LBnD 41 Pytania

Dzisiaj spojrzałem w lustro i po raz pierwszy dojrzałem pięknego człowieka. Czy jutro znowu go dostrzegę? Czy będę go widział zawsze?

 

Czy odważę się rozedrzeć obślizgłą błonę, która mnie otacza? Nieprzepuszczalną powłokę zbudowaną z lęku oraz nienawiści do siebie, ludzi i świata?

 

Czy zdecyduję się wejrzeć w głąb mego istnienia? Czy spojrzę tam, gdzie w falującym oceanie bezkresu zamieszkała błoga cisza? Czy starczy mi mocy na to, aby bezwstydnie zanurzyć się w przestrzeni, w której miłość rozpuszcza każde zło i każdy ból? Czy ośmielę się brudnymi rękoma dotknąć swojej nieskazitelnej duszy? Czy będę miał czelność przypomnieć sobie, kim naprawdę jestem?

Średnia ocena: 4.6  Głosów: 8

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (18)

  • MartynaM dwa lata temu
    ''Czy spojrzę tam, gdzie w falującym oceanie bezkresu zamieszkała błoga cisza?''

    Urszulo, dlaczego tak? Przecież wiesz, że to zużyte jak stare trampki.
  • Urszula Pieńkowska dwa lata temu
    Nie chodzi o to co jest "zużyte jak stare trampki", ale o to co płynie z serca. Cisza, czyli odrzucenie wszelkich myśli i poczucie własnego ja, próba zrozumienia własnego istnienia. Mam nadzieję, że człowiek coraz częściej będzie potrafił zagłębiać się w taką ciszę. Marzy mi się, żeby słowa "jestem miłością" stały się najbardziej pospolitym sloganem świata.

    Dziękuję za komentarz :)

    Pozdrawiam serdecznie
  • MartynaM dwa lata temu
    Urszulo, Ty wiesz jak napisać, żeby uniknąć amatorszczyzny, by nie rzec częstochowy, w wyrażaniu siebie, swoich myśli, uczuć itd. Świadczą o tym Twoje teksty (tak czytam), bardzo sprawnie napisane, a tutaj... no nic.

    Pozdrawiam również serdecznie
  • Urszula Pieńkowska dwa lata temu
    MartynaM, Następnym razem postaram Cię nie rozczarować :)

    Wszystkiego najlepszego
  • Anonim dwa lata temu
    Dlaczego BEZWSTYDNIE zanurzać się w przestrzeni, w której miłość rozpuszcza... — Czyż miłość nie powinna być celem, a życie drogą? Jeśli, to miłości nie powinniśmy się wstydzić. Po mojejmu, to bezwstydnie można robić coś z czymś albo zakazanym, albo właśnie wstydliwym.
    A z całego tekstu biorę dla siebie: "miłość rozpuszcza każde zło i każdy ból". To wielka prawda. Miłość jest w pewnym aspekcie przeciwieństwem lęku.

    Pozdrawiam.
  • Urszula Pieńkowska dwa lata temu
    Antoni, zgadzam się z Tobą w stu procentach. Miłość jest największą wartością.
    Bezwstydnie i z odwagą dlatego, że pod prąd temu co przyjęło się za słuszne w społeczeństwie. Czyż ludzie nie odbierają miłości za słabość? Czyż jej się nie wstydzą? Kochać drugiego człowieka? Nie żonę, męża, dziecko. A sąsiada, geja, muzułmanina, czarnego, człowieka, który ma czelność wyznawać inne poglądy. A przecież wszyscy jesteśmy ludźmi...

    Dziękuję za komentarz :)
    Pozdrawiam serdecznie
  • Urszula Pieńkowska dwa lata temu
    Antoni, zgadzam się z Tobą w stu procentach. Miłość jest największą wartością.
    Bezwstydnie i z odwagą dlatego, że pod prąd temu co przyjęło się za słuszne w społeczeństwie. Czyż ludzie nie odbierają miłości za słabość? Czyż jej się nie wstydzą? Kochać drugiego człowieka? Nie żonę, męża, dziecko. A sąsiada, geja, muzułmanina, czarnego, człowieka, który ma czelność wyznawać inne poglądy. A przecież wszyscy jesteśmy ludźmi...

    Dziękuję za komentarz :)
    Pozdrawiam serdecznie
  • Pasja dwa lata temu
    Lustro powinno odzwierciedlać prawdę. Jednak po drugiej jego stronie ukazują się maski codzienności... pytamy siebie i szukamy odpowiedzi, by pogodzić wnętrze z zewnętrzem. Pokochać samotność i swoje odbicie często w krzywym zwierciadle bywa trudne, lecz nie nieosiągalne.

    Pozdrawiam
  • Urszula Pieńkowska dwa lata temu
    Bardzo dziękuję za komentarz ?

    Pozdrawiam serdecznie
  • 110101011 dwa lata temu
    Zbiór ważnych pytań dla każdego - odwaga by spojrzeć w lustro, sprawdzian dla każdego. Miałem znajomego terapeutę, który zalecał każdemu test dłoni, powiadał: spójrz na swoje dłonie, przyjrzyj im się uważnie i odpowiedź sobie na pytanie, czy jesteś dumny z tego, co tymi dłońmi zrobiłeś w życiu?
    Ten tekst, Urszulo, wzbudził we mnie wspomnienia i pobudził do refleksji
    Dziękuję w uklonach
  • Urszula Pieńkowska dwa lata temu
    Ja również dziękuję. ?

    Pozdrawiam serdecznie
  • Cicho_sza dwa lata temu
    Czy wiesz, że my zawsze spoglądając w lustro widzimy sfałszowany obraz samych siebie? Lustro nie oddaje w 100 procentach tego jak wyglądamy, dziwne, no nie? ? Patrząc w lustro nie widzimy siebie gdy się śmiejemy, jesteśmy czymś zachwyceni czy płoniemy z pożądania, haha. Jak wtedy wyglądamy?
    Może nie warto zbyt intensywnie wpatrywać się w odbicie w lustrze, a bardziej skupić się na tym, co widać w oczach naszych bliskich, gdy jesteśmy z nimi.

    O taką luźna refleksja, bo tak czy siak czasem trzeba samemu ze sobą pogadać, a nawet spuścić porządny opiernicz ?
  • Urszula Pieńkowska dwa lata temu
    Spojrzeć w lustro, wejrzeć w siebie i dostrzec to, co piękne.
    Dziękuję za komentarz ?
    Pozdrawiam serdecznie
  • kikimora dwa lata temu
    Urszulo, powiem tak: kiedy nie pytam, każdy dzień jest świętem.
  • Urszula Pieńkowska dwa lata temu
    Świętem, bo nie pytasz? Czy dlatego, że nie pytając nie słyszysz odpowiedzi?
    Dziękuję pięknie za komentarz ?
    Pozdrawiam serdecznie
  • LBnDrabble dwa lata temu
    Rzpoczynamy głosowanie. Osiem drabble i tylko 800 słówek do zaczytania.
    Zapraszamy na Forum:
    https://www.opowi.pl/forum/literkowa-bitwa-na-drabble-glosowanie-w1241/
    Głosujemy do 14 kwietnia /czwartek/ godz. 23.59
    Dziękujemy wszystkim za i liczymy na Autorów i na obowiązkowe czytanie i pozostawienie komentarzy.
    Literkowa
  • Dekaos Dondi dwa lata temu
    Urszula Pieńkowska↔Ważne pytania, spójnie przedstawiłaś. I kwestia lustra. Gdyby tak można było zobaczyć siebie, w trzech wersjach↔Takim, jakim chce się widzieć  / jakim jestem naprawdę / oraz jakim widzą mnie inni.
    Takie skojarzenie ↔?↔Pozdrawiam:)↔%
  • Urszula Pieńkowska dwa lata temu
    Porównanie tych trzech wizji samego siebie mogłoby być druzgocące...
    Dziękuję za komentarz ?

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania