Poprzednie częściLBnD 21- Ogłoszenie

LBnD 23- Goście

Chłopiec widział jak ojciec wpuszcza gości na wieczerzę przy suto zastawionym stole. Ubrani byli dostojnie. Ich uśmiechy wisiały na licach jak trofea. Kłaniając się polerowali czołem podłogę. W momencie, którym ojciec zamykał za nimi drzwi chłopiec dostrzegł jeszcze szereg ludzi przed bramą wejściową czekających pokornie na zaproszenie. Twarze mieli pełne skruchy, znękane głodem. Ubrani byli biednie.

Skonfundowało to chłopca, gdyż wciąż rozbrzmiewał mu głos ojca mówiący, że każdy człowiek zasługuje na pomocną dłoń. Jednak gdy tylko chciał otworzyć drzwi i zawołać pozostałych. Zadudnił dzwoń, wszyscy goście przy stole jak jeden mąż zajęli teatralnie miejsca. Ojciec przeczuwając zamiary syna, spojrzał na niego karcąco.

On drżącą dłonią uchylił drzwi robiąc gest zapraszający ludzi z zewnątrz. Był to pierwszy raz kiedy Jezus sprzeciwił się woli ojca.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 4

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (10)

  • LBnDrabble 28.01.2021
    Witamy pierwsze drabble w Bitwie. Życzymy dobrej zabawy.

    Literkowa
  • Pan Buczybór 28.01.2021
    Uuuuuu, kontrowersyjnie nieco. Choć widzę tu też aluzję to próżności, która ukrywa się pod wzniosłymi hasełkami...
  • Vincent Vega 28.01.2021
    Dziękuję bardzo za komentarz.
    Pozdrawiam :)
  • Pasja 01.02.2021
    Wow mocna puenta. Wieczerza została pobrudzona przez biedaków. Odsłoniłeś tutaj empatię Ojca i Syna wobec głodnych, których trzeba nasycić, a spragnionych napoić.

    Zadudnił dzwoń, wszyscy goście przy stole jak jeden mąż zajęli teatralnie miejsca... coś tutaj mi zgrzyta

    Pozdrawiam
  • Vincent Vega 02.02.2021
    Dziękuję bardzo za komentarz i przeczytanie.

    Pozdrawiam :)
  • LBnDrabble 04.02.2021
    Rozpoczynamy głosowanie. Siedem drabbli i tylko 700 słów do czytania.
    Czytamy, komentujemy i głosujemy według zasady: 3 - 2 - 1 - plus uzasadniamy dlaczego?
    Głosujemy do 07 luty /niedziela/ godz. 23.59L
    Liczymy na Autorów i na obowiązkowe czytanie i pozostawienie komentarzy.

    Literkowa pozdrawia
  • Vincent, drażnią mnie archaiczne słowa.

    „Suto”, „lica”, „skonfundowało”.

    Po co one? Kto tak dziś mówi?

    Chyba tylko poeta :)

    Poza tym, może być, aczkolwiek, trochę wyświechtanych fraz, typu „jak jeden mąż”, unikałbym, jak wiesz kto… święconego h2o :)
  • Vincent Vega 06.02.2021
    Dziękuję za komentarz i konstruktywną krytykę.
    Pozdrawiam:)
  • Nie dziękuj :)

    A o konstruktywną krytykę, to zwróć się do dziewczyn :)

    One mają w sobie empatię, no wiesz… z czułością podejdą do tekstu :)
  • Dekaos Dondi 08.02.2021
    Vincent Vega↔Przed głosowaniem czytałem, ale nie dałem kometa. W sumie nie wiem czemu:)?
    Na miejscu Syna, też by wyraził sprzeciw i wpuścił pozostałych:)
    Co do słówek jak drzewiej bywało, to jestem na tak. Lubię nawet:))↔Pozdrawiam:)↔5

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania