Wspomnienie o ojcu - list do rodziny

Mój ojciec był dla mnie wzorem. Był moim bohaterem, mentorem, przyjacielem i nauczycielem. Zawsze byłem dumny z niego, zawsze go podziwiałem, zawsze chciałem być taki jak on. Nie pamiętam, czy kiedykolwiek mu to pokazałem, czy kiedykolwiek powiedziałem mu, jak bardzo go kocham i szanuję.

 

Nie miałem okazji się z nim pożegnać, gdy nagle zachorował i zmarł. Nie miałem okazji mu podziękować za wszystko, co dla mnie zrobił. Nie miałem okazji mu powiedzieć, jak bardzo jestem wdzięczny za jego poświęcenie i troskę. Byłem zbyt młody, zbyt niedojrzały, zbyt nieświadomy. A on nigdy nie oczekiwał niczego w zamian. Tylko chciał, żebym był szczęśliwy i spełniony.

 

Mój ojciec był niezwykłym człowiekiem. Miał silną wolę i wielką odwagę. Miał szlachetny charakter i uczciwe serce. Miał błyskotliwy umysł i szerokie horyzonty. Miał pasję do nauki i odkrywania. Miał talent do budowania i naprawiania. Miał dar do dowcipu i zabawy.

 

Mój ojciec był częścią historii mojej rodziny i mojego kraju. Przeżył trudne czasy wojny i okupacji. Przeżył walkę i cierpienie w powstaniu warszawskim. Przeżył ucieczkę i tułaczkę po Europie. Przeżył emigrację i adaptację w nowym świecie.

 

Mój ojciec odszedł od nas ponad czterdzieści lat temu. Zmarł mając 65 lat, w pełni sił i aktywności. Zostawił po sobie pustkę i smutek w naszych sercach. Zostawił po sobie wspomnienia i ślady w naszych umysłach. Zostawił po sobie dziedzictwo i wartości w naszych duszach.

 

Zbliżam się do siedemdziesiątego roku życia.

 

I dopiero teraz tak naprawdę doceniam jego rolę w moim życiu.

 

To znaczy tym, który dał mi początek

 

i na wiele rzeczy miał wpływ.

 

I niech tak pozostanie, aż do końca.

 

Chcę, żeby tak pozostało.

 

To jedyna pamiątka po moim ojcu.

 

***

 

Mój ojciec miał wiele zainteresowań, które rozwijał przez całe życie. Był ciekawy świata i chętny do nauki. Oto niektóre z jego pasji:

 

- Nauka: Mój ojciec był inżynierem elektronikiem i pracował w różnych firmach i instytucjach. Interesował się nowymi technologiami i wynalazkami. Czytał wiele książek i czasopism naukowych. Uczestniczył w kursach i konferencjach. Zawsze starał się być na bieżąco z postępem wiedzy.

 

- Odkrywanie: Mój ojciec lubił podróżować i zwiedzać nowe miejsca. Odwiedził wiele krajów i kontynentów. Poznawał różne kultury i zwyczaje. Zbierał pamiątki i fotografie z podróży. Opowiadał mi ciekawe historie i anegdoty związane z jego wyprawami.

 

- Budowanie: Mój ojciec miał talent do tworzenia i naprawiania rzeczy. Potrafił zbudować dom, samochód, radio, komputer, czy nawet robot. Potrafił naprawić wszystko, co się zepsuło lub popsuło. Potrafił wykorzystać stare i nieużywane przedmioty do stworzenia czegoś nowego i użytecznego.

 

- Zabawa: Mój ojciec miał poczucie humoru i lubił się śmiać. Oglądał komedie i kabarety. Czytał dowcipy i kreskówki. Robił żarty i psoty. Bawił się ze mną i moimi przyjaciółmi. Uczestniczył w grach i zabawach rodzinnych.

 

Mój ojciec był nie tylko moim wzorem, ale także moim najlepszym przyjacielem. Zawsze mogłem na niego liczyć, zawsze miał dla mnie czas, zawsze dzielił się ze mną swoimi zainteresowaniami. Był dla mnie źródłem inspiracji i motywacji.

 

***

 

Mój ojciec miał wiele marzeń, które starał się realizować w swoim życiu. Jednym z nich było zobaczyć Ziemię z kosmosu. Fascynowała go kosmonautyka i eksploracja kosmosu. Śledził wszystkie misje i loty kosmiczne. Czytał książki i artykuły na ten temat. Miał nawet teleskop, którym obserwował niebo i gwiazdy.

 

Niestety, nigdy nie udało mu się spełnić tego marzenia. Nie miał okazji polecieć w kosmos, ani nawet zobaczyć go z bliska. Nie miał też szansy zobaczyć ludzi, którzy to zrobili. Nie spotkał żadnego astronauty ani kosmonauty. Nie odwiedził żadnego centrum kosmicznego ani muzeum.

 

Jednak nie poddawał się i nie tracił nadziei. Wierzył, że kiedyś będzie mógł zobaczyć Ziemię z kosmosu, choćby na zdjęciach lub filmach. Wierzył, że kiedyś będzie mógł podzielić się tym widokiem ze mną i moją rodziną. Wierzył, że kiedyś będzie mógł spełnić swoje marzenie.

 

Mam nadzieję, że gdziekolwiek jest teraz, może zobaczyć Ziemię z kosmosu. Mam nadzieję, że jest szczęśliwy i spełniony. Mam nadzieję, że jest dumny ze mnie i mojego życia.

 

To była jego największa pasja i największe marzenie.

 

***

 

Tak, mój ojciec miał kilka zwierząt domowych, które bardzo lubił i o które dbał. Oto niektóre z nich:

 

- Pies: Mój ojciec miał psa rasy owczarek niemiecki, który nazywał się Rex. Był to jego wierny towarzysz i przyjaciel. Razem chodzili na długie spacery, bawili się piłką i aportowali. Rex był bardzo inteligentny i posłuszny. Mój ojciec nauczył go wielu sztuczek i komend. Rex był bardzo lojalny i oddany. Chronił nasz dom i naszą rodzinę przed intruzami i zagrożeniami.

 

- Kot: Mój ojciec miał kota rasy syberyjskiej, który nazywał się Misiu. Był to jego ulubieniec i pupil. Razem leżeli na kanapie, oglądali telewizję i drzemali. Misiu był bardzo piękny i elegancki. Miał długie, puszyste futro i błękitne oczy. Mój ojciec często go głaskał i karmił smakołykami. Misiu był bardzo niezależny i dumny. Robił, co chciał i kiedy chciał.

 

- Papuga: Mój ojciec miał papugę rasy ara, która nazywała się Koko. Była to jego zabawka i rozrywka. Razem rozmawiali, śpiewali i żartowali. Koko była bardzo kolorowa i głośna. Miała czerwone, niebieskie i żółte pióra i duży, zakrzywiony dziób. Mój ojciec nauczył ją wielu słów i zwrotów. Koko była bardzo ciekawa i dowcipna. Powtarzała, co słyszała i komentowała, co widziała.

 

Mój ojciec kochał swoje zwierzęta domowe i traktował je jak członków rodziny. Dzięki nim miał wiele radości i ukojenia w swoim życiu.

Średnia ocena: 0.0  Głosów: 0

Zaloguj się, aby ocenić

    Napisz komentarz

    Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania