dstyl /52/ - Zlecenie zawarte ze społeczeństwem - Pasja wyalienowana dziś O!

w temacie: "Sutener..."

 

Najstarsze zawody świata to prostytucja i wojsko. Tak! Zawsze wiodą pierwszeństwo w tym rankingu. Obok sutenerzy, dowódcy, politycy. Proszę jednak się powstrzymać od jakiejkolwiek pogardy. Ponieważ instynkt jest nam dany jako dyspozycja biopsychiczna... co powoduje, że osobnik zachowuje się w określony sposób. Dlatego oni służą pierwotnym ludzkim instynktom. Oddają światu to, co każdy z nas ma najcenniejszego i nie pamiętają, co to strach i cierpienie. Nieczęsto takie zachowanie jest ich sposobem na przeżycie. Oprócz własnego ciała nie posiadają nic, no może też odwagę. Nie potrafią wysługiwać się innymi ludźmi, nie zmuszają do pracy nawet zwierząt. Są w pełni elastyczni, a w ich profesje wpisany jest ból, wpisane są rany i okaleczenia, także śmierć, a te niekoniecznie przytrafiają się nam. Ciało traktują jak najsprawniejszą maszynę która służy im, a dalej idąc, też innym.

To, co wykonują, wywołuje skrajne emocje – brak szacunku i często wykluczeniem. Nałożono im więc maski i wyrzucono poza nawias. Nie wiedząc, że to właśnie oni są czyścicielami społecznej tkanki zatrutej złem. Nim podniesiemy kamień, pomyślmy – gdyby nie oni?

Jakąż sztuką jest zachowanie własnej godności, kiedy służy się żądzy innych i bierze na swoje barki winy sprawiedliwych. Dotyczy to, nie tylko żołnierzy, ale i dziwek. Mężczyźni nie oczekują od nich miłości, której najistotniejszą cechą jest wzajemność. Jedynie chcą zaspokoić swoje pożądanie, rozładować napięcie seksualne, a w szczególności chodzi o władzę nad innym ciałem, zainicjowanie przewagi poprzez swoją dominacją. To jest clou całej kwintesencji tego przemysłu.

Jedni i drudzy zapewniają wybrańcom poczucie siły, dają możliwość panowania części nad resztą. To scheda po wielkim imperium.

„Rzymska moralność seksualna była bardzo hieratyczna i aktywna wyłącznie w wypadku mężczyzn”.

Wraz z kulturą Rzymian przyjęliśmy zasadę, którą tak dobitnie streścił Seneka Starszy:

„Bierność w przypadku człowieka wolnego jest zbrodnią, dla niewolnika – bezwzględnym obowiązkiem, dla wyzwoleńca służbą”.

Prostytutki i żołnierze dla tych, którzy ich używają, są narzędziem, tak więc przymus jest ich obowiązkiem.

I jeszcze jedno przesłanie Rzymian, którego oni są ofiarami:

„Gwałt popełniony na kimś o niższym statusie, nie jest wykroczeniem, lecz akceptowalną zasadą".

Ten głos jest też regułą naszego świata. Moglibyśmy wpisać te słowa w naszą codzienność.

 

/*cytaty - Pascal Quignard „Seks i trwoga"/

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 4

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (21)

  • Wow jaki mocny! Strzelać i zgadywać O!
  • Poncki ponad rok temu
    Dekaos Dondi.
    Rewelacja! Cieszę się, że przyszło mi to przeczytać.
  • DD się tak zakamuflował? A Pączek go połaskotał kulkami O!
  • Poncki ponad rok temu
    Niepowtarzalny Styl z Opowi
    Czasem żałuję, że mam bujną wyobraźnię...
  • Poncki
    To zaleta, a nie wada XD
  • Poncki ponad rok temu
    Niepowtarzalny Styl z Opowi
    Z pewnością, ale pewnych obrazów urojonych nie da się odzobaczyć ?
  • Poncki
    Wieczny chłopiec O!
  • Poncki ponad rok temu
    Niepowtarzalny Styl z Opowi
    Oby. Przecieź po co właściwie trzeba być dorosłym? Dorośli albo dają ciała albo umierają na nie swoich wojnach.
  • Poncki tyż prawda
  • Poncki rok temu
    A to w rzeczy samej Pasja... zmyliło mnie to, że niemal równolegle opublikował DD bardzo podobny (moim zdaniem) tekst. Tak czy inaczej. Pasja Gratulacje?
  • yanko wojownik 997 ponad rok temu
    Zbyt oczywiste byłoby, że to DD, więc Pasja
  • Pasją zestrzeliłeś O! Możliw, że to ona hihihi
  • yanko wojownik 997 ponad rok temu
    Niepowtarzalny Styl z Opowi, Ona, ustrzelona.
  • Trafiam i ustrzelam Pasję!
  • Szpilka ponad rok temu
    Fajne, fajne i pouczające, hmmmm, wygląda na pióro Pasji, no to ciach w Pasję ?

    一═┳┻︻▄
  • Pewnie masz rację, z tym, że nic nie jest pewne O! Zdziwisz sie łokrutnie. Mnie się tez podobywuje O!
  • Szpilka ponad rok temu
    Niepowtarzalny

    Zdziwko wpisane w ryzyko ( ◡̀_◡́)▬▬█
  • Szpilka

    Piękne to ( ◡̀_◡́)▬▬█ O!
  • Szpilka ponad rok temu
    Niepowtarzalny

    No, ascii art jest super, niestety tu nie wszystko da się wkleić ?

    ╾━╤デ╦︻ (▀̿ĺ̯▀̿ ̿)
  • No nie da ?
  • Dekaos Dondi ponad rok temu
    Zajmujący tekst w swojej tematyce. Taki trochę... publicystyczny nawet zaiste. Hmm... typuję Pasję?:)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania