komentarz.
    Za pewne masz rację, że jest to bezsilny krzyk i chyba będę musiał się z tym pogodzić.

    Z plagiatem też, masz rację. Trzeba udowodnić - złapać kogoś za rękę, ale zanim coś takiego ma miejsce zawsze możemy się zastanowić i złapać samego siebie, zanim jeszcze coś takiego ma miejsce.

    Odnośnie skakania do gardeł w Internecie i uprzejmości:
    https://www.opowi.pl/lbnp49-uprzejmosc-nowoczesna-a76449/
  • Poncki dwa lata temu
    Odnośnie plagiatu, nie mam, żadnego dowodu, nic nie zamierzam nikomu udowadniać.
    Spytałem jedynie Noico jak mężczyzna mężczyznę i jestem zawiedziony brakiem odpowiedzi.
  • Narrator dwa lata temu
    Poncki

    >>>> Spytałem jedynie Noico jak mężczyzna mężczyznę...
    Skąd wiesz czy Noico to mężczyzna?

    Moja rada: olej to; życie jest zbyt krótkie i zbyt piękne, aby je marnować na takie bezsensowne debaty.

    Jedyne co możesz zyskać to wrogów, a stracisz nerwy i zdrowie. ?
  • Poncki dwa lata temu
    Narrator
    Tak jak mówię, mądrego człowieka to i miło posłuchać.
  • Szpilka dwa lata temu
    Narrator

    Stąd, że ktoś go namierzył, jest jego fota, nazwisko, łysy brzydal z wielkim brzuchem, skoro brzuchaty, to i pewnie szczerbaty ?

    A tak chętnie innych obśmiewa: ta gruba, tamta stara rura, a sam ani urodą, ani figurą nie grzeszy.
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    Szpilka Wiesz jak wygląda Bogumił?
  • Narrator dwa lata temu
    Szpilka

    a bolca widziałaś? Bez tego nie można mieć pewności. ?
  • Szpilka dwa lata temu
    Marek

    Widziałam, nieciekawie wygląda, Ty to co innego, aż miło na fotkę popatrzyć ?
  • Szpilka dwa lata temu
    Narrator

    Hahahahah, no nie było widać pod tym wielkim brzuszyskiem - żegnaj siusiu, witaj brzusiu ?
  • Poncki dwa lata temu
    Szpilka
    Każdy ptaszek ma swój daszek.
    I jeszcze słyszałem, że kto nie ma brzucha ten kiepsko ... .

    Brzuch to nie powód do wstydu, wszak najdoskonalszą energetycznie figurą geometryczną jest kula.
    ?
  • Szpilka dwa lata temu
    Poncki

    Hahahahah, ale jak taki brzuchaty uwali się na kobitkę, to ona dychać nie może, rękami się brzuchaty nie podeprze, bo mu brzuchal ciąży ?
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    Szpilka Myślałem, że miło to na mnie popatrzeć.
  • Poncki dwa lata temu
    Szpilka
    Nie wiem czy czytałaś, ale w polecam, zarówno dlatego, że świetne jak i dlatego, że odpowiednie w poruszonym kontekście ??
    https://www.opowi.pl/tak-malo-czasu-lbnp49-a76505/
  • Szpilka dwa lata temu
    Marek

    Przeca fotę tylko widzę ?
  • Szpilka dwa lata temu
    Poncki

    Dzięki, przeczytam ?
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    Szpilka sorry, źle przeczytałem. Myślałem, że miło ci na niego patrzeć. fajnie, że to było o mnie. ???
  • słone paluszki dwa lata temu
    Mówi baca do syna:
    – Mosz dwa wyjścia: albo pójdziesz do wojska, albo się ożenisz. Jak się ożenisz toś przepadł, a jak pójdziesz do wojska, to mosz dwo wyjścia: albo cię zabiją, albo nie. Jak cię nie zabiją toś przepadł, a jak cię zabiją, to mosz dwo wyjścia: albo cię pochowają w polu, albo w lesie. Jak cię pochowają w polu toś przepadł, a jak w lesie, to mosz dwo wyjścia: albo wyrośnie na tobie kszok, albo drzewo. Jak kszok toś przepadł, a jak drzewo, to mosz dwo wyjścia: albo zrobią z ciebie papier toaletowy, albo biurowy. Jak biurowy toś przepadł, a jak toaletowy to mosz dwo wyjścia: albo bedziesz w ubikacji męskiej, albo w damskiej. Jak w męskiej toś przepadł, a jak w damskiej to mosz dwo wyjścia: albo cie kobieta użyje z przodu, albo z tyłu. Jak z tyłu toś przepadł, a jak z przodu to tak, jak byś się ożenił.
  • słone paluszki dwa lata temu
    Poncki, ty też masz dwa wyjścia?
  • Poncki dwa lata temu
    Mam trzecie ?
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    Eeech, ta nasza miła atmosfera na opowi! ????????????????????????? ????????????? Pozdrawiam bez oceny ps. Noico i Pucio to ta sama osoba. To Patriota, dawny Bogumił i Celina.
  • Poncki dwa lata temu
    Dziękuję za komentarz. Atmosfera jak w licznej rodzinie ?
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    Zmieniłeś treść! ????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
  • Poncki dwa lata temu
    Owszem. Czy uważasz, że nie powinienem był tego robić?
  • Aisak dwa lata temu
    Bogumił ogłosił się wielorybem, więc Poncki przestraszył się nie na żarty?
  • Poncki dwa lata temu
    Aisak ?
  • rozwiazanie dwa lata temu
    zaprezentuj się lepiej kreatywnie, o co ten kołchoz... Andy Warhol przywłaszczał sobie pomysły młodych artystów, bo wiedział, że zrealizuje je na światowym poziomie, w innym przypadku nie ujrzałyby światła dziennego.
  • Poncki dwa lata temu
    Akurat za Andy'm nie przepadam ?

    Nie ma o czym mówić. Postanowiłem nie rozwlekać tego tematu w otwartym liście.
  • 00.00 dwa lata temu
    O żeż! Listy, listy, listy... Takiego się nie spodziewałam. Przykro
  • Poncki dwa lata temu
    Nie przejmuj się. Zrezygnowałem z oryginału.
  • Pobóg Welebor dwa lata temu
    Dzięki za uświadomienie, że "ożeż" ma partykułę "ż" na końcu. Sprawdziłem, i, jeśli Cię to interesuje, "poprawna" pisownia to "ożeż", zresztą pięknie wygląda.
    Pozdrawiam ?
  • 00.00 dwa lata temu
    Pobóg Welebor To się pisze razem? Dawno sprawdzałam pisownie, coś źle zapamiętałam. ?
  • Pobóg Welebor dwa lata temu
    00.00 , tak, bo -że zawsze musi się z czymś łączyć, jak chodźże itp. To akurat ma sens.
  • 00.00 dwa lata temu
    Pobóg Welebor Dzięki, będę starała się pilnować pisowni. ?
  • słone paluszki dwa lata temu
    Pobóg Welebor
    Poprawną formą jest również pisownia odłączna:
    https://sjp.pl/ożeż
    Sorry, musiałam.
  • Pobóg Welebor dwa lata temu
    słone paluszki, może tak, ale "bardziej poprawna" jest łączna, i po raz pierwszy wypowiadam się o poprawności którą gardzę, ale tu ma sens

    https://sjp.pwn.pl/poradnia/haslo/Ozez-ty;137.html

    Pozdrawiam ?
  • słone paluszki dwa lata temu
    Pobóg Welebor
    Ok. Ok. Ok. Skoro tak napisałeś, to tak jest i kropka!
    Pozdrawiam!
  • Pobóg Welebor dwa lata temu
    słone paluszki, to nie tak, dałem artykuł, że obie poprawne, ale rozłączna bardziej potoczna. Może tak być? Chociaż "ożeż" w ogóle jest potoczne, więc nie wiem... Po prostu językoznawcy są za łączną, a pisarze piszą osobno, i trzeba się z tym pogodzić.
  • słone paluszki dwa lata temu
    Szanowny Weleborze,
    Małam na myśli Twoje zdanie poparte źródłem wiedzy, tylko skróciłam wypowiedź. Wybacz.
    Jestem padnięta i już się zmywam.
    Dziękuję za wyjaśnienie i pozdrawiam?
  • Dekaos Dondi dwa lata temu
    Poncki↔Poprzedni czytałem. Nie warto. Lepiej jaką satyrę napisać. Wirtual jest nie do ogarnięcia. Wiadomo to, kto jaką rybę skąd złowi i co z nią pocznie↔Pozdrawiam?:)
  • Poncki dwa lata temu
    Ech. Nie wiadomo. Wiem, że nie warto. Czasem mnie ponosi ułańska fantazja...
  • DrV dwa lata temu
    Co tu sie odponczkowało @_@
  • Poncki dwa lata temu
    Śmieszny i niepotrzebny konflikt, który zakończyłem.
  • yanko wojownik 997 dwa lata temu
    Elementem sztuki, bycia tu, jest dyskusja o sztuce, aż po nadejście burzy. Drzewiej, to po 600 komentarzy bywało pod tekstem i to też sztuka.
  • yanko wojownik 997 dwa lata temu
    To ja już wiem, dlaczego u Bogumiła była flaszka....

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania