Średnia ocena: 4.4  Głosów: 5

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (20)

  • Zdzisław B. 10.11.2016
    Ciekawie toczy się opowiadanie. Barwny, plastyczny, opisowy język.
    Tylko, jak dla mnie, zbyt dużo szczegółów, chyba że będą one potrzebne w dalszej części utworu. Mocne 4.

    Do przemyślenia:
    * na skraju jeziora, pół zrujnowaną - na skraju jeziora na wpół zrujnowaną
    *Wyprawy... a kończyła (kończyły)
    * jest kilka miejsc, gdzie poprawiłbym interpunkcję
    *Nie raz, informacje ("Nieraz informacje" albo "Nie raz, nie dwa informacje)
    *Za pomostem nad szczeliną w skalnej grobli - droga - Za pomostem, nad szczeliną w skalnej grobli, droga
    *rozmawiał przez chwilę z kimś za furtą w bramie po czym furtę otwarto. - rozmawiał przez chwilę z kimś wewnątrz, po czym otwarto furtę w bramie. (powtórzenie "furta")
    *rozmowy - „zostaw - rozmowy "Zostaw
    *która jak pomyślał, nie miała więcej niż 12-13 lat. - która nie mogła mieć więcej niż 12-13 lat.
    *Najstarszego-dodała po chwili z zadartą do góry przyglądając się wysokiej postaci chłopaka. - Najstarszego - dodała po chwili. Musiała zadrzeć głowę aby spojrzeć prosto w oczy chłopca.
    *do - stojącej w pobliżu wysokiej wieży - bramy świątyni Fior. - do bramy świątyni Fior, stojącej w pobliżu wysokiej wieży.
    *Nogi od kolan - Nogi poniżej kolan
    *Całość wyobrażenia w migoczącym ogniu sprawiała wrażenie ciągłego ruchu. - W migoczącym ogniu bogini wyglądała, jakby ciągle się poruszała.
  • Karawan 10.11.2016
    *która jak pomyślał, nie miała więcej niż 12-13 lat. - która nie mogła mieć więcej niż 12-13 lat.- mogła!, to zapis wrażenia Ea. Mogłem napisać w "Twoją stronę" tak; która sprawiała wrażenie, że ma nie więcej niż...chodziło mi o to, że nie ma pewności ile faktycznie ma lat.
    *Całość wyobrażenia w migoczącym ogniu sprawiała wrażenie ciągłego ruchu. - W migoczącym ogniu bogini wyglądała, jakby ciągle się poruszała. Tu chodziło mi o wrażenie ruchu całej frontowej ściany, bo tak zachowują się płaskorzeźby oświetlone płomieniami. Wielka postać Fior zmienia nieustannie wyraz twarzy, a mniejsze elementy rzeźby wręcz żyją.
  • Nerd 12.11.2016
    Karawan

    Mała wskazówka, co do liczb w tekście piszemy je, a nie wyrażamy numerycznie. Piszemy " Miała może dwanaście lub trzynaście lat", a nie 12-13 lat. Tekst literacki to nie dokument urzędowy.

    Reszta tekstu poprawna, choć nudna XD Przydałoby się przeczytać Luisa Zafrona "Gra Anioła". Nadmiar przymiotników to zbrodnia dla tekstu XD
    Pozdrawiam.
  • akwamen 12.11.2016
    Nerd jestem :))
  • Karawan 13.11.2016
    Nerd
    Dziękuję. Szkoda, że nie podpowiadasz co Twoim zdaniem tekst psuje. Pozdrawiam.
  • Zdzisław B. 13.11.2016
    Karawanie, autor zawsze decyduje o ostatecznym kształcie utworu. Powodzenia.
  • Karawan 13.11.2016
    Zdzisław B.
    Mam nadzieję, że nie zaprzestaniesz recenzować - przedstawiłem tylko mój punkt widzenia.
  • Zdzisław B. 13.11.2016
    Karawanie, nie przestanę. M
    Może nie zrozumieliśmy się - moje uwagi stylistyczne są tylko sugestią, autor decyduje, czy mu odpowiadają, czy nie. (Orty to co innego, trzeba poprawiać).
    Pozdrawiam.
  • Karawan 13.11.2016
    Zdzisław B.
    Dzięki!
  • Nerd 13.11.2016
    Karawan
    Przymiotniki i ich ilość. Kiedy zaczynasz ich używać za dużo gubi się tępo utworu. Kiedy jest za wolne jest źle, tak samo jak jest ich za mało, bo wtedy w kulminacyjnych momentach nie ma jak przyśpieszyć akcji. Ale to moje zdanie. Epika nie jest zresztą moim ulubionym stylem literackim.
  • Karawan 13.11.2016
    Nerd
    Dziękuję. Wykorzystam.
  • Dimitria 10.11.2016
    Umiesz oczarować opisami i aż Ci tego zazdroszczę :)
    Historia jest bardzo wciągająca, więc zostawiam 5 i czekam na cd ;)
  • Karawan 10.11.2016
    Dziękuję Zdzisławie. Jednak pojedyncze wyrazy poszły sobie na spacer - ewidentne byczki! Dziękuję.
  • Karawan 10.11.2016
    Dmitrio
    Nie ma czego zazdrościć. Ten świat jest we mnie, widzę go z różnych perspektyw, w różnym czasie i różnych miejscach. Gdybym potrafił przekazać słowem to co widzę - byłaby to długa opowieść. Moi bohaterowie dopiero zaczynają wchodzić w obszar widziany przez czytających. Mają wiele do zrobienia, a ja nie wiem, czy zdążę zapisać to co wiem o nich i ich świecie, bo każdy kawałek pospiesznej notacji jest jedynie widziadłem a nie rzetelną relacją. Dziękuję za ocenę.
  • AndreaR 13.11.2016
    bardzo plastyczny obraz malujesz słowami. 5
  • Karawan 27.11.2016
    Dziękuję za ocenę. ;)
  • KarolaKorman 27.11.2016
    Piękne miejsce stworzyła Twoja wyobraźnia, 5 :)
    Wypowiedź dziewczynki powinna być razem, a nie zapisana w formie dialogu. Tak wygląda jakby mówiły dwie postacie.
    ,,...nie miała więcej niż 12-13 lat. - Kwestarz kazał zaprowadzić cię...''
  • Karawan 27.11.2016
    Dziękuję za komentarz. Spróbowałem poprawić. Dzięki.
  • detektyw prawdy 25.12.2016
    eaea
  • Karawan 25.12.2016
    Odkrywcze, aczkolwiek mało precyzyjne.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania