Poprzednie częściDrabble - Termin ważności

Drabble - Z rozsądku

Oto drogą piaszczystą, w skwarze letnim, szły trzy dziewice. Pierwsza była bardzo piękna, ale biedna jak mysz kościelna. Drugą urodą nie grzeszyła, za to z pieniądzem się lubiła. Trzecia zaś obdarta z wszelkiej piękności ino posagiem zauroczyć by mogła waszych mości.

Widział je pewien rolnik, człowiek prosty, ale zaradny. We wsi uchodził za takiego, co czuje pismo nosem. Niewiele myślach, zaczął działać. Piękną ubił na początek-co mu po urodzie? Drugiej wpierw sakwę porwał – ciało odnaleźli w wodzie. Do trzeciej zaczął się przymilać, w oczy raz spojrzeć zdołał. Brzydota go oślepiła, ale się nie poddał. Intercyzę spisali, nim biedak skonał.  

Średnia ocena: 4.3  Głosów: 3

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (13)

  • Sufjen 9 miesięcy temu
    "Niewiele myślach, zaczął działać" - wkradł się chochlik.

    Taka dość... hmm... specyficzna miniaturka. Rolnik-psychopata, w dodatku morderca. No,no... w końcu czuł pismo nosem. Czegoś zabrakło mi w całości, ale ogółem jest naprawdę okej. Pozdrawiam :)
  • Aleks99 9 miesięcy temu
    dzięki
  • MartynaM 9 miesięcy temu
    A mnie się podoba... można pokusić się o przysłowie ''nosił wilk razy kilka, ponieśli i wilka''
    Trafił na lepszą od siebie... naprawdę dobre!
  • Aleks99 9 miesięcy temu
    miło mi
  • Lucius Thar 9 miesięcy temu
    Genialna bajka!
  • Aleks99 9 miesięcy temu
    :)
  • zsrrknight 9 miesięcy temu
    fajne. retro nieco
  • Aleks99 9 miesięcy temu
    dzięki
  • piliery 9 miesięcy temu
    Drabble to wymagająca forma. Ma być krótko, zwięźle, precyzyjnie. Nie ma tu miejsca na najdrobniejsze błędy stylistyczne, słowa i zwroty pospolite. Wstępne warunki "z rozsądku" spełnia. Z kolejnymi gorzej a i konsekwencji zabrakło. Raz są rymy wewnętrzne raz ich nie ma. Przyda się nad tym jeszcze popracować.
  • Aleks99 9 miesięcy temu
    Masz rację, będę pracować, to akurat powstało tak pod wpływem chwili, usiadłem, kilka minut i napisałem.
    Dzięki
  • Bettina 9 miesięcy temu
    Aleks99
    Nie rozumiem, czemu miałby ktoś sterować twymi uczuciami? Bo to chyba o sterowaniu?
  • Aleks99 9 miesięcy temu
    Bettina pozory ważna rzecz
  • Poncki 9 miesięcy temu
    Kurcze, ale się dał zrobić na szaro. A przecież mimo ślepoty powinien był wyczuć pismo nosem...?

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania