Poprzednie częściDrabble – Ekstaza

Drabble – Empatia za mgłą

Opluł faceta w czarnej sukni i wymalował kościół sprayem, bo przecież walczył ze złem i nie mógł przejść obojętnie. Aby dopełnić właściwego stanu rzeczy, zwyzywał starsze kobiety ubrane w mohery. Dlaczego poczuł, że napluł na pamięć babci?

 

Pobił go, bo był trans, ale nie mógł postąpić inaczej, po prostu musiał coś z tym zrobić. Poczuł jakby zrobił to bratu. Zło jednak musiało być wyplenione.

 

Dokonała aborcji, bo przecież nie mogła zapewnić dziecku godnego życia. To było dla jego dobra. Nie wiedziała, dlaczego od zawsze czuła brak siostry przy sobie.

 

Zasiane uczynki kwitły i wydawały kolejne owoce nienawiści, pogardy i wojen.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 5

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (11)

  • Garść 24.07.2021
    Pogardzie daleko do nienawiści, nie sądzisz? Nienawidzi się czegoś/kogoś skutecznego w działaniu.
    Wojny, bo nie starcia odmiennych racji, wynikają z chęci zysku. Mam na myśli mocodawców.
    Nienawiść ma wiele braci i sióstr w złu.

    Niespójne dla mnie przemyślenia.
  • laura123 24.07.2021
    Bo ludzie są głupi, tak po prostu. Nie patrzą, że na ich nienawiści inni zbierają kokosy, myślą, że są tacy ''hop do przodu'', bo idą z nurtem, nie mohery, bo jak narazić się na taką łatkę, trzeba być ''na czasie''. I są... w swoim mniemaniu.

    Bardzo dobry tekst. 5
  • laura123 24.07.2021
    * zbijają kokosy
  • Józef Kemilk 25.07.2021
    Ludzie są podpuszczani przez różne strony i robią głupoty, za które oni zapłacą, a nie inni.
  • laura123 25.07.2021
    Józef Kemilk, ale dlaczego ktoś ich podpuszcza? Jaki ma w tym cel?
    Tak bezinteresownie ktoś podpuszcza na kogoś albo na coś? Nie wierzę.
  • Józef Kemilk 25.07.2021
    laura123 Prosta zasada, dziel i rządź. Sprawdza się od wieków.
  • Patriota 24.07.2021
    Czyli praprzyczyną są grzechy powszednie, a w szczególności grzechy ciężkie. Nieświadomie w bardzo dobry sposób formułujesz myśl chrześcijańską, w sposób świecki. Mało tego, dzisiaj próbuje się człowiekowi poczucie winy z popełnionego grzechu, a robią to media, m.in. te "amerykańskie", a w rzeczywistości to wiadomo jakie. W jaki sposób, demoralizując na potęgę młodzież. Czyli realizują cele, które legły u podstaw rewolucji bolszewickiej. Wtedy nie do końca wszystkie te cele zrealizowano, bo bolszewicy sami przestraszyli się tego, co z takiej atomizji społeczeństwa wyniknie. Teraz te cele realizowane są bez zahamowań, pełną parą. I tak można się dziwić, że pozostało jeszcze parę osób uczciwych, które bez pogardy do siebie mogą patrzeć w lustro.
  • Patriota 24.07.2021
    err
    dzisiaj próbuje się człowiekowi odebrać poczucie winy z popełnionego grzechu
  • Józef Kemilk 25.07.2021
    Cała cywilizacja człowieka to jeden wielki grzech. Czy warto tym samym samemu wymierzać sprawiedliwość? A może jest się w błędzie?
  • Dekaos Dondi 25.07.2021
    Józefie Kemlik↔Sądzę, że nie warto wymierzać samemu sprawiedliwość, w znaczeni: linczu, samosądu i tak jak wyżej w tekście. Wierzę, że dopiero po śmierci, każdy sprawiedliwie osądzony będzie. Nie tyle z uczynków, co bardziej z prawdziwych motywacji, jakim nim kierowały, a które często ukrywamy przed bliźnimi:)
    Wszyscy "chodzimy po kamieniach"↔Pozdrawiam:)
  • Józef Kemilk 25.07.2021
    Czasami jeszcze za życia karma wraca:). A samosądy są zawsze najgorsze, bo biją zarówno w winnych jak i tych co postanowili wymierzyć sprawiedliwość, gdyż sami stają się winnymi.
    Pozdrawiam

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania