Pokaż listęUkryj listę

Opoww *** Foto–Zabawa↔5↔Misiu w Kropli Światła

Jestem żółtawym, zmierzwionym misiem. Nie wiem, w jaki sposób, tu się znalazłem. Coś jest pode mną. Jakieś podłużne poprzeczki. Wąskie i twarde. Siedzę na tym czymś, w kropli wątłego światła. Możliwe, że spadło z nieba, ale nie dla mnie. No chyba że tego, co się odbija w brudnej kałuży, razem ze stroną księżyca. Mam wewnątrz iskierkę nadziei, że chociaż nie z ciemną. Tkwi jeszcze we mnie, ale mniej jasna, od tej plamy, w której siedzę.

 

Podobno jestem sztuczny i nie mam serca. Ale wiem, gdzie powinno być. Tak bardzo wiem i wierzę, że aż słyszę jak stuka. Tylko nie ma dla kogo.

 

Zimno mi. Bardzo. Zaczyna padać deszcz. Czuję każdą kroplę samotności. Tym bardziej silniej, że one nie są samotne. Spadają razem. I fajnie. Ważne, by nie narzekać poza krawędź bez powrotu. Co akurat mnie, nie dotyczy.

 

Wszystko wokół zaczyna migotać. Błyszczeć. Słyszę miarowy, wilgotny szum. Ścieka ze mnie.

Teraz już na pewno nikt nie zauważy, że właśnie płaczę. To silniejsze ode mnie.

 

Widzę psa. Podszedł i patrzy tajemnym wzrokiem, a zieje językiem. Nim nie patrzy. Chyba, że mutant. Zresztą nie wiem. Jego oczy są deszczowe. Jakby intensywny wzrok, zatopiony w głębokiej toni, tego co nastąpi i gdzie pływają drapieżne ryby. Może głody i chce mnie zjeść, albo co gorsza, rozszarpać miejsce serca.

 

Nagle szczeka i wskakuje, łapiąc mnie w pysk. Wlecze po mokrym bruku. Wokół wszystko tańczy w przeróżnych odbiciach i rozmazaniach. Dostrzegam fruwające, niewielkie skrzydełka, owinięte, migoczącym lśnieniem. Czyżby czarodziejskie wróżki, towarzyszyły mi w tej ostatniej drodze?

 

Jestem nadal przeciągany przez tunel skołowanych myśli, na dziurawej łódce nadziei, bez światełka na końcu. Czuję zapach mokrej sierści. Nagle pochłania mnie jeszcze większa ciemność. Chyba się za chwile urwie misiowy film.

 

leżę w łóżeczku pod ciepłą pierzynką

mała dziewczynka

mówi mi

że jestem jej kochanym misiem

 

po chwili

owiniętego w kocu

stawia na parapecie

 

przez szybę

i spływającą

podświetlaną kroplę

widzę miejsce na której siedziałem

 

jest teraz samotna

nie ma na niej lśniącej mgiełki

 

czyżby jednak świeciła

specjalnie dla mnie?

dla zwykłego misia

z poplątanym futerkiem

niczym kłębki wełny

o zmierzchu?

 

ławki mi tylko żal

 

ale dziecko mówi mi

że jutro

gdy będzie świecić słońce

usiądzie ze mną na niej

 

jest mi tak jakoś przyjemnie ciepło

 

na sercu

  ʕ•ᴥ•ʔ 

 

https://zapodaj.net/f3e911abd22e3.jpg.html

https://zapodaj.net/8aa18e8b929f6.png.html

 

 

 

 

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 6

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (20)

  • Szpilka dwa lata temu
    Świat z perspektywy pluszowego misia, bardzo udana antropomorfizacja ??
  • Dekaos Dondi dwa lata temu
    Szpilko↔Dzięki za "bardzo udana":)↔Pozdrawiam:)?
  • 00.00 dwa lata temu
    Ładnie tutaj zachowałeś dystans do piętrzenia tych samych znaczeń do tego samego słowa.
    Może w jednym miejscu bym lekko zmieniła, ale to drobiazg.
    Nie przgadałeś. ?
  • Dekaos Dondi dwa lata temu
    Zerko↔Dzięki:)↔Starałem się nie przegadać i napisać zwyczajnie, na ile potrafię. Nieco zmieniłem pewne szczegóły, gdy przeczytałem dzisiaj, ale nie wiem, czy tak lepiej?↔Pozdrawiam:)
  • 00.00 dwa lata temu
    Dekaos Dondi Też nie wiem. Nie prostuj też skrajnie tego stylu, bo przestaniesz być rozpoznawalny. ? Masz jak masz, a że ja się czasami przyczepie jak rzep psiego ogona, to tylko mój problem. ?
  • Dekaos Dondi dwa lata temu
    Zerko↔Słusznie rzeczesz. Nie będę prostować, ale że się kiedyś doczepiłaś do↔dopowiedzeń,
    to dzięki za to Ci:)↔ Bardziej jam uważny od tego czasu?:)
    Tak samo Canulasowi, że kiedyś doczepił się do↔ilości zaimków i się.?
  • rozwiazanie dwa lata temu
    Gwiazdą tego utworu jest piesek.?
  • Dekaos Dondi dwa lata temu
    Rozwiazanie↔Dzięki:)↔Zapewne można tak rzec, też↔Pozdrawiam?:)
  • kigja dwa lata temu
    Gdyby nie było dzieci, to wszystkie małe misie zasmuciłyby się na wieczną ławeczkę...
    mały miś mały miś
    znajdzie dom właśnie dziś
    Z podobaniem?
  • Dekaos Dondi dwa lata temu
    Kigja↔Dzięki:)↔Za komcia ze ''świetlikami dla misia"↔?↔Pozdrawiam:)
  • Anonim dwa lata temu
    Ładny nieco poetycki tekst, jednak dla mnie zbyt wymyślny, ale to subiektywne.
    Natomiast mógłbyś tekst ze dwa razy przeczytać przed publikacją.

    Podobno jestem sztuczny i nie mam serca. Ale wiem, gdzie powinno być. Tak bardzo wiem i wierzę, że aż słyszę jak stuka -- serce stuka??? Może kuje?

    Tym bardziej silniej -- bardziej silniej???

    a zieje językiem -- zieje językiem??? Może: ziele językiem liże???...

    widzę miejsce na której siedziałem -- Miejsce, na kTRÓREJ???

    Pozdrość.
  • Dekaos Dondi dwa lata temu
    Antoniuszu↔Dzięki:)↔Lubię po prostu czasami dziwnie formułować zdania, mieszać wyrazy itp.
    Np: widzę miejsce na której siedziałem↔to skrót myślowy Misia w emocjach:)↔to miejsce na tej ławce.
    Nie ma nic przeciwko poprawieniu, ale mnie tu pasi:)Pozdrawiam?:)
  • Anonim dwa lata temu
    Dekaos Dondi
    Dekoś, dla mnie to nawet możesz pisać: "wzięłem", mnie to lotto.
  • kigja dwa lata temu
    Antoni Grycuk,
    Nie udzielasz się na portalu pisarskim, bo dostałeś bana za podobne zachowanie?

    (Walczyłam z emocjami, ale przegrałam, dlatego to napisałam.)
  • Anonim dwa lata temu
    kigja walcz, walcz. Nie ma sprawy.
    A bana nigdy nigdzie nie dostałem. Z PP odszedłem sam.
    Poza tym nie wiem, w czym problem. Przecież nikomu nie ubliżam, jedynie piszę w skrócie, że mógłbym w ogóle nie zwracać uwagi na błędy, ale będę to robił, bo gdybym tego nie robił, nie byłoby to uczciwe. Ja też potrzebuję merytorycznej krytyki.
  • kigja dwa lata temu
    Antoni Grycuk, Piszesz, jakbyś autora nie znał.
    To nie jest jakiś zarejestrowany wczoraj farfocel, tylko Dekoś. A Dekoś pisze pi Dekosiowemu.
    Dziwne, że jeszcze tego nie ogarnąłeś.
    I komentarz, że ci to lotto. Nie zesraj się, przypadkiem. A nie ty piszesz, że idziesz na dwójkę. Jakby to kogoś interesowało.

    Zastanów się dwa razy, zanim napiszesz podobny komentarz.
    Pozdrawiam.
  • Anonim dwa lata temu
    Dziękuję za lekcję.
    Nawet mistrzowie wymagają poprawek, taka prawda. I nawet mistrze trzeba czasem obuchem w łeb.
    Koniec tematu.
  • kigja dwa lata temu
    Antoni, Ja nie zamierzam i absolutnie nie chcę prowadzić z tobą żadnych wojen. Wogle, kurde, nie chcę wojen na opowi. Uwielbiam sielski klimat, ale jak coś mnie wkurza, to najpierw walczę ze sobą. Zamykam się, nie wychodzę do ludzi.
    Czy ty wiesz ilu ja żołnierzy zakatrupiłam, tak we mnie buzowało?

    Ale zlituj się Antonio, please. Po kilku latach znamy możliwość autorów, a ty wypalasz z grubej berty, a potem wielce obrażony i że ci lotto.
    To najmocniej mnie wkur....zyło.
    Po co tak pisać? Debilnie.

    Idziesz na całonocne klęczenie na grochu?
  • Anonim dwa lata temu
    kigja
    Obrażony???
    Ja nigdzie nie napisałem nic, co miałoby świadczyć, że jestem obrażony, ani taki nie byłem w rzeczywistości!
    Ja napisałem, to co mówiłem. Za swoje słowa mogę odpowiadać, za czyjeś ich rozumienie już nie.
    Koniec tematu po raz ostatni.
  • kigja dwa lata temu
    Antoni Grycuk
    To było po prostu niegrzeczne.
    Mam na myśli komentarz, że ci to lotto.
    Jesteś obrażalski. Wiem z autopsji.
    Pa.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania