Szorty poranne #12 - Szklany Raj

Dzisiaj nieco cięższy tekst niż zazwyczaj, wybaczycie ;)

 

_________________________________________

 

Na gnoju wyrastały szklane kwiaty metropolii.

Wynosiły się ponad smog, ponad biologiczne ograniczenia, ponad niknący we mgle dym z tanich papierosów, ponad oczy ropiejące w niedospaniu, ponad ulotności wczorajszych chwil. Tutaj, w lustrzanych kolosach, ludzie żyli jutrem, a im wyżej mieszkali, tym wyżej jutra się znajdowali.

Gromady bezskrzydłych aniołów wspinające się do nieba po nowoczesnych wieżach Babel budowanych na modłę współczesności – hurtowo i w nadmiarze. A gdyby jeden z nich przypadkiem zerknął przez kryształowe kalejdoskopy w dół, ujrzałby gnój.

Ujrzałby smog skrywający oddechy miliardów mrówek. Być może nawet ujrzałby samotny kwiat walczący pod kloszem o odrobinę tlenu, ujrzałby pączkującą w trujących oparach miłość, dostrzegłby tragedię rąk gnojem umazanych, kiedy próbowali piąć się za nimi do szklanych domów, dzieci bawiące się na przeżartych rdzą huśtawkach i moralne kręgosłupy pękające pod młotami niesprawiedliwości, kajdany zrzucane w krótkich przebłyskach świadomości, że ucieczki nie ma.

Ujrzałby fundamenty – kompostownik na którym rosły szklane latorośle tych lepszych sortów, tych lepszych pokoleń. I być może, jeśli miałby szczęście, zrozumiałby, że post-apokalipsa to jedynie punkt widzenia.

W końcu – punktem widzenia – to dla mrówek spada z Raju deszcz samobójców.

Średnia ocena: 4.9  Głosów: 8

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (6)

  • Haru 29.04.2016
    Są takie opowiadania, wiersze i inne utwory, będące napisane bezbłędnie, z dobrą treścią, w dobrym guście, ale takie, przez które po prostu przelecimy wzrokiem i uznamy "Ok, należy się 5 gwiazdek, ale to wszystko". Twoja twórczość natomiast ma swój własny głos, który wabi do siebie i nie wypuszcza. Czytając Twoje opowiadania człowiek się po prostu rozpływa z rozkoszy. Nie wiem jak to robisz, ale należą Ci się brawa.
  • Neurotyk 29.04.2016
    Świetny tekst, aż korci żeby go pociąć na wersy wierszowe i tak też sobie prywatnie zrobię w wordzie :)
    Mam nadzieję, że nie pogniewasz się, tylko do celów własnych :) 5
  • Przepięknie ująłeś współczesność i teraz nie mam pomysłu co więcej powiedzieć. Przepięknie!
  • alfonsyna 29.04.2016
    Podoba mi się Twoje podejście do tego niełatwego tematu. Chyba nic dziś więcej nie dodam, puenta mówi sama za siebie, całość broni się sama. 5.
  • Shiroi Ōkami 30.04.2016
    O cholercia :O Aż nie wiem, co napisać. Ostatnie zdanie w szczególności mi się podoba.
  • KarolaKorman 10.05.2016
    Mocne słowa prawdy, 5 :)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania