Poprzednie częścihaibun _ U schyłku dnia

haibun _ Dogasanie ciszy

Za mną Słońce budziło się do wschodu, przede mną mały kościółek, a za nim wąska uliczka. Skręciłem, za kilkadziesiąt metrów jakby nożem ulicę przecinał mur, wysoki blisko dwa metry. Po obu stronach rósł żywopłot z ognika szkarłatnego naszpikowany kolcami. Dla czerwonych szczygłów taki mur to betka – pomyślałem i po chwili już byłem po drugiej stronie.

Moim oczom ukazał się cmentarz – wymarłe miasto. Pogarbiony mogiłami wył przeraźliwą ciszą. Słońce poprzez gałęzie drzew rzucało pierwsze promienie. Nagle pomiędzy grobami ujrzałem kota. Stał na nagrobku, a jego agrestowe oczy w blasku gwiazdy ukazywały źrenice, zredukowane do cienkich kresek. Był to jeden z pokolenia, którego generacje następowały po sobie i to przechodzenie z jednego życia w drugie, odbywało się na oczach. Stałem w cieniu, a kiedy ruszyłem w jego kierunku, wydawało się, że delikatna postura puchnie i przybiera lwią postać.

Skala? Jak mylną jest skala! Nie daj się uwieść skali – coś szeptało mi do ucha.

 

w marności życia

czas zatrzymał przemijanie

w kamiennym śnie

Średnia ocena: 3.9  Głosów: 7

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (10)

  • zsrrknight 9 miesięcy temu
    fajna miniatura. Plastycznie zbudowany obraz.
  • Pasja 9 miesięcy temu
    zsrrknight Dziękuję za plastyczne ujęcie moich myśli.

    Dobrego dnia
  • Świtezianka 9 miesięcy temu
    Piękny tekst, wzruszyłam się.
  • MartimaM 9 miesięcy temu
    Przepiękne Pasjo. Przepraszam, że kiedyś byłam dla ciebie niemiła.
  • Dekaos Dondi 9 miesięcy temu
    Pasjo↔Poetycko napisane i ku zastanowieniu skłania. Szczególnie końcowa część:)↔Pozdrawiam😁:)
  • Pasja 9 miesięcy temu
    Dzięki za zastanowienie i w ogóle :)) Sredecznie pozdrawiam
  • Zenza 9 miesięcy temu
    Bardzo mi się podoba. Nie wiedziałem o takiej formie pisania. Haiku doskonałe, a tekst świetnie je dopełnia, wprowadza do zadanego "haikowego" ciosu. "Jeden cios, jedno życie" jak mawiał pewien mistrz walki.
    Jestem zainspirowany i pragnę pisać w stylu haibun. Przynajmniej spróbować.
  • Pasja 9 miesięcy temu
    Dzięki za zajrzenie i spojrzenie.

    Miłego popołudnia
  • droga_we_mgle 9 miesięcy temu
    Piękny obraz.
    Nieco obawiam się o los głównego bohatera...
    Plus dowiedziałam się, co to jest haibun - za to dziękuję🙂

    Pozdrawiam.
  • Pasja 9 miesięcy temu
    Dziękuję za obawę o bohatera, ale nie ma się czego obawiać.

    Pozdrawiam

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania