Poprzednie częściDouble-Drabble – Sen, czy jawa?

Double-Drabble – Nic takiego

– Dowiedzieliśmy się, że współpracował pan z SB

– To raczej oni ze mną współpracowali – zaśmiał się Olek.

– Jak to rozumieć? – dopytywał dziennikarz.

– Opowiadałem im jakieś śmieszne informacje o Tadku, kiedy wstał, że lubi po południu bawić się z psem i inne bzdury, a oni dawali mi w zamian talony, którymi dzieliłem się z rodziną.

– Jednym słowem udało się panu ich przechytrzyć.

– Właśnie – zarechotał Olek. – Żeby było zabawniej, to samo robił też Mietek i Zdzisiek. Okradliśmy PRL i pomogliśmy rodzinie.

– A powiedzieliście o tym Tadkowi?

– Chyba nie, nie pamiętam. A później zdarzyła się ta tragedia.

– Jaka tragedia?

– Córkę Tadka zabił pijany kierowca

 

............................................................***..............................................................

 

– Dzień dobry panie Tadeuszu.

– Czego chcecie?

– Po prostu nie lubimy wichrzycieli – odpowiedział esbek.

– No i?

– Zaczęliśmy pana obserwować.

– Nic na mnie nie macie! – wychrypiał Tadeusz.

– Na pewno? – zawiesił głos esbek. – Wiemy, że pan bardzo lubi swojego psa i bawi się z nim każdego popołudnia.

– Co z tego?

– Ano nic, po prostu obserwujemy. Śpiew roty w wannie jest nawet zabawny.

– Ale jeszcze niezakazany!

– Oczywiście, że nie – zgodził się esbek. – Jest pan tylko pod naszą opieką, a to wymaga rewanżu.

– Nie będzie żadnego rewanżu! – podniósł głos Tadeusz.

– Niech pan to jeszcze przemyśli. Słyszałem że okolica jest niebezpieczna, a pana córeczka taka nieostrożna.

Średnia ocena: 4.6  Głosów: 7

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (43)

  • MartynaM dwa lata temu
    Dobre, prawdziwe.
    Jedni mieli zasady, inni pieniądze.
    Dorabiali się ludziska na tym PRL-u.

    Jakoś mam wrażenie, że te czasy wrócą. Nie PRL rzecz jasna, bo pod inną nazwą, komuna jednak nigdy nas nie opuściła.
    Pozdrawiam 6
  • Józef Kemilk dwa lata temu
    Dzięki Martyno. Historia się rymuje
    Pozdr
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    Nawet mroczne. Pozdrawiam 5
  • Józef Kemilk dwa lata temu
    Dzięki
  • Dekaos Dondi dwa lata temu
    Józef Kemilk↔Hmm... w jakich człek zawiłościach losu żyje, to aż takie nieważne.
    Ważne jakim człowiekiem jest naprawdę:)↔Takie skojarzenie z tekstem Twym↔Pozdrawiam)i?:)
  • Józef Kemilk dwa lata temu
    Nie wiesz, że robisz źle, wręcz myślisz, że wygrałeś, przegrywając w sumie
    Pozdr
  • Tjeri dwa lata temu
    Wracamy tam... Do władzy dorwali się ludzie, którzy z nostalgią te czasy wspominają. Program "PRL +", no i najważniejszy "Polska w ruinie".
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    Tjeri ?
  • Grain dwa lata temu
    Do władzy to się rwie taki jeden, naciskany kwitami ze Stasi i Moskwy, a takiej jednej się marzy, że to tekst o PIS-ie.
    A ten PIS to zaczyna mieć za uszami, rządzi chujowo, oraz bardziej, miota się gówno w przeręblu, ale jak pomyślę, że do władzy wrócą ci, którzy już byli, to jednak zagłosuję na PIS.
  • Tjeri dwa lata temu
    Grain nikt Ci nie broni. A teksty o "takiej jednej" zostaw dla koleżanek. Mnie to nie interesuje.
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    Grain twój wybór, ale może lepiej zamiast stawiać na mniejsze zło. poszukajmy jakiegoś dobra?
  • Grain dwa lata temu
    Marek Adam Grabowski, z kim?
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    Grain z kimkolwiek. Jeśli będziemy głosować na PIS, tylko na zasadzie, żeby PO nie wygrało (i vice versa) to ta dwugłowa hydra nigdy nie przepadnie.
  • Józef Kemilk dwa lata temu
    PRL gospodarczo i geopolityczne (lustrzanne odbicie) już jest. Do domknięcia cyklu potrzeba koalicji PO-Lewica. Ale ja nie o tym.
  • Józef Kemilk dwa lata temu
    Marek Adam Grabowski Marku znajdź lepszych z kasą i wpływami, żeby mogli wygrać. Da się??
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    Józef Kemilk i w tym jest pies pogrzebany.
  • Józef Kemilk dwa lata temu
    Zmieniłem nieco koniec pierwszej części dla wzmocnienia obydwóch warstw.
    pozdr.
  • Tjeri dwa lata temu
    Hehe, zmiana jak w tvp info. Oni też nie dopuszczają subtelności i wieloznaczności. ;)
  • Józef Kemilk dwa lata temu
    Tjeri A odczytałaś o czym to?
  • Tjeri dwa lata temu
    Józef Kemilk
    Zinterpretowałam po swojemu. Zmiana, której dokonałeś niczego nie zmieniła, a tekst stracił na jakości. Moim zdaniem oczywiście – nikt nie musi się ze mną zgadzać.
  • Józef Kemilk dwa lata temu
    Tjeri czyli mimo prostoty nie widzisz tego co pokazuję? Nic o PiS, PO itp
  • Tjeri dwa lata temu
    Józef Kemilk
    A Ty, mimo prostoty mojego komentarza, nie widzisz, że tekst o pis to wzmianka skojarzeniowa?
  • Józef Kemilk dwa lata temu
    Tjeri widzę to, tylko jak widzisz uproszczenie i tak nie daje jasnego obrazu. A ja chciałbym, być dobrze zrozumiany. Co do twojego komentarza o tvp, to tak jakby jednak skojarzenia były polityczne.
    Pierwsze to historia i po prostu jest to widoczne tło (było widoczne przed i po zmianie) drugie głębsze nie ma nic wspólnego z historią polityką. I fajnie byłoby zrozumieć.
  • Tjeri dwa lata temu
    Józef Kemilk
    Fajnie byłoby również nie wmawiać nikomu niezrozumienia. ;)
  • Józef Kemilk dwa lata temu
    Tjeri nie wmawiam, po prostu to jest jak z wiarą. Niektórzy chcą dowodu, tak jak ja?
  • Tjeri dwa lata temu
    I sorki, nie mam czasu ani ochoty na przekomarzanki. Ja nie mam wpływu jak piszesz a Ty - jaką myślą akurat będę się chciała podzielić.
  • Tjeri dwa lata temu
    Józef Kemilk
    Heh, to czy mi wierzysz czy nie, kompletnie nie jest dla mnie ważne. Przeczytałam i zostawiłam słowo. Nie takie jak oczekiwałeś? Bywa.
  • Tjeri dwa lata temu
    Miłego!
  • Józef Kemilk dwa lata temu
    Tjeri po prostu chciałem sprawdzić, czy to przekaz jak w tvp, jak pisałaś. Proste, odwracasz kota ogonem i tyle. Miłego dnia, ja sprzątam kuchnię?
  • Aisak dwa lata temu
    Teraz to się trzyma kupy.
  • Józef Kemilk dwa lata temu
    Dzięki
  • MartynaM dwa lata temu
    Tak się zastanawiam nad tą komuną... dzisiaj oni wszyscy przy PO, na wiecach, nawet na marszach równości... resortowe dzieci wszędzie.
    Będzie komuna bis... tylko pod inną nazwą.

    Władzę przekazali prowizorycznie. I będą tacy, co nawet matkę dla kasy sprzedadzą.
  • MartynaM dwa lata temu
    A nawet jeśli nie dla kasy, to dla wygody i "zaszczytow"
  • Józef Kemilk dwa lata temu
    Mi chodzi tylko o ograniczony horyzont jaki obejmujemy. Nie wiemy nawet, kiedy robimy krzywdę innym. Nawet po fakcie, nie wiemy co zrobiliśmy. Nie umiemy łączyć fatków.
  • MartynaM dwa lata temu
    Józef Kemilk, no przecież wiem, ale te komunistyczne metody mnie zaintrygowały... niby tyle człowiek o tym słyszał, czytał a powoli zapomina. Dobrze że przywracasz pamięć tych niegodnych czasów.
  • Józef Kemilk dwa lata temu
    MartynaM teraz może być podobnie. Czasem trudno uwierzyć w aż taką głupotę polityków. Szantarz i haki i wszystko się trzyma kupy.
  • MartynaM dwa lata temu
    Józef Kemilk, dlatego napisałam że boję się powrotu tych czasow. Nie oszukujmy się, większość tych politykow albo wychowana w czasie komuny, albo przez nią szkolona... a jeszcze taki nurt z Brukseli.
  • Józef Kemilk dwa lata temu
    MartynaM nie zapowiada się dobrze. Znowu za wypowiedzi będzie można iść siedzieć.
  • MartynaM dwa lata temu
    Józef Kemilk, tym to juz dzisiaj straszą. Wszystkich.
    Lepiej siedzieć niż dać się "zeszmacić"
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    Eee, nowa wersja lepsza daje tragizm! Pozdrawiam 6
  • Józef Kemilk dwa lata temu
    Dzięki
  • Grain dwa lata temu
    Z tą córeczką, to trochę jak z Kingą Dudą, od której /poza złym parkowaniem/ szybko się odplugawiono,
    Trochę jak z córką niejakiego Wielgusa / Matka Kurka/, która także dostało się na prawo /we Wrocławiu/, a ktoś znany /nie będę szukał/ wykładający tam, zapowiedział, ze się nią zajmie racji funkcji.
    Trochę jak z wybitnie uzdolnioną córką R.A. Ziemkiewicza, która w w wyniku zwycięstwa w konkursie dostała się na prestiżowy wydział, nie mniej prestiżowej angielskiej uczelni, podczas gdy latorośle naszych milionerów odpadły.
    I aż się prosi o analogię z synami Kuklińskiego.
  • Józef Kemilk dwa lata temu
    Najłatwiej uderzyć w rodzinę. To niszczy człwieka

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania