Przygody Pierniczka... (5) - Kochany Pamiętniczku...

Zerknięcie na zegarek. Jeszcze zdąży.

Pamiętnik szybko wyjęty spod materaca. Kłódka odpięta. Paski zdjęte. Pióro gotowe do stawiania różowych literek.

 

Kochany Pamiętniczku!

Ten chłopak to Kuba. Zamieszkał niedaleko. Powinien to być powód do radości.

A nie jest.

Kuba to kłamca.

Powiedział, że ma tatę w wojsku i niedługo wróci z misji. Ale wiem, że kłamał.

Kupili nowe łóżka, gdy się wprowadzili. Pojedyncze dla Kuby i pojedyncze dla rodziców. To znaczy dla Mamy. Kuba nie ma Taty. Dlaczego nas okłamał?

Poradź, Kochany Pamiętniczku!

 

- Idziesz? Zaraz się spóźnimy! – dobiegł głos z dołu.

- Tak, już pędzę! – wbrew słowom dłonie starannie schowały pióro, zamknęły brulion, zabezpieczyły paskami i kłódką.

Pamiętnik został schowany w swoje miejsce pod materacem.

Dopiero potem rozległ się tupot nóg na schodach.

 

Godzinę później matka zmieniała pościel. Różowe arabeski zostały zastąpione przez różową kratkę. Pamiętnik staranie odłożyła na miejsce. Umiała uszanować tajemnice dziecka.

Średnia ocena: 3.0  Głosów: 2

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (10)

  • Trzy Cztery dwa lata temu
    Trzymasz nas - czytelników - w niepewności. Czy dziecko, które tak upodobało sobie kolor różowy, to naprawdę dziewczyna? A może chłopiec?
    Pierwsze fascynacje, zauroczenia, młodzieńcza przyjaźń i miłość, i... płciowość. Identyfikacja płciowa.
    Chyba to będzie jeden z wątków tej powieści.
    We wcześniejszym wpisie do pamiętnika można było przeczytać, że Mercedes (chłopiec) ma swojego chłopca. A mimo to "pilnuje" tej "Różowości". Kolegi? Koleżanki? Osobę piszącą pamiętnik nazywasz "właścicielem', a nie "właścicielką" zapisków:

    Właściciel teraz miał pewność, że nikt nie dostanie się do jego myśli.
    Nie wiedział, że przed północą ktoś już przeczyta ostatni zapis.

    - to cytat z cz. (3) - Kochany Pamiętniczku...

    No to może chłopak.
    Ale - niekoniecznie.
  • Domenico Perché dwa lata temu
    Identyfikacja płciowa - ten problem będzie, zgadza się, choć nie jako główny temat. To nie ma być opowieść LGBT+
  • Domenico Perché dwa lata temu
    A wątek kłamstwa nie zaciekawił?
  • Trzy Cztery dwa lata temu
    Domenico Perché, zaciekawił. Ciekawe, czy go rozwiniesz.
  • Domenico Perché dwa lata temu
    Trzy Cztery Coś tam się będzie pojawiać... Po zdaniu, po dwa zdania...
  • Tjeri dwa lata temu
    Podpisuję się pod komentem Trzy Cztery. Podobnie myślałam czytając, na te same rzeczy zwróciłam uwagę.
    Czekam na następną część!
  • Domenico Perché dwa lata temu
    Pojawią się, choć może nie codziennie.

    W planach jest zresztą dylogia. Osobno rok szkolny, osobno wakacje. A jak wyjdą plany, to w tej chwili wie tylko Najwyższy.

    Z NaNoWriMo zrezygnowałem, nie wyrobię drugiego takiego miesiąca (Hallowe'en był pisany w takim tempie, poand 50 000 słów w miesiąc).
  • Domenico Perché dwa lata temu
    Z drugiej strony to dobrze, bo m.in. te sceny miały wprowadzić ten niepokój - kto to.
  • Domenico Perché dwa lata temu
    A tata Kuby?
  • Tjeri dwa lata temu
    Domenico Perché
    Zarysowałeś jedynie i pokazałeś oczyma bohetera/erki. Jako czytelnik na razie odkładam na półeczkę — "do obserwacji". Bo wnioski bohatera/erki mogą być błędne z wielu powodów. A jeśli są właściwe — zbyt mało informacji (bo chyba o ojcu Kuba nie wspomina "bezpośrednio czytelnikowi") żeby wkręcić temat ojca do jakiejś rozkminy. Natomiast rozpoczęcie wątku zostało odnotowane :).

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania