Poprzednie częściTilia Fuentes – Wstęp I

Tilia Fuentes – Rozdział pierwszy

Rozdział pierwszy, w którym czytelnik poznaje kapitana Orviksena i dowiaduje się co nieco o “Tilii Fuentes” i humorach załogi.

 

– Dokowanie za trzydzieści cztery minuty – odcyfrował kapitan z wykresu. Choć na mostku i w kajutach było wiele holoekranów i każdy mógł sobie to po prostu odczytać ze swojego, kapitan lubił staromodnie przekazywać informację przez cyfrowy interkom. Kiedyś był radiowy, co można było gdzieniegdzie dojrzeć po resztkach kabli i przestarzałych urządzeniach, których Norman zabronił wyrzucać nawet po tym, gdy odkupił za bezcen “Tilię Fuentes” od armatora - spółki, której udziałowcem był między innymi on sam.

Wcześniej, przed przeróbką na międzygalaktyczny cargostatek, “Tilia Fuentes” była m.in. statkiem pościgowym Łupieżców z Trumplera 16, zanim Łupieżców, do spółki z całą ich flotą nie przechwycili Łowcy Głów na usługach Federacji i nie sprzedali na aukcji. Jednym z kupujących była rodzina Orviksenów z Keplera 808.

– Alt, Rothling, słyszeliście? – dopytał.

– Bez problemu – odezwał się głos Alta, zniekształcony przez któreś zmyślne urządzenie napędzające “Tilię”. Kapitan nie miał o nich zielonego pojęcia. Ani o sterowaniu, ani o mechanice… Miał jedynie statek, reputację i kontakty wśród sobie podobnych “drobnych przedsiębiorców”.

– Rothling? – Kapitan niecierpliwił się. – Roothliing… Jesteś tam?

– Czego? – odezwał się szorstki głos.

– Dokujemy za trzydzieści cztery minuty. – Zerknął w stronę rogu ekranu, gdzie, jak dostrzegł kątem oka, zaszła niewielka zmiana. – Trzydzieści trzy. Ekhm. – Chrząknął. – Za trzydzieści trzy minuty dokujemy na Bel Falcon, sterniku.

– Wiem. Sama nas tu dotelepałam.

– Aha, no fakt. – Kapitan nie zamierzał tracić dobrego humoru tylko dlatego, że jakiejś przyklejonej do drąga steru dziwnej babie ze szklanym okiem muchy się lęgną w nosie, jak Mageny na zrujnowanej stacji na Aldebaranie… Czy gdzie tam się lęgły, pomyślał. – Box! – zawołał.

Pierwszy oficer zerknął znad finalnej wersji spreparowanego manifestu, z którym się gorączkowo zapoznawał na wypadek kontroli celnej. Wszystkie dane były przesadzone i wyssane z palca, bądź co bądź kapitan zwykł pakować sobie paluchy do ust, ilekroć wykazywał zdenerwowanie i to by się zgadzało, myślał. Takie dziadostwo powinno być niedopuszczalne.

– Hm?

– Na którym Alderabanie była ta stacja, z której wpadłeś w nasze znamienite towarzystwo?

Magen westchnął, poprawił mankiety białej szaty i odłożył kartki z powrotem na przestarzały pulpit.

– Na Alde-BARANIE, kapitanie – wyjaśnił, akcentując obco brzmiącą nazwę. W jego języku stacja, gwiazda i planety dookoła niej miały swoje nazwy, będące pochodną słowa “klinks”, czyli “dom”.

– Obciąć ci pensję za obrażanie przełożonego? – Norman uśmiechał się pod wąsem, jakby to był dobry żart, nad którym myślał cały dzień. W istocie myślał nad nim jedynie dwadzieścia minut poprzedniego wtorku i zapomniał aż do teraz.

– Na Aldebaranie 11b, kapitanie. – Szturchnął kapitana lekko w ramię. – Dobry żart z tym obrażaniem, ha-ha.

Norman popatrzył na długopalczastą rękę, na zieloną twarz z wyłupiastymi, stożkowatymi oczami i na holoekran. Otworzył plik z tytułem “RAPROTY”.

– Teraz, ufoludzie, podam cię do raportu i za obrażanie przełożonego i za przemoc fizyczną wobec… Mnie. Tylko czekaj, aż cię dojadą Gruny z Bel Falcon, poczekaj… – przybrał groźną minę i stukając w holoklawiaturę, marszczył brwi i fukał na Magena. Ów zaś łypał na niego groźnie i po dłuższej chwili szturchnął go jeszcze raz. Moduł interkomu wypadł Orviksenowi z ręki i spadł na ziemię.

– Brawo, kapitanie – odezwał się z interkomu głos Rothling. – Udało się panu nie tylko zażartować… – na mostku rozległy się dźwięki leniwych oklasków. – ...Ale i głupio pierdolić przez okrągłe pięć minut z wciśniętym guzikiem interkomu. Teraz może pan z powrotem poinformować wszystkich, że zostało dwadzieścia osiem minut do dokowania.

– Rothling? – zagadał kapitan, usuwając z ekranu bełkot powstały w pliku z błędem w nazwie. Coś mu się popsuło i zniecierpliwiony wyrzucił do kosza cały plik.

– Czego znowu? – spytała, żując coś.

– Nie możesz być, czy ja wiem, milsza? – Norman spojrzał ku sufitowi.

Magen wywrócił oczami, pokręcił głową i sięgnął na powrót do lewego manifestu i zaczął czytać.

– Nie płacisz mi za bycie miłą, kapitanie. Dwadzieścia siedem minut.

Norman Orviksen nie wiedział, co odpowiedzieć. Faktycznie, w umowie nie zawarł klauzuli o obowiązku bycia miłym dla kogokolwiek. Trzeba będzie to zmienić, pomyślał.

– Hej, Box?

Pierwszy oficer zaznaczył palcem miejsce, gdzie przerwał i zwrócił stożkowate oko w stronę szefa. Kiwnął lekko głową, żeby tamten zaczął.

– Mhm?

– Potrzebujemy kogoś dodatkowego do załogi?

– Przydałby się kucharz – odezwał się z interkomu Alt.

Orviksen spojrzał na moduł interkomu. Przycisk się zaciął?

– I ktoś do pisania wiarygodniejszych manifestów – odparł Box. – A czemu pytasz?

– A, tak tylko… Myślisz, że powinienem dodać do umów klauzulę zabraniającą bycia niemiłym?

*

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 2

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (9)

  • Canulas 18.07.2018
    "odczytał kapitan z wykresu. Choć na mostku i w kajutach było wiele holoekranów i każdy mógł sobie to po prostu odczytać ze swojego" - nie kręć nosem, Nożyczku, ale... odczytał/odczytać. Lampka się pali, nie?

    "– Aha, no fakt. – Kapitan nie zamierzał tracić dobrego humoru tylko dlatego, że jakiejś przyklejonej do drąga steru dziwnej babie ze szklanym okiem muchy się lęgną w nosie" - bardzo ładne.

    "– Brawo, kapitanie – odezwał się z interkomu głos Rothling. – Udało się panu nie tylko zażartować… – na mostku rozległy się dźwięki leniwych oklasków. – ...Ale i głupio pierdolić przez okrągłe pięć minut z wciśniętym guzikiem interkomu. Teraz może pan z powrotem poinformować wszystkich, że zostało dwadzieścia osiem minut do dokowania." - kurwa, naprawdę śmieszne. Prychłem dwuotworowo.

    Nooo, budujecie, budujecie koleżanko. Całkiem zacnie.

    Pod paznokciem brudnego palucha czuję, że kiedyś, hen,hen, to sięjakoś nawiąże z Wyspami. Jak chuj.

    Baj.
  • Nożyczki 19.07.2018
    Poprawki poczynione, akcja zaczyna się zawijać, tak, tak. Dzięki za odwiedziny.

    Co do Wysp, nie obiecuję niczego.
  • Adam T 19.07.2018
    Na razie dłubaninka, gadka szmadka, trochę kurna jak nie Ty. Porównania z WO siłą rzeczy będą mnie dręczyć, choć chciałbym odseparować ten okres i spojrzeć jak na coś innego zupełnie. Ten Aldebaran to tak celowo? Taki ukłon? A może sprawdzenie, czy ktoś ogarnia?
    Pozdrawiam ;)
    Postaram się odciąć od WO, może się uda.
  • Nożyczki 19.07.2018
    Tak jak w WO, czytelnik musi poznać bohaterów najpierw, otrzaskać się z pewnym klimatem, światem i jego detalami - potem dopiero zaczyna się akcja. Porównując do Wysp - Oxley Kraba spotkał dopiero gdzieś w jednej trzeciej, prawda? McKenna i Lady W. też pojawiły się dopieroż w drugiej części...
    Porównuj do Wysp, szukaj podobieństw ale miej na uwadze i szanuj tez różnice :)

    Zawsze trochę sprawdzam czytelnika, nie tylko tu ;-)

    A, i mam notatki na przyszłość, więc los bohaterów jest już przes/a/ą/dzony :-)
  • Agnieszka Gu 06.01.2019
    O tu widzisz, muszę dokończyć bom opuściła się straszliwie...
  • Agnieszka Gu 19.01.2019
    Witam,
    Wynotowalam kilka spraw:
    1) Orviksena i kilka innych imiob - podejrzewam wspólne z tymi z Oxleyja źródło...
    2) cargostatek - mam ewidentne skojarzenie z filmem Battlestar :)
    3) Bel Falcon - to zapewne następca obecnie latającej na orbitę rakiety Falcon ;)

    Wymiana zdań na mostku - boska :)
    Fajna lektura do porannej kawy :))
    Pozdrowionka, wrócę tu...
  • Okropny 21.01.2019
    Agu, imiona powstają przypadkowo, kapitanowie jakoś pasują mi na "O" najwyraźniej ;-)
    Filmu Battlestar nie znam, a o rakiecie chyba nawet nie słyszałem ;-)

    Dzięki za pamięć :-)
  • Agnieszka Gu 21.01.2019
    Nie żartuj, o Falconie nie słyszałeś? To byłby niesamowity zbieg okoliczności :) Pewnie obiło ci się o uszy ale nie pamiętasz :))
    Pozdrowionka
  • Okropny 21.01.2019
    Agnieszka Gu wskazówka - planety Bel są alfabetycznie nazywane, więc pewnie pasowało mi Falcon ;-)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania