Poprzednie częściSzklane deszcze - Prolog

Szklane deszcze - Rozdział 8

Z dedykacją dla gnojka, który Ichi w ogóle nie pomógł

A nie, to jednak bez dedykacji

 

Agnes

 

Agnes uwielbiała soboty. Wreszcie mogła spać tak długo, jak miała ochotę, a potem wstać, wyjść i iść na dwór, do ludzi.

Albo raczej mogłaby, gdyby tak okropnie nie padało.

Krople deszczu stukały w jedyne w jej pokoju okno, niby jakaś cicha melodia, kiedy do koncertu dołączyły odgłosy szkła uderzającego o szkło.

Czyli Donnie był w kuchni.

Z dalszego spania nici – pomyślała Agnes z niezadowoleniem. Chłopak nawet soku nie potrafił nalać sobie po cichu. Czasami dochodziła do wniosku, że naczynia były jego kryptonitem.

Zaspana wstała z łóżka i nie przebierając się z piżamy, zeszła na dół.

Donnie robił kanapki.

- Dzień dobry – powiedział, kiedy ją zobaczył.

- Cześć – mruknęła Agnes, siadając przy stole. - Mama już wyszła?

- Tak, powiedziała, że chce zrobić zakupy na weekend.

- Albo po prostu wyjść z domu.

Donnie spojrzał na nią karcąco.

- Nie mów tak. Też bym chciał, żeby częściej była w domu, ale ma dużo pracy. Przecież o tym wiesz. - Postawił przed nią talerz z kanapkami. - Jedz. Potem możemy coś razem porobić, chcesz?

Agnes pokiwała głową.

Ale jakkolwiek cudownym bratem jesteś, rodziców nie zastąpisz, miała ochotę powiedzieć, jednak się powstrzymała.

Nagle Donnie uderzył dłonią w czoło.

- Alex ma dzisiaj przyjść – mruknął. - Przepraszam, całkiem wypadło mi z głowy. - Spojrzał na nią dziwnie. - Nie wiem, będzie ci przeszkadzać jego towarzystwo?

Agnes zmrużyła oczy.

- Usta ci drżą, Chevalier. Śmiejesz się ze mnie?

- Nie śmiałbym, Chevalier – odparł Donnie już wyraźnie rozbawiony.

- Jesteś dziwakiem, wiesz? Jak masz jakiś problem…

- Po prostu zauważyłem, że ostatnio ty i Alex, wiesz… - urwał i spojrzał na nią znacząco

- Nie mam bladego pojęcia, racz mnie oświecić. - Była coraz bardziej zirytowana.

Donnie przewrócił oczami.

- Chodzicie razem do szkoły, razem jecie śniadania, parę razy odrabialiście razem pracę domową…

- Kolegujemy się – prychnęła Agnes. - Chodzimy razem do klasy, nie możemy się kolegować?

- Wcześniej się tak nie ''kolegowaliście'', ale jak tam sobie chcesz.

Zarzucając włosami, dziewczyna prychnęła i zaczęła jeść kanapki.

 

Hall przyszedł cały mokry. Zamoczył też podłogę, dywan i dwa ręczniki. Agnes świerzbiło, żeby zapytać, jak mógł tak przemoknąć, skoro mieszkał tylko przecznicę dalej. Donnie jednak ją ubiegł. Tak jakby.

Agnes nigdy nie rozumiała tej ich pseudo-przyjaźni. Donnie zawsze był porządnym, cichym dzieckiem. Dobrze się uczył, był świetny we wszystkim, czego się dotknął, był grzeczny, miły. Dopiero potem mu tak odwaliło. Za to Hall był dziwny od początku. Olewał wszystko i wszystkich, a głupie poczucie humoru niezbyt mu pomagało w kontaktach międzyludzkich. A jednak. Przyjaźnili się odkąd tylko Agnes pamiętała. Nieważne co mówili rodzice, Donnie i Hall biegali razem. Nieważne, że rówieśnicy podśmiewywali się, że zadawał się z młodszym, Donnie i tak grał z nim w piłkę. Po tylu latach porozumiewali się bez słów, więc teraz też wystarczyło tylko, że na siebie spojrzeli, a Hall zaczął odpowiadać na zadane w milczeniu pytanie.

- Dwa razy się wracałem. Po parasol, a potem po klucze.

- Przecież nie masz parasola – zauważyła Agnes.

Hall zmarszczył brwi.

- Musiałem zostawić go w domu, kiedy zabierałem klucze.

- Typowe – mruknęli Donnie i Agnes jednocześnie.

Hall zaśmiał się głośno. Kolejna różnica między nim a przewodniczącym. Donnie nie śmiał się prawie nigdy. Nawet uśmiech był u niego rzadkością.

- Jesteście beznadziejni – parsknął, rozwalając się na kanapie. - Bliźniaki-białogłowy.

- Idiota – rzuciła Agnes, kierując się do kuchni.

Kiedy wróciła ze szklankami z sokiem, chłopcy leżeli, jakby bez życia.

- Odnoszę wrażenie, że nie lubicie deszczu – parsknęła, siadając na dywanie.

- Ja lubię – stwierdził Donnie. - To wy nie podzielacie mojego entuzjazmu.

Hall parsknął.

- Donatello i entuzjazm? - zaśmiał się. - Leć po kalendarz, New Age! To trzeba zapisać!

Donnie zmarszczył brwi.

- Powie mi ktoś w końcu, o co chodzi z tym „New Age”? - zapytał.

Agnes wzruszyła ramionami.

- Też nie wiem. Jak to wygooglowałam wyskoczyły mi jakieś głupoty.

- Głupia – parsknął Hall. - „Age” to zdrobnienie od „Agnes”, nie? A to „New” to tak z rozpędu.

Agnes miała ochotę przejechać dłonią po twarzy, ale to było tak typowe dla Donniego, że w ostatniej chwili się powstrzymała. I tak za często porównywano ją do brata.

- Na serio jesteś głupi – mruknęła.

Hall wzruszył ramionami. Już otworzył usta, żeby coś powiedzieć, kiedy zadzwonił telefon Donniego. Zerknął na wyświetlacz, uniósł brwi i po chwili rzucił komórkę Agnes. Dziewczyna spojrzała na niego pytająco.

- Anne Marie. Jest niedziela, więc raczej nie ma do mnie żadnej sprawy. Zgaduję, że chciała porozmawiać z tobą, ale twój telefon pewnie znowu leży gdzieś wyciszony.

- Jest sobota - poprawił go Hall, ale został zignorowany.

Agnes poczuła, jak jej policzki robią się czerwone.

- Jak taki jesteś, to sam odbierz – mruknęła ze złością.

- Dziewczyny to dziwne stworzenia – stwierdził Donnie z rozbawieniem i odebrał.

- Słucham – rzucił do telefonu. Nie odzywał się przez chwilę, po czym zrobił śmieszną minę. Zawsze taką robił, kiedy ktoś go czymś zdziwił. - Och, ja… - Wyraźnie nie wiedział, co odpowiedzieć. Zerknął na Agnes. Nagle jego oczy rozbłysły, jakby wpadł na jakiś pomysł. - Poczekaj chwilę – mruknął i pobiegł do kuchni.

- Leci na nią – rzucił Hall.

Agnes prychnęła.

- My to wiemy, ale z nim może być gorzej.

Chłopak zaśmiał się cicho.

- Co chciała? - zapytał Donniego, kiedy wrócił, ale chłopak tylko machnął na niego ręką.

- Zaraz tu przyjdzie – powiedział zamiast tego. - Nie lubię takich rzeczy omawiać przez telefon. Ale w razie czego powiedziałem, że to Agnes chciała, żeby przyszła. Tak z góry uprzedzam, liczę, że poprzecie moją wersję.

- Hall – odezwała się dziewczyna – zaraziłeś mojego brata kretynizmem. Właśnie straciłeś te resztki sympatii, którą jeszcze do ciebie czułam.

- Jeszcze parę dni temu byliśmy przyjaciółmi.

- Na potrzeby sytuacji.

- Ale byliśmy.

- Na niby.

- Jadłaś ze mną śniadanie.

- Również na potrzeby sytuacji.

- Zaczynasz gadać jak Donatello.

- Nie!

Donnie prychnął.

- Mówienie jak ja jest aż takie okropne?

- Tak? - odezwali się Hall i Agnes zgodnie.

Donatello

 

Kiedy Anne stanęła w drzwiach, nie wyglądała lepiej niż Alex. Woda ściekała po jej włosach, twarzy i rękach. Ubranie też miała całkiem przemoczone. Na korzyść Donatello, jakby nie patrzeć.

- Cześć – rzuciła.

- Masz zamiar tak stać w progu, czy w końcu wejdziesz? - zapytał Donatello zamiast odpowiedzieć. - I tak wszędzie jest mokro przez Alexa. Później się to wytrze.

Dziewczyna weszła, więc Donatello zamknął za nią drzwi.

- Mogłaś wziąć parasol – zauważył.

- Myślałam, że jak pobiegnę, to zbytnio nie przemoknę.

- Głupia. - Anne zerknęła na niego z rozbawieniem. - Brawo, Evans. Ja cię wyzywam, a ty się uśmiechasz.

- Przyszłam przepraszać, uległość powinna być chyba mile widziana.

Donatello odchrząknął, starając się ukryć zakłopotanie. Strasznie go to w niej irytowało. Wiedział, że chciała dobrze, a i tak sprawiała, że aż go nosiło.

- Możesz pożyczyć jakieś ubrania od Agnes. Te są całkiem przemoczone – zauważył, chcąc zmienić temat.

- Wpędzasz mnie w kompleksy, przewodniczący – mruknęła. - Agnes nosi mniejsze rzeczy, okay?

Donatello prychnął.

- Nie widzę powodu do kompleksów. Agnes jest aż zbyt szczupła.

- To komplement?

- Nie, tylko obsesja starszego brata. Jak dla mnie Agnes ma niedowagę i chciałbym, żeby wyglądała bardziej zdrowo.

Anne wyraźnie powstrzymywała się od przewrócenia oczami.

- Będziemy rozmawiać w przedpokoju? - zapytała.

- Skoro masz zamiar się płaszczyć, jestem skłonny zaprosić cię do mojego pokoju.

- Przepraszać, nie płaszczyć – poprawiła go Anne. - Swoją drogą byłam u Agnes dziesiątki razy, a…

- A mojego pokoju jeszcze nie widziałaś – dokończył Donatello za nią, prowadząc ją po schodach. - Tak, wiem. Alex też był tam tylko parę razy.

Anne nie odpowiedziała, ale Donatello nie musiał się odwracać, żeby wiedzieć, że się uśmiecha.

- Fajnie – powiedziała w końcu cicho.

Denerwował się. Oczywiście, że się denerwował. Jego pokój był jego królestwem. Tylko tam miał spokój, a teraz zamierzał tam wpuścić ten ludzki huragan.

Właśnie. Anne. Schody.

Złapał ją, jeszcze zanim zdążyła choćby krzyknąć.

- Uważaj niezdaro – westchnął. - Wiesz jak trudno sprać krew z dywanu?

- Dzięki – odpowiedziała Anne. - Ale, naprawdę, nie musisz od razu zakładać najgorszego scenariusza, przewodniczący. Z tej wysokości mogłabym co najwyżej zwichnąć nadgarstek.

- Ja złamałem rękę. Te schody są groźniejsze, niż wyglądają.

Anne parsknęła śmiechem.

- Groźne schody?

- Siedź cicho, co?

Dziewczyna zachichotała, ale już nic nie powiedziała.

Donatello otworzył jej drzwi.

Nawet jeśli jego pokój ją zdziwił, nic nie powiedziała. Rozejrzała się tylko dokoła, po czym przeniosła wzrok na chłopaka.

- Możesz usiąść na łóżku – mruknął. - Pościel i tak jest do prania.

- Na pewno?

- Tak.

Donatello musiał się mocno powstrzymywać, żeby nie uśmiechnąć się, a co dopiero nie zaśmiać. Siadała wręcz komicznie ostrożnie. Szczególnie, że i tak wszystko zaraz przemoknie.

- No – zaczął, przysiadając na biurku naprzeciwko. - To teraz możesz powiedzieć, za co właściwie chcesz mnie przepraszać.

Średnia ocena: 4.9  Głosów: 11

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (25)

  • KarolaKorman 18.10.2015
    ,,Krople deszczu stukały w jedyne w jej pokoju, niby jakaś cicha melodia, kiedy do koncertu dołączyły odgłosy szkła uderzającego o szkło.''- coś w tym zdaniu zgubiłaś
    najpierw była sobota, a w trakcie zamieniła się na niedzielę ,,Agnes uwielbiała soboty.'' i ,,- Anne Marie. Jest niedziela, więc raczej ...''
    ,,Hall przyszedł cały mokry. '' i ,, nie wyglądała lepiej niż Alex. '' - czy Hall i Alex to ta sama osoba, bo już się pogubiłam
    ,,na przedpokoju? '' - w przedpokoju lepiej brzmi
    Uwielbiam to opowiadanie i mimo drobiazgów jakie się wkradły muszę dać 5 :)
  • Ichigo-chan 18.10.2015
    Tylko Ichi potrafi zgubić okno XD
    Zgubiła też linijkę, w której Alex miał oświecić Donniego, że to sobota xD
    Agnes jest uparta i mówi do Alexa po nazwisku, a że Donnie się z nim przyjaźni to po imieniu :D (wszyscy się gubią XD)
    przedpokój też zaraz zmienię :D
    Dziękuję, za komentarz ^-^
  • KarolaKorman 18.10.2015
    Czyli Alex ma na nazwisko Hall, wszystko jasne :)
    Nie ma za co. To ja powinnam podziękować za kolejną część, była świetna :)
  • Ichigo-chan 18.10.2015
    Nie, nie, nie.
    To Ichi dziękuje. Karola, jesteś z tym opowiadaniem od prologu i nie ma rozdziału bez Twojego komentarza. Nawet tam, gdzie komentarze są tylko dwa, jeden jest Twój.
    Wiesz co? Różne są dedyki przy rozdziałach, ale Ichi dedykuje ci całe opowiadanie.
    A to jest mój komentarz nr 600 i jestem dumna, że mogłam nim odpisać na twój komentarz :D
  • Anonim 18.10.2015
    "Rozejrzała się tylko dokoła, po czym przeniosła wzrok na chłopaka." - dookoła

    Popieram KarolęKorman, także uwielbiam te opowiadanie. Ah, więc widzę, że wątek o przeprosinach jednak zamierzasz wykorzystać, no. Cieszę się niezmiernie, choć dopiero pojawią się w kolejnym rozdziale, a może nas zaskoczysz i Anne wybiegnie zła na przewodniczącego? Nie potrafię się doczekać. W każdym razie, co do tego rozdziału, podobają mi się prowadzone przez ciebie dialogi. Ich szczerość, prostota i co moim zdaniem najważniejsze - zwyczajność, zawsze poprawiają mi humor. I dzisiaj ci dziękuję, ponieważ dzisiaj to nie byłam ja, albo jeszcze nie jestem. W każdym razie, Alex i Agnes tak powolutku przysłaniają mi naszą drugą parę, coraz bardziej się nimi fascynuję :)
  • Ichigo-chan 18.10.2015
    (Ichi sprawdziła, dokoła też jest poprawne :D)
    Cieszę się, że się podoba :D no cusz jeszcze mogę powiedzieć :D
    wątek o przeprosinach uratował Ichi, gdy tonęła w głębinach braku weny XD Dziękować ♥
  • KarolaKorman 19.10.2015
    Wzruszyłaś mnie do szklanych oczu. Teraz macham ręką przed twarzą, bo nic nie widzę. Dziękuję serdecznie i muszę się Czymś odwdzięczyć. Pomyślę i dam znać. Teraz z wrażenia nawet komentarz mi się plącze. Ich, jesteś wielka ♥♥♥
  • Numizmat 19.10.2015
    "Chodzicie razem do szkoły, razem jecie śniadania, parę razy odrabialiście razem pracę domową…" - jeej! Czyli jednak Alex i Agnes so much in love :D Jak to się wszystko szybko zmienia...
    „New Age” - podoba mi się ta ksywka. Jej późniejsze wyjaśnienie Halla tym bardziej ;)
    "- Tak? - odezwali się Hall i Agnes zgodnie". - czemu '?'?
    "- A mojego pokoju jeszcze nie widziałaś – dokończył Donatello za nią, prowadząc ją po schodach. - Tak, wiem. Alex też był tam tylko parę razy". - Jakież to było subtelne... :P
    "- Możesz usiąść na łóżko – mruknął. - Pościel i tak jest do prania". - Czy on właśnie kazał usiąść dziewczynie na brudne łóżko? :D

    Muszę przyznać, że mimo moich wcześniejszych hejtów, sam zaczynam odczuwać do Donia coraz większa sympatię. Jestem ciekawy, jak to się dalej potoczy. Brawo Ichi!

    Tak btw... zaliczyłem na raz wszystkie 9 części. Jestem z siebie taki dzielny :D
  • Ichigo-chan 19.10.2015
    Numi, jesteś wielki ^^
    Ichi czytała komentarze już wcześniej, więc wybacz, że się nie odniesie di wszystkich,ale powie to co najważniejsze:
    TEŻ CHCIAŁAM ŻEBY JEJ DAŁ KLAPSY
    A pościel nie była brudna, tylko Donnie chciał żeby Anne usiadła :3
    No
    To dziękuję najpiękniej :3
  • Numizmat 19.10.2015
    Wiedziałem, że temat klapsów nie przejdzie bez echa!!! :D
  • Idalia 20.10.2015
    ech...czy Ty zawsze musisz w takim momencie przerwać?:) Cieszę się, że zadedykowałaś opowiadanie Karoli, bo to oznacza, że teraz musisz je skończyć:) Część jak zawsze ciekawa, czekam na kolejny rozdział. 5
  • Ichigo-chan 21.10.2015
    Skończę, skończę :D Przecież trzeba Donniego zadręczyć... To znaczy nic XD
    Poważnie, Ichi uwielbia Donniego. Jesteśmy w sumie trochę podobni pod pewnymi względami XD
    Dzięki za komentarz :D
  • Rasia 24.10.2015
    "Tylko tam miał spokój, a teraz miał tam" - powtórzenie.
    "- Możesz usiąść na łóżko" - łóżku* :)
    Te Twoje opowiadania poprawiają mi humor, są takie pozytywne i lekkie w odbiorze, chociaż czasem się w nich gubię xD Ona się bierze za przeprosiny, a ja już myślałam, że on będzie brać się za nią, smuteczki :( xD Zostawiam oczywiście 5 :)
  • Ichigo-chan 24.10.2015
    przepraszać można na różne sposoby xD
    Ale on chyba też myślał, że będzie brać się za nią XD
    Gupia Ichi, czego spoileruje?
    Dzięki, zaraz poprawiam błędy xD
  • Rasia 24.10.2015
    Podoba mi się Twoje myślenie xD Hm hm hm, to ja widzę, że potem się będą działy ciekawe rzeczy :D
  • Ichigo-chan 24.10.2015
    Rasia, nie wiem, czy będą się dziać, ale możliwe, że ktoś chciałby, żeby się działy xD
  • Rasia 24.10.2015
    Och, a ja już miałam nadzieję... :( Żartuję ;D
  • Haruu 01.11.2015
    "- Uważaj niezdaro – westchnął. - Wiesz jak trudno sprać krew z dywanu?
    - Dzięki – odpowiedziała Anne. - Ale, naprawdę, nie musisz od razu zakładać najgorszego scenariusza, przewodniczący. Z tej wysokości mogłabym co najwyżej zwichnąć nadgarstek.
    - Ja złamałem rękę. Te schody są groźniejsze, niż wyglądają.
    Anne parsknęła śmiechem.
    - Groźne schody?
    - Siedź cicho, co?
    Dziewczyna zachichotała, ale już nic nie powiedziała." ~ kochum Ich(i) nooo ❤
  • Slugalegionu 07.11.2015
    okay? ~ Okej/okey.
    Czemu pokój miałby ją zdziwić? (Poza tym, że nikogo tam nie wpuszczał).
  • Ichigo-chan 07.11.2015
    jaki ma sens zadawanie pytań, na które odpowiedzi są w kolejnych rozdziałach, ehh
  • Neli 28.12.2015
    Donnie - podoba mi się to imię. I w ogóle tytuł, o czym zapomniałam wspomnieć.
    Mam pytanie: dlaczego nie piszesz o sobie w pierwszej osobie?
    Donnie chyba jest moim ulubionym bohaterem, ale jeszcze nie wiem XD
  • alfonsyna 01.01.2016
    Tym razem sobie zdążyłam wyobrazić, że jednak spadli razem z tych groźnych (czy wręcz morderczych) schodów, lecz na szczęście (lub niestety) do niczego takiego jednak nie doszło... no cóż :D Bardzo wciągasz tą historią, aż muszę przeczytać od razu kolejny rozdział (jakie to szczęście, że mam tyle do nadrobienia) XD
  • Ichigo-chan 01.01.2016
    dziękuję, aż mi miło ^^
  • Shiroi Ōkami 26.08.2016
    " - Dwa razy się wracałem. Po parasol, a potem po klucze.
    - Przecież nie masz parasola – zauważyła Agnes.
    Hall zmarszczył brwi.
    - Musiałem zostawić go w domu, kiedy zabierałem klucze.
    - Typowe – mruknęli Donnie i Agnes jednocześnie." ~ Nie żeby coś, ale... Jak można być aż tak zapominalskim? XD To już nawet Alzheimer nie jest, to już wyższy poziom nieogarnięcia! XD
    "Szczególnie, że i tak wszystko zaraz przemoknie." ~ bez przecinka, konstrukcja złożona.
  • Paradise 04.05.2017
    <3 po prostu <3 Donnie i Annie sam na sam w jego pokoju? :D w dodatku ona cała mokra? <3 5 i lecę dalej! :D

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania