Poprzednie częściSTATYSTYCZNIE CIEKAWE - Biustonosz

STATYSTYCZNIE CIEKAWE - Biseksualizm kobiet

Szacuje się, że około 1-7% ludzkiej populacji stanowią osoby homoseksualne, natomiast kobiety stanowią ok. 30% wszystkich homoseksualistów. W związku, z czym lesbijki stanowią ok. 2% populacji wszystkich kobiet. Co z pozostałymi 98%? Odpowiedź wydawać by się mogła prosta - 98% kobiet jest heteroseksualna. Ale czy to aby na pewno prawda?

 

Według licznych badań, przeprowadzonych głównie w Stanach Zjednoczonych, dotyczących orientacji seksualnej człowieka szacuje się, że zdecydowana większość mężczyzn to heteroseksualiści, natomiast kobiety wykazują zainteresowanie osobnikami obu płci (mniejsze lub większe). Profesor Michael Bailey był jednym z uczonych, który podjął się przeprowadzenia tego badania. Wybrał reprezentatywną grupę ludzi. Wśród badanych znaleźli się heteroseksualni mężczyźni oraz heteroseksualne kobiety i lesbijki. Badanie polegało na puszczaniu trzech różnych filmów każdemu z badanych. Pierwszy film przedstawiał parę gejów uprawiających seks, drugi spokojny krajobraz, trzeci zaś parę lesbijek uprawiających seks.

 

Mężczyźni wykazywali podniecenie tylko podczas oglądania ostatniego filmu. Zdeklarowane lesbijki reagowały podobnie jak mężczyźni. Zaskoczeniem okazały się wyniki zdeklarowanych heteroseksualnych kobiet, bowiem jedynie na spokojny krajobraz nie reagowały podnieceniem.

 

Zjawisko próbowano wyjaśnić na kilka sposobów. Jedna z teorii głosi, że kobiety odczuwają silniejszy popęd seksualny do osób, z którymi są związane emocjonalnie, przez co płeć partnera może przestać być najistotniejszym aspektem. Kobiety mogą zakochać się w swoich przyjaciółkach i przez to czuć do nich pociąg seksualny, który niezaspokojony przenosi się na inne przedstawicielki tej samej płci.

 

Inna teoria głosi, iż przed zrównaniem praw obojga płci kobiety znacznie częściej padały ofiarami gwałtów, przez co na przełomie wieków wytworzyły mechanizm obronny, wywołujący w nich podniecenie niezależnie od tego, czy chcą odbyć stosunek czy nie. Mechanizm ten zmniejsza ból emocjonalny po doświadczeniu przemocy seksualnej. Według badań mężczyźni silniej niż kobiety przeżywają gwałty, właśnie ze względu na brak psychicznego mechanizmu obronnego. U chłopców będącymi ofiarami pedofilii notuje się znacznie silniejsze urazy psychiczne niż u dziewczynek.

 

Jeszcze inna teoria głosi, że biseksualizm kobiet jest nabyty przez współczesną kulturę i zacieranie się stereotypu "pani domu". Kobiety stają się coraz bardziej samodzielne, chcą dominować i uniezależnić się od mężczyzn, wypierając ich powoli całkowicie ze swojego życia.

 

Przyczyny nie są do końca jasne, nie można również jednoznacznie stwierdzić, że większość kobiet faktycznie jest biseksualna. Wciąż trwają badania sprawdzające tendencje kobiet do reagowania podnieceniem na inne przedstawicielki płci pięknej. Co oznacza, że kobiety jeszcze długo pozostaną największą zagadką świata. :)

Średnia ocena: 4.6  Głosów: 7

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (7)

  • Anonim 18.11.2015
    "płuci pięknej." bez u
    "W związku, z czym lesbijki stanowią ok. 2% populacji wszystkich kobiet. Co z pozostałymi 48%?" - a nie czasem 98? Bo kontekst wskazuje, że jedynymi opcjami są homo- i heteroseksualizm. Co do tekstu, słyszałem *niepokojącą* teorie, że w środowiskach skrajnie odkobieconych mężczyźni w zdrowej większości stają się biseksualni, co więcej, stricte heteroseksualnych mężczyzn jest *podobno* do 10%... Aż ciarki przeszły po skórze... Ogólnie nie mam nic do gejów i pół-gejów, lesb itd. o ile się nie afiszują ze swoimi skłonnościami, a za tekst cztyry.
  • 60secondsToDie 25.05.2016
    Ech, że się tak wypowiem pod starszym tekstem, bo akurat zauważyłam ten komentarz.
    Heteroseksualiści mówią otwarcie o tym, że lubią płeć przeciwną, więc homoseksualiści mają prawo robić to samo ; )
  • kartonbezpudla 18.11.2015
    No.

    Jedno z ciekawszych "opowiadań", które czytałem ostatnio - poprostu zupełnie inne od tego co czytalem :)
    Fajnie, porządnie poprowadzona treść, jakaś deliaktna analiza dodatkowo.

    Super się czytało!

    PS Co oznacza, że kobiety jeszcze długo pozostaną największą zagadką świata - no nie powiem, bardzo mnie zaskoczyłes/aś tym zdaniem. Fajny "twist" na końcu. Ciekawy wniosek po tego rodzaju tekście :)
  • Ichigo-chan 18.11.2015
    hm, ogólnie tekst nie ma sobie nic do zarzucenia (oprócztegożeprzedstawicielgrupyopisanejczujesięjakzwierzątkowzooekhemekhem), ale nie myląc biseksualności z biromantycznością. 'Kobiety mogą zakochać się w swoich przyjaciółkach i przez to czuć do nich pociąg seksualny, który niezaspokojony przenosi się na inne przedstawicielki tej samej płci.' Mogą też się zakochać i tego pociągu nie czuć. Więc, no.
    a za tekst 4
  • Anonim 18.11.2015
    jedzie pociąg z daleka, ani chwili nie czeka
  • 60secondsToDie 04.02.2016
    Bardzo ciekawy tekst. Nie powiem, zaintrygował mnie, więc dam 5.
  • Pan Buczybór 01.10.2016
    Dobry tekst. Kobiety na zawsze zostaną nierozwikłaną zagadką świata i wszechświata. 5

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania