Poprzednie częściPrawo do wolności - Prolog

Prawo do wolności część 3

Tamtego dnia ojciec wrócił z aresztu. Moje myśli skupiły się kompletnie na jego powrocie. Muszę przyznać, że byłam z nim bardziej związana emocjonalnie niż z moją matką. W głębi duszy czułam, że bardziej go kocham. A jeśli chodzi o moją rodzicielkę, to zawsze dla mnie była kobietą, która tylko mnie urodziła. Może to przykre, co mówię, ale taka jest prawda. Nigdy nie czułam się z nią związana. A poza tym byłam ich pierwszym dzieckiem, które było wpadką. Choć tato nigdy nie dał mi tego odczuć, to mamie moje narodziny nie były na rękę. Wiedziałam, że tak jest, ponieważ pewnego dnia niechcący podsłuchałam rozmowę mamy z jej koleżanką. Żaliła się wtedy Jowicie, że musi się mną zajmować, zamiast rozwijać się zawodowo i móc korzystać z życia. Sytuacja zmieniła się dopiero po narodzinach Mikołaja. Nasze życie zaczęło wyglądać jak życie normalnej rodziny. Choć to wszystko nie trwało zbyt długo.

Gdy ujrzałam jego twarz, zasmuciłam się. Nietrudno było zauważyć, że nie był szczęśliwy. Muszę przyznać, że po raz pierwszy widziałam go w takim stanie. Miał podkrążone oczy, czym przypominał mi ćpuna. Tak, tak właśnie wyglądał. Wyglądał też, jakby przejechała go ciężarówka. Ale to nie wszystko. Zauważyłam w jego zachowaniu coś dziwnego. Był jakiś inny. Widać gołym okiem, że jest zmartwiony. Patrzyłam na niego ze współczuciem. Po chwili jednak przerwałam niezręczną ciszę, która powstała między nami.

- Tato, cieszę się, że wróciłeś. Co się dzieje?

- Nie wiem, nie mam ochoty teraz na rozmowę. Muszę wziąć prysznic. - Tylko tyle udało mi się dowiedzieć. Wiedziałam, że muszę zostawić go teraz w spokoju. Chciałam, aby poukładał to sobie w samotności.

Postanowiłam wrócić do swojego pokoju. Musiałam to wszystko przemyśleć, przeanalizować.

Wchodząc na górę po schodach, zauważyłam wychyloną głowę Mikołaja z jego pokoju.

- Magda, czy tato już wrócił? - zapytał.

- Tak, ale teraz nie należy mu przeszkadzać - powiedziałam.

- Dlaczego? - usłyszałam jego cieniutki głosik.

- Jest zmęczony, przecież wiesz, że dużo pracuje. - Jedynie taka odpowiedź przyszła mi do głowy.

- Posiedzisz ze mną? - zawsze pyta mnie o, to kiedy czuje, że dzieje się coś złego.

- Tak - zgadzam się bez wahania w głosie. Wiem, że on też potrzebuje uwagi.

Przeszliśmy bezszelestnie do jego pokoju i położyliśmy się razem w wąskim łóżku. Głaskałam jego główkę i cichutko śpiewałam naszą ulubioną piosenkę. Już po chwili wiedziałam, że zasnął. Cichutko podniosłam się i wyszłam, zamykając za sobą drzwi. Wróciłam do swojego pokoju. Rzuciłam się ostatkiem sił na moje łóżko i zasnęłam.

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Chciałabym podziękować wszystkim Czytelnikom, którzy są ze mną od początku :) Dziękuję Wam :)

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 10

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (22)

  • Tina12 11.08.2016
    Ciekawe co wyniknie z tej sytuacji między rodzicami. Jednak daje 5 i czekam na cd.
  • Alicja 11.08.2016
    Miło mi, że jesteś :)
  • KarolaKorman 11.08.2016
    ,,bardziej kocham go'' - bardziej go kocham
    ,, na górę po naszych schodach,'' - tu wyrzuciłabym ,,naszych'', bo to oczywiste
    Kolejna smutna część, 5 :)
  • Alicja 11.08.2016
    Dzięki za poprawki, pozdrawiam :)
  • MarBe 12.08.2016
    Bardzo życiowe i zarazem piękne, gratuluję 5
  • Alicja 12.08.2016
    Wielkie dzięki :)
  • Elizabeth Lies 12.08.2016
    W sumie nawet mi się spodobało to opowiadanie. Raczej przeczytam kolejną część.
  • Alicja 12.08.2016
    Cieszę się :)
  • ObcaPlaneta 12.08.2016
    Świetne :) 5. Zapraszam cię do przeczytania 16 rozdziału mojego opowiadania :)
  • Alicja 12.08.2016
    Dzięki, już lecę ;)
  • Margerita 19.08.2016
    Pięć
  • Alicja 19.08.2016
    Dzięki
  • anonimowa 20.08.2016
    5 :)
  • Alicja 20.08.2016
    Bardzo mi miło, że wpadłaś :)
  • anonimowa 20.08.2016
    Alicja Postaram się wpadać regularnie :)
  • Alicja 20.08.2016
    Zapraszam serdecznie, dzięki :) Pozdrawiam :)
  • Anonim 27.09.2016
    Jestem ciekawa tej matki, a raczej tego, co ukaże się prawdą w tym opowiadaniu. Jaka jest główna przyczyna zachowań wszystkich bohaterów :) to najbardziej napędza mnie do czytania. Piszesz prosto, wręcz wprost, kierując myśli na wybrane przez ciebie tory, brakuje mi tylko więcej opisów.
  • Alicja 15.10.2016
    Zachęcam do czytania :)
  • Upadły(D.F) 15.10.2016
    Albo mi się wydaje albo troszkę krótsze niż poprzednie części ^^ Ale nabieram do czytania dalszego chęci :) Daję ci pięć i zwiększam do pisania twą chęć :) Tylko zmęczony? Uznałbym na żonkę za przeproszeniem wkurwiony :)
  • Alicja 15.10.2016
    Dziękuję, zawsze mi chęci zwiększasz :) A jeśli chodzi o ojca, to jest oszołomiony i czuje, że mu się grunt pali pod nogami. Również zmęczenie bierze górę.
  • lea07 16.10.2016
    Jak widzisz wróciłam hahah. Przepraszam ale jakimś cudem zapomniałam o tym opowiadaniu ,ale może to dlatego że teraz jest szkoła i nie pojawiam się tu za często, bo brak czasu mnie dobija. Opowiadanie jak zwykle świetne <33. Brdzo mi się podoba. Leci 5 a ja lece czytać dalej haha :D
  • Alicja 16.10.2016
    Dzięki :))

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania