cykl /48/ Ich twarze (droubble) - Regimus O!

Wszystkie twarze są martwe, choć widzę na nich uśmiechy szczere i pełne życia. Ale kiedy dotykam bladych policzków, czuję przeszywające zimno – chłód śmierci, namiastkę jej pocałunku. Na moment koniuszek mojego palca umiera, ja czuję, że jeśli nie odpuszczę, fala rozleje się po całym ciele. Cofam się o krok. Twarze, ciągle martwe i uśmiechnięte pozostają na swoich miejscach.

Wirują w przestrzeni. Ja też w niej jestem, ale całym sobą. Czuję w ustach smak krwi, metaliczny, obrzydliwy i niesamowity zarazem. Nie chcę do nich dołączyć, do grona Słonecznej Wioski. Ale czy mam wybór? Czy moje decyzje kogokolwiek obchodzą? Stoję przed wrotami, choć ich nie widzę. 

Te twarze są drzwiami do Wioski. Mówiono o niej w świecie żywych. Nie należę do niego, ale czy kiedykolwiek należałem? Czyż nie mówili głośniej niż wszyscy inni, że właśnie tacy jak ja mają pierwszeństwo wstąpienia na łono wiecznego Słońca? Pusty slogan, ładna laurka dla nieuniknionego niebytu?

Wierzę, że choć w części mieli rację. Inaczej daremny mój trud zwykłości. 

Dotykam jednej z twarzy jeszcze raz. Och, jest przeraźliwie zimna, pozbawiona nadziei, wszelkiego istnienia, poza tym cielesnym, gotowym, by zgnić w samotności. Przypominam sobie słowa jednego z mówców: Oczy ich poprowadzą was uciśnionych do przybytku Słońca.

 

Zatopiłem palce, ujrzałem.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 6

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (12)

  • Superaśno jest O!
  • yanko wojownik 997 dwa lata temu
    Dobre pióro, nie wiem czyje. Może Piotrek71?
  • Poncki dwa lata temu
    Cieszę się, że Ci się podoba?

    Ja obstawiam Dekaosa, on czasem o takich makabrach pisze.
  • Poncki Tia, Dekoś ma czarny humor O!
  • yanko wojownik 997 Może on, a może ona. Kto, to wie? xDD
  • Magda1906 dwa lata temu
    Nie wiem stawiam na Yanko wojownik
  • Ile stawiasz kwiatuszku? hihihi
  • Dekaos Dondi dwa lata temu
    Trochę jak ze snu, gdzie wszystko takie... tajemnicze. Jest odpowiedni klimat.
    Hmm... nie wiem... Urszula Pieńkowska?:)
  • Po klimaciku poleciałeś i jak w dym wystrzeliłeś xDD
  • Pasja dwa lata temu
    Bardzo poetycko o twarzach i tęsknocie za światłem, za słońcem. Zaryzykuję i postawię na Pana w masce Regimusa

    Ukłony dla Autora
  • Maska w masce i być może to jakiś kierunek xDD
  • Pasja dwa lata temu
    Maska niekiedy spada. Pozdrawiam i dziękuję za miłą zabawę

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania