Poprzednie częścihaibun _ U schyłku dnia

haibun _ Styczniowa palba

Stałem na ścianie przesieki i patrzyłem na przedpole, na rozwidlenie międzyleśnych łysin. Niektóre otwierały wąskie perspektywy na kilkadziesiąt kroków w przód. Rzut oka w prawo i w lewo pozwalał mi ujrzeć pustą strzałę linii leśnej. Wsunąłem nabój do lufy, wydała dzwoniący szczęk zimnej stali. Cholernie dominujące zimno mimo rękawic powodowało kostnienie palców. Umieściłem strzelbę pod pachą i zamarłem w bezruchu. Zupełnie nie było wiatru, martwo i cicho. Siatka zarośli przede mną stała sztywno jak druciana.

Świat ogromnie odległy od tego, co zamykają osiedla miast. Nawet inne prawa przestrzeni tutaj rządziły i prawa pięści też, nie mówiąc już o czasie. Odległości mierzone są tym, co się dzieje i co się wydarza. Powoli odchodzę od rzeczywistego obrazu.

Z letargu obudził mnie, jak grom z jasnego nieba, strzał, potem drugi, trzeci i dziesiąty. Jak fajerwerki świst pocisków rozsiewał się obok mnie. Wysoka ściana lasu odpowiadała stentorowym echem. Po chwili odgłosy zamilkły i znowu nastała martwa cisza.

Wszystko działo się w ułamkach sekundy. Tylko na chwilę, gdyż ujrzałem na trzydzieści kroków szare cielsko odyńca w susie nad leśnym rowem, który tworzył otwartą lukę przede mną. Szedł dumnie i prosto. Zadrżałem, starając się opanować z kolbą przy policzku. Jest! Sekundę prowadzę go i ściągam język spustowy. Huk wstrząsa ostro powietrzem. Zwierzę przekopuje się w galopie przez śnieg. Wyrzucam łuskę z repetiera i składam się znowu do strzału. Dygocę z emocji, dygocę z dzikiej radości jak dziecko. Puszczam jeszcze jeden pocisk za szarą sylwetką dzika, i kiedy repetuję znowu, nie ma nic… pudło. On też znika.

Wychodzę i idę na ślad za uciekającym zwierzęciem. Pierwsze krople krwi rozpylone na śniegu. Świeże i jasnoczerwone jak łzy kaliny. Widać rysę smagnięcia po bieli rozpalonego stożka pocisku. Patrzę w nieznany krajobraz i widzę w dali powalonego dzika, krzyczę:

– Mam cię!

Otwieram oczy. Sen minął razem z uchodzącym postrzelonym dzikiem.

 

strzał rozdarł ciszę

na biel wypełzła strużka

mróz zatrzymał bieg

Średnia ocena: 4.5  Głosów: 2

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (5)

  • Justyska 03.11.2021
    Witaj, szczerze mówiąc musiałam sprawdzić co oznacza palba i znów się czegoś nauczyłam. Klimat zbudowałaś fantastyczny.
    " Odległości mierzone są tym, co się dzieje i co się wydarza. Powoli odchodzę od rzeczywistego obrazu." bardzo dobre, w punkt.
    Pozdrawiam!
  • Pasja 12.11.2021
    Dziękuję za obecność i za uchwycenie klimatu

    Pozdrawiam serdecznie
  • Wertyt 04.11.2021
    Jestem pod wrażeniem. Przeczytałem na wdechu. Polowania mnie nie kręcą, nawet myszy i owady wyrzucam z domu żywe, a stworzyłaś ekscytujący nastrój. I znakomite haiku. Dobrze, że to tylko nocne majaki. Dzięki. 5.
  • Pasja 12.11.2021
    Dzięki za przeczytanie na wdechu w sennej rzeczywistości akurat tutaj. Ale takie polowania się odbywają... smutne.

    Pozdrawiam
  • Wertyt 04.11.2021
    Muszę jeszcze wrócić do Twoich wcześniejszych.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania