Poprzednie częściLBnD 09 - Przegrał

LBnD 10 - Dwa żywioły

Esesman z wyraźnym sadyzmem szpicrutą bił księdza, nie zważając na obficie broczącą z jego skroni krew.

– Mów klecho, gdzie ukrywacie Żydów! Już! – uderzył kapelana po raz kolejny – co się gapisz?! MÓW!

– Nic nie powiem – ksiądz ze stoickim spokojem odrzekł oprawcy.

– MÓW! TY… – przerwał i kopnął wycieńczonego jeńca.

Oficer niemiecki wyraźnie wychodził z siebie. Z każdą odmową księdza jego gniew potęgował. Nie przestawał torturować Polaka, który nadal zachowywał się, jakby nic złego się nie działo.

– Nic… nic… nie powiem. Niech Bóg ci wyba…

Nie dokończył. Esesman zastrzelił młodego księdza, a za godzinę sam się zabił.

Dwa żywioły – ogień woda. Spokój zatriumfował.

Średnia ocena: 4.8  Głosów: 6

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (13)

  • LBnDrabble 16.07.2020
    Witamy w Bitwie i życzymy powodzenia.
    Literkowa pozdrawia
  • Pasja 16.07.2020
    Bardzo mocne. Czy spokój wygrał? Nie wiem. Pozdrawiam
  • jakubvzc 16.07.2020
    Dzięki za opinię. Myślę, że wygrał, gdyż zachował swą pokorę, opanowanie - wybaczył i dobrze życzył oprawcy, a sam osiągnął radość Nieba. Esesman nie udźwignął tego ciężaru. Pozdrawiam :)
  • Bożena Joanna 16.07.2020
    Czy spokój zatriumfował? Po części, Esesmana pokonała urażona ambicja i wewnętrzna siła księdza. Ciekawe. Serdecznie pozdrawiam?
  • jakubvzc 16.07.2020
    Dziękuję :) Pozdrawiam
  • wicus 16.07.2020
    Wyjątkowo piękna i mądra historia! Wśród wielu jej plusów, trzeba wymienić: przypomnienie, że polscy księża ratowali Żydów w czasie II Wojny Światowej (niestety, nie wszyscy o tym wiedzą, często można napotkać absurdalne zarzuty o "kolaborację Kościoła z III Rzeszą" albo o "współpracę wszystkich Polaków z nazistami") i przyczynek do refleksji o sensie ofiary i życiu wiecznym.
  • jakubvzc 16.07.2020
    Dziękuję za ciekawe podsumowanie i miłe słowa :) Pozdrawiam
  • Pan Buczybór 16.07.2020
    Naciągane nieco. Ogólnie sztampowo, ale dobrze napisane. Te "ogień woda" powinno być rozdzielone przecinkiem.
    Pozdro
  • jakubvzc 17.07.2020
    Dzięki :) Pozdrawiam
  • LBnDrabble 19.07.2020
    Zapraszamy Autora na Forum: https://www.opowi.pl/forum/literkowa-bitwa-na-drabble-glosowanie-w1241/
    Rozpoczynamy głosowanie. Czytamy, komentujemy i głosujemy.
    Głosujemy do 22 lipca / środa / godz. 23.59
    Literkowa pozdrawia
  • Magda1906 19.07.2020
    straszne aż mnie przeszły ciarki
  • jakubvzc 22.07.2020
    Aż tak? :) Pozdrawiam
  • LBnDrabble 27.07.2020
    Zapraszamy do wzięcia udziału w zabawie. Do 30 lipca można napisać 100 słówek, wrzucić na główną.
    W tytule umieścić Drabble i dodać link na Forum do wątku: https://www.opowi.pl/forum/literkowa-bitwa-na-drabble-linki-do-w1242/
    I wygrać.
    Tematy to:
    1↔Czarodziej figlarz.
    2↔Miarka się przebrała.
    Można. na jeden, można na drugi, można połączyć.
    Czekamy na ciebie

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania