Poprzednie częściLBnD 09 - Przegrał

LBnD 12 - Monotonia

Dzień jak co dzień. Zacierają się maniery, tradycje, obyczaje. Religia i wiara straciły na znaczeniu. Szacunek odszedł w niepamięć. Pomoc bliźniemu i pokora stały się niemodne. Pieniądz, chęć władzy zawładnęły umysłami. Na każdym kroku można się natknąć na wrogość. Ludzie nie potrafią nawet ze sobą rozmawiać! Wciąż jedna i ta sama monotonia… Monotonia smutku i bólu. Ale tak nakazuje –„nowoczesność”…

***

 

Spoglądam przez okno jednego ze sklepów odzieżowych. Nic szczególnego, nadzwyczajnego… A jednak! Sztuczny, blady manekin. Mogłoby się wydawać, że nie żyje. A właśnie ten manekin wygląda chociaż jak prawdziwy człowiek. Jako jedyny przypomina kogoś, kim już zdecydowanie nie jesteśmy…

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 4

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (10)

  • LBnDrabble 15.08.2020
    Witamy w Bitwie. Życzymy wygranej.
    Literkowa pozdrawia
  • Pasja 15.08.2020
    Monotonia zakazów i nakazów, brak radości z chwili i porozumienia i ciągły wyścig z czasem doprowadza do unicestwienia jednostki ludzkiej. Stajemy się bezdusznymi istotami.

    Pozdrawiam
  • jakubvzc 16.08.2020
    Dokładnie tak. Dzięki bardzo. Pozdrawiam :)
  • Onyx 16.08.2020
    Smutną prawdę ukazałeś tym drabble. Bardzo smutną.
  • jakubvzc 16.08.2020
    O to mi "niestety" chodziło. Świat zmierza w złym kierunku. Pozdrawiam
  • Shogun 17.08.2020
    Ludzie pędzą w istnym wyścigu szczurów, a czasem przydało by się zatrzymać, obejrzeć za siebie i zobaczyć, czy po drodze czegoś się nie zgubiło.
    Pozdrawiam ;)
  • jakubvzc 17.08.2020
    Bardzo dobre stwierdzenie. Pozdrawiam :)
  • LBnDrabble 20.08.2020
    Autorze zapraszamy na Forum do głosowania: https://www.opowi.pl/forum/literkowa-bitwa-na-drabble-glosowanie-w1241/
    Czytamy, komentujemy i nagradzamy punktami najlepsze drabble wg. zasady 3 - 2 - 1
    Możesz zaglosować tylko do poniedziałku tj. 24 sierpnia (północ)
  • Pan Buczybór 24.08.2020
    Jak dla mnie nieco zbyt pesymistyczna i w pewien sposób przesadzona wizja. Dlatego też niezbyt mnie przekonuje puenta.
  • jakubvzc 25.08.2020
    Może i tak, jednak niestety świat taki się staje. Pozdrawiam i dzięki :)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania