Poprzednie częściSTATYSTYCZNIE CIEKAWE - Biustonosz

STATYSTYCZNIE CIEKAWE - Milionerzy z ulicy

Dzisiaj o godzinie 21.40 odbyło się losowanie Lotto i po raz kolejny nie padła szóstka, co za tym idzie w najbliższym losowaniu, będzie można wygrać przynajmniej 25 milionów. Z tej okazji dzisiejsze STATYSTYCZNIE CIEKAWE będzie właśnie o loteriach.

 

25 milionów to całkiem spora sumka, jednak rekordowa wygrana w lotto padła w roku 2012 w Gdyni. Wynosiła ona niemal 34 miliony, a dokładnie 33 787 496,10. Nie była to jednak największa kumulacja w Polsce. Największa kumulacja w Rzeczpospolitej miała miejsce we wrześniu 2011 roku i wynosiła ona 56 milionów! Niestety...podczas losowania padły dwie szóstki i szczęśliwi zwycięscy musieli podzielić się pulą na pół. Szczęście w nieszczęściu.

 

Prawdopodobieństwo trafienia szóstki w lotto wynosi około 1 do 14 milionów. Dane te mogą zniechęcać, bo powiedzenie "jedna na milion" blednie przy nich. W 1994 roku (czyli, gdy większości z nas jeszcze na świecie nie było :)) szczęście dopisało aż 80 graczom! 30 marca 1994 aż 80 osób trafiło szóstkę! Główną wygraną trzeba było podzielić na wszystkich zwycięzców.

 

Polskim rekordowym wygranym sporo brakuje do światowych. Rekordowa wygrana w Euro Lotto padła w Wielkiej Brytanii 113 374 997,83 funtów (ok. 515 210 000 zł) natomiast w Ameryce w loterii Mega Millionos w 2007 roku dwóch szczęśliwców podzieliło się wygraną o wysokości 390 mln dolarów (ok. 1,1 mld zł).

 

Od chwili wprowadzenia komputerowej rejestracji zakładów, graczom o wiele trudniej jest trafić nie tylko szóstkę, ale też trójkę (najniższą liczbę trafień, od której wypłacana jest wygrana) ponadto duże wygrane trafiają się niemal wyłącznie w dużych miastach, więc jeśli wybrałeś się na wycieczkę do stolicy lub innego, dużego, polskiego miasta — koniecznie zagraj w Lotka, jeśli chcesz zwiększyć swoje szanse!

 

Mówi się, że pieniądze szczęścia nie dają. Na zwycięzcach z całego świata, którym poszczęściło się w loteriach, przeprowadzono badania. Wynikało z nich, że po około dwóch miesiącach człowiek przyzwyczaja się do pieniędzy i jego poziom szczęścia wraca do standardowego poziomu sprzed wygranej.

 

,,Co byś zrobił, gdybyś wygrał w lotto?" Wg. Newsweeka najczęstszymi odpowiedziami na te pytanie są:

1. Wybudowałbym dom, kupił samochód i wyjechał na wakacje.

2. Rzuciłbym pracę.

3. Wpłacił na lokatę i żyłbym z odsetek.

 

Nieco niżej widnieje propozycja "wpłaciłbym na fundację charytatywną"

Jednak jak rzeczy mają się w rzeczywistości? Większość zwycięzców w stosunkowo krótkim czasie przetraca swoje miliony na wakacje, życie w luksusie i po kilku latach wracają do nieco zawyżonych standardów.

 

A co ty byś zrobił, gdybyś wygrał w lotto?

Średnia ocena: 3.9  Głosów: 8

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (4)

  • Haruu 19.08.2015
    Heh, no tak może jakbym wygrała pierwsze co bym zrobiła to poszłabym do sklepu i kupiła roczny zapas ciastek xD taki Ciasteczkowy Potwór xD bardzo chciałabym oddać, chociażby połowe wygranej na jakieś cele, by pomóc ludzią chorym albo poszkodowanym^^ dlatego gram! (Znaczy się tylko skreślam, bo nie jestem pełnoletnia xD) i czekam, aż los się uśmiechnie i będę mogła pomóc tym ludzią
    C: *nie piszę dłużej, bo się rozkleje xd*
  • KeiitsuoSensei 19.08.2015
    Znam osobę co gra w Lotka od kilkunastu lat i nic nie wygrała, wiem też, że nie kłamie bo to członek rodziny. Pomyśl... kilkanaście lat i nic.
    Gdybym jednak trafił szóstkę (choć sam nie gram) to rozdzieliłbym pulę na kilka części i wpłacił je do kilku różnych banków (w razie upadku jednego z nich) i żył z odsetek. Nie kupiłbym domu ale wynajął skromne mieszkanie na jakimś cichym osiedlu. Część bym wpłacił do szpitala w którym się leczę i może założył bym małą firmę by podtrzymać wpływy na konta.
    Informacje fajne i ciekawe, dają do myślenia. Szczególnie te 80 wygranych :)
  • KarolaKorman 19.08.2015
    ,, kilku latach wracają do nieco zawyżonych standardów.'' - chyba zaniżonych
    Europejska loteria, o której pisałeś nazywa się Euro Millions :)
    Co do trzech najpopularniejszych odpowiedzi, jestem za :), z jednym małym wyjątkiem. Lubię stare rzeczy, więc dom musiałabym kupić. Stary samochód już posiadam :)
    Dobre hasło reklamowe powtarzają wszem i wobec ,,Żeby wygrać, trzeba grać'' , wszyscy mamy takie same szanse, ale nie wszyscy mamy jednakowe szczęście :(
    Przy okazji, życzę wszystkim grającym powodzenia :) Sobie również :)
    Zostawiłam 5 :)
  • Marzycielka29 19.08.2015
    Bardzo lubie "Statystycznie Ciekawe" Czytam zawsze z nazwę, to pytającym wyrazem twarzy :D 5

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania