Poprzednie częściVirgil cz. 1 (pełna)

Virgil i bilet do Europy

— Chcę tworzyć, ale środowisko nie uwzględnia moich aspiracji.

— Virgil, jak to: „środowisko nie uwzględnia moich aspiracji”? Poza tym, jakie środowisko? Mówisz o Manhattanie czy, na ten przykład, Bronksie?

— Mam na myśli środowisko intelektualne. Wiesz, ono jest za mało lewicowe. Powiedz, kiedy widziałeś kogoś w parku przykutego do drzewa?

— Ostatni raz taki przypadek miał miejsce podczas napadu na bank, gdy policja miała tyle roboty, że kolejnych autorów napaści przykuwała do drzew, żeby nie uciekli. Potem stwierdzono, że to dobra reklama dla Greenpeace. Sam redagowałem ten materiał.

— Jak zakończyła się ta sprawa? — Virgil był zaciekawiony.

— Sąd wszystkich uniewinnił, bo zobligowali się częściej napadać na banki, a policja przykuwać ich do drzew.

— To nie jest szczera lewicowość… — Virgil kręcił nosem.

— Przyjacielu, a jak można szczerze propagować te brednie?

Virgil położył na stół bilet lotniczy.

— Uważam, że w Europie nastąpi eksplozja mojego talentu — zakomunikował.

— Tak, masz rację, eksplozja twojego talentu nastąpi już na lotniku w Paryżu albo Brukseli. — Boba trzymały się niewybredne żarty.

— Wiesz, czytałem opinię w niemieckiej prasie, że terroryści są również ludźmi i mają prawo wyrażać swoje emocje według kodu kulturowego… Jednak nie przekonał mnie ten argument.

— Tak, jak stwierdzenie, że do zamachów trzeba się przyzwyczaić, a to chyba jakaś polska polityk — dodał Bob.

— Dlaczego nie powiedzieć kobietom, że trzeba przyzwyczaić się do gwałtów na ulicy czy basenie?

— Masz rację, Virgil. Ja w polskiej prasie czytałem wypowiedź tamtejszej feministki, że uchodźcy muszą jakoś ekspresyjnie wyrazić swój seksualny temperament. Myślę, że cała sprawa kryzysu migracyjnego w Europie jest spiskiem feministek.

— Europa to bardzo tolerancyjne miejsce. — Podsumował Virgil.

 

***

 

— Annie, słyszałaś, nasz Virgil emigruje do Europy. — Bob zdejmował kobiecie płaszcz.

— To znaczy, że będziesz teraz żył na zasiłku, a w wolnych chwilach chodził na basen?

— Kochana, jadę tworzyć. Popełnię tam nową książkę — oznajmił Virgil.

— Popełnisz to ty chyba zamach, a książka będzie na temat: „jak skonstruować bombę domowej roboty”. — Wtrącił się Bob.

— Dlaczego jesteście tacy wredni? Imigranci ubogacają Europę kulturowo. Sam zamierzam to czynić na miejscu. Choćby w Szwecji. To bardzo sprawiedliwy kraj.

— Virgil, co chcesz przez to powiedzieć? — pytał Bob.

— Tylko tyle, że jak Real Madryt przyjeżdża grać do Szwecji, to Szwedzi pomniejszają boisko.

— Virgil, teraz ty sobie żartujesz, a my naprawdę boimy się o ciebie. Nie poradzisz sobie jako imigrant w Europie. Zjadasz prawie wszystko, co ci się podstawi pod nos. — Zauważyła Annie.

— Na dodatek nigdy nie narzekasz na lokal — dodał Bob.

— Ale mogę udawać, że nie lubię tej szwedzkiej sałatki i mięsa z solą. Co o tym myślicie?

— Myślę, że byłbyś wtedy bardzo nieszczerym imigrantem — stwierdził Bob.

Virgil nie nadawał się na emigrację do Europy. Było to już kolejne miejsce, gdzie nie mógł pozwolić sobie na bycie takim, jakim się czuje z natury.

 

Cdn.

 

Od autora: miała być inna, dłuższa część, ale nad nią pracuje nadal. Ta dla zaspokojenia waszego głodu :)

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 11

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (51)

  • Angela 10.04.2016
    Biedny ten nasz Virgil, nawet emigrantem być nie może. Odniosłam wrażenie, że ten delikatny przytyk do feministek,
    był inspirowany pewną dysputą, tudzież kłótnią pod jednym z wczorajszych tekstów. Tak czy owak, dla mnie bomba,
    szkoda tylko, że taka mała : ) 5
  • 60secondsToDie 10.04.2016
    Hahahaha.
  • Neurotyk 10.04.2016
    Angelo, wczorajsza dyskusja, owszem, rozsierdziła mnie, ale ten przytyk to stały element mojej twórczości :)
    Masz rację, Virgil to smutna postać. Wszędzie, gdzie jesteś, musisz się liczyć ze stereotypem na temat swojej obecności tam. Dziękuję za ocenkę, a niedługo, na dniach wstawię dłuuugą część :)
  • Nazareth 10.04.2016
    Jak na zaspokojenie głodu się nadaje. Nadal kontynuujesz poważne rozważania pod płaszczykiem ignorancji. Szkoda tylko że zabrakło tym razem trochę tego charakterytycznego dla Virgila absurdu. Czekam na dalsze przygody.
  • Neurotyk 10.04.2016
    Absurdu było mniej, więcej pseudo tolerancji :) Dziękuję, Naz za miły komentarz :)
  • Nuncjusz 10.04.2016
    Przeczytałem i jestem pozytywnie zaskoczony Brawo Neuro :)
  • Neurotyk 10.04.2016
    Nuncjusz, ło, dziękuję! :) Zaspokoić takie wymagające podniebienie... :)
  • Nuncjusz 10.04.2016
    Neurotyk nie jestem wymagający, zwłaszcza tutaj, ale serio, olej wierszyki i skup się na prozie :)
  • Neurotyk 10.04.2016
    Nuncjusz dziękuję za motywacje :D
  • alfonsyna 10.04.2016
    Absurdu trochę zabrakło faktycznie, ale ucieszył mnie przytyk do feminizmu. :) Zresztą, całość jest bardzo wymowna, co mi oczywiście odpowiada, no i Nuncjusz ma chyba rację - skup się na prozie :D
    Aha, piątka ode mnie już poszła wcześniej ;)
  • Neurotyk 10.04.2016
    Alfonsyno ,skupię się, owszem, dziękuję za miłe słowa :) Absurdu będzie więcej w kolejnej części :)
  • O-Ren Ishii 10.04.2016
    Oja, nareszcie. Świetne i czekam na kolejną część. Przytyk do feminizmu również mnie ucieszyl :D Pisz więcej prozy, tak. 5 :)
  • Neurotyk 10.04.2016
    Ren, skoro namawiasz, to będę pisał :D
  • O-Ren Ishii 10.04.2016
    Neurotyk, ojaaaa, ale ja mam dar przekonywania.
  • Lotta 10.04.2016
    Głód chwilowo, podkreślam chwilowo, zaspokojony. Fajnie, że poruszasz aktualne tematy. Tylko raz chyba, chcąc zaspokoić nasz głód zjadłeś "a" w wypowiedzi Boba - "to chyba jakaś polska polityk". Oczywiście 5. :D
  • Neurotyk 10.04.2016
    polska polityk (rozum: polska polityczka :) Fajnie, że się podoba :D
  • KarolaKorman 10.04.2016
    Cieszę się, że humor Ci dopisuje i dzielisz się nim z nami w tekstach i komentarzach, 5 :)
  • Neurotyk 10.04.2016
    Karolko, a mi miło, że czytasz :)
  • mocnaćwiartka 10.04.2016
    Allen zawsze będzie mi się kojarzył z filmem: Manhattan, przegadanym i pełnym wręcz klinicznej analizy. Miał być zniszczony, bo gniot - okazał się perełką. Tekst zbyt krótki do oceny, zresztą irytuje mnie to namaszczanie punktami, to nawet nie jest ocena, tylko strzelanina. Pzdr
  • Neurotyk 10.04.2016
    Tak, te punkty w skali 1-5 to gnioty są trochę, masz rację :) Manhattan lubię NAJMNIEJ, bardziej A. Hall, Śpiocha, Zelig, Purpurowa róża z Kairu, a nawet proste ?bierz forsę i w nogi". :)
  • mocnaćwiartka 10.04.2016
    Czyli bez tej jego specyficznej atmosfery allenowskiej, tylko zabawa i głębia komercji. Bo to teraz tak wygląda.
  • Neurotyk 10.04.2016
    Tak, na głębię przyjdzie czas, jak więcej przeżyje, jeszcze więcej :)
  • Niemampojecia96 24.04.2016
    Ojeejj, skąd wiedziałeś, że mnie szalenie interesuje terroryzm?

    ''Wiesz, czytałem opinię w niemieckiej prasie, że terroryści są również ludźmi i mają prawo wyrażać swoje emocje według kodu kulturowego… Jednak nie przekonał mnie ten argument. ''

    Ja mam fioła, ale. Informacje podawane na tacy telewizyjnej tudzież radiowej i wszystkie przyznania się do rzekomego terroryzmu, a terytoria, gdzie do przyznawań służą niekiedy tortury, i cały Terroryzm, który znamy, bo nam opowiedzą, a Rzeczywisty... ja tam wyczuwam morza i oceany milowe, również z może nie pierwszej ręki, ale trzeciej ręki zasłyszanych opowieści o tym, co się dzieje nie tak daleko od nas. Poza tym. Należy zadać sobie pytanie: gdzie kończy się terroryzm a zaczyna walka z okupacją?

    Terroryści również są ludźmi. Prawdziwi terroryści - są ludźmi. Tacy są ludzie.
    Nie wiem, dlaczego nazywając człowieka zwierzęciem, chce się mu uwłaczyć. Zwierzęta nie są tak okropne.

    Niestety, temat murzynów mi umknął, bo wiesz, mnie tak pochłania zagadnienie działań pod pozorem walki z terrorem, uciśniona Czeczenia i wgl mam fioła, i murzyni mi umknęli, ale

    ''Virgil nie nadawał się na emigrację do Europy. Było to już kolejne miejsce, gdzie nie mógł pozwolić sobie na bycie takim, jakim się czuje z natury. '' - to zdanie to wisienka na torcie, perła i cud.

    ps: Virgil to imię francuskie. Jestem tego pewna sto pro. Znałam francuza imieniem Virgil i nie był murzynem xD.
  • Niemampojecia96 24.04.2016
    (no i pięć)
  • Neurotyk 24.04.2016
    Murzyny są w Virgil cz. I pełna :)
  • Neurotyk 24.04.2016
    Dziękuję za refleksje :)
  • Niemampojecia96 24.04.2016
    Neurotyk, ale wyjaśnij mi skąd jest Virgil?
  • Neurotyk 24.04.2016
    Niemampojecia96 Virgil Starkwell z Bierz forsę i w nogi Woody Allena :)
  • Neurotyk 24.04.2016
    Niemampojecia96 a tak z to z USA
  • Niemampojecia96 24.04.2016
    Neurotyk, nie lubię Allena. Powiem Ci dlaczego, chociaż nikt mnie nie pytał. I nie myśl sobie, że widziałam jeden film Allena i się mądrzę. Nie lubię Allena dlatego, że:

    Prawie wszystkie jego filmy są o ludziach bogatych. Allen nie potrafi wyjść poza klatkę zamożności. Nie mogę utożsamić się z jego historiami i większa ''średniość'' nie może. Tym samym Allen uskutecznia pewną holiłudzkość i opowiada o świecie, na ktory nigdy nie będzie nas stać.

    Robi sobie te wycieczki po Europie. Ponoć świetne ''O Północy w Paryżu'' - beznadziejny film. W Rzymie poszło mu lepiej, wątek z tym, co nagle stał się sławny i ze świeżo poślubionymi - okej, to było szczerze zabawne i dobre.

    ''Wszystko gra'' -......na Allaha, jak można tak wykorzystać Dostojewskiego? Ohyda. Chce mi się wręcz rzygać.

    ''Blue Jasmine'' - to mi się całkiem podobało. Jadła dużo Xanaxu. Nie dziwię jej się. Oczywiście była najpierw nieludzko bogata, a potem nie potrafiła być ludzko bogata.

    Ale jest jeden film Allena, który bezkrytycznie uwielbiam. ''Vicky Cristina Barcelona''. Chyba tam umieścił cały swój geniusz. Wspaniała, zapadająca w pamięć muzyka.

    Penelope, Penelope zrobiła ten film. Była niesamowita, nieziemska. Podobało mi się ukazanie tej konstrukcji Ten gach+Cristina+Penelope i że ''czasem brakuje jednego składnika'', że Cristina się wyłamuje

    a oni znowu wracają do starego, destrukcyjnego modelu tej miłości.

    Poza tym jest tam taka postać, która strasznie silnie na mnie oddziałuje.
    Ten
    Kurewski
    Narzeczony
    Vicky!!!!
    Jak tylko widzę jego mordę i słyszę, co on pierdoli - budzi się we mnie żądza mordu.

    Zabiłabym tego faceta. A potem bardzo dlugo sie myla. Niemniej, podoba mi sie artystyczny (uhum, dalam sie zlapac na ten ''artyzm'') klimat tego filmu, malowanie, robienie zdjec, definiowanie milosci i Penelope.

    Neurotyk, Ty idealisto, marzycielu, jestes oderwany od Ziemi. Skad i jak ''Virgil'' mialby sie wziac w USA? Ma francuskie korzenie, mowie Ci. Lto w USA nazwalby go ''Virgil''. Moze jakif fan Allena xD
  • 60secondsToDie 24.04.2016
    A ja myślałam, że chodziło o Wergiliusza. Tego poetę.
  • Neurotyk 24.04.2016
    Niemampojecia96, ja z kolei jestem fanem wczesnej twórczości Allena, jak Śpioch, Zelig, Bierz forsę i w nogi, Bananowy czubek, Annie Hall i kilka innych. Lubię jak w tych wczesnych filmach bohater allenowski naigrawa się ze stereotypów, obnaża parodię systemu totalitarnego (Śpioch), śmieje się z rewolucji (Bananowy) oraz śmieje się z samego siebie, uwielbiam tę autoironię i walkę z samy soba bohatera, który wykreował :) A te nowsze filmy nawet nie oglądałem, więc się nie wypowiem :)
  • TeodorMaj 24.04.2016
    Neurotyk Wybaczcie, że się wtrące. "O północy w Paryżu", akurat mnie się podobał i mogę z czystym sumieniem polecić :) Wcześniejsze filmy Allena, to klasyki. Nowe też są fajne.
    A teraz już nie zakłócam rozmowy i się więcej nie wtrącam :)
  • Neurotyk 24.04.2016
    TeodorMaj, dziękuję za refleksję, z przyjemnością nadrobię Allena od co najmniej, hmmm... 2005 roku, dużooo tego :)
  • TeodorMaj 24.04.2016
    Neurotyk Fakt. 11 lat do nadrobienia ;) Miłego oglądania ;)

    PS. A już się miałem nie wtrącać, heh :D
  • Neurotyk 24.04.2016
    TeodorMaj, 11 lat i tyle filmów, w tym wieku na dodatek, co prawda już tak nie grał często :) Chyba jutro zacznę seans, tak mnie podpuszczacie :)
  • TeodorMaj 24.04.2016
    Neurotyk :D
  • Niemampojecia96 24.04.2016
    To Ty nadrób późniejsze (chociaż szkoda Twojego czasu), ja nadrobię wcześniejsze. A Ty się nie wtrącasz, jesteś pełnoprawnym obywatelem dyskusji xd.
  • TeodorMaj 24.04.2016
    Dzięki ;)
  • Neurotyk 24.04.2016
    Niemampojęcia96, o, czyli zapewniam Cię, z pierwszego okresu twórczości blask bogactwa Cię nie oślepi, a uśmiejesz się jak ja :D
  • Niemampojecia96 24.04.2016
    Haha, Neurotyk, a masz udokumentowana na tasmie, jak sie usmiales? Czy ja tez mam udokumentowac, przeslemy sobie i porownamy, czy tak samo : D?
  • TeodorMaj 24.04.2016
    Neurotyk Cytując Allen to... "Człowiek instytucja. Mistrz błyskotliwej riposty, (auto)ironii, intelektualnego humoru." To oddaje także klimat jego filmów. :)
  • Neurotyk 24.04.2016
    Niemampojecia96, Ty możesz przesłać, ja nie, bo się wtydzę :D Ale ty możesz, będę miał dodatkowy powód do śmiechu :)
  • Niemampojecia96 24.04.2016
    TeodorMaj, chyba doprawdy tych, których nie widziałam.
  • Niemampojecia96 24.04.2016
    Ja tez sie wstydze :c
  • Neurotyk 24.04.2016
    Niemampojecia96 naturalne :) Co do wczesnych filmów: nie wiem, czy polubisz, ale jako fan polecam, wyczujesz w tej postaci, bohatera, samotność, usmiechniesz się i pomyślisz: "Nie tylko ja jestem idiotką":)
  • Niemampojecia96 24.04.2016
    Neurotyk, powinieneś popracować nad prawieniem kobietom komplementów ;p. Żartuję. Obejrzę. Ale najpierw ''Moskitiera'', którą obiecuję sobie skończyć, którą sobie ciągle obiecuję.
  • Neurotyk 24.04.2016
    Niemampojecia96 popracuję ;) żartuję :P jestem idioto :) dokończ film i zacznij wczesnego Allena, bo WARTO :) Dziękuję, przepraszam, do widzenia XD
  • Niemampojecia96 24.04.2016
    Prawie tak kulturalny jak nasz Sołtys.
  • ObcaPlaneta 04.07.2016
    Świetne :D 5
  • Neurotyk 04.07.2016
    Obca, dzięki :)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania