Poprzednie częściKsięga Rodzaju 1,1-10
Pokaż listęUkryj listę

Księga Rodzaju 14,7-8

"Potem zawrócili i przybyli do En-Miszpad, czyli do Kadesz," Czyli potem zawrócili z El - Paran (Elat) ze wschodniego szlaku komunikacyjnego i przybyli do Kadesz - oazy źródeł na pustyni Syn "i zniszczyli cały kraj Amalekitów," Czyli zniszczyli, bo podzielony w rodzie i podzielony w plemieniu według imienia, i według jego imienia zrodził plemię Amalekitów. I podzielonego według jego kraju Negeb "a także Amorytów, którzy mieszkali w Chasason - Tamar" (Ein Gedi) Czyli a także zniszczyli, bo podzielony w rodzie i podzielony w plemieniu według imienia, i według jego imienia zrodził plemię Amorytów. I podzielonego według jego kraju, na pustyni judzkiej w tropikalnej oazie przy dolinie Syddim. Czyli podziały w rodzie i w plemieniu, brak świadomości, że są podzielonymi potomkami braci bliźniaków synów Noego (Rdz.5,32) oraz brak wzajemnego wsparcia, to źródło pobicia i niszczenia całych krajów, które jest bliźniaczo - bratobójczą zbrodnią "Wtedy wyruszył król Sodomy i królowie Gomory, Admy, Seboim i Beli, czyli Soaru" Czyli wtedy wyruszyli kananejscy królowie nadjordańskiego okręgu miast - państw, by bronić swoich podzielonych miast - państw. Bez udzielenia wsparcia podzielonym potomkom Kanaana z rodu Chama, pobitym w poniszczonych krajach "i uszykowali się w dolinie Syddim do walki z nimi," Czyli uszykowali się w największej depresji ziemi, bez wzajemnego wsparcia, podzielonych plemion potomków Kanaana z rodu Chama. Do walki z Kedorlaomrem, królem Elamu oraz jego militarną koalicją królów, którzy byli z nim. Nieświadomych, że pobili i zniszczyli całe kraje. Podzielonych w rodzie i podzielonych w plemieniu, potomków Chama braci bliźniaków synów Noego ( Rdz.5,32) I dokonali bliźniaczo-bratobójczej zbrodni (Rdz.14,7-8)

Średnia ocena: 1.5  Głosów: 2

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (6)

  • Anonim 25.01.2018
    bogusław44 skąd ta fascynacja księgą Rodzaju i dlaczego wrzucasz to na opowi.pl?
  • bogusław44 26.01.2018
    @Artbook. Biblia jest wielogatunkowym
  • bogusław44 26.01.2018
    @Artbook. Biblia jest wielogatunkowym, niezwykle obiektywnym arcydziełem literackim, dlatego jest umieszczona na portalu literackim.
  • Anonim 26.01.2018
    Czy ludzie nie mają w domu Biblii, albo nie mają do niej dostępu?
  • Anonim 26.01.2018
    Bez wątpienia jest, to dzieło literackie. Oczywiście między innymi. Zauważyłem jednak, że wielu ludzi rości sobie prawo do jej interpretacji, mniemając, że ich wykładnia jest jedyna i nieomylna. Jak patrzę ilu ludzi, począwszy od wysoko postawionych dostojników kościelnych, powołuje się na tą księgę, czyniąc ja narzędziem do swoich samolubnych celów, to niestety, ale mocno zniekształcają i wypaczają prawdziwe przesłanie i sens tej książki...
    To tak przy okazji. Moje spostrzeżenia z boku...chociaż sam temat, to temat rzeka, pozdrawiam :-)
  • bogusław44 26.01.2018
    @Artbook. Biblia napisana jest z użyciem synonimów, symboli, alegorii, etc...Za pomocą materii, umownie nazwanej, opisany jest poziom duchowy, np. (Wj. 7,9-12)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania