LBnD 21- Ogłoszenie

Uwaga ogłoszenie!

Poduszeczka będąca moim niezawodnym towarzyszem w pielgrzymce życia. Skarbnicą moich snów, koszmarów oraz łez. Zaginęła wczoraj podczas rejsu, prawdopodobnie wyskoczyła z mojego plecaka w okolicach rufy. Jest przyozdobiona przyszywkami z różnych rejonów świata, nieco wysłużona o karmelowym kolorze. Ma figlarny charakter oraz przyjazne usposobienie, teraz zagubiona może być lękliwa. Jest moim przyjacielem znającym mnie od podszewki, pamiętnikiem, który wieczorami spisuje dzienne przygody. Kojącym balsamem, gdy los znów sprowadza mnie na łopatki. Szczęśliwego znalazcę proszę o uczciwość i odprowadzenie jej do kajuty sto dwa, dziękuję!

 

-Co to za cudak?

-Ten?... To nasz gwiazdor, od niepamiętnych czasów poszukuje swojej ukochanej poduszeczki.

Średnia ocena: 4.8  Głosów: 6

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (21)

  • Liv12365 02.01.2021
    Poduszeczka... taka jednoznaczna, a jednak nie :)
    Fajne. Takie sympatyczne.
    Pozdrawiam! ;)
  • Vincent Vega 04.01.2021
    Dziękuję za lekturę i pozdrawiam :)
  • W sumie bardzo sympatyczne i bardzo poprawiające nastrój :) Piąteczka!

    P.S: Zapraszamy do wzięcia udziału w naszej nowej zabawie literackiej – Literackich Horyzontach! Wszystkie informacje znajdziesz tu – https://www.opowi.pl/konkursy/literackie-horyzonty/
    Liczymy na Ciebie!
  • LBnDrabble 03.01.2021
    Witamy w Bitwie i życzymy powodzenia.
    Literkowa
  • Anonim 04.01.2021
    Dobre drabble. Do połowy sądziłem, że to ironia, może parodia, jednak dalej zrobiło się przytulnie i ciepło, choć nie lubię takich określeń. W związku z tym jest to dla mnie groteska. Bo szczególnie to zdanie "kłóci się" z tym ciepłem:
    "Zaginęła wczoraj podczas rejsu, prawdopodobnie wyskoczyła z mojego plecaka w okolicach rufy."
    I końcówka nieco zmienia pojmowanie tekstu.

    Pozdrox.
  • Vincent Vega 04.01.2021
    Dziękuję za przeczytanie i pozdrawiam :)
  • Bożena Joanna 04.01.2021
    Idee fixe - czyli poszukiwanie poduszeczki. znam osobę, która miała żal do brata za zniszczenie poduszeczki, z którą emigrant, były powstaniec, nie rozstał się od czasu walk w Warszawie po osiedlenie się w Londynie. Niektóre przedmioty mają wartość symboliczną.
    Pozdrowienia!
  • Vincent Vega 04.01.2021
    Dziękuję za lekturę i pozdrawiam :)
  • LBnDrabble 05.01.2021
    Zapraszamy na Forum:
    https://www.opowi.pl/forum/literkowa-bitwa-na-drabble-glosowanie-w1241/
    Rozpoczynamy głosowanie na najlepsze drabble.
    Głosujemy do 08 stycznia /piątek/ godz. 23.59
    Literkowa
  • Trzy Cztery 06.01.2021
    Tekst po prostu boski! Wywołał uśmiech, chociaż mógłby to być uśmiech przez łzy, bo opowiadanie traktuje o wielkiej stracie, o stracie sprzed lat, wciąż nieobojętnej. Częściowo rekompensuje tę stratę numer kajuty: 102. Może to najlepsza, godna pozazdroszczenia kajuta? Może o tym mówi ten numer? Lecz gdzie jest „przyjaciel znający nas od podszewki”?...
  • Vincent Vega 06.01.2021
    Bardzo mi miło, bardzo ciekawa interpretacja :)
  • Bajkopisarz 06.01.2021
    Bardzo symboliczne. W dzieciństwie miałem taki ukochany kocyk, bez którego nie mogłem właściwie nic zrobić. Dobrze, że nigdy nie zginął, bo pewnie to o mnie byłaby ta opowieść.
    Poduszeczka przyłożona do głowy, pamiętająca cały dzień. Czy pamięta też sen? Może dlatego ja nie pamiętam snów, bo poduszeczka mi je kradnie? Muszę z nią pogadać ?
    Sprawdź sobie zaimki, stanowczo za dużo moje-moja-mnie.
  • Vincent Vega 06.01.2021
    Dzięjuję, następnm razem zwrócę na to uwagę. Pozdrawiam serdecznie :)
  • Baba Szora 06.01.2021
    Bardzo sympatyczne drable :-)
  • Vincent Vega 06.01.2021
    Dziękuję i pozdrawiam :)
  • Dekaos Dondi 06.01.2021
    Vincent Vega↔Byłem przekonany, że skomentowałem Twoje drabble. A zatem czytałem, ale nie skomentowałem.
    No może w sensie zaimków, to nieco za dużo, ale mam odchyłkę na tym tle.
    Co do treści, to poduszeczka, jest tu zdaniem mym, czegoś symbolem. Istotnym bardzo dla Gwiazdorka.
    Tak to widzę↔Pozdrawiam:)↔5
  • Vincent Vega 08.01.2021
    Dziękuję i pozdrawiam :)
  • Shogun 08.01.2021
    Bardzo ciekawie napisane :) Nawet z pewną dozą nostalgii, bo zapewne wielu z nas miało takie "poduszeczki", które były dla nich wszystkim. Stracić coś takiego to naprawdę można było się załamać i rozpocząć poszukiwania. A jak się znalazło, to cóż to była za radość! :) Nie do opisania :)
    Miłe drabble :)

    Pozdrawiam :)
  • Vincent Vega 08.01.2021
    Dziękuję oraz serdecznie pozdrawiam :)
  • Pan Buczybór 08.01.2021
    Dość ciekawe i zabawne. Być może chłop nie tylko poduszki szuka...
  • Anonim 09.01.2021
    Wygraliśmy razem LBnD, więc razem tworzymy po temacie kolejnej Bitwy. Mój temat to: tykanie uczuć. Stwórz nowy ątek, ustal termin. Pozdrawiam.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania