Poprzednie części1944-SIERPIEŃ-2 dzień

1944-SIERPIEŃ-11 dzień

O Wsch. sł. 5.28 | Zach. sł. 20.26, śr. temp. powietrza 20℃, księżyc w ostatniej kwadrze, pochmurno, niewielkie opady, stan wody w Wiśle 187 cm.

 

11

Piątek

Klary, Zuzanny

 

Generalne natarcie Niemcy kierują na ul. Okopową, w rejon cmentarzy i ruin getta. Wobec przewagi nieprzyjaciela, oddziały ppłk. Jana Mazurkiewicza ,,Radosława" z ciężkimi stratami wycofują się w kierunku ul. Stawki. Obrona Woli upada, a ul. Stawki staje się najbardziej wysuniętym na zachód odcinkiem osłaniając Stare Miasto. Niemcy nacierają na Starówkę z Mariensztatu i ruin Zamku oraz od strony Placu Teatralnego. Stare Miasto, bombardowane codziennie z powietrza, ostrzeliwuje też z praskiego brzegu Wisły niemiecka artyleria. W nocy z 11 na 12 sierpnia załoga Starego Miasta przyjmuje zrzuty broni i amunicji. Pada ostatni punkt oporu na Ochocie - ,,Reduta Wawelska". Oddziały ppor. Jerzego Gołembiewskiego ,,Stacha" ewakuują się kanałami w kierunku Śródmieścia i Mokotowa. Oddziały RONA opanowują Ochotę i Al. Jerozolimskimi zbliżają się do Placu Starynkiewicza.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 1

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (1)

  • Ozar 14.08.2018
    Podziwiam wytrwałość i daje 5 za to, choć tu także jak w poprzednim odcinku zbyt mało wiadomości.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania