Poprzednie częściDrabble – Ekstaza

Drabble – Słowa

Każde słowo wypływające z moich ust lub też wyrzucone na kartkę papieru, wydaje się być cząstką mnie. A jednak tak nie jest. Dałem im jedynie siłę, pozwalającą na kształtowanie świata i pojawienie się w czasie, gdy mnie już nie będzie. Nie zdając sobie sprawy, kształtujemy życie innych ludzi, nieraz przypadkowo spotkanych.

 

Rzucona od niechcenia uwaga, potrafi zmienić bieg życia obcej nam osoby. Nieistotna rozmowa w sklepie może stać się oparciem dla zapomnianego znajomego. Słowa są czymś więcej, niż się wydaje. To one powodują, że kogoś podziwiamy, a inną osobę wolimy omijać z daleka.

 

Słowa, uważajmy na nie, bo potrafią zabić.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 4

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (12)

  • Anonim 07.02.2021
    Tak, zdecydowanie się z Tobą zgadzam. Bez dwóch zdań.
    Powiem tylko, że te same słowa potrafią niszczyć i budować, zależnie od gruntu, na jaki trafią.
    Świetne.

    Pozdrawiam.
  • Józef Kemilk 07.02.2021
    Dzięki.
  • Dekaos Dondi 07.02.2021
    Józef Kemilk↔Ileż to ludzi na przestrzeni dziejów, słowa zabiły, zniechęciły, uratowały, wzmocniły itp...
    Faktycznie, że czasami nie zdajemy sobie sprawy,
    jakiego początku zdarzeń jesteśmy, mówiąc coś komuś↔Pozdrawiam:)↔5
  • Józef Kemilk 07.02.2021
    Dzięki za wizytę i komentarz
    Pozdrawiam
  • Celina 07.02.2021
    Generalnie zawarłeś w tym opku oczywiste oczywistości, czyli banały. Ale mimo wszystko zawsze warto takie rzeczy przypominać, bo dla współczesnego człowieka nawet niegdysiejsze banały to nowość.
  • Józef Kemilk 08.02.2021
    Piszę, bo świat składa się z samych banałów, o których zapominamy, np. że drukowanie pieniędzy nie wpływa na bogacenie się.
    Pozdrawiam
  • Celina 08.02.2021
    Józefie, dodajmy, że o puste pieniądze chodzi, bez pokrycia w towarze.
  • Józef Kemilk 08.02.2021
    Celina oczywiście
  • Rzekłbym, że to Twój najlepszy tekst (nie czytałem wszystkich, pewnie tylko z kilkanaście, to z nich). Dobrze napisany, ale tez dotyka istoty czegoś... Czego np. ja może nie dostrzegam na co dzień, piszę dużo w sposób zawiły i chaotyczny, a jeśli ktoś zacznie mnie interpretować i wywnioskuje, coś czego nie napisałem? Jeśli zmieniam bieg życia ludzi, to jak go zmieniam, na jaki?
    Nie sądzę bym zmienił styl pisania wskutek lektury, ale będę świadomy możliwości wpływu na umysły.
  • Józef Kemilk 08.02.2021
    Dzięki Yanko. Nigdy tak naprawdę nie wiemy, jak możemy zmienić ludzi naszymi słowami. Czasami nasze słowa przynoszą zupełnie inne efekty od naszych zamierzeń. Ale starać się trzeba?
    Pozdrawiam
  • laura123 08.02.2021
    Dobry tekst. Szafujemy słowami bez opamiętania, a przecież mają moc. Juz pomijam relacje międzyludzkie, weź chociażby media, odpowiednimi słowami mogą wznieść na szczyt i zepchnąć w jednej chwili na margines. 5
  • Józef Kemilk 08.02.2021
    Dzięki Lauro
    Pozdrawiam

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania