Poprzednie częściStuwela — Młoda matka na gigancie

Stuwela — Stary człowiek i może

Do gabinetu wszedł mężczyzna w podeszłym wieku. Lekarz wskazał mu krzesło.

- Co panu dolega? - spytał nie odrywając wzroku od ekranu.

- Jakby to powiedzieć… - zaczął starszy człowiek nieśmiało.

- Proszę się nie krępować - zachęcał go lekarz.

Mężczyzna przysunął się bliżej.

- Bo wie pan, ochota wciąż jest - ściszył głos - a sił nie wystarcza.

- Ach tak. - Uśmiechnął się lekarz. - A ile szanowny pan ma lat?

- W listopadzie skończę 75.

- W tym wieku to całkiem normalne - uspokajał go lekarz.

- Ale kiedy starszy o dwa lata kolega mówi, że jeszcze może.

- Naprawdę? - zdziwił się lekarz, a po chwili namysłu odrzekł: - To pan też niech tak mówi.

Następne częściStuwela — Fasolka czyli bigos

Średnia ocena: 4.8  Głosów: 12

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (17)

  • Bajkopisarz 03.07.2021
    Liczba powinna być słownie.

    Poza tym znakomite, choć banalne rozwiązanie problemu "A bo inni to..." albo remedium na opowieści o "synu koleżanki twojej starej" ;) Zgrabne, życiowe (chyba, nie wiem na pewno, jak tyle dożyje to wrócę tu i dopiszę).
  • LittleDiana 03.07.2021
    Ładnie to pokazuje puste przechwałki w naszym społeczeństwie... Zostawiam pięć!
  • Patriota 03.07.2021
    Tytuł nieco sugeruje zawartość i pointę, ale w sumie jest niezłe i dowcipne. 5.
  • Szpilka 03.07.2021
    Znam ten dowcipas, stary, ale jary, stuwelka w dechę ?
  • laura123 03.07.2021
    Nie znałam, ale świetne... kurczę, dzisiaj tak wesoło na portalu... dzięki, Narratorze! 5
  • Vincent Vega 03.07.2021
    Micha się uśmiechnęła, dopaminki dostarczyło podczas czytania. Pozdowiam serdecznie :)
  • Józef Kemilk 03.07.2021
    Ja to już znałem:)
  • Dobre :)
  • Pan Buczybór 03.07.2021
    Dowcip chyba dużo starszy niż sam tekst, ale bardzo fajnie się to czytało. Co innego słowa, co innego czyny...
  • Narrator 04.07.2021
    Serdecznie wszystkim dziękuję za komentarze. Temat faktycznie stary jak długo człowiek istnieje, lecz chyba wciąż aktualny.

    Zgadzam się, że wiek powinien być podany słownie, ale czy liczby nie czyta się szybciej?

    Pisząc to chodziło mi o zachowanie pozytywnego stosunku do samego siebie, niezależnie od wieku. A jakie zalety może mieć siedemdziesięciopięcioletni facet? Zdaniem większości pań: srebro na skroni, złoto w kieszeni, żelazo w rozporku!

    Pozdrawiam :)
  • Fionka99 04.07.2021
    znam inne zakończenie tego kawału, ale o przychodzi facet do lekarza można pisać i pisać. fajne.
  • Narrator 04.07.2021
    Fionka99 Gabinet lekarski to wymarzona scena na drabble. Tak samo przedział w pociągu lub wyspa bezludna, bo nie można tam zmieścić więcej niż sto słów. Zamiast tego miał być gabinet dentystyczny, ale cenzura nie puściła. Będę musiał wyciąć najlepsze momenty.
  • Trzy Cztery 04.07.2021
    To chyba drugi raz, jak czytam u Ciebie kawał zamieniony w stuwelę. To bardzo szlachetne odświeżanie kawałów:)
    Co do liczb - zapisane cyframi nie tylko czyta się szybciej, ale i pisze:)))
    Przykład:

    90 978.

    dziewięćdziesiąt tysięcy dziewięćset siedemdziesiąt osiem

    (Specjalnie wybrałam 90 000, a nie 100 000, bo "dziewięćdziesiąt tysięcy robi większe wrażenie w zapisie niż "sto', a 100 jest dłuższe niż 90. Z liczbą cyfr też nie należy się za bardzo wysilać. Podpisane: leń Trzy Cztery)
  • Narrator 04.07.2021
    Trzy Cztery Spróbuj 2,718281828459: Dwa i siedemset osiemnaście miliardów dwieście osiemdziesiąt jeden milionów osiemset dwadzieścia osiem tysięcy czterysta pięćdziesiąt dziewięć bilionowych (podstawa logarytmu naturalnego w przybliżeniu).

    Tak, lenistwo jest dobre, bo konserwuje energię i chroni naszą planetę :)
  • Trzy Cztery 04.07.2021
    Narrator Lenistwo jest ekologiczne:)
  • Jordan Tomczyk 09.07.2021
    Świetny dialog i bardzo udany dowcip, jak na końcu się okazało :) 5 ode mnie
  • Narrator 10.07.2021
    Jordan Tomczyk To tylko odgrzewany kawał, tym bardziej pozytywna reakcja cieszy.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania