Uwaga, utwór może zawierać treści przeznaczone tylko dla osób pełnoletnich!

święta szczeżuja od urojeń

Ciąg dalszy edytorialu z 2021

https://www.opowi.pl/edytorial-a70705/

***

https://www.opowi.pl/forum/pitupitu-103-i-my-pitolcie-i-w1500/

MartynaM 7 godz. temu

Cześć Ant!

 

Mam do Ciebie pytanko. Co sądzisz o tych multikontach użytkowników portalu? Bo dużo tu padlo nazw kont Bogumila, nawet tych od lat nieaktywnych, a mamy tu uzytkowniczkę Ajsak, która aktywnych ma więcej niż Bogumil od początku swojej działalności.

 

Ja rozumiem, że kobiecina nudzi się na emeryturze, ale jej agresja z każdym dniem rośnie. A jakby tego było mało, to jeszcze z anonima publikuje.

Czy jest jakaś możliwość zablokowania tej wariacji z tymi kontami?

Na ósmym od razu blokowali, tutaj nie można, dla jakiegoś spokoju?

###

Aisak 7 godz. temu

Halo, czy to Administracja portalu opowi.pl?

Chciałabym wnieść zażalenie na userkę MartynaM vel laura123 vel betti.

Co mi zrobiła?

Cóż, chyba się zakochała, bo w każdym widzi moją osobę. Czuję się z tego powodu niekomfortowo, bo wiemy z mediów, jak niebezpieczni potrafią być PSYCHOFANI...

 

Obawiam się o swoje życie...

###

MartynaM 35 min. temu

Patrzcie, manipulatorka obawia się "o swoje życie", z każdego nicku to wal... jeszcze niedawno z pansowa na moje się zmawiali, a teraz nie wiedziala chamka co wymyślić, po moim apelu do Admina na te multikonta, jakbym jej życie miala gdzie indziej niż w pogardzie.

 

Ale jak się, chamica, nie idczepi, to tak tego nie zostawię .

###

MartynaM 17 min. temu

To Szpilka wniosła rynsztok tutaj. Ciagle skojarzenia tylko z dupą i z dawaniem, na każdą aluzję o chamstwo, miała jedynie "cipy", "chuje" i "ruchanko"

A Ajsak podlapala, bo jest wszedzie,.gdzie atak na mnie i tak zaczęły razem. Bez wstydu i godności.

 

Teraz to już przeszło to pojęcie ludzkie. I teraz ja mówię basta!

====

A propos

laura123 14 min. temu

"Szpilka ty jestes dno. Mogę stad wylecieć, ale tak pojebanej baby, to nie widzialam jeszcze."

 

laura123 18 min. temu

"Szpilka spierdalaj debilko!"

###

IgaIga 8 min. temu

Oooo... Ciąg dalszy, widzę.

###

MartynaM 4 min. temu

Nie, źle widzisz. To końcówka.

 

Jeszcze jeden komentarz tych "kobiet" na poziomie szamba i zrobię z tym ład. I tak za długo milczalam, licząc na rozsądek głupich.

_________________________________________________________________________________________________________

List zamknięty (wiadomo)

ZielonoMi 9 godz. temu

MartynaM Ja jutro będę mieć kaca, a ty? Byłaś gdzieś, czy tu mulisz i wkirwiasz? Wyjdź do ludzi, bezelu.

.

MartynaM 9 godz. temu

Jeszcze jeden komentarz do mnie i piszę do Admina. Nie życzę sobie, żebyś brudnego ryja wycierala sobie moim imieniem.

A teraz won!

.

ZielonoMi 8 godz. temu

MartynaM Pisz, na zdrowie. Zmuł.

.

MartynaM 7 godz. temu

Ajsak, mało kont, jeszcze twórz!

.

ZielonoMi 7 godz. temu

MartynaM Masz chore projekcje, dziecko. Dobranoc.

.

MartynaM 7 godz. temu

Dawaj, Ajsak, nie wstydź się. To powód do dumy, Bogumiła przegoniłas...??

_________________________________________________________________________________

larwa123 (tytuł wierszyka)

Aisak 7 godz. temu

I wakacje są kolejne i tej pani nicki zmienne

betti laura dziś Martyna

gdzie ta pani tam zadyma

?

MartynaM 54 min. temu

Nie przejdzie manipulatorko!

Nie odwrocisz kota ogonem!

 

betti i laura, nicki zbanowane, tworzone po sobie. Nie jak u ciebie wszystkie, kuźwa, razem. Chcesz "gnido" napiszę do Admina, żeby zobaczyl wszystkie twoje aktywne.

 

Piszczysz tu od rana do nocy na innych, a sama masz najwięcej i jeszcze jakby tego mało to "z partyzanta"

Wstydu za grosz nie masz. Chamstwo ci ślepia zalalo!

_____________________________________________________________________________________________________

edytorial (L123) (opko-reportaż)

laura123 wczoraj o 13:24

kigja spierdalaj stąd, ty obrończynio wynaturzeń!

.

laura123 wczoraj o 13:57

kigja ty debilko po zawodówce, ograniczony mutancie, spaślaku opowijski, leć powłaź trochę innym w cztery literki, żeby piąteczki ci postawili za te parchy, które tworzysz. Tutaj tracisz czas...

.

laura123 dzisiaj o 7:56

Najważniejsze, że od wódy się we łbie nie pierdoli... i agresja się nie uaktywnia. Reszta, to pikuś.

.

laura123 dzisiaj o 8:19

A co o orgazmie może wiedzieć taki babochłop, jak refluksja, toż to nawet o sobie, jak o kobiecie pisać nie potrafi. Hermafrodytka.

____________________________

MartynaM 8 min. temu

Kuźwa, mam już dość czytania wpisow tego przyglupa.

Za kogo ma się ta ofiara losu, która bez wlażenia większości w cztery litery, nic nie znaczy. Głupie to, chamskie.

Z jakiego to środowiska wylazlo, że to zwykłej kultury nie pojmuje?

 

Teraz do Angeli się przyssala, bo normalnie ze mną rozmawia. Powinna chyba szczekac jak ta suka Pawłowa.

 

Chcesz wojny, będziesz ją miała, aż wreszcie zamkniesz tego parszywego ryja.

***

MartynaM minutę temu

Angela, nie dasz rady. Ona będzie, jak jakaś stara baba z jakiejś wiochy zabitej dechami, ględzić do zanudzenia albo oberwania w ryj.

Toż to żadnej kultury nie rozumie. Nie dziwi, że ten jej chłop zapijal się na śmierć. Weź z takim elementem wytrzymaj.

Plujesz temu, a świni deszcz pada i dalej swoje.

 

_______________________________

WAŻNA INFORMACJA

„Jednymz głównych problemów związanych z rozprzestrzenianiem się mowy nienawiści w sieci jest brak reakcji innych użytkowników na nienawistne treści. Ugruntowuje to jedynie poczucie bezkarności wśród osób szerzących nienawiść w sieci.

 

Reakcja ta może przybrać formę urzędowego zawiadomienia (z wnioskiem o usunięcie ze strony) skierowanego do pośrednika internetowego, administratora strony na podstawie art. 14 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, jeżeli obraźliwy wpis pojawił się jako komentarz na forum. Inną formą reakcji może być zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa złożonego do prokuratury, w razie naruszenia art. 190 (groźba karalna), art. 256 lub art. 257 (mowa nienawiści) Kodeksu karnego."

____________________________________________________________________________________________

Święta nie jestem, ale nie wydaje mi się, żebym swoim zachowaniem odstawała od reszty opowijczyków...

Chyba, że się mylę?

___

2023

Ój.

Jedno jest pewne - nie jestem podła.

Średnia ocena: 3.5  Głosów: 19

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (124)

  • okruszynka dwa lata temu
    Czy mogłaby mi Pani udzielić wywiadu? Chciałabym na podstawie pani przeżyć napisać tekst.
  • słone paluszki dwa lata temu
    Proszę kontaktować się z moim agentem, który wyznaczy honorarium za udzielenie wywiadu.
  • okruszynka dwa lata temu
    słone paluszki nie może pani ode mnie żądać pieniędzy za wywiad.
  • słone paluszki dwa lata temu
    okruszynka Nie żądam. To mój agent żąda, proszę z nim rozmawiać.
  • okruszynka dwa lata temu
    słone paluszki ja nie zarabiam dużo, żyję z ciężkiej i mało płatnej pracy.
  • słone paluszki dwa lata temu
    okruszynka
    To proszę napisać o tym książkę, na pewno znajdzie wielu czytelników.
  • okruszynka dwa lata temu
    słone paluszki nie piszę książek, przykro mi, sayonara.
  • słone paluszki dwa lata temu
    okruszynka Adiós.
  • MartynaM dwa lata temu
    Zajmie mi to trochę czasu, bo na emeryturze jeszcze nie jestem, ale dla ciebie, chamico, zrobię to i powklejam, poprzypominam twoje "wierszyki" i komentarze z piekła rodem.
    Ja przy tym twoim chamstwie, to faktycznie anioł jeszcze.
  • słone paluszki dwa lata temu
    Nie trzeba być na emeryturze, to zajmuje kilka minut kopiuj-wklej.
  • Szpilka dwa lata temu
    Prosta tutka to i język niesalonowy, nie dziwi nic ?
  • słone paluszki dwa lata temu
    A mnie dziwi, bo ta pani dostaje amoku w okresie letnim. Nie wiem o co chodzi? Czy jest medyczne wytłumaczenie? Może jakaś trauma, którą musi odreagować ?
    Dzięki :)))
  • Angela dwa lata temu
    Paluszki, czy Ty naprawdę nie możesz się powstrzymać? Nigdy nie lubiłam się z Betti, ale takich
    akcji nie było. Kurde, siądź już na tyłku.
  • słone paluszki dwa lata temu
    Angela, jeśli siądę na tyłku, to ta osoba wejdzie mi na głowę i dopiero zacznie się chora akcja.
    Chciałabym tego uniknąć.
  • Angela dwa lata temu
    słone paluszki nie wejdzie. Też odpuści. Kurdę, dorosłe baby jesteście...
  • słone paluszki dwa lata temu
    Angela
    Wpadasz tu raz na rok i myślisz, że masz receptę na jazdy Martyny, ale nie ma recepty.
    Handryczę się z tym przypadkiem 5 lat i jestem zmęczona. Czy ktoś zauważył, żebym zaczepiała ją w chamski sposób?

    Więc nie zgrywaj mądrali, bo nie chodzisz w moich butach, od których mach krwawiące odciski na stopach...
  • Angela dwa lata temu
    słone paluszki Paluszki, to że mnie nie widać, nie znaczy że mnie nie ma. Jestem stale,
    od jakichś ośmiu lat i nie, nie chcę zgrywać mądrej ani nie mądrej.
    Zwyczajnie proszę (nie o pokój) o zawieszenie broni.
    Paluszki, każdy nosi swoje buty, nie wnikam, jedynie staram się spojrzeć szerzej.
  • słone paluszki dwa lata temu
    Angela
    Szerzej?
    To proszę uprzejmie:
    https://www.opowi.pl/liryczny-lipiec-2-a70258/
    Polecam przeczytać wszystko dokładnie, część sympatycznych komentarzy od l123 i graina usunął admin.
    &
    https://www.opowi.pl/edytorial-a70705/
    Od edytorialu minął spokojny rok. Ale znowu przyszło lato i tej osobie ponownie odbiło.

    Choroba czy Charakter?
  • Angela dwa lata temu
    słone paluszki a myślisz, że miałam lżej? Przeoczyłaś może, że i ja byłam " tumanem",
    "analfabetką" (zapytaj kogoś ze starszaków, jak DD i Bucza, albo Sowe) i jeszcze wieloma innymi, których w ten piękny poranek przytaczać nie
    będę. Sporo tego było, ale żyję i mam to w czterech literach, Tobie też radzę, bo to zatruwa.

    Ja skończyłam apelować o spokój, zrobicie z tym co chcecie.
  • Angela dwa lata temu
    Ps: jeśli obydwie nie macie poważniejszych problemów, niż jak tu tej drugiej dojebać,
    to zazdroszczę.
    Pa
  • MartynaM dwa lata temu
    Angela, mam. Nie mogę się spakować w dwie walizki, a taki mam limit. Co robić?
  • Angela dwa lata temu
    MartynaM : ((( Ja na poważnie, a Ty...
    Co do walizek, zrewiduj zawartość, bo na pewno jest tam coś, bez czego możesz
    się obejść. Klasyczne kroje i kolory (czerń, biel) mają to do siebie, że zawsze pasują
    i z kilku sztuk można tworzyć różne kombinacje. Pa
  • słone paluszki dwa lata temu
    Angela
    Każdy ma swój własny sposób na oprawcę.
    Są osoby, którym nie przeszkadza gnojenie:
    logowanie
    czytanie wyzwisk
    kawka
    wylogowanie
    życie
    Może gdyby chciało ci się COŚ ZROBIĆ, to nie musiałabym marnować czasu na MM.
    Bo dostałaby nauczkę, która czegoś by ją nauczyła.
    Mnie nie odpowiada rola ofiary.

    Miłego.
  • Angela dwa lata temu
    słone paluszki pytanie: znasz swoją wartość? Czy w ten sposób można Cię pomniejszyć?
    Jeśli na pierwsze odpowiesz TAK, a na kolejne NIE, to tyle w temacie.
    Nic tu po mnie, ale przemyśl na spokojnie. Trzymaj się.
  • MartynaM dwa lata temu
    Angela, już dwa razy robiłam przegląd i wszystko potrzebne, a jeszcze zostało... nienawidzę ograniczeń!
  • słone paluszki dwa lata temu
    Angela
    Zadaj to pytanie osobom, które mają do czynienia w prawdziwym życiu z hejterami. Zapytaj, czy znają swoją i powiedz, żeby odpuściły.

    Hejter w każdej przestrzeni, to psychopata.
    Zobacz, co się dzieje w szkołach. Zobacz, co się dzieje w mediach społecznościowych.
    Zapytaj ich, czy znają swoją wartość?

    Martyna od lat robi kipisz z portalu, może jej zachowanie jest sponsorowane? Nie wiem.
    Wiem natomiast, że na poniższych portalach jej zachowanie zostałoby zduszone w zarodku:
    poezja.org,
    poezja-polska.pl,
    portal-pisarski.pl

    Ale milcz. Zachowuj się, jakby nic się nie stało. Wystarczy, że masz poczucie własnej wartości.
    Ja mam za to poczucie bezkarności tej osoby.

    Pozdrawiam
  • Angela dwa lata temu
    słone paluszki a rób jak chcesz, tylko jedno Ci powiem: podobnie jak ja w Twoich, Ty nigdy nie chodziłaś w moich butach i nie masz pojęcia, z czym miałam styczność, więc nie waż się mnie oceniać.
    Miłego.
  • MartynaM dwa lata temu
    słone paluszki, na tych wszystkich portalach, które wymieniłaś jestem zarejestrowana. Na PP, kiedyś przyczepilas się do mnie z jakiegoś nicku, kazałam ci się odwalic i grzecznie zamknęłas ryja. Tu bys mi za to, sto wierszyków napisala i tysiąc komentarzy.

    Ja ciebie zaczepiam? A do czego ty mi potrzebna? To ty z iluś tam nickow lazisz za mną jakbyś nierówno pod sufitem miała.
    Ciebie grzecznie poprosić, jak ja poczatkowo na PP, na ciebie nie działa. Ty dotąd będziesz piszczec, aż nie wytrzymam i przejade się po tobie. Wtedy jesteś szczęśliwa i robisz z siebie ofiarę.

    Tak samo w tym temacie. Każdy już ma dość, a ty nadal. Jak nie z jednej, to z drugiej strony, jak to zawiedzie, to z partyzanta. I tak po całych dniach...
  • słone paluszki dwa lata temu
    Angela
    Skąd przypływ agresji?
    Jesteś nieliczną z najdłuższym stażem.
    Oceniam jedynie twoją bierność i ciche pozwolenie.
    Słowa: nie waż się mnie oceniać sugerują, że coś jest na rzeczy.

    I wspaniałe, że portal żyje, huczy i wrze, ale nie kosztem innych, a na pewno nie moim kosztem.

    Masochistów proszę szukać na innych łączach.
  • słone paluszki dwa lata temu
    MartynaM

    Wiesz, jaka jest różnica między prawdą a fałszem?
    ANO TAKA, ŻE PRAWDA MA WIARYGODNE ŹRÓDŁA.

    Możesz się odmeldować.
  • Angela dwa lata temu
    słone paluszki nie agresji, od tego jestem daleka, nie podoba mi się jednak łatwość z jaką mnie chcesz ocenić, zaklasyfikować.
    Znacznie więcej satysfakcji ( przynaniej mnie) daje świadomość, że nie dałam się sprowokować.
    Ani Ty nie wygryziesz MM, ani ona Ciebie, więc akcje z minionego tygodnia będą trwać, albo zwyczajnie będziecie się omijać.
  • słone paluszki dwa lata temu
    MartynaM
    Na orgu miałyśmy styczność pod Tunią autorswa DD.
  • Angela dwa lata temu
    słone paluszki dobra, więcej rozdzielać Was nie będę, pozagryzajcie się jak lubicie.
    Chciałam dobrze.
  • słone paluszki dwa lata temu
    Angela
    Każda cząstka Wszechświata odgrywa znaczącą rolę. Nie zamierzam nikogo wygryzać. MM jest jak woda na młyn, brudna, cuchnąca woda, ale młyn działa.

    Chciałabym, żeby się, tak zwyczajnie, odwaliła ode mnie.
  • słone paluszki dwa lata temu
    Angela
    Zadziałaś, jak Administracja Kościelna, która przeważnie zwraca się do ofiar przemocy seksualnej, żeby zaniechały roszczeń.

    Gratuluję fuchy oraz poparcie dla agresorów.
    Przy tobie można czuć się bezpiecznie?
  • słone paluszki dwa lata temu
    Zadziałałaś***
  • Angela dwa lata temu
    słone paluszki nie jesteś owieczką, której trzeba bronić, świadczy o tym choćby
    ilość wpisów i wierszyków, więc nie powinnaś się stawiać na równi z ofiarami kościelnej
    pedofili. To nieodpowiednie.
    Jak myślisz, do czego to doprowadzi? Mnie się wydaje, że do niczego.
    Ulży Ci?
    Chciałam, żebyście się OBIE rozeszły.
  • Angela dwa lata temu
    Piszę, bo naprawdę nie widzę w tym sensu ani korzyści, dla żadnej ze stron.
  • słone paluszki dwa lata temu
    Angela
    Nie jesteś obiektywna i wiarygodna. Twoje rady dla mnie są bezużyteczne.
    Psiapsi agresorce doradzasz, jak ma się spakować.
    Mnie doradzasz, żebym dała twojej psiapsi agresorce odpuszczenie win. NIGDY!

    Skończ z tą szopką.
  • MartynaM dwa lata temu
    Kuźwa, mam już dość czytania wpisow tego przyglupa.
    Za kogo ma się ta ofiara losu, która bez wlażenia większości w cztery litery, nic nie znaczy. Głupie to, chamskie.
    Z jakiego to środowiska wylazlo, że to zwykłej kultury nie pojmuje?

    Teraz do Angeli się przyssala, bo normalnie ze mną rozmawia. Powinna chyba szczekac jak ta suka Pawłowa.

    Chcesz wojny, będziesz ją miała, aż wreszcie zamkniesz tego parszywego ryja.
  • Angela dwa lata temu
    słone paluszki ja nie wiem, czy śmiać się czy płakać z tego wpisu.
    Każdy (bez znaczenia czy go lubię czy nie), kto pisze do mnie normalnie, otrzyma
    kulturalną odpowiedź. To chyba powinien być standard.
    Jakimi to legendarnymi "przyjaciółkami" jesteśmy z MM powinnaś pamiętać, ale nie
    będę kipieć gniewem, bo coś kiedyś. To nie jest obiektywizm, ani jego brak, a pójście
    do przodu.
  • Angela dwa lata temu
    MartynaM Ty też nie wybuchaj, rozmawiam z Paluszkami i na razie jeszcze nie zaczęłyśmy
    sobie ubliżać ( mam nadzieję, że do tego nie dojdzie)
  • słone paluszki dwa lata temu
    Angela
    Jednym z głównych problemów związanych z rozprzestrzenianiem się mowy nienawiści w sieci jest brak reakcji innych użytkowników na nienawistne treści. Ugruntowuje to jedynie poczucie bezkarności wśród osób szerzących nienawiść w sieci.
  • MartynaM dwa lata temu
    Angela, nie dasz rady. Ona będzie, jak jakaś stara baba z jakiejś wiochy zabitej dechami, ględzić do zanudzenia albo oberwania w ryj.
    Toż to żadnej kultury nie rozumie. Nie dziwi, że ten jej chłop zapijal się na śmierć. Weź z takim elementem wytrzymaj.
    Plujesz temu, a świni deszcz pada i dalej swoje.
  • Angela dwa lata temu
    słone paluszki dlatego wołałam KURWA MAĆ OBIE, bo obie szczerzyłyście zęby.
    Za moich czasów nie było mowy nienawiści w sieci, tylko znęcanie w realu i co, powinno się
    nosić tę zadrę do końca życia? Szkoda na to czasu i energii. Trzeba żyć i tego życzę
    Wam obu.
    Znikam bo serial mnie woła : )
  • Angela dwa lata temu
    MartynaM ja Cię prosiłam...
  • MartynaM dwa lata temu
    Angela, wiem, ale nie dalam rady. Przepraszam.
  • Poncki dwa lata temu
    Z doświadczenia (całkiem świeżego) gwarantuje Ci, że lepiej jest odpuścić.
    Słowa mogą być wredne, kłuć i ranić jak stalowy kolec.
    Mogą ale nie muszą, bo to tylko słowa i koniec końców jest to nasza decyzja czy pozwolimy aby ten ból wziął nad nami górę.

    Nie powiem Ci co masz zrobić, tak jak Ty nie mogłaś za mnie podjąć decyzji, ale mogę powtórzyć Ci to, co powiedziało mi kilkoro zebranych na opowi, łebskich ludzi.

    Nie warto. Szkoda zdrowia.
  • słone paluszki dwa lata temu
    Ponczek,
    Jesteś w innej sytuacji, bo jesteś narybkiem i miałeś incydentalną sytuację. Sprawa rozmyła się i będziecie się z Noico unikali, jak ognia.

    U mnie jest inaczej.
    Polecam w wolnej chwili przeczytać:
    https://www.opowi.pl/liryczny-lipiec-2-a70258/
    https://www.opowi.pl/edytorial-a70705/

    Miłej niedzielki :)
  • Poncki dwa lata temu
    p.s. nie mylisz się :)
  • słone paluszki dwa lata temu
    Dzięki!
  • MartynaM dwa lata temu
    Wszyscy zauważyli... przecież nie publikujesz tylko z partyzanta, zresztą twoje słownictwo jest nadto czytelne, żeby ktoś miał jakieś wątpliwości.

    Wklejasz moje komentarze, nawet te sprzed lat, a czemu swoich nie wkleisz. Wstyd? Przecież go nie masz.
    A te komentarze, to odp na chamstwo zaczepkowe właśnie.

    Mówię ci, dupą już wychodzi twoja chora aktywność ostatnich dni.

    Masz obsesję na moim punkcie.

    To ostatni do ciebie wpis. Ty wariuj, popatrzę, później podsumuję.
  • Poncki dwa lata temu
    Trzymał Cię za słowo. (To nie przytyk. Będzie lepiej dla wszystkich jak przestaniecie się kłucić)
  • MartynaM dwa lata temu
    Wcale nie chcę klotni. Dla mnie to nie problem, tylko kiedy za dużo, to nikt by nie wytrzymał. Próbowałam obracać w żart, jeszcze gorzej było... ale ja dam radę.
    Pilnuj naszej koleżanki.
  • yanko wojownik 997 dwa lata temu
    Taka jedna z normalnych sytuacji na opowi - zdarzenie, ciąg zdarzeń i publikacji, nie odnoszę się  tylko to tej jednej. Występują sezonowo, czytam, z życia wzięte, ciekawe. Czasem odstawia yanko, czasem Jared a czasem inni.
  • słone paluszki dwa lata temu
    Przeczytaj ostatnią publikację Dekaosa.

    Jared to wesołek, nie miałam okazji zaobserwować u niego agresji.

    Wolę 1 opublikowany tekst, niż 200 rozlanych komentarzy, z których nigdy nic nie wynika.
  • ZielonoMi dwa lata temu
    Szkoda zachodu. Aisak + Zielono = że kupie siła!!!???
  • słone paluszki dwa lata temu
    Nie lubię kupy.
    Twojego dialogu użyłam zgodnie z tytułem i po nic więcej.
  • ZielonoMi dwa lata temu
    W kupie*
  • ZielonoMi dwa lata temu
    Tytuł fajny!? I trafny ? 5 oczywiście, niech jej żyła spuchnie. ?
  • ZielonoMi dwa lata temu
    Ty weź się wyloguj, bo ja chcę wejść.? Nie ma diagnozy już dla MM, tylko, jak napisałaś, lobotmia. ?
  • słone paluszki dwa lata temu
    Dobre!
  • Anonim dwa lata temu
    Molibden (Mo, łac. molybdenum) – pierwiastek chemiczny z grupy metali przejściowych w układzie okresowym. Nazwa w dosłownym przekładzie brzmi „podobny do ołowiu” i pochodzi od greckiego określenia ołowiu – μόλυβδος molybdos.
    Spis treści

    1 Właściwości
    2 Zastosowanie
    3 Występowanie
    3.1 Światowe wydobycie w przeliczeniu na czysty składnik
    3.2 Występowanie w organizmie ludzkim
    4 Historia
    5 Uwagi
    6 Przypisy

    Właściwości
    Płytki z molibdenu

    Czysty molibden jest srebrzystobiały, bardzo twardy i ma jedną z najwyższych temperatur topnienia spośród wszystkich pierwiastków[4][5]. W małych ilościach nadaje odporność chemiczną i twardość stali, zmniejszając jednocześnie jej kruchość[6].

    Podobnie jak inne chromowce jest mało aktywny chemicznie. W temperaturze pokojowej jest odporny na warunki atmosferyczne, po podgrzaniu reaguje z wieloma niemetalami[7]. Na zimno reaguje z fluorem i niektórymi kwasami, np. ze stężonym kwasem siarkowym, wodą królewską[6] i rozcieńczonym kwasem azotowym[8], natomiast w stężonym kwasie azotowym ulega pasywacji[6]. W związkach występuje na wszystkich (z wyjątkiem −III) stopniach utlenienia od −IV do VI[7], przy czym związki MoVI
    są najtrwalsze[5]. Z tlenem tworzy fioletowy MoO
    2, biały MoO
    3 i kilka tlenków, w których jego formalny stopień utlenienia przyjmuje wartości pośrednie między V a VI, np. Mo
    4O
    11 i Mo
    9O
    26[7]. MoO
    3 jest bezwodnikiem kwasu molibdenowego H
    2MoO
    4 i szeregu kwasów polimolibdenowych, tworzących sole – molibdeniany[6].
    Zastosowanie

    Ponad 2/3 produkcji molibdenu jest używane jako dodatek w stopach (w połączeniu z chromem stanowi materiał lekki i bardzo mocny). Zużycie molibdenu wzrosło w czasie II wojny światowej, gdy zapotrzebowanie na wolfram spowodowało wyczerpanie jego zasobów. Do dzisiaj molibdenu używa się w stalach wysokoodpornych i wysokotemperaturowych. Niektóre stopy (np. stopy marki Hastelloy) są szczególnie odporne na wysoką temperaturę i korozję.

    Molibden jest też używany w przemyśle lotniczym, zbrojeniowym, a także do produkcji elementów lamp żarowych, gdzie bywa stosowany jako wspornik wolframowego żarnika. Kompleksy molibdenu są stosowane jako katalizator w przemyśle naftowym, szczególnie przy usuwaniu siarki z produktów naftowych.

    Izotop molibdenu 99 znajduje zastosowanie w przemyśle nuklearnym.

    Wiele kompleksów molibdenu jest stosowane jako barwniki o różnych odcieniach koloru pomarańczowego, używane do produkcji farb, tuszów, tworzyw sztucznych i produktów gumowych.

    Do związków molibdenu mających szersze zastosowanie należy m.in. tlenek Mo
    5O
    14 (błękit molibdenowy), wykorzystywany jako barwnik w przemyśle włókienniczym, MoO
    3 – katalizator, disiarczek molibdenu (MoS
    2) do produkcji smarów i heptamolibdenian amonu ((NH
    4)
    6Mo
    7O
    24) stosowany w chemii analitycznej do strącania fosforanów[6].
  • Anonim dwa lata temu
    Wyżej - za Wikipedią.
  • słone paluszki dwa lata temu
    Właśnie tych informacji potrzebowałam?
  • ZielonoMi dwa lata temu
    Ale co z reakcji, jak dzban swoje. "Larwa123" wymiotła, płaczę?? Pewno znasz mój stary Nick i też żeśmy się trochę gryzły, ale to przeszłość.I?
  • słone paluszki dwa lata temu
    Nie mam pojęcia, jaki jest nick. Miałam pojęcie, że go posiadasz. Nie mam charakteru seryjnej psychopatki. Bardziej drapieżnika. Leniwego drapieżnika. Ze Szpilką też się pogryzłam. Pokrzyczałyśmy. Trzasnełyśmy drzwiami i cisza w eterze. Bo tak postępują NORMALNI LUDZIE.
    PSYCHOPACI mają zaburzoną osobowość.

    Ale bardziej skłaniam się do INSCENIZSCJI...
    W każdym razie adwokat z rodziny polecił zgłoszenie na Policję. Najwyższa pora, żeby zacząć działać.
  • ZielonoMi dwa lata temu
    słone paluszki WW?
  • słone paluszki dwa lata temu
    ZielonoMi
    WW, to odwrócone MM...

    Obawiam się, że nie wiem.
  • ZielonoMi dwa lata temu
    słone paluszki Wiesz. Nie chcę publicznie obnażać, przypały tu są. O, Pasji zapytaj,ona wie. ?
  • słone paluszki dwa lata temu
    ZielonoMi
    Nie zapytam pasją.
    Który z moich nicków cię pogryzł? W którym roku? Z jakiego powodu? Czy w tej walce kur brał udział postronny nabiał?

    Na opowi? WW?
    Wielka Wanda, Wieloryb Waldek, West World, wilko-wyje?
    Sorry, widocznie to było tylko powarkiwanie przy obwąchiwaniu?
  • ZielonoMi dwa lata temu
    słone paluszki I zamachaj ogonkiem.?
  • ZielonoMi dwa lata temu
    słone paluszki A z którym nickiem była spina? Aisak?
  • słone paluszki dwa lata temu
    ZielonoMi
    Wiesz, że Aisak została zbanowana w 2019, a mamy 2022...
    Naprawdę nie pamiętam, przykro mi.
    Zapytam Dekosia, bo jest świetnym obserwatorem i może coś skojarzy WW.
  • ZielonoMi dwa lata temu
    słone paluszki Mnie też dawno nie było, bo też ban. A korlnp stoi, mimo próśb. Brak słów na adminów, siurów, co to doprosić się nie można. https://www.opowi.pl/profil/writerswife/
  • słone paluszki dwa lata temu
    ZielonoMi
    ??? Omajgad!???
    Ciebie pamiętam, WW ale nie pamiętam o co nam chodziło!?
    Wiesz, że niedawno czytałam twoje drabbelki!
    Ale czad!
    Fajnie, że jesteś, bo masz dobre pióro.

    Ale kalambur?
  • ZielonoMi dwa lata temu
    Teraz to czytam i myślę - o co ta burza była??? Aż mi wstyd,że zniżyłam się do poziomu MM. Ale było, minęło. ?
  • ZielonoMi dwa lata temu
    słone paluszki Thx. A teraz lulu się, praca do mnie nie przyjdzie
    Ja muszę do niej iść jutro, kurwa, co za lipa. ?
  • słone paluszki dwa lata temu
    ZielonoMi
    Borze, jak dawno! 2018! Komedyja?
    Fajnie się pośmiać?
  • słone paluszki dwa lata temu
    ZielonoMi
    Teraz, jak już znam twoje możliwości, to ci nie daruję!!!!!! Foto-zabawa i WiB, koniecznie!!!!
    Adios.
  • yanko wojownik 997 dwa lata temu
    słone paluszki, Gdzie policja wchodzi, stamtąd yanko wychodzi. Z policją to przegięcie. Z adwokatem o portalu niszowym, w chaszczach imternetu, w którym pobywanie jest opcjonalne, ani to facebook, ani tik tok i podobne? Albo się alkoholizujesz albo upały Ci w rzeczy nie służą.
  • słone paluszki dwa lata temu
    yanko wojownik 997
    Wydaje ci się, że można obrażać kogoś w nieskończoność?
    Wydaje ci się, że osoby twojego pokroju mogą przez całe życie być bezkarni?
    Wydaje ci się, że to tylko niewinne przekomarzanki, na które Wymiar Sprawiedliwości nie znajdzie czasu, by się bliżej przyjrzeć?

    To źle ci się wydaje.

    Alkohol? Upały?
    A może zwykła potrzeba ukrócenia patologicznych zachowań ---->
    art. 256 lub art. 257 (mowa nienawiści).
  • słone paluszki dwa lata temu
    bezkarne*
  • MartynaM dwa lata temu
    yanko wojownik 997 daj spokój, nie reaguj... niech wejdzie tu policja, będzie miała niezłą lekturę z jej chorych ataków, przecież ja nie pierwsza i na pewno nie ostatnia.
    Zobacz jak wcześniej atakowała z zaznaczonym przez zieloną linku o rozdwojeniu jaźni.
    Te stany się w wiekiem nasilają...
  • słone paluszki dwa lata temu
    Scesja z WW była w 2018 roku, czyli 4 lata temu!
    Z tobą sprawa jest ciągnie się od 2017, czyli NIEPRZERWANIE już 5 lat!

    Najwyższy czas, aby jakiś urząd zajął się tobą.
  • ZielonoMi dwa lata temu
    słone paluszki Ci daruję, no dzięki, o Pani! Ale za Mar pójdziesz mną? Bo nie chcę, że Ja.sama MM pogniopogniotłam?
  • ZielonoMi dwa lata temu
    słone paluszki Sesja z WW jest nieaktualna?
  • ZielonoMi dwa lata temu
    słone paluszki Słabo weny brak?
  • ZielonoMi dwa lata temu
    słone paluszki ???
  • ZielonoMi dwa lata temu
    słone paluszki Trochę po herbacie, i jak czymś ten tytuł, wykręca mi łeb. Czubie Ty! ???
  • ZielonoMi dwa lata temu
    Czytam*
  • ZielonoMi dwa lata temu
    słone paluszki Kurwa,Twój tytuł wywala mi głowę. Nie rób tego???
  • ZielonoMi dwa lata temu
    słone paluszki Ty zmieniamy tu To. MARTYNA Z DUPY CIĘTA.
    Tylko gdzie to lustro
    ?
    ??
  • ZielonoMi dwa lata temu
    Wybacz, pojarana
  • ZielonoMi dwa lata temu
    słone paluszki . Dostałam pow, już MM się piskarżyła. Zaraz bana wyłapię.
    ????
  • yanko wojownik 997 dwa lata temu
    słone paluszki, Tylko to jest portal dla literatów odchylonych, kwestia poczytalności wchodzi mocno w grę.
  • yanko wojownik 997 dwa lata temu
    MartynaM, Policja spałuje admina i moderatora, ot wszytko. Oglądałem kiedyś reportaż o bezdomnej młodzieży w jakimś mieście w Indiach i reporterzy donieśli o fakcie zgwałcenia młodszego przez starszego, pierwszemu spotkanemu policjantowi. Policjant dopadł sprawcę czynu i dwukrotnie go spałował, zapowiedział też, że jak jeszcze raz tamtego zgwałci, to znów go spałuje, było po sprawie.
  • Dekaos Dondi dwa lata temu
    Słonkowe Paluszki↔W komciach zerklem o pogryzieniu:)
    Jest jeden avek z dwoma, ale nie wiem, czy to ten?:)
  • słone paluszki dwa lata temu
    Dekaosie, TY jesteś znakomitym obserwatorem, czy kojarzysz nick o literach WW?
    Bo koleżanka kalambury tworzy i sugeruje, że wredna Aisak z kimś gryzła się w owym czasie.

    Jeden awek z dwoma WW? Nie znam.
    Dzięki za komentarz.
  • słone paluszki dwa lata temu
    Już wszystko jasne, to https://www.opowi.pl/profil/writerswife/ :)
  • Dekaos Dondi dwa lata temu
    Słone paluszki↔Spóźniłem się, ale to chciałem wrzucić:
    Jak rzekłem wyżej, mnie się jeno jarzy avek z leżącym piórem,
    z dwoma dużymi W.
    To wszystko, co jarzę?:)
  • słone paluszki dwa lata temu
    Dekaos Dondi
    Kurczę, jak ten czas zasuwa...
    Dzięki?
  • MKP dwa lata temu
    Ta poetycka scena to jak walki gladiatorów :)
  • Bettina rok temu
    Czemu mi się nie pokazują powiadomienia na moim profilu, o twoich komentarzach?
  • Bettina rok temu
    Nieładnie bałaganić komuś na łóżku.
  • Odczep się.
  • Bettina rok temu
    Mowy nie ma - będę chodziła między straganami i wołała - Gdzie jesteś, straganiaro!
  • Tu jestem psycholu! A teraz precz!
  • Z przyjemnością pragnę zaprosić do Bitwy, bo warto rozwijać wyobraźnię i dzielić się z innymi słowem. Myślę, że czas obudzić w sobie zachetę na opowiedzenie historii o kimś, kto nie jest człowiekiem, ale tak jak my myśli i ma serce, i pragnie żyć, potrzebuje przyjaźni, zrozumienia i miłości. Tak po prostu!
    Bohaterem naszych wyzwań ma być ktoś ze świata fauny. Może będzie to niebanalna opowieść, albo bajka, fantasy, albo prawdziwe zasłyszane zdarzenie, zadziwiające oryginalnością i zarazem chwytające czytelnika za serce.

    Gorąco zapraszam i liczę na zainteresowanie. Piszemy do końca marca, do północy. Liczę na ciebie!

    Literkowa
  • Fajno Literkowa i dzięki! Czas obudzić wyobraźnię na wiosnę! Niech się rozpiszą autorskie genialne pióra! Powodzenia!
  • słone paluszki Dzięki za odzew! i wiosnaę w postaci genialnych piór. Zobaczymy jak się wyobraźnia wywiosenni.

    Miłego i zapraszam
  • MartynaM rok temu
    Wkleję tylko ten komentarz, bo nie chce mi się babrać w goownie i przytaczać wpisy Autorki tego badziewia, która dotąd będzie chodzić za kimś aż ktoś nie wytrzyma i odpowie równym chamstwem, bo tylko ten język rozumie i preferuje Autorka.

    ''Kavita wczoraj o 21:40
    A co ty o mnie wiesz, by im współczuć lub nie? Laska, ja do ciebie nic nie mam, ale najwidoczniej do ciebie to nie trafia. Zwróciłam ci wczoraj uwagę za twoje kurewskie zachowanie i na tym temat się skończył, a ty wyjeżdżasz mi teraz z dziećmi. Ty masz wszystko odpowiednio poukładane pod kopułą?''

    Takie właśnie jest to zachowanie.
    Jakby ciągle proszące o więcej obelg i wyzwisk...
  • Och, Ach, jeszcze! ?
    Ach, Och, mocniej!?
    Chyba masz orgazm?
    Sama zaczęłaś dopytywać o dzieci Kavity, ale ty się przestraszyłaś większej grupy, a ja napisałam wprost, co myślę. Rozstałyśmy się z Kavitką w bardzo przyjaznej atmosferze. Na pewno pochodzi z burżuazji i ma nianię do dzieci.
    Taka, to pożyje... Pozdrawiam Kavitkę?
  • Kavita rok temu
    Kurczę nawet ja żem się tu pojawiła i nie wiedziała :D Dziwnie siebie tutaj zobaczyć...
  • Kavita
    Gdyby to ode mnie zależało, to byś się nie pojawiła. Ale ktoś chciał zagrać twoją kartą...
    Zdarza się.
  • Stare sprawy, ale ciągle grzeją! ????????
  • O Mareczek!
    Po czerwonej buzi wnioskuję, że albo jesteś trunkowy chłopak, albo masz problemy z ciśnieniem. Tak czy siak zadbaj o zdrowie, bo zdrowie jest najważniejsze?
  • słone paluszki Dzięki; dzisiaj idę na siłkę. A tak przy okazji moje dwa opowiadania ukazały się w czwartej Antologii Stajni Literackiej SPPP "Do czytania".
  • O, to ty teraz jesteś Literat!
    Fajno Mareczek i gratuluję sukcesu! ???
  • słone paluszki ?
  • Opko Pomniki w Śródmieściu skomentowałam, bo bardzo mi się podobało, a drugie przeczytam w wolnej chwili.
    Powodzenia w dalszej karierze Literata!
  • słone paluszki Miło mi!

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania