Pokaż listęUkryj listę

Wierszee <*> Usłyszeć Muzykę

Po krawędziach łez, staczają się oskórowane marzenia. Między wnętrzem a płaszczem pomarańczy, pełznie zduszony zapach, przygnieciony kulistą powierzchnią bezsilności. Mijają kolejne, takie same brzaski. Spopielone kropelki rosy, posypują ściany mgły, szarą parodią sensu. Gniją nuty na pięciolinii. Klucz wiolinowy, oszroniony zimnym, kleistym mrokiem, na próżno otwiera drzwi, delikatnej muzyce. Parapet przebacza kroplom krwi z rozciętej żyły. Mimo wszystko ściekają w dół. A tam nigdy nie odwiedzane miasto. Łopata przyklepuje srebrzystą powierzchnią, bezpowrotnie minione wspomnienia. W nurcie rzeki, drgający obraz ciemnej strony księżyca, liczy śnięte ryby. Zwęglony horyzont, przepalony słońcem, nieskończenie wiruje, urwaną nagle skończonością. Kopczyk popiołu, układa się w kształt białej kartki. To jedno pozostało.

←∞→

Upleść tęsknotę w pięciolinię, akompaniament cofnąć czasem, ozdobić nadzieją klucz wiolinowy, powtórnie zanucić chociaż na chwilę. Lecz cóż poradzić, zwątpienie zmienia, nut próżno szukać, bo już ich nie ma. Czy da się tak bardzo uwierzyć w ciszę, by móc znów kiedyś usłyszeć muzykę.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 8

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (18)

  • Angela 17.03.2019
    Miniaturka stworzyła w mojej głowie dziesiątki obrazów. Nie usłyszałam muzyki, ja mogłam ją zobaczyć i dotknąć.
  • Dekaos Dondi 17.03.2019
    Dzięki Angelo Pozdrawiam:)
  • Aisak 17.03.2019
    do skserowania, bo są tu wersy, do których nie sposób nie wrócić.
  • Dekaos Dondi 17.03.2019
    Aisaczku Dzięki Pozdrawiam:)
  • Justyska 17.03.2019
    Jak trudno wyzwolić się ze smutku, który trzyma nas mocno i czyni bezsilnymi... wtedy nic nie cieszy, muzyka umiera i nawet nie nucimy radiowych hitów, nuty kiedyś łapiące za serce albo za nogi do tańca mijają nas. Ten tekst DD... oj... zaszklił mi oczy. Czytam go tak, jakby swój. Piękny.
    Pozdrawiam.
  • Dekaos Dondi 17.03.2019
    Dzięki Justysko. Tak mnie dzisiaj znowu naszło. Pozdrawiam:)
  • Pasja 17.03.2019
    Dobry wieczór
    Czy muzyka może umrzeć? W tęsknocie za tworzeniem sensu w bezsensie życia możemy utracić słuch i pozostać bezdusznymi na dźwięki. Tylko od muzyki piękniejsza jest cisza i dlatego w samotności można utracić jej nuty. Powrócą jeśli uwierzymy w siebie.
    Bardzo pięknie namalowałeś człowieczy smutek.

    Miłego wieczoru
  • Dekaos Dondi 17.03.2019
    Pasjo Dzięki. Różnie w życiu bywa. Każdemu. Pozdrawiam:)
  • Ładna, bardzo ładna miniaturka. Zagrałeś, pokazałeś, pozostawiłeś w niedosycie Niby koncert zakończony, ale dusza rozedrgana, jeszcze spragniona dżwięków... a to nieładnie, Autorze... nieładnie. A może dobrze, gdy niedosyt pozostaje... Sama nie wiem... ;)
    p.s. a może: Wpleść tęsknotę w pięciolinię... ;)
    a i jeszcze szyk wyrazów bałagan czyni ;)
    I tak daję 5.
  • pst! o przecinkach zapomniałam :)
  • Dekaos Dondi 17.03.2019
    Francis - Gorzalka→W zamyśle pięciolinia jest metaforą tęsknoty. A zatem- upleść w... bardziej pasuje.
    Uwielbiam szyk dziwny:) Nie wydam Cię, że o przecinkach zapomniałaś:))
  • Dekaos Dondi to upleść tęsknotę na pięciolini, ale Twoja wola Panie ;) Skoro lubisz, to nie mam już argumentu... Będę wdzięczna jak nie wiem co, że mnie nie wydasz, bo już pietra mialam tak wielkiego jak Góry Skaliste :))
  • Dekaos Dondi 17.03.2019
    Francis - Gorzalka→Pietra z misiem Grizli, czy bez?
  • Dekaos Dondi bez misia, chyba...
  • Keraj 17.03.2019
    Pięknie zagraleś muzykę słowami 5
  • Dekaos Dondi 17.03.2019
    Dzięki Keraj Pozdrawiam:)
  • Gdzieś czytałem ten motyw z pięciolinią i kluczem wiolinowym... Może u Ciebie? Czy to jest przeróbka jakiegoś Twojego utworu czy tylko przypadkowa zbieżność tematów z utworem innego autora? Nieważne, podoba mi się ta wersja. 5
  • Dekaos Dondi 18.03.2019
    Dzięki ML. Skoro wspomniałeś, to też mam wrażenie, że już gdzieś ten motyw czytałem. Może u siebie? Pozdrawiam.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania