Poprzednie częściOpko - Opieka

Opko - Czardasz - 6 - Znaleźne

W porannym tramwaju podróżowało niewielu ludzi. Kobieta z pieskiem, poimprezowicz śpiący z głową między kolanami, parę dzieciaków jadących do szkoły, zakonnica. Wsiadł na Lubiczu, prosto z pobliskiego komisariatu. Instynktownie usiadł na końcu tuż za zakonnicą, nieprzerwanie lustrując otoczenia, prześladowany przeczuciem, że powinien był wziąć taksówkę. Tulona aktówka paliła i kusiła jednocześnie.

Nagły telefon skruszył skupienie. 516…

- Co ten gówniarz chce? Chyba zapiszę jego numer. - zadrwił do siebie i odebrał.

- Czego? … Halo! Jaja sobie robisz?

Zesztywniał. Siedząca przed nim zakonnica odwróciła się do niego. Twarz miała zasłoniętą wielobarwną, koronkową chustą. Wyszeptała znajomym melodyjnym głosem:

- Podaj dłoń. Cyganka prawdę Ci powie. Czuję, że Tobie fortuna sprzyja.

- Chybaś zgłupiała. Odwal się brudasko, bo Ci nakopie.

- Jak sobie chcesz.

Wyciągnęła dłoń na płasko i dmuchnęła mu w twarz.

 

Zamigotało kolorowo. Tramwaj zaczął się skręcać w spiralę i kurczyć, przygniatając starego z każdej strony.

Walizka. Przetarł twarz dłonią.

Walizka. Spomiędzy wielokształtnych, kolorowych kwiatów sterczących ze ścian skolopendra, zobaczył wysiadającą dziewczynę.

Walizka! Wybiegł i chwilę tkwił zdezorientowany na lśniącym pustką przystanku. Powietrze oczyściło umysł. Przez tylne okno odjeżdżającego tramwaju machała mu walizką przytulona parka.

Wyrwał ze spodni komórkę. 516… W kieszeni na piersi zawibrowało. Zdziwiony wysunął migający telefon. Na wyświetlaczu widniał napis: “Dzwoni… gratuluję podkomisarzu ;)”.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 1

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (8)

  • Pobóg Welebor dwa lata temu
    Jeszcze bardziej bajkowo się robi ?
    Pozdrawiam !!
  • Poncki dwa lata temu
    To już koniec Weleborze.
    Koniec historii bohaterów związanich cygańskim czardaszem ?
  • Pobóg Welebor dwa lata temu
    Poncki : Aha, spoko. Masz na pewno w zanadrzu inne rzeczy.
    Pozdrawiam ?
  • Poncki dwa lata temu
    Pobóg Welebor
    Część mam (większość do skończenia). Część powstanie na bierząco?
  • 00.00 dwa lata temu
    Zakonnica cyganka?
    Zakręcone lekko. :)
  • Poncki dwa lata temu
    No. Troszkę go ocyganili ?
    Nie jestem pewien ale to się chyba pod socjotechnikę łapie ?
  • krajew34 dwa lata temu
    Chyba ktoś tu zaczyna odstawiać wariata, koncentrując się na policjancie. Z drugiej strony cyganka chyba w żałobie, że ją za zakonnice wzięli.
  • Poncki dwa lata temu
    Zakonnica, podpowiem (szeptem). To przebierańcy :P

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania