Drabble - Termin ważności

Stary kolejarz, przepracowawszy wiele dekad w swym zawodzie, udał się na zasłużoną emeryturę. Był jednak nieszczęśliwy, bo przez całe życie minął pośród innych, jemu podobnych, niczym cień. Nikt go już nie pamiętał, a reszta poczęła wymazywać z pamięci, jakby był traumatycznym wspomnieniem. Choć pracę swoją wykonywał starannie, został sam jak palec i w równie sędziwej chałupie zamieszkał, aż któregoś dnia obudził się z planem. Nie myślał wiele. Ubrał się w spodnie, jakąś koszulę, dobył wygodne buty i wyszedł na torowisko przed domem. Tam czekając na pociąg, chyba pierwszy raz uśmiechał się szczerze. „Teraz dopiero mnie zapamiętają” myślał, słysząc stukot lokomotywy.

Średnia ocena: 3.7  Głosów: 3

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (16)

  • Akwadar rok temu
    "Ubrał spodnie, jakąś..." - a w co ubrał spodnie? Ciekaw jestem łokrutnie... ;)
  • Aleks99 rok temu
    W ładną kreację na Fryderyki 2023! :)
  • Akwadar rok temu
    Aleks99 no, to się rozumie! :))
  • Aleks99 rok temu
    Akwadar rozumienie ostatnio w deficycie, więc dobrze, że jest! :)
  • Akwadar rok temu
    Aleks99 no ba...
  • Łukaszenkow rok temu
    Kolejny wyjątkowy plan ujęty w policyjnych statystykach?
  • Aleks99 rok temu
    MO ;)
  • Bettina rok temu
    Lekki przyjemny tekst na popołudniowy relaks.
  • Aleks99 rok temu
    Dzięki :)
  • Bettina rok temu
    To jest chyba o unikatowe domenie w adresie email.
  • LBnDrabble rok temu
    Gorąco zachęcamy do wzięcia udziału w zabawie na drabble.
    Wszystko znajdziesz:
    https://www.opowi.pl/literkowa-z-atylda-i-pasja-zapraszaja-do-a83552/

    Czas pisania do 05 maja /północka/

    Liczymy na ciebie!

    Literkowa
  • biała myszka rok temu
    Smutne, ale ok.
  • Aleks99 rok temu
    dziękuję
  • Bettina rok temu
    Jadąc pociągiem lubiłam, szczególnie, kiedy pociąg nabierał rozpędu, wystawiać głowę za okno.
    Aż utraciłam przyjemność. Raz po wystawieniu głowy i później zamknięciu okna napotkałam mnóstwo spojrzeń z serii - dziwne. Kompletnie nie wiedziałam o co może chodzić. Aż do momentu kiedy zobaczyłam się w lustrze. Po prostu kiedy wystawiłam głowę za okno, obok przejechał pociąg towarowy z jakimś miałem.
  • Bardzo się upominałeś o reaktywację Bitwy na prozę i cisza. Czyżby to były tylko płonne marzenia? Zapraszamy!

    Literkowa
  • Lucius Thar 9 miesięcy temu
    Emerytowany kolejarz nie pracuje już na torowisku, nie wiem, dlaczego jego wyjazd miałby być zapamiętany. Dość enigmatyczne.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania