Z dziennika

Muszę bardziej obserwować życie. A ja ciągle spoglądam pod nogi.

Weźmy takie płytki chodnikowe czy kostkę na podwórkach. Gęsto w nich. Ciężko pracują przy nich ludzie.

Tak jest z dobrym wierszem. W takim wierszu jest gęsto ścisło od znaczeń, wszystkie elementy dobrze przywierają każda kostka ma znaczenie, każdy wyraz.

 

U staruszki u której wynajmowałam pokój, wynajmował gabinet pewien chirurg. Wyskoczył z okna swojego domu i zabił się na podwórku wytapetowanym kostką. Ile potrzebował? A może to były dwie znaczące kostki, które uszkodziły mózg? Na ilu z nich krew zostawiła ślad? Nie ma znaczenia gęstość.

Kostka zabija. Kostka może zabić. Na kostce możesz stłuc szklankę rozbić talerz. Chuj z gęstością wiersza, w którym możesz się pobrudzić. Który może brudzić.

A chirurg?

Pewnej nocy, gdy czytałam w łóżku, zapukał do drzwi swojego dawnego gabinetu. Zapukał do drzwi wiersza, którego nigdy nie napiszę.

 

Wczoraj podczas pracy rozerwał się worek z węglem drzewnym. Klientka zaczęła się śmiać. O przepraszam mówiła drwiąco.

Drwił kolega, że rondo w pobliskiej wsi dostanie moje nazwisko i szkoła podstawowa też. Zwróciłam mu uwagę i przestał się odzywać. Czy coś zrozumiał? Czy ja coś zrozumiałam?

Wszędzie pełno syfu i chamstwa. Ścieram je w sobie wyrzucając zapisując. Niektórym taka forma się nie podoba.

Wnętrza nikt nie widzi, więc je wyrzucam nikt mi nie zarzuci brzydkiego obrazka. Ja mam klucz. A to co zewnątrz każdy widzi. Nie usunę pieprzyków; małe paznokcie przypominają kilkunastoletnią dziewczynkę. Okrutną. Uważaj... może cię podrapać czytelniku.

 

Dziś kiszę ogórki. Nikt nie wie że mój były mąż dwa razy mnie zapłodnił. Noszę w sobie do tej pory jego część. Kilka lat temu kisiłam ogórki. Mnóstwo słoików stało na kredensie. Przyjechał i krzyknął na co mi tyle ogórków?! Jeden z nich spadł na podłogę. Od tamtej pory noszę w stopie kawałek szkła. Noszę krzyk byłego męża.

Średnia ocena: 3.0  Głosów: 2

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (12)

  • Agnes07 17.07.2021
    P. S. W sumie dobrze że już po rozwodzie. Czasem zakłada ciężką zbroję i rzuca pluje sztyletami słów: "a to światło" mówi "to chyba zbyt rażące". "To oglądasz ten film czy nie oglądasz"? "Bo jak nie" mówi "to wyłacz telewizor". Dobrze znam te jego sztylety. Pytam się czytelniku czy też rzucasz sztyletami gdy nie jesteś u siebie? Ha takie jest życie. Dla wielu z nas z was to obce pole. To syf to pokaz w rzucaniu sztyletami. Już jestem inna bezpieczniejsza tylko czasem gdy on przyjezdza do dziecka, trochę się kulę w sobie. Jestem mała Jestem kulką. Zaraz cie pożrę. :)
  • laura123 17.07.2021
    To te opisy, to na faktach, z życia? Ja myślałam, że to taka odjechana fantazja...
  • Agnes07 17.07.2021
    Faktycznie z fantazja. Ot przerabianie rzeczywistości słonko:) fajnie dzieki za " odjechana fantazja " :)
  • laura123 17.07.2021
    Agnes, ale Ty nas stawiasz w trudnej sytuacji, bo co można na takie ''opowiadanie'' napisać? Że nie rozumiem, nie ogarniam połowy, a może więcej?
    Co byłego mogą obchodzić ogórki, które robisz albo włączony telewizor? Jak bym pogoniła dziada, za taką sugestię, to by nogi po drodze zbierał...
  • Agnes07 17.07.2021
    Na szczęście dlatego jesteśmy po rozwodzie:) a i tak się rządzi jak u siebie to taki typ jest
  • laura123 17.07.2021
    To co, szczotki do zamiatanie nie masz, tłuczka do mięsa?
  • Agnes07 17.07.2021
    Nie zapominaj ze jest dziecko po co na byc świadkiem klotni. Ja i tak swoje robię co mam robić i tak
  • laura123 17.07.2021
    To nie wpuszczaj dziada do domu, niech pod drzwiami stoi i czeka na syna. Raz, drugi i zrozumie, inaczej nigdy.
  • Agnes07 17.07.2021
    :) to wszystko nie takie proste... On mieszka teraz bardzo daleko
  • laura123 17.07.2021
    To tym bardziej... co Ciebie obchodzi, co ze sobą zrobi? Niech pod płotem siedzi.
    Nie nauczysz kultury, to się będziesz męczyć, a po co Ci to?
  • Agnes07 17.07.2021
    Dzis pod moim plotem czaił się dziwny kogut. Ptasia grypa w okolicach a ten przylazł. Teraz pytanie pogonić czy dać wody? Spragnionych napoić czy przepędzić?:)
  • Zapraszamy do wzięcia udziału w Konkursie LBnRymy.
    Tematy to:
    - WKACJE
    - BEZLUDNA WYSPA
    Piszemy do 20 lipca do północy!
    Liczymy na ciebie!!!
    Literkowa

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania