Poprzednie częściLBnD 09 - Przegrał

LBnD 16 - Kochaj

Był środek głuchej nocy. Cisza i spokój. Wracałem poboczem z cotygodniowej dyskoteki. Miałem założoną kamizelkę, latarkę ojca w ręku. Niestety nie miałem transportu, więc w tym tygodniu nic nie wypiłem. Oprócz wody z cytryną. Mimo tego bawiłem się przednie.

Kolejne minuty mijały, zaczynało świtać. I w jednej chwili zobaczyłem pędzące wprost na mnie dwa jaskrawe światła…

 

***

Tamtego poranka wjechał we mnie pijany kierowca. Straciłem obydwie nogi. Ciężko było się pozbierać, lecz z pomocą najbliższych jakoś się udało. Na sali sądowej podjechałem na wózku do sprawcy nieszczęsnego wypadku i powiedziałem:

– Kocham cię jako brata. Wybaczam i życzę ci jak najlepiej.

Średnia ocena: 4.0  Głosów: 4

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (17)

  • Anonim 16.10.2020
    To będzie się raczej podobać, bo jest strasznie modne. Ale mnie się w ogóle nie podoba. Za bardzo sztampowe.

    Pozdrawiam.
  • jakubvzc 21.10.2020
    Rozumiem i dziękuję. Również pozdrawiam :)
  • wicus 16.10.2020
    Mnie bardzo się podoba, chociaż Antoniego Grycuka trochę rozumiem. Motyw przebaczenie, rzeczywiście powraca tu i tam dość często..Mimo to nie wydaje mi się, by to opowiadanie było sztampowe. Chroni je przed tym cała, nieoczywista fabuła i mocne słowa bohatera, a szczególnie fragment o "braterstwie", które jak mi się zdaje, w podobnych scenach zwykle nie jest akcentowane.
  • jakubvzc 21.10.2020
    Nie są to niestety częste sytuacje, ale mają miejsce. Pozdrawiam i dziękuję.
  • wicus 16.10.2020
    *przebaczenia
  • Szpilka 16.10.2020
    Oderwane od rzeczywistości, tak łatwo się nie wybacza krzywdy.
  • jakubvzc 21.10.2020
    https://pl.aleteia.org/2019/10/08/wybaczam-ci-i-kocham-cie-brat-zamordowanego-przebacza-skazanej-wideo/
    Jest to możliwe ;) Pozdrawiam i dziękuję.
  • Szpilka 22.10.2020
    jakubvzc

    Nie wykluczam, że jest możliwe, Eleni (piosenkarka) wybaczyła mordercy swojej córki, nie wiem, czy bym potrafiła ?
  • fanthomas 17.10.2020
    No nie wiem, raczej mnie nie zaskoczyło
  • jakubvzc 21.10.2020
    No cóż. I tak dzięki i pozdrawiam :)
  • LBnDrabble 17.10.2020
    Rozpoczynamy po raz 16 głosowanie. Oto linki pod którymi znajdziemy sto słówek:
    Czytamy, komentujemy i głosujemy i uzasadniamy dlaczego?
    https://www.opowi.pl/forum/literkowa-bitwa-na-drabble-glosowanie-w1241

    Głosujemy do 21 października /środa/ godz. 23.59

    Literkowa pozdrawia
  • Pan Buczybór 17.10.2020
    Cóż za piękny i szlachetny chrześcijanin! Tak piękne, że wręcz nierealne, a trochę szkoda. Albo nie. Bo czym byłby ten świat, gdyby była zbrodnia, a nie byłoby kary?
  • jakubvzc 21.10.2020
    https://pl.aleteia.org/2019/10/08/wybaczam-ci-i-kocham-cie-brat-zamordowanego-przebacza-skazanej-wideo/
    Troszkę się zainspirowałem z tej pięknej historii. Pozdrawiam :)
  • Tjeri 20.10.2020
    Aj. Cukierkowo nierealne. Niestety, bo lepszy byłby świat, gdyby takie rzeczy były na porządku dziennym (znaczy przebaczanie a nie tracenie nóg! :D). I tak też ten tekst potraktuję - życzę sobie i innym takiego świata (z przebaczaniem ;-)).
  • jakubvzc 21.10.2020
    Dobrze powiedziane. Niestety nie jest to częsta sytuacja, a przecież jak ważne jest przebaczanie.. Dzięki i pozdrawiam.
  • Shogun 21.10.2020
    Oj, zbyt nierealne. Niestety, ale tak łatwo nie wybacza się takich rzeczy, dlatego traktuję ten tekst jako pewną wizję, jako pewien pożądany stan, ideał do którego należy dążyć, lecz nigdy się nie dotrze, gdyż jak wiadomo rzeczy idealne, byty idealne nie istnieją, a i stanu "idealnego" nigdy się nie osiągnie.
  • jakubvzc 21.10.2020
    Bardzo mądre stwierdzenie. Nikt nie jest idealny i nigdy "tutaj" nie będzie. Wszyscy grzeszymy. Jednak warto brnąć do takich postaw. Dzięki i pozdrawiam.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania