Poprzednie częściDrabble – Ekstaza

Drabble – Piekło kobiet

Teresa weszła do pokoju dziecięcego i zobaczyła swoje ukochane dziecko. Płakało.

– Co się stało? – spytała z troską.

– Mamo, zsikałem się. Tatuś będzie krzyczał? – Jasiu patrzył na mamę swoimi ufnymi, dużymi oczami.

– Nie synku, nie będzie.

– Kocham cię mamuś.

– Też cię kocham.

Teresa przytuliła syna i pocałowała w czoło. Następnie przebrała go i wyszła z pokoju.

– Co znowu robił?! Zsikał się? – Piotr krzyknął na żonę.

– Tak. Wiesz jakie są dzieci z downem...

– Kurwa, on ma już siedem lat!. Mówiłem, żeby usunąć! – wrzasnął. – My się od niego nigdy nie uwolnimy! Wychodzę!

Wyszedł z mieszkania biorąc ze sobą transparent: "Męskie wsparcie strajku kobiet"

 

Od autora:

Jak już pisałem jestem za pozostawieniem prawa bez zmian, tak jak pewnie większość Polaków. Stało się niestety inaczej. Miejmy jednak świadomość, że jeżeli czegoś nie widzimy, to nie znaczy, że tego nie ma. Nienarodzone dziecko, też jest człowiekiem i miejmy to na uwadze. Tak naprawdę spór toczy się o dzieci z Zespołem Downa i rozumiem, że podjęcie decyzji o usunięciu, czy też urodzeniu dziecka z taką wadą jest trudna, bardzo trudna. Tym samym nie czuję się kompetentny, by komukolwiek nakazywać jedno, czy drugie rozwiązanie.

 

Jednak przeraziła mnie reakcja dużej grupy społeczeństwa. Agresja słowna, fizyczna, aż strach mieć inne zdanie od walczących. Szanujmy siebie, nie wyzywajmy i nie atakujmy kogo popadnie, tylko dlatego, że ma inne zdanie. Agresja nigdy nie jest dobrym rozwiązaniem. W tym przypadku także nie jest.

Średnia ocena: 4.4  Głosów: 16

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (503)

  • laura123 25.10.2020
    Wartościowy tekst. 5
  • Józef Kemilk 25.10.2020
    Dzięki
  • Anonim 25.10.2020
    Dobry tekst!
    Pozdrawiam.
  • Józef Kemilk 25.10.2020
    Dzięki
  • Kocwiaczek 25.10.2020
    Cała prawda. Kij ma dwa końce, a monety strony. Tutaj nie ma dobrego rozwiązania. Decydować powinno sumienie.
  • Józef Kemilk 25.10.2020
    To są właśnie najtrudniejsze decyzję w życiu
  • Tjeri 25.10.2020
    Dla mnie dziecko z Downem to żadne "ciężkie uszkodzenie płodu". Choroba jak każda inna. I jeśli ktoś chcę usuwać ciążę z tego powodu, nie powinien być w ogóle rodzicem.
  • Józef Kemilk 25.10.2020
    Dla ciebie tak jest. Podobno te dzieci okazują miłość i szczerość jak nikt. Jednak ten bój jest o te dzieci, a decyzje są trudne.
  • Liv12365 25.10.2020
    I tutaj wszystko powinno zależeć od człowieka, a nie od rządu.
    Dla innych to może być akurat dramat.
    Przez pewien czas miałam styczność z dziećmi z autyzmem... w rodzinie miałam dwa przypadki. To zobowiązanie opieki i stałego bycia przy dzieciaku na całe życie.
    Nie wszyscy są gotowi na takie poświęcenie, nie wszyscy psychicznie dadzą radę ;)
    Dlatego nie należy swojej miary i oceny rzeczywistości nasuwać innym, bo każdy patrzy przez własny pryzmat.
    I niech tak zostanie.
  • Józef Kemilk 25.10.2020
    Liv12365 Tak właśnie pisałem
  • Liv12365 25.10.2020
    Józef Kemilk Tekst w punkt ;)
    A akurat odpowiedź była to Tjeri. :)
  • Tjeri 25.10.2020
    Liv12365
    Mam inne zdanie. Dzieci z Downem czy z autyzmem wymagają opieki, ale mogą egzystować! Dziecko jak z przykładu Chazana po prostu rodzi się by umrzeć w męczarniach.
    Zabić dziecko bo jest autystyczne czy z Downem? Nie do zaakceptowania. Potworne.
  • Liv12365 25.10.2020
    Tjeri I miej inne zdanie. Nie zabraniam. Mam również swoje na ten temat ;)
    Na tym skończymy dyskusję.
    Pozdrawiam!
  • Szpilka 25.10.2020
    Liv12365

    Zgadzam się, też miałam do czynienia z autystą, tylko matka może znieść takie dziecko, ja nią nie byłam i po pół godzinie przebywania z autystą wszystko się we mnie gotowało.
  • Liv12365 25.10.2020
    Szpilka Otóż to... ludzie psychicznie są bardzo różni, więc oceniać wszystkich jedną miarą jest po prostu niewłaściwe ;)
  • Tjeri 25.10.2020
    Liv12365
    Ludzie są różni i różnie sobie radzą. Tu masakrą jest tak nikła pomoc państwa. Tu jest tragedia.
    Ale to, że ktoś źle znosi i kiepsko sobie radzi z dzieckiem z downem, czy autystą nie jest dla mnie żadną przesłanką do możliwości zabicia takiego dzieciątka. Ludzie z tymi przypadłościami żyją i mogą normalnie egzystować w społeczeństwie.
    Równie dobrze możemy zabijać dzieci z adhd. Też ciężko przy nich wytrzymać.
  • Szpilka 25.10.2020
    Liv12365

    Autyzm ma różne oblicza, autysta potrafi być agresywny i rzucić się z pięściami na własną matkę. Wspomagałam od czasu do czasu zaprzyjaźnioną sąsiadkę w opiece nad jej synem, lubię dzieci i dzieci często wchodzą mi na głowę jak np. złotowłosa Milenka, która mi wszystko z szafy wywalała i przebierała się w moje halki, ale z autystą sobie nie radziłam. Oto przykład: zaserwowałam jajecznicę, nabrał do buzi, a potem wypluł wkoło, bo on nie lubi jajecznicy. Siedzimy w tramwaju, puścił takiego smrodliwego bąka, aż ludzie od nas odskoczyli, a ja mało ze wstydu się nie spaliłam, ech, to trzeba przeżyć, żeby zrozumieć. Nie wiem, czy on sobie w życiu poradzi, przede wszystkim on miał zaburzone uczucia wyższe, czyli wszystko musiało się kręcić wokół niego i w ogóle nie potrafił się dzielić, nawet z własną matką, często też trzeba było pogotowie wzywać, bo szału dostawał. To tak w skrócie.
  • Liv12365 A w niby jaki sposób badania prenatalne mogę wykryć autyzm? Ps. Mój siostrzenic ma autyzm.
  • Tjeri właśnie państwo powinno prowadzić dobry program terapeutyczny. Jeśli rodziców przerasta wychowanie to powinno się pomóc im w oddaniu dziecka do adopcji. Oczywiście można też postawić na pomoc prywatną. Myślę, że fundacje pro life powinny porzucić banery z pokrwawionymi płodami i włączyć się w pomoc dla potrzebujących rodzin.
  • Szpilka 26.10.2020
    Marek Adam Grabowski

    Ty się chyba z choinki urwałeś, kto zaadoptuje takie dziecko? Rodzice adopcyjni przeważnie chcą mieć śliczne, mądre i przede wszystkim ZDROWE dziecko.

    Program terapeutyczny? A o kosztach słyszałeś?
  • Mimo wszystko Szpilce i Liv należy się szacunek, za to, iż kulturalnie głoszą swoje poglądy, nie to co np. dziewuchy dziewuchom.
  • Szpilka ja chwaliłem ci za kulturę a ty, że się z choinki urwałem. ? Akurat są tacy chętni, nawet coraz więcej ludzi z zagraniczny zgłasza się do Polski po dziecko z Dawnem, po za tym nie mogły by się nimi zająć np. rodzinne domy dziecka. Koszty programu terapeutycznego? Zapewne mniejsze niż serwowane przez różne rządy śmiecie w w stylu menenowe+
  • Szpilka 26.10.2020
    Marek Adam Grabowski

    Urwać się z choinki, to nie być w temacie, co tu niekulturalnego?

    Tak, tak, tylko domy dziecka w szwach pękają, nie ma kto zdrowych zaadoptować.

    Otóż bardzo wysokie są koszty terapii autysty, że wspomnę tylko logopedę, specjalną i kosztowną dietę, kąpiele bąbelkowę, zajęcia terapeutyczne z koniem, spotkania z psychologiem inne, myślisz, że Kasa Chorych na wszystko wykłada pieniążki?
  • Szpilka Domy dziecka pękają, ale dlatego, że procedury adopcyjne utrudniają zabranie z stamtąd dzieci. Ja bym zlikwidował, te bidlule i zastąpił rodzinnymi domami dziecka, oraz szybko działającymi ośrodkami adopcyjnymi. Ale wiesz czemu żaden rząd tego nie zrobił? Gdyż sowicie nagradzani dyrektorzy tych ośrodków są z nadań partyjnych, a potem zatrudniają swoich znajomych i tak tworzą się kilki.
  • Szpilka wiem, że nie wykłada, gdyż jak już pisałem mam siostrzeńca z autyzmem. Jednak czy pastwo nie mogłoby zwiększyć finasowania kosztem innych mniej ważnych spraw?
  • Szpilka 26.10.2020
    Marek Adam Grabowski

    Nie mogłoby, bo Polacy nie zarabiają na tyle dużo, żeby płacić odpowiednio wysokie składki zdrowotne i ów stan jeszcze się długo nie zmieni.

    Zatem to gadanie o ratowaniu życia za wszelką cenę, jest tylko gadaniem bez pokrycia, druga sprawa, czy życie to na pewno najwyższa wartość? Sprowadza się nas na ten zafajdany padół łez bez pytania, a wielu wcale by nie chciało tu być.
  • Szpilka 26.10.2020
    Marek Adam Grabowski

    Może tak być, jak prawisz, ale w normalnych krajach też bidule pękają w szwach, to jak to wytłumaczysz?
  • Szpilka nie wiem, co masz na myśli pisać "normalne kraje". Na zachodzie bidule zlikwidowano, o czym w Polsce mało kto wie.
  • Szpilka 26.10.2020
    Marek Adam Grabowski

    Normalne ekonomicznie, niepostkomunistyczne. Marek, nie wiem, sprawdzę, jak to zorganizowano ?
  • Liv12365 26.10.2020
    Marek Adam Grabowski Uczepiliście się państwo tego autyzmu i downa jak rzep psiego ogona. Nigdzie nie napisałam, że jak autyzm, to należy usuwać, wypowiadałam się na temat downa, tak poza tym. Zwróciłam tylko uwagę, że rodzice mają różną wytrzymałość psychiczną, więc nawet dzieci z downem mogą być wyzwaniem.
    Down to trisomia 21 chrmosomu, a więc jeśli zrobi się odpowiednie badanie, to powinien być wykrywalny przed narodzinami. Co do autyzmu - nie wiem. ;)
    Oczywiście, że we wszystkim trzeba zachować rozsądek, a odnosząc się ogólnie do tematu, to gdy ciąża stanowi zagrożenie dla matki i/lub dziecka bądź dziecko urodzi się tak mocno zdeformowane, lub umrze w ciągu doby od narodzenia, to wtedy wybór powinien należeć do matki, a nie do państwa ;)
    Niektóre rzeczy lepiej zostawić sumieniu i moralności. I nikt nie powiedział (a wielkie społeczności pro-life, których potem nie ma jak dziecko okazuje się homoseksualne, bądź trzeba takiemu mocno zdeformowanemu pomóc), że te kobiety, które podejmą decyzję usunięcia ciąży, takowej odpowiedzialności moralnej nie odczują. To zawsze jest trudna decyzja, ale właśnie dlatego, że taka jest, to należy ją zostawić kobiecie, bo ona wtedy zadecyduje czy jest gotowa nieść ciężar, czy nie.
    I nikt, powtarzam nikt, nie jest sobie w stanie nawet wyobrazić tego dramatu, jeśli sam go nie przeżyje.
    Jak mówi pewne powiedzenie... "Wszędzie dobrze, gdzie nas nie ma." I wielcy teoretycy muszą wpychać swoje trzy grosze, bo na pewno wiedzą, co kobiecie w głowie siedzi i wybitni znawcy i fachowcy od ludzkiego życia - wiedzą jaka decyzja jest najlepsza...
    A po to chyba mamy wolność, że możemy decyzje podejmować we własnym zakresie. I akurat w przypadku aborcji nie powinno się to zmienić. Co komu do cudzych dzieciaków? Jeśli okaże się zdeformowane, a matka nie będzie mogła/chciała/miała siły na zajęcie się nim, to gdzie Ci wszyscy wielcy obrońcy życia? Dlaczego nie biorą ich na własną odpowiedzialność, nie zapewnią opieki, leczenia, leków, rehabilitacji?
    Ktoś chętny? Nie?
    No więc właśnie. Dobrze się mówi też jak ma się zdrowe dzieciaki. :) Albo się ich nie ma wcale.
  • Tjeri 26.10.2020
    Marek Adam Grabowski
    Program terapeutyczny wśród tego na co brakuje, to pikuś.
    W tej chwili wygląda to tak:

    Edukacja i antykoncepcja - nie.
    Pigułka dzień po - nie.
    Aborcja - nie.
    Pomoc państwa przy utrzymaniu niepełnosprawnego dziecka - nie. (Bo to co jest, to śmieszna sprawa).

    A z domami dziecka - to co gdzieś niżej napisałeś, że to klika... Myślisz, że to wymarzona praca i świetny biznes? Ech, bez komentarza.
  • Puchacz 26.10.2020
    Tjeri Człowiek nie wie o czym pisze.
    Podaje mi jakieś abstrakcyjne przykłady z USA, jakby nie wiedział gdzie żyje i kto tu naprawdę rządzi.
  • Puchacz odpisywałem na twój komentarz i tyle. Wiesz o co mi chodził.
  • Tjeri nie nazwałem tego dobrym biznesem, a jedynie pisałem, że są tam dobre pensje i, że jest to powiązane z władzą. I tyle. Natomiast na zachodzie odeszło się od tych instytucji. W Austrii było nawet wspólne oświadczenie kanclerza i prymasa (część ośrodków była własnością kościoła), że były to siedliska seksualnego wykorzystywania dzieci.
  • Tjeri zgadzam się z tobą, iż brak edukacji seksualnej to problem (a są głosy, żeby zabronić jej zupełnie), ale chyba nie to jest najważniejsze.
  • Szpilka 26.10.2020
    Marek Adam Grabowski

    Właśnie edukacja seksualna przyczyni się do spadku dokonywanych aborcji!

    Tu masz gorący temat i koszt rehabilitacji Michałka (cztery i pół tysiąca miesięcznie), który nie chodzi, nie mówi, nie widzi, ma chore narządy wewnętrzne i padaczkę:

    https://www.fakt.pl/wydarzenia/polska/wroclaw/prababcia-wychowuje-ciezko-chorego-wnuka/t643e45#slajd-6
  • Liv12365 Ale to ty podałeś przykład autyzmu, który nie ma nic wspólnego z tematem. Natomiast zgadzam się z tobą, iż obrońcy życia powinni zacząć organizować konkretną pomoc i o ty tutaj już kilkakrotnie pisałem. W sprawie rozwiązań prawnych mamy już inne stanowiska, ale szanuję twoje, gdyż wyrażasz je w kulturalny sposób.
  • Szpilka dzięki za link dorzucę się.
  • Puchacz 26.10.2020
    Marek Adam Grabowski Nie wiem, bo mieszasz poplątanie z faktami od czapy.
    Nie interesuje mnie system kościelnej opieki nad nieuleczalnie chorymi dziećmi w Ameryce. Interesuje mnie Polska.
    Taliban, który wprowadza restrykcyjne prawa nic w zamian nie oferując, poza bólem, cierpieniem i dożywociem tragedii..
  • Szpilka w domu mam książkę Lwa Starowicza, w której opisuje problemy seksualne po aborcji. W tym czasie w sejmie leży tzw. "Stop pedofili", według które pokazanie tej książki osobie niepełnoletniej (np. ciężarnej 17-natce) ma być przestępstwem. I jak tu się nie załamać?
  • Tjeri 26.10.2020
    Marek Adam Grabowski
    Ale słowo "klika" jednak nie jest na miejscu.
    A z tym, że rodzinne domy dziecka są lepsze, się zgodzę, aczkolwiek i w tym temacie sporo u nas patologii. Wierzę, że to mniejszość, ale tych parę przypadków, o których słyszałam, przeraża.
  • Szpilka 26.10.2020
    Marek Adam Grabowski

    Starowicza czytałam dawno temu, zapewniał w swojej książce, że ekshibicjonista nie jest groźny, a mnie zaatakował i dostał kopa w nabiał.

    Przecież współżycie jest legalne od piętnastego roku życia, to w czym problem?
  • Puchacz Dobre uczepiłeś się tego, że napisałeś "Kościół", a nie "episkopat Polski". Żeby nie było niejasności źle że Gądecki nie poparł strajku niepełnosprawnych, źle że Gądecki dziękując teraz trybunałowi, nie zaapelował o większą pomoc, źle że... Ale głównym winowajcą jest rząd.
  • Tjeri OK napisałem za ostro.
  • Puchacz 26.10.2020
    Marek Adam Grabowski Nie zgadzam się z tobą, ale nie ma co już drążyć tematu.
  • Szpilka no widzisz, w Polsce wolno uprawiać seks po 15-cze, ale (jeśli projekt przejdzie) rozmawiać będzie o tym można dopiero po 18-cze. Czy takie pomysły nie są wariackie?
  • Puchacz masz rację nie ma, zwłaszcza, że chodzi tutaj tylko o definicję "kościoła".
  • Puchacz 26.10.2020
    Marek Adam Grabowski Tu też się mylisz.
  • Puchacz widać jestem omylny.
  • Szpilka 26.10.2020
    Marek Adam Grabowski

    Wariackie, poczytaj o seksie tantrycznym, lepsze od wywodów Starowicza:

    https://www.medme.pl/artykuly/sex-tantryczny-na-czym-polega-i-jak-go-uprawiac,69770.html
  • Liv12365 26.10.2020
    Marek Adam Grabowski Ach, fakt. Teraz patrzę. Pisałam autyzm, a miałam na myśli trisomię 21 genu ;) Mój błąd.
    I... podałam :P Nie zmieniłam płci ;))
  • Liv12365 spoko zwykła pomyła.
  • Szpilka dobrze przeczytam.
  • Szpilka Przeczytałem to i dwa inne artykuły tej strony (o wpływie raka na seks i o olejku kokosowym). bardzo ciekawe. W ogóle uważam, że taki portale są bardzo potrzebne.
  • Szpilka 27.10.2020
    Marek Adam Grabowski

    Ja też uważam, że są potrzebne, bo wiedzę warto czerpać z różnych źródeł ?
  • Targówek 27.10.2020
    Szpilka *Właśnie edukacja seksualna przyczyni się do spadku dokonywanych aborcji!*

    Gdybym miał dziecko trzymałbym je jak najdalej od szkoły z syfem znanym jako edukacja seksualna. Pisałem już o tym bodajże w którymś tekście. Bo wolałbym by mój syn/córka byli normalnymi ludźmi, stawiającymi miłość i empatię ponad obrzydlistwa i antykoncepcję, by byli z dala właśnie od mechanizmu cywilizacji śmierci z którą konserwatyści walczą.
  • SwanSong 27.10.2020
    Targówek
    A jakie masz problemy z edukacją seksualną? Bo gadać frazesy o miłości i empatii jest łatwo, ale wytłumaczyć dziecku z sensem co i jak już trudniej.
  • Targówek 27.10.2020
    SwanSong A co konkretnie *co i jak*?
  • SwanSong 27.10.2020
    Targówek
    A na przykład: jak się zabezpieczać? Jak zachodzi się w ciążę? Wyobraź sobie, że dużo nastolatków o tym nie wie. A potem słyszy się o płukankach z coli albo, że za pierwszym razem nie można zajść w ciążę. To właśnie skutek braku porządnej edukacji seksualnej.
  • Targówek 27.10.2020
    SwanSong Jak się zabezpieczać - w ogóle. Tobie pewnie to zwisa, ale antykoncepcja jest rzeczą niemoralną.
  • SwanSong 27.10.2020
    Targówek
    A co w niej jest niemoralnego? Kto tak zdecydował? Mojej moralności nie obraża, więc dla mnie i miliardów ludzi nie jest niemoralną.
  • Targówek 27.10.2020
    SwanSong Niestety, mylisz się, kolego. Jest moralna może dla ateistów, a wiesz, ilu ich jest w skali całego świata?
  • Szpilka 27.10.2020
    Targówek

    Hahhahahaahhahahaha, a do polskich domów publicznych to kto chadza? A gumek kto używa?
    Tylko nie mów, że sami ateiści odwiedzają te miejsca.
  • SwanSong 27.10.2020
    Targówek
    Nie, nie mylę się. Sprzedaż samych prezerwatyw to miliony miesięcznie. Poza tym nie odpowiedziałeś na moje pytanie. Co jest w niej niemoralnego?
  • Szpilka 27.10.2020
    Targówek

    A tak, możesz zrealizować swój pomysł, zapisz się do mormonów, na pewno Twój plan się powiedzie ?
  • Targówek 27.10.2020
    Szpilka Przeważnie odmóżdżone dresy i ludzie o mentalności kafeterii.
  • Targówek 27.10.2020
    Niby czemu mormonów? Jestem rzymskim katolikiem a nie sekciarzem. Coś ci się pomyliło.
  • Szpilka 27.10.2020
    Targówek

    Ale mormoni są w porządku, bogobojni, porządni, odseparowani od zła tego świata ?
  • SwanSong 27.10.2020
    Targówek
    Powtórzę pytanie. Co jest niemoralnego w antykoncepcji?
  • Szpilka 27.10.2020
    Targówek

    No przecież chcesz siebie i swoje potomstwo ustrzec przed złem tego świata! Tylko mormoni mogą Cię uratować ?
  • Szpilka 27.10.2020
    Targówek

    Nie, katolicy też tam chodzą, a nawet duchowni, żonaci też.
  • Targówek 27.10.2020
    SwanSong Pozwól, że coś ci wyjaśnię. Koncerny takie jak Durex zostały stworzone przez cwaniaków, którzy wiedząc o grupach społecznych mających czystość gdzieś, wypuszczają coś takiego na rynek. Sam seks antykoncepcyjny ma prowadzić do prymitywnego podniecenia, jednakże, rzecz jasna bez poczęcia. A więc idealne dla homo sovieticus.
  • Targówek 27.10.2020
    Szpilka No ale co mnie obchodzą jakieś sekty? Pomyśl czasem zanim coś napiszesz.
  • Targówek 27.10.2020
    Poczytaj sobie trochę o rewolucji seksualnej. Te same koncerny chcą właśnie przepchnąć edukację seksualną do szkół niejako w formie reklamy swych wątpliwie wartościowych produktów.
  • Szpilka 27.10.2020
    Targówek

    To nie jest sekta, to chrześcijanie, całkiem legalne wyznanie.
  • SwanSong 27.10.2020
    Targówek
    To ja też ci coś wyjaśnię. Koncerny takie jak Durex to normalne firmy, które zarabiają na tym, że ludzie nie chcą mieć seksu z myślą o tym, czy zostaną za każdym razem rodzicami. To się nazywa bezpieczy i satysfakcjonujący seks bez zmartwień dla obu stron. Możesz jeszcze o tym nie wiedzieć wiele, więc wyjaśniam. Podniecenie - prymitywne, jak je określasz - jest normalną sprawą dla normalnych ludzi. Jeśli nie odczuwasz podniecenia to albo jesteś aseksualny i cię te sprawy zupełnie nie obchodzą (chyba że ktoś aseksualny mi wyjaśni, że nawet oni czasem odczuwają podniecenie, nie wiem), albo masz poważny problem z psychiką i zgłoś się do seksuologa. Podniecenie ma pozytywny wpływ na obie strony podczas seksu, co skutkuje dobrym seksem. Natomiast określenie homo sovieticus, które używasz jak baran, nie ma tu żadnego związku. Rosjanie nie słyną ze wstrzemięźliwości. Zapewniam cię ;)
  • SwanSong 27.10.2020
    Targówek
    O rewolucji seksualnej to pewnie na frondzie czytałeś. A wątpliwie wartościowe produkty? Używam, nie narzekam.
  • Targówek 27.10.2020
    SwanSong Przykro mi, ale nie wciśniesz, że kutas wytrysk wargi sromowe, orgazm i sperma = miłość. Niektórzy już próbowali ale z marnym skutkiem. Dobrze wiedzieć, że ludzie o takiej właśnie mentalności popierają zabijanie dzieci. Rozumiem, że oglądanie porno również jest w porządku?
  • Targówek 27.10.2020
    Zresztą wiem z autopsji czym jest prawdziwa miłość i zauroczenie. W przeciwieństwie do takich zboczeńców z kafeterii.
  • Targówek 27.10.2020
    Aha, ciekawe, czy ci co prowadzą burdele i kluby ze striptizem to też normalne firmy.
  • SwanSong 27.10.2020
    Targówek
    Znaczy, jesteś wielbicielem miłości platonicznej? Spoko. Ja ci nic nie wciskam, ale widzę u ciebie wielkie kompleksy. Seks to nic złego.
  • SwanSong 27.10.2020
    Targówek
    Dlaczego to porównujesz? Durex sprzedaje prezerwatywy. Towar jak każdy inny.
  • Szpilka 27.10.2020
    Targówek

    Ej, Tobie niepotrzebne normalne relacje seksualne, wystarczy, jak sobie popiszesz wulgarnie o seksie?

    Targówek, to jest jakaś parafilia!
  • SwanSong 27.10.2020
    Targówek
    No, wiesz, myślę, że wielu ludzi wie. Wiesz, nawet też uprawiają seks! I, o zgrozo, podoba im się!
  • kigja 27.10.2020
    Szpilka

    Targówek siedzi na kafeterii i stamtąd czerpie znajomość ludzkiego charakteru.

    Który chłopak non stop siedzi na kafaterii i pisze o bdsm?
  • Szpilka 27.10.2020
    Kigja

    I wszystko jasne, kobitek się boi w realu, biedny chłopak, ale to się chyba da zaleczyć ?
  • kigja 27.10.2020
    Szpilka

    Wątpię.
  • Szpilka 27.10.2020
    Kigja

    Ja też ?
  • Bożena Joanna 25.10.2020
    Zauważyłam, że kiedy sytuacja w kraju jest ciężka, powraca problem przerywania ciąży, który absorbuje społeczeństwo, a usuwa na bok pandemię i ekonomię.
    Jest jeszcze sumienie, które bardziej może doskwierać niż krzyki na ulicy. Warto się opamiętać.
  • Józef Kemilk 25.10.2020
    Dobrze zauważyłaś, tym razem zrobiono krok więcej. Dzięki za komentarz
  • Edypalna 25.10.2020
    Słuszna uwaga.
  • Szpilka 25.10.2020
    Józef, to nie chodzi o żadnego Downa, tylko ciężko zdeformowane płody, jak to na foto poniżej:

    https://www.chamsko.pl/56207/Profesor_chazan_ucieszony

    Obłudnik Chazan majątku się na aborcjach dorobił, a potem się nawrócił, ale kasy zarobionej na grzechu ciężkim nie rozdał.
  • Józef Kemilk 25.10.2020
    Przede wszystkim downa (statystycznie)
  • Szpilka 25.10.2020
    Józef Kemilk

    Statystycznie, bo więcej chorych na Downa? A co ze zdeformowanymi, też urodzić trzeba?
  • Józef Kemilk 25.10.2020
    Szpilka Prawnie po publikacji wyroku chyba tak., Trzeba by się prawnika spytać. Myślę, że to szybko zmienią (w nocy).
  • Szpilka 25.10.2020
    Józef Kemilk

    Oglądałam przed chwilą reportaże z zadym w Polsce, zmieni się i to bardzo, kościoły opustoszeją i dobrze, sami na to zapracowali.
  • Tjeri 27.10.2020
    Józef Kemilk
    Wstrząsnęła mną opinią, że aborcje dotyczyły głównie zespołu Downa.
    Poczytałam. Wg MZ w 2019 roku w Polsce przeprowadzono 1110 legalnych aborcji. Z czego 271 dotyczyło rozpoznania trisomii 21 - jako jedynej wady, 164 - ze współistniejącymi wadami somatycznymi.

    Żeby było jasne - uważam, że aborcja na dzieciach z zespołem Downa (bez wad towarzyszących, bo często są to sprawy uniemożliwiające samodzielną egzystencję na poziomie fizjologicznym) powinna być zabroniona. I to bezwzględnie. Osoby z trisomią 21 potrafią samodzielnie egzystować
    pracować, to, bardzo empatyczni, życzliwi i wartościowi ludzie.
    Ale kłamstwem jest opinia, że chodzi "Przede wszystkim downa (statystycznie)".
  • Pan Buczybór 25.10.2020
    No, całkiem neutralne spojrzenie na sprawę... Tekst, abstrahując od obecnych wydarzeń, całkiem niezły
  • Józef Kemilk 25.10.2020
    Dzięki
  • Jacom JacaM 25.10.2020
    To jest wybór i tego wyboru dokonują rodzice i nikt za nich nie powinien tego robić. Konsekwencje i obowiązki z tym związane biorą później na siebie. Świat oczywiście jest pełen paradoksów, bo bez problemu jako zbiorowość, uzbrajamy żołnierzy i policjantów, nie po to żeby ładniej wyglądali. Innymi słowy społeczeństwo wyposaża swoich przedstawicieli w narzędzia do odbierania życia. Chciałby też przypomnieć jak bardzo niedawno władza potraktowała rodziny z dziećmi niepełnosprawnymi. Bycie rodziną z dzieckiem niepełnosprawnym w tym kraju, to heroizm. Jak widać łatwo jest gestem Piłata umyć ręce, zakazaliśmy sprawa załatwiona.
  • Józef Kemilk 25.10.2020
    Wybór wiele o nas powie, ale w pewnych przypadkach powinien być wolny wybór.
  • Jacom JacaM 25.10.2020
    Józef Kemilk Nie wiem co taki wybór powie o kimkolwiek, Nigdy na własne sumienie nie wziąłbym oceny takich sytuacji. Ale moje sumienie jest mocno zszargane , nie tak jak tych którzy tak łatwo schylają się po kamień
  • Józef Kemilk 25.10.2020
    Jacom JacaM Każdy wybór mówi coś o nas, a decyzja w ważnej sprawie powie więcej. Nasze życie to cykl decyzji i ich konsekwencji
  • Akwadar 25.10.2020
    Tekst prosty, ale poruszony problem działa na wyobraźnię.
    Jam chłop także prosty, w dzieci nie "ubrany", jednak...
    Znam przypadek taki, gdzie w rodzinie jest "dziecko" trzydziestokilkuletnie, wyczekane, upragnione, ale niepełnosprawne... porażenie kończyn, zdeformowana twarz (straszny widok), śliniące się i zwracające pokarm (trzeba odsysać kilkanaście razy dziennie), nie kontrolujące potrzeb fizjologicznych, leżące i jakie jeszcze dolegliwości, to nie mam pojęcia, ale są, i matka sześćdziesięciodwuletnia (ojciec zmarł w zeszłym roku na udar). Facet, bo chyba tak można nazwać, waży z osiemdziesiąt kilogramów, wymagający opieki 24/24 miał żyć kilka tygodni może miesięcy, żyje do dziś i poza wymienionymi przypadłościami ma się nieźle, bo świadomości swego istnienia nie ma odrobiny, ponoć. Za to, ma starzejącą się matkę i odleżyny, z którymi walczy ona od trzech dekad. Kobiecina oprócz wiekowego brata, opiekunki trzy razy w tygodniu nie ma istotnej pomocy (niewielka finansowa i jakieś inne dodatki, lecz ma ogromny strach przed tym, co się stanie z jej jedynakiem, gdy sama opadnie z sił i jakie traktowanie czeka go ze strony innych ludzi po jej śmierci.
    Nie wiadomo, czy gdyby kobieta miała dostęp do badań prenatalnych zdecydowałaby się na aborcję czy nie, ale jej piekło na łez padole, pokazuje, co może czekać kobiety i rodzinę, po urodzeniu takie dziecka.
    Czy takie dziecko ( o ile coś czuje) pragnęłoby żyć w takim stanie?
    Co do autyzmu. Mam osobiście kontakt z chłopakiem z Downem ( z racji koni, hipoterapia), niesamowity dzieciak. Niegłupi, wrażliwy, delikatny, w osiemdziesięciu procentach samodzielny (obsługa konia, lubiany, aktywny w życiu końskiej społeczności, oczywiście jest to zasługa wielkiej pracy mądrych rodziców, ale jestem pewien, że da sobie radę w życiu, gdyby ich zabrakło ( co raczej jest nierealne, żeby ich przeżył).
    Dałem dwa przykłady z życia ( nie będące skrajnościami po względem choroby), ale jest ich tak wiele, że dziwię się ludziom, stanowiącym prawo, że pochylą się nad problemem, tylko klepią to, co im podsuną ignoranci oderwani często od rzeczywistości.
  • Józef Kemilk 25.10.2020
    Dobrze piszesz. Nic dodać
  • Puchacz 25.10.2020
    Te jest klasycznym zabiegiem socjotechnicznym odwrócenia uwagi od tego, co się naprawdę dzieje w kraju.
    Gdzie nikt już nie panuje nad pandemią, a kilka miesięcy zostało zmarnowanych, aby przygotować kraj na to zjawisko.
    A że przy okazji parę bab ucierpi...?
    Kto się tym u tych durniów rządzących przejmuje.
  • Józef Kemilk 25.10.2020
    Puchacz zgodzę się z tobą
  • Bajkopisarz 25.10.2020
    Właściwie to nie wiem czemu miałbym decydować za innych czy mają rodzić dzieci czy ich nie rodzić. Mogę zadecydować za siebie - no więc ja nie będę rodził. Nie czuję ani obowiązku ani prawa mówić innym, co muszą a co nie. Mogę zasugerować, wyrazić opinię, ale to i tak mało kogo obchodzi, może najwyżej osoby mi bliskie, a nie te, których nie znam i nigdy nie poznam.
    Wolałbym, żeby aborcji było jak najmniej, ale to opinia, a nie stanowienie prawa.
  • Józef Kemilk 25.10.2020
    W takim przypadku najlepiej zrobić wazektomię i po problemie.
  • Bajkopisarz 25.10.2020
    Józef Kemilk - nie, nie, ja zadecydowałem, ze nie będę rodził,a nie że nie będę płodził. Na tyle mogę sobie pozwolić jeśli chodzi o temat aborcji.
  • Jacom JacaM 25.10.2020
    Józef Kemilk ..a może wystarczy oświata seksualna i dostęp do antykoncepcji ?
  • Józef Kemilk 25.10.2020
    Bajkopisarz właśnie to dla facetów. Najwyźsza skuteczność:)
  • Józef Kemilk 25.10.2020
    Jacom JacaM Tamte rozwiązanie skuteczne.
  • Jacom JacaM 25.10.2020
    Józef Kemilk musisz to księżom podpowiedzieć, choć lepsza byłaby kastracja ?
  • kigja 25.10.2020
    Unieszczęśliwienie miliona kobiet tylko po, by odwrócić uwagę od swoich przekrętów, malwersacji i porażek.
    Czy tak nie było za komuny?

    Pis pewnie rzuci jakiś ochłap na pocieszenie, żeby zamknąć ludziom buzie.

    Tekst okrutny w swojej wymowie.
    Pozdrawiam
  • Józef Kemilk 25.10.2020
    Dzięki za komentarz
  • Jarema 25.10.2020
    Józef, sorki, ale jesteś chyba z konfederacją, a to konfederacja złożyła i cały klub podpisał wniosek do TK o zakaz zabijania dzieci z przesłanek eugenicznych? Nie wierzę, żebyś o tym nie wiedział. Czyli popierasz konfederacją, a teraz piszesz co innego.
  • Józef Kemilk 25.10.2020
    Wiem, że też składali. Pytanie tylko, czy muszę się ze wszystkim z nimi zgadzać. Jestem wolnościowcem, a to oznacza, że myślę samodzielnie
  • Akwadar 25.10.2020
    Józef Kemilk tu już nie chodzi o przynależności partyjne, tu idzie o zwykłe zrozumienie, a przede wszystkim dojrzenie w człowieku człowieka.
  • Jarema 25.10.2020
    Józefie pewnie na nich głosowałeś. Tylko ich klub poparł ten wniosek w całości łącznie z JKM i Braunem, a z pisu tylko niektórzy poparli, nawet nie wiem czy połowa. Więc nie udawaj teraz, że masz inne zdanie. Nawet nie potrafisz być konsekwentny. Wiedziałeś, co oni na ten temat mówili.
  • Józef Kemilk 25.10.2020
    Akwadar tak właśnie jest
  • Akwadar 25.10.2020
    Jarema nawet jeśli wiedział, to co miał zrobić?!
  • Jarema 25.10.2020
    Józefie, i nie zasłaniaj się tym "wolnościowcem", bo to by oznaczało, że za nic nie bierzesz odpowiedzialności, przynajmniej tak to zabrzmiało. Głosowałeś, to odpowiadasz, i nie robisz własnym posłom koło d.
  • Puchacz 25.10.2020
    Jarema Gdzie patriotyczne dzieło w ogólnopolskiej prasie?
  • Józef Kemilk 25.10.2020
    Jarema Konfederacja jest mi najbliższa, co nie znaczy, że się z nimi zgadzam we wszystkim. Jak coś jestem także przeciwko legalizacji broni. Muszę być tylko i wyłącznie zgodny z samym sobą.
  • Akwadar 25.10.2020
    Jarema czy ty czytasz, co piszesz?
  • Puchacz 25.10.2020
    Akwadar A on myśli?
  • Akwadar 25.10.2020
    Puchacz, pisze, co myśli, a co myśli, to napisze i to jest straszne...
  • Jarema 25.10.2020
    Akwadar teraz udaje przeciwnika, tego o co walczyli wybrani przez niego posłowie i święcie oburzonego. I oczywiście, chociaż jest znawcą, wytrawnym sceny politycznej, bo napisał już sporo tekstów na ten temat, udaje, że on nie ma z tym nic wspólnego. To był jeden z punktów ich (konfederacji) krytyki PiSu, że PiS jest w tej sprawie za miękki. PiS by takiego wniosku nie złożył, tylko olewał swoich wyborców z grupy pro life, tak jak to robił przez ubiegłe pięć lat, o których wie że zagłosują na niego i tak z innych względów. A konfederacja podbijała stawkę.
  • Puchacz 25.10.2020
    Akwadar Przeceniasz go
  • Józef Kemilk 25.10.2020
    Jarema Pamiętasz jak Konfederacja nie wskazała kogo popierać w drugiej turze? Po prostu chodzi o samodzielne myślenie. A co do brania odpowiedzialności za swoje życie, to biorę odpowiedzialność, tak jak każdy, nawet ten co nie chce.
  • Jarema 25.10.2020
    Józef ok.
  • Puchacz 25.10.2020
    Jarema Oszołomie, gdzie to dzieło? :)))
  • Akwadar 25.10.2020
    Jarema i co, ukatrupić go za to? Nie ma tak, że ze wszystkim się zgadzamy ze wszystkimi. Napisał, że było mu najbliżej, ale najwyraźniej na pewne sprawy ma inne spojrzenie i ja to szanuję.
  • Józef Kemilk 25.10.2020
    Jarema Jestem przeciw aborcji, to fakt. Jestem przeciw zmianom w kompromisie aborcyjnym, to też fakt. Zawsze jestem za uświadamianiem czynów i tyle. Proste. A słuchanie we wszystkim polityków, to fanatyzm, a nie rozsądek.
  • Akwadar 25.10.2020
    Puchacz mylisz się.
  • Jarema 25.10.2020
    Józef ale tutaj konfederacja jasno się opowiedziała, w całości. Mówimy o konkretnej sprawie, a nie o jakichś sprawach przeszłych. Poza tym to głupota co zrobiła konfederacja z niewskazaniem kandydata, bo de facto połowa poparła Trzaskalskiego. A skoro są tacy za życiem, i przeciw lgbt jak twierdzą, to dlaczego tak zrobili? Bo kłamią.
  • Akwadar 25.10.2020
    Jarema weź, idź już spać....
  • Puchacz 25.10.2020
    Akwadar Najlepiej na długo.
    To mitoman i kłamca.
  • Józef Kemilk 25.10.2020
    Jarema Wiem, że jasno się w tej sprawie wypowiada, tak samo jak w kwestii posiadania broni. Jak by to powiedzieć wybieram najmniesze zło od dwudziestu kilku lat i zawsze są to tzn korwiniści. Chociaż jak się pewnie domyślasz pewne wypowiedzi Korwina delikatnie mówiąc nie podobają mi się, ale pewne są wspaniałe.
  • Akwadar 25.10.2020
    Puchacz to zagubiony w rzeczywistości człowiek.
  • Tjeri 25.10.2020
    Akwadar
    Dla niektórych to szok, że słowa "szefa" (partii) nie są świętością i obowiązującymi poglądami. Trza zaakceptować ;)
  • Tjeri 25.10.2020
    Kurna, to jakbym dla zasady nie zgadzała się z Józefem we wszystkim, tylko dlatego,.że uważam Korwina za bezmózgiego szowinistę.
  • Puchacz 25.10.2020
    Akwadar Gorzej,
    Teraz dopiero w pełni wyszło, że to psycho i socjopata.
    Z mitomanią i kłamstwem w tle.
    Szkoda na niego czasu.
  • Józef Kemilk 25.10.2020
    Tjeri posłuchaj Korwina w zakresie ekonomi, jakiś cały wykład. Jest w tym niezły, no a pewne jego wypowiedzi... Sama wiesz.
  • Akwadar 25.10.2020
    Tjeri dokładnie.
  • Tjeri 25.10.2020
    Józef Kemilk - znam jego poglądy.
  • Puchacz 25.10.2020
    Józef Kemilk Jest populistą i zręcznym gawędziarzem.
    Umie dobierać przykłady i zestawiać je z dupy.
    Poza tym jest walnięty.
  • Józef Kemilk 25.10.2020
    Puchacz Bo Korwin jest pewnym problemem, jak jest w partii, to co pewien czas coś palnie, jak go nie ma, to Partia znika. Tak było m. In z UPR
  • Puchacz 25.10.2020
    Józef Kemilk Korwin to po prostu polityczny folklor.
    Nie odmawiam mu inteligencji i błyskotliwości tylko okraszone to jest chorymi poglądami i chyba już starczą niepełnosprawnością intelektualną.
    Tylko dzieci mu się jeszcze udaje zrobić.
  • Puchacz 25.10.2020
    Oszołomstwo - mitomania ma problem :)))
  • Jarema 25.10.2020
    Józef, ochrona życia wynika wprost z przepisów prawa, to już stwierdziły wcześniejsze orzeczenia TK wydane pod kierownictwem Zolla i Rzeplińśkiego. Fajnie, pod wpływem lewackich świrów możemy wpisać do konstytucji, że możemy zabijać część dzieci, bo są chore, w ogóle wszystkich z podejrzeniem choroby, nie tylko dzieci. Zamiast leczyć. W ogóle to po co potrzebne będą szpitale. Można będzie je zlikwidować, a lekarzy na bruk. Zostaną tylko ci w klinikach rządowych.
  • Józef Kemilk 25.10.2020
    Jarema kompromis był ułomny, ale to było najlepsze rozwiązanie. A teraz... Zmiana opcji politycznej zmiana prawa. Lewica aborcja na życzenie, prawica zakaz i tak w kółko.
  • Jarema 25.10.2020
    Józef słusznie napisałeś, że tutaj toczy się gra o Downa, który nie jest jeszcze końcem świata, a poza tym toczy się też o to, że furtkę "podejrzenie choroby dziecka", coraz częściej kobiety wykorzystują jako pretekst do usunięcia zdrowego dziecka. Są ginekolodzy, które takie podejrzenie, że niby dziecko podejrzane jest o chorobę, wypisują za odpowiednią kasę. Liczba aborcji z roku na rok wzrasta, bo coraz więcej kobiet dowiaduje się o tej furtce powiedzmy prawnej.
  • Józef Kemilk 25.10.2020
    Jarema Zawsze na końcu najważniejsza jest wiedza, dlatego też dobrze by było, gdyby aborcję rozpatrywać pod kątem medycznym a nie religijnym.
  • Puchacz 25.10.2020
    Tu jeden świr i kłamca wystarczy.
  • Akwadar 25.10.2020
    Jarema myśl, człowieku, myśl! Coraz częściej... podaj te dane, przedstaw wyniki badań dlaczego ta liczba wzrasta. Jeśli znasz przypadki fałszowania wskazań do aborcji, ujawnij je. Widzialeś usunięte zdrowe dziecko, bo stałeś między nogami tych kobiet zgłoś to, ale nie rzucaj bezpodstawnych oszczerstw.
    Te kobiety, które za kasę będą chciały usunąć, zrobią to pomimo ustawy, wyjadą za granicę i to zrobią.
  • Puchacz 25.10.2020
    Akwadar Zaraz dostaniesz jakieś dane z kruchtowych źródeł.
    Ten mitoman wymyśli wszystko.
  • Szpilka 25.10.2020
    Akwadar

    Nie muszą wyjeżdżać, rynek aborcyjny się zapełni nowymi Chazanami, za pieniążki nie będzie ich obowiązywać klauzula sumienia ?
  • Akwadar 25.10.2020
    Puchacz domyślam się, ale niech obnaży swą ( jak to moja babcia mawiała) zakapiorowatą indolencję.
  • Puchacz 25.10.2020
    Szpilka To oczywiste jak wprowadzenie prohibicji z jej ubocznymi skutkami.
  • Akwadar 25.10.2020
    Szpilka szkoda tylko tych, które będą popadały w choroby psychiczne, z powodu braku funduszy na aborcję dziecka bez części główki w której powinien rozwijać się mózg.
  • Szpilka 25.10.2020
    Puchacz

    Ano, to już było i wiadomo, jak się skończyło ?
  • Szpilka 25.10.2020
    Akwadar

    Może jeszcze nie wszystko stracone, kobietki dzielnie walczą, trzymam za nie kciuki ?
  • Akwadar 25.10.2020
    Szpilka ja też, niech walczą o siebie.
  • Szpilka 25.10.2020
    Józef Kemilk

    Nie ma takiego czegoś, jak aborcja na życzenie, nie zapominaj, że za każdą kobietą stoi facet, sprawca ciąży, on też jest odpowiedzialny za aborcję. Aborcja to dramat niemal dla każdej kobiety (czy dramatu można sobie życzyć?), a zmusza ją do tego sytuacja życiowa albo jej facet.
  • Józef Kemilk 25.10.2020
    Szpilka facet może nie wiedzieć o ciąży. Faktem jest, że kobieta jest w trudniejszej moralnie sytuacji.
  • Jarema 25.10.2020
    Józef Kemilk z punktu medycznego człowiekiem stajemy się z chwilą poczęcia, nie ma jakiegoś etapu w życiu płodowym, od którego stajemy się bardziej człowiekiem. Jedniodniowe dziecko w łonie matki może już dziedziczyć majątek rodziców.
  • Akwadar 25.10.2020
    Jarema a, to o ten majątek ci idzie! Było tak od razu! :)
  • Józef Kemilk 25.10.2020
    Jarema Zgadza się, z prawnego punktu widzenia jest tak samo.
  • Puchacz 25.10.2020
    Akwadar :)))
    Oszołom przeskoczył wszystkie etapy.
    I mamy efekt.
  • Szpilka ale chyba właśni o tym jest ten tekst, o facetach, którzy popierają aborcję bo to jest im wygodne, a potem twierdzą, że tylko bronią praw kobiet.
  • Szpilka 26.10.2020
    Marek Adam Grabowski

    A tu się zgadzam, przeważnie matki ciężko chorych dzieci pozostają same, tatusiowe sobie takich dzieci nie życzyli i rozpoczęli nowe życie, z nową kobietą i już zdrowym dzieckiem. Osobiście znam dwa takie przypadki.
  • Tekst zajebisty. Dobrze oddaje sedno problemu. Jest tragikomiczny, gdyż zabawny i smutny jednocześnie. 5
  • Józef Kemilk 26.10.2020
    Dzięki Marku za wizytę i miły komentarz.
  • Co do samej kwestii prawa. Osobiście jestem za prowadzaną stopniowo, pełną ochroną życia (oczywiście lekarz ma prawo uśmiercić płód, jeśli tego wymaga ratowanie kobiety), ale razi mnie, że zakaz aborcji nie idzie w parze z rzeczywistą pomocą.
  • Puchacz 26.10.2020
    I tego oszołomstwo i czarni nie chcą widzieć.
    To jest straszne, obłudne i dehumanitarne.
    Kazać rodzić i zostawić na pastwę losu.
  • Puchacz różni jak to nazywasz "czarni" różnie się wypowiadają. https://deon.pl/kosciol/grzegorz-kramer-sj-praktyka-pokazuje-ze-nasze-chronienie-zycia-czesto-konczy-sie-na-plakatach-krzykach-i-wraz-z-porodem,1033042
  • Puchacz 26.10.2020
    Marek Adam Grabowski Stosunek kościoła do sprawy jesy jasny i prosty.
    W ultra-konserwatywnym episkopacie Polski tym bardziej.
    Pojedyncze głosy nic tu nie zmienią.
  • Puchacz akurat dokumenty kościoła jednoznacznie mówią o obowiązkach państwa i społeczeństwa. Zaniedbania części Polskich biskupów nie mogą obarczać całej wspólnoty.
  • Puchacz 26.10.2020
    Marek Adam Grabowski Mówić to sobie mogą.
    Oni zawsze byli świetni w ideologicznym bełkocie.
    A jak jest - wiemy.
  • Puchacz Bywa różnie. W USA Kościół i fundacje pro live tworzą szpitale, hospicja, poradnie psychologiczne ect. nie przenoś naszej sytuacji na cały glob.
  • Zapomniałbym kiedyś napisałem nieco podobne opowiadanie https://www.opowi.pl/brzuch-kaski-a48264/
  • Puchacz 26.10.2020
    To niech kruchta polska robi to samo.
    Polskie chore śmiertelnie płody nie rodzą się w Ameryce tylko w Polsce.
    To ty jakieś przykłady z innej bajki tu podajesz.
  • Puchacz jeśli nie zauważyłeś zawsze pisać o Kościele mam na myśli myśli cały kościół. Natomiast oczywiście należy z innych państw brać dobre przykłady i o tym był mój komentarz.
  • Puchacz 26.10.2020
    Jakoś czerpania dobrych wzorów nie widać, za to widać ortodoksję, ciemnotę i ideę Talibanu.
  • I tu niestety masz rację.
  • kigja 26.10.2020
    Kobiety powinny się zmówić i zanieść chore, nowonarodzone dzieci do sejmu.
    Albo trumny z martwymi ciałkami.

    Ile kasy będą pobierali te czarne szczury za pochówek?
    Tylko patrzeć, jak będą się bogacili na cudzym nieszczęściu.

    Sacreblau!
    Psia krew!
  • Józef Kemilk 26.10.2020
    A może zamiast na księży trzeba pomstować na ułomne prawo. W Polsce dziedziczy nienarodzone dziecko, więc wyrok musiał taki paść. W 1997 r TK Wydał wyrok podobny, więc były 23 lata by coś zmienić. Nie zmieniono nic, a teraz wściekłość i wandalizm. Wniosek, nie jesteśmy zbytnio rozgarnięci, zresztą w ekonomii też.
  • Józef Kemilk 26.10.2020
    Najlepszym rozwiązaniem byłaby zmiana konstytucji 2/3 głosów trzeba
  • Jarema 26.10.2020
    Józef Kemilk najbardziej pomstują idioci, którzy dzieci już nie będą mieli, choćby się spocili.
  • kigja 26.10.2020
    Sam jesteś idiotą.
  • Józef Kemilk 26.10.2020
    Jarema Młodych jest bardzo dużo. Trzeba szybki kompromis zrobić, bo po co nam wojna domowa.
  • Jarema 26.10.2020
    kigja uderz w stół, a próchno posypie się z sufitu, hi, hi.
  • Jarema 26.10.2020
    Józefie, na czym miałby polegać ten kompromis, na wpisaniu do konstytucji mordowania ludzi, którzy w polskim prawie stają się nimi jeszcze w fazie prenatalnej, co potwierdzają zresztą wszyscy lekarze. Pamiętasz niedawną kampanię pod nazwą Royalbaby, jak przez wiele miesięcy pisano i mówiono o nienarodzonym królewskim dziecku? A nie Royalpłodzie, czy Royalzlepku komórek. Zlepek komórek to mają w móżgu osobnicy, który wykrzykują przekleństwa na ulicach polskich miast.
  • Józef Kemilk 26.10.2020
    Jarema A wolimy wojnę domową w kraju? Był kompromis i wpisałbym to samo w konstytucji. A ludzie znajdą sposób na aborcję, będzie podziemie aborcyjne, wyjazdy za granicę itp. Lekarstwo nie może być gorsze od choroby, a zakaz taki byłby. Aborcja jest zła, ale czy myślisz, że każdy da radę opiekować się mocno niepełnosprawnym dzieckiem? Dałbyś radę zostawiony sam sobie bez pomocy rodziny, państwa przy dziecku wymagającym opieki 24 na dobę? Te przypadki pozostawmy sumieniu.
  • Józef Kemilk co myślisz o propozycji Gowina?
  • Józef Kemilk 26.10.2020
    Marek Adam Grabowski Nie słyszałem.
  • kigja 26.10.2020
    Jarema

    Dedykuję ci piosenkę:

    "Mniej niż Zero"
  • Jarema 26.10.2020
    kigja bardzo ją lubię, dziękuję, moja ulubiona. Odwzajemniam dedykację.
  • Józef Kemilk 26.10.2020
    Marek Adam Grabowski Już wiem. Na to się nie zgodzi druga strona. Marku musisz wziąść pod uwagę, że ostatnie wyczyny Pisu mogą spowodować z dużym prawdopodobieństwem, że w przyszłym parlamencie będzie lewicową większość konstytucyjna, która stwierdzi, iż kompromisem jest aborcja na życzenie
  • Puchacz 26.10.2020
    kigja Pasuje jak ulał do pacjenta :)
  • Puchacz 26.10.2020
    Jarema Ty nawet tego zlepka nie masz.
  • Józef Kemilk co to znaczy druga strona? Nie ma takiej sytuacji żeby wszyscy byli zadowoleni. Ci co protestują na ulicy są przeciwko całej reszcie społeczeństwa i z nikim nie chcą rozmawiać, wiec z nimi kompromisu nie będzie. Nowym kompromisem mogło by być wspólne stanowisko Zjednoczonej Prawicy, Konfederaci, PSL i Hołowni przy poparciu przynajmniej połowy społeczeństwa. Myślę, że propozycja Gowina połączona z prawdziwą profilaktyką (a nie piepszonym Za Życiem) byłaby czymś takim.
  • Józef Kemilk nie widzę możliwości konstytucyjnej większości dla lewicy.
  • Józef Kemilk 26.10.2020
    Marek Adam Grabowski PiS idzie drogą AWS. Mają jeszcze rządzić trzy lata, ludzie ich znienawidzą.
  • Józef Kemilk 26.10.2020
    Marek Adam Grabowski Hołownia to lewica. Wiem, że to byłoby dobre, ale się nie da.
  • Shogun 26.10.2020
    Marek Adam Grabowski Jakiej reszcie społeczeństwa? 80% społeczeństwa jest przeciwko wyrokowi TK, więc o czym my tu mówimy. A rozmowy są niepotrzebne, poza tym nikt z "władzy" z nimi rozmawiać nie chce. Pochowali się na żoliborzach czy innych belwederach i trzęsą się ze strachu. Sprawa jest jasna. Przywrócić zniszczony kompromis, albo paszoł won ze stołków.
  • Puchacz 26.10.2020
    Shogun Trzy lata to dużo czasu na spacyfikowanie ludzi i wprowadzenie Talibanu.
    Na to liczą.
    Może kobiety durniom dadzą radę, skoro faceci nie mają wystarczających jaj.
  • Shogun 26.10.2020
    Puchacz O ile się te trzy lata utrzymają, i o ile nie rozpędzą ich na cztery wiatry. To już jest za wiele, czara powoli się przelewa, a jak się przeleje... to skończy się "rządzenie".
  • Shogun jaka pracownia zrobiła te badania i w jaki sposób tak szybko? Badania CBOS-u (dotyczące samej aborcji a nie wyroku) przeczą temu.
  • Józef Kemilk co za absurdalne porównania PIS ma poparcie połowy społeczeństwa a AWS maił prawie zerowe. Jeśli PIS starciu wyborców to na korzyść konfederacji czy PSL-u a nie razem!
  • Shogun 26.10.2020
    Marek Adam Grabowski 62% procent jest za przyzwoleniem na przerywanie ciąży, 17% nie ma wyrobionego zdania, a 21% jest przeciw, więc gdzie tu sprzeczność?
    Jak zsumujesz głosy za i głosy "neutralne", to wychodzi prawie 80%, choć to i tak nie ma znaczenia, bo większość jest za przyzwoleniem na aborcję.
  • Józef Kemilk 26.10.2020
    Marek Adam Grabowski AWS miał poparcie prawie połowy społeczeństwa. Do AWS należało m. In. PC(PIS). Skończyli podle wprowadzając 4 niemądre reformy i doprowadzili państwo niemal do banktuctwa. Zrobili to na spółkę z UW (PO)
  • Józef Kemilk 26.10.2020
    Marek Adam Grabowski AWS miał 34% skończył na niecałych 6%
  • Shogun to kontrowersyjny sposób liczenia. I nie podałeś badań.
  • Shogun 26.10.2020
    Marek Adam Grabowski To CBOS
  • Józef Kemilk 34% na wstępie, ale potem im od razu spadło. Porównaj wyniki prezydencie Krzaklewskiego i Dudy. AWS nie miał mediów, ale społeczeństwo było wtedy bardziej mniej spolaryzowane co ułatwiało transfery.
  • Józef Kemilk wszyscy moi znajomi popierający PIS, się tylko jeszcze bardziej utwierdzili.
  • Shogun Chyba się pomyliłeś, gdyż dokładnie sprawdzam CBOS, ale zapewniam się że zweryfikuję sprawę, tylko daj mi trochę czasu.
  • Shogun 26.10.2020
    Marek Adam Grabowski No nie bardzo. Tutaj nie ma co weryfikować, gdyż przed chwilą sprawdziłem komunikat z badań CBOS-u, z którego jasno wynikają podane przeze mnie liczby.
  • Józef Kemilk 26.10.2020
    Marek Adam Grabowski Marku czeka nas krach gospodarczy, ludzie zbiednieją, a duża grupa ludzi jest już wściekła. Walnęli w rolników, a oni są pamiętliwi, walnęli aborcją w bardzo dużą grupę ludzi. Zobacz co się dzieje na ulicach, na facebooku to jest mocniejsze niż KOD. KOD był odgórny, to jest oddolne.
  • Shogun ostatnie badanie pochodzi z czerwca poprzedniego roku, i dotyczyło tylko młodzieży. Młodzież jest za legalnością aborcji w przypadku zagrożenia życia i zdrowia, oraz gwałtu i kazirodztwa. Są zaś przeciwni przy złej sytuacji materialnej i osobistej oraz przy niechęci do posiadania dziecka. Są zaś podzieleni w przypadku eugenicznej. Badania przeprowadziła profesor Mirosława Grabowska (żadna rodzina). Owszem wcześniejsze badania przeprowadzanie na starszej populacji miały wyniki mniej antyaborcyjne, ale podobne. Propozycja Gowina nie likwiduje w pełni przesłanki eugenicznej. a jedynie mocno ją ogranicza, wiec mogłaby przekonać chwiejnych.
  • Puchacz 26.10.2020
    Marek Adam Grabowski Często w szczegółach gubi się ogół.
    Tu jest tego klasyczny przypadek.
    Grzęźniesz w skostniałych dysputach, a życia nie widzisz.
  • Puchacz Tylko to skostniałe dysputy stworzyły cywilizację, a nie emocję.
  • Shogun 26.10.2020
    Marek Adam Grabowski I co z tego, że młodzieży? Młodzież to też obywatele.
    Poza tym nie ma to znaczenia. Po co komu było niszczyć w miarę stabilny "kompromis", aby go teraz zastępować jakąś nieudolną propozycją?
    To nieudolna próba ratowania "skóry" poprzez i tak ograniczenia, pod płaszczem "naprawy".
    A było nie tykać.
  • Puchacz 26.10.2020
    Marek Adam Grabowski Nie.
    To emocje stworzyły cywilizacje, a nie skostniałe dysputy.
    Historia każdej cywilizacji o tym mówi.
    Jak nie rozumiesz historycznych przesłanek i procesów to nie mamy o czym mówić.
    Jesteś przypadkiem teoretycznego drążyciela, który kompletnie nie rozumie życia.
    Liczby, kontakty, dane, źródła... śmiechu warte.
    Silisz się na epatowanie danymi, statystykami, kto liczył i gdzie.
    Typ suchego i bez wyobraźni naukowca zamkniętego w czterech ścianach.
  • Shogun 26.10.2020
    Puchacz Dokładnie, emocje. Trudno mi to trochę powiedzieć, ale niestety to prawda, wojny stworzyły cywilizację, bo czym są wojny, jak nie emocjami, a raczej ich upustem?
  • Józef Kemilk zobaczymy jeszcze jak wielki będzie trach. To po pierwsze. Akurat takie partie jak PO czy Lewica tracą na kryzysach. To po drugie. Cześć osób jest tak ogłupione przez prorządowe media, że nie odejdzie od PIS-u.
  • Józef Kemilk 26.10.2020
    Marek Adam Grabowski Marku PIS wygrał pierwszy raz Internetem, teraz przez Internet przegra. Zobacz co się dzieje. To wygląda wręcz na nieznoszący sprzeciwu rozkaz dla PIS, by zdestabilizować sytuację w Polsce. Kto dał rozkaz? A do tego dodać naszego sąsiada Białoruś. Szykują wojenkę?
  • Shogun i puchacz dla wasz atak barbarzyńców to cywilizacja, a Sokrates to antycywilizacja. No cóż wasza opinia.
  • Puchacz 26.10.2020
    Shogun Sho, żaden suchy naukowiec epatujący statystykami i empirią nie dawał szans Rewolucji Październikowej.
    Było wręcz niemożliwe, aby utrzymali się przy władzy.
    Czy to nie oni za pomocą terroru, propagandy i działania na emocje mas jednak wygrali?
    Nie przez scholastyczne, skostniałe dysputy, których miłośnikiem jest kol. Grabowski.
  • Shogun 26.10.2020
    Marek Adam Grabowski O czym teraz mówisz? Spłycasz wszystko po całości i od razu zakładasz jakieś niestworzone tezy.
    Historia, to historia wojen, przeplatana czasami "pokoju". Temu nie zaprzeczysz.
  • Józef Kemilk źle mnie zrozumiałeś, ja nie twierdzę, że PIS wygra przyszłe wybory, ja twierdzę, że koalicja lewicy (rozumiem, że masz na myśli PO-Lewica razem?) nie będzie miało większości konstytucyjnej. Moim zdaniem w przyszłym sejmie będzie wielki chaos a ty bardzo upraszczasz.
  • Shogun 26.10.2020
    Puchacz Życie to nie statystyki, historia to nie statystki, wszystko to, to po prostu emocje. Tyle. Tutaj nawet nie ma co tłumaczyć, bo to po prostu oczywiste.
  • Józef Kemilk 26.10.2020
    Marek Adam Grabowski ok Marku. Po prostu ostatnie poczynania PIS zrażą ludzi do sił narodowych i konserwatywnych na długo. Po AWS Przyszedł SLD, a po SLD przyszło PIS. Ludzie nie wiedzą co wybierają.
  • Puchacz 26.10.2020
    Shogun I tego nie rozumie skostniały ideolog epatujący statystykami i danymi.
  • Puchacz scholastyczne? U mnie to raczej patrystyczne. A tak na poważnie rewolucja październikowa to chyba sprzeciw wobec cywilizacji? Chyba nie chcesz takich wzorców?
  • Puchacz 26.10.2020
    Marek Adam Grabowski To nie kwestia wzorców.
    Ty po prostu nie rozumiesz mechanizmów.
    Chcesz danych, wyliczeń, źródeł, opinii i dekretów.
    Historia to emocje.
    Do kobiet, władzy, pieniędzy i nie ma nic wspólnego z twoimi teoriami o cywilizacja dysputowanych.
    Nie masz pojęcia czym jest dynamika historii.
    Jesteś najbardziej zachowawczym intelektualnie typem naukowca.
  • Józef Kemilk ja to widzę inaczej niezadowoleni wyborcy PIS przejdą do Konfederacji. Akurat krach gospodarczy konfederacji powinien sprzyjać.
  • Shogun 26.10.2020
    Puchacz Niestety...
  • Puchacz 26.10.2020
    Rewolucja Październikowa to historyczny etap.
    Normalny, czy to ci się podoba, czy nie, ale wynikający wprost z logiki wydarzeń.
    I nie ma znaczenia, jak ją oceniamy.
  • Józef Kemilk 26.10.2020
    Marek Adam Grabowski To jest życzeniowe podejście. Konfederacja zebrała różne oddalone od siebie środowiska, oni mogą po prostu się rozpaść. I wchodzi Hołownia, nowa twarz, Trzaskowski ulubieniec kobiet i zagranicy, a resztę ściąga Biedroń i Kosiniak. I pozamiatane
  • Józef Kemilk Po AWS przyszło SLD, a po SLD PIS. Ale wtedy było jak już pisałem inne społeczeństwo, mniej spolaryzowane. Natomiast w 2015 przepływ z PO do PIS był minimalny, jeśli PIS starci poparcie to w drugą stronę też będzie minimalny.
  • Józef Kemilk żaden rząd nie miał większości konstytucyjnej i żaden nie będzie miał.
  • Józef Kemilk 26.10.2020
    Marek Adam Grabowski Cały czas się nawalaliśmy byli komuchy i solidarnościowy. Wałęsa Kwaśniewskiemu chciał podać co najwyżej nogę. Początek po 89 spieprzyliśmy i nie zbudowaliśmy bezpieczników, i teraz są tego skutki.
  • Puchacz najbardziej zachowawczym intelektualnie typem naukowca? Może i tak, ale to chyba lepsze niż bycie Bogumiłem.
  • Józef Kemilk 26.10.2020
    Marek Adam Grabowski Konstytucję można zmienić referendum. Zresztą i tak to nie jest istotne. Trzeba było sędziów do TK, SN wybierać dożywotnio, znieść system partyjny i zmniejszyć sejm, zlikwidować senat. Gospodarce pozwolić działać jako prywatny sektor.
  • Puchacz 26.10.2020
    Marek Adam Grabowski Aa, tu się z tobą zgadzam całkowicie.
    Nie przekroczyłeś granicy, która jest już tylko bezpłodnym oszołomstwem.
  • Józef Kemilk Hołownia i Kosiniak to centrum. Kosiniak to właściwie centrum z poparciem części prawicy. Chyba źle oceniasz to środowisko.
  • Józef Kemilk 26.10.2020
    Marek Adam Grabowski przyjęli niedawno jakąś posłankę lewicy, ponadto to środowisko TVN. Może być faktycznie taką zmyłką. Część się nabierze.
  • Józef Kemilk jedyny rząd, który byłby w stanie zrobić to o czym mówisz to rząd PO (pozbawionego prawej części) i Lewicy razem, a taki nie będzie miał większości konstytucyjnej.
  • Józef Kemilk różnimy się w ocenia konfederacji ja uważam, iż oni będą rosnąc w siłę
  • Józef Kemilk 26.10.2020
    Marek Adam Grabowski Marku wiele rzeczy wydaje się, że jest niemożliwe, dopuki się nie zdarzy. Może nawet już nie będzie PO.
  • Józef Kemilk 26.10.2020
    Marek Adam Grabowski Nie wykluczam, ale pewnie znów na nich zagłosuję.
  • Józef Kemilk przy obecnie ustawie o referendum jest to nierealne.
  • Puchacz milo mi.
  • Józef Kemilk 26.10.2020
    Marek Adam Grabowski Da się po cowidzie. Frekwencja 50% realna. Tylko teraz nie ma czasu na referendum. Trzeba przywrócić stare w ustawie) domniemanie zgodności z konstytucją) i wpisać to samo w Konstytucję 2/3 luda i trochę więcej czasu.
  • Józef Kemilk wiem, ale upraszczać. Półtora godziny temu w TVN ks. Wierzbicki poparł (w prawdzie nie w jednoznaczny sposób) postulat Gowina.
  • Józef Kemilk 26.10.2020
    Marek Adam Grabowski Wiem, że upraszczam. Moim zdaniem trzeba przywrócić stare, bo sytuacja wymyka się spod kontroli.
  • Józef Kemilk Gdyby PIS nie pozwolił KO na zmianę kandydata już by nie było.
  • Józef Kemilk 26.10.2020
    Marek Adam Grabowski Wałęsa zaś wzmacniał lewą nogę i lewa noga przejęła władzę.
  • Józef Kemilk otóż nie gdyż ja jedna strona ogłosi bojkot to 50% nie będzie
  • Józef Kemilk 26.10.2020
    Marek Adam Grabowski Dzięki za dyskusję. Będę kończyć. Oby nic złego z tego pochopnego kroku nie było
  • Puchacz 26.10.2020
    Skończy się demokratyczne rządzenie, a zacznie się zamordyzm.
    Do tego zmierzają niszcząc wszelkie demokratyczne i niezależne instytucje i media.
  • Shogun 26.10.2020
    Dokładnie, ale nie dojdzie do "zamordyzmu", bo wcześniej ich na przysłowiowych taczkach wywiozą.
  • Puchacz 26.10.2020
    Wstyd, bo mogą to zrobić kobiety.
  • Shogun 26.10.2020
    Ano trochę wstyd, ale cóż poradzić. Mam nadzieję, że kobiety zainspirują mężczyzn do działania, jak to już wiele razy w historii robiły i chłopy w końcu cztery litery ruszą.
  • Puchacz 26.10.2020
    O ile wcześniej nas nie spacyfikują jako społeczeństwo.
    Niektórych za pomocą 500+, a niektórych pałą policyjną i gazem oraz represjami sądowymi.
    W końcu nie bez kozery opanowują sądy.
  • Shogun 26.10.2020
    Nie spacyfikują, za późno na to. Poza tym, tylko pogorszyliby sprawę, zwłaszcza tymi pałami i gazem. Ludzi jest więcej i w ludziach jest siła.
  • Puchacz 26.10.2020
    Shogun To nie tak Sho.
    Ja jestem historykiem.
    Co zmieniła Pomarańczowa Rewolucja na Ukrainie?
    Oligarchów u władzy?
    Ludzie będą krwawić, a natura władzy często pozostaje ta sama.
    Zmieniają się tylko nazwy i oszukują lud.
    Zatka im się gęby chlebem i igrzyskami.
    My jesteśmy na to strasznie podatni jako naród.
    A dlaczego to już dłuższy wywód.
    W każdym razie koci karzeł jest na swój chory sposób geniuszem socjotechniki.
    Doskonale odczytał i połechtał nasze najgorsze cechy.
    Zawiść, pieniądze i igrzyska.
  • Puchacz 26.10.2020
    O wrodzonej nam kłótliwości i braku poszanowania dla zasad nie wspomnę.
    To można świetnie wykorzystać dla zatomizowania społeczeństwa.
  • Shogun 26.10.2020
    Puchacz rozumiem, sam również posiadam świadomość historyczną i wiem, jak to działa i zgadzam się z Tobą. Bo to, że władza się deprawuje, każda, jaka by nie była, to wiadomo nie od dziś. Jednak najważniejszą kwestią jest "rotacja" tej, że władzy, gdyż "nowa" władza będzie potrzebowała więcej czasu na to, aby się "zdeprawować", a nie tak jak obecna, która od ponad 30 lat jest już zdeprawowana.
  • Puchacz 26.10.2020
    Jak nowa władza przyjdzie.
    Zobacz ile mieli wpadek, kompromitacji i co?
    Zawsze przekupili i ogłupili większość narodu.
    Nie od dziś wiadomo, że społeczeństwo składa sie wiekszości z prostych ludzi, którymi łatwo manipulować.
    Zachód wytworzył mechanizmy demokratyczne i świadomość społeczną przez 150 lat.
    A my?
    W tym czasie były zabory, okupacja i komuna.
    Skąd mielibyśmy mieć jakąś świadomości demokratyczną?
    Nas się po prostu kupuje jak lud w starożytnym Rzymie.
    Taki Rzym - Podkarpacie chociażby...
  • Józef Kemilk 26.10.2020
    Idealizujesz zachód. USA na progu wojny domowej, Hiszpanii grozi rozpad, Włochy to samo, Francja jedne wielkie zamieszki. Takie czasy, powtarzamy błędy. Faktem jest, że łatko można manipulować ludźmi, tylko że bez względu na kraj.
  • Jarema 26.10.2020
    I jeszcze te baby symbole nazistowskie wykorzystują. Piorunem hitlerjugend.
  • Józef Kemilk 26.10.2020
    Jarema Może tak jest, ale to nie jest klu problemu, którego do ubiegłej środy nie było.
  • Puchacz 26.10.2020
    Jarema Mitomanie.
    Jak tam wiersz o patriotyzmie w prasie ogólnopolskiej?
    Dużo zachwytów było?
  • Jarema 26.10.2020
    Puchacz dlaczego nie potępiasz symbolu nazistowskiego używanego przez te kobiety?
  • Shogun 26.10.2020
    Dlatego często powtarzam, że jako naród nie jesteśmy nauczeni demokracji. Przez brak "czasu". Nie osiągnęliśmy odpowiedniego poziomu. Po komunie zostaliśmy rzuceni na głęboką wodę i nie wiemy co mamy robić już od 30 lat. Poza tym elementy komuny nadal się w naszej polityce przewijają i nie znikną dopóki nie zniknie "stara władza".
  • Ant 26.10.2020
    Jarema o który symbol chodzi?
  • Puchacz 26.10.2020
    Jarema A jak tam wrażenia w prasie ogólnopolskiej po wiekopomnym dziele patriotycznym mitomanie?
  • Józef Kemilk 26.10.2020
    Shogun Z całym szacunkiem dla demokracji, czego się spodziewać. Głosują wszyscy (oprucz dzieci). Wyobraź sobie, że dwóch lumpów przegłosowało, że dom bogacza jest ich. To jest demokracja.
  • Puchacz 26.10.2020
    Shogun Stara władza już w zasadzie odeszła.
    Teraz tylko powiela się jej metody.
    Skutecznie.
  • Jarema 26.10.2020
    Ant piorunek, używany przez nazistów.
  • Puchacz 26.10.2020
    Józef Kemilk Niekoniecznie.
    Stare demokracje są bardziej odporne na polityczne oszołomstwo.
    Tam nie ma szans Ruch Palikota, Polska Partia Przyjaciół Piwa i szaleństwo Korwina.
  • Shogun 26.10.2020
    Józef Kemilk Dlatego mówi się, że demokracja, to "tyrania większości" i nie mówi się tak bez przyczyny.
  • Ant 26.10.2020
    I wysnułeś z tego wniosek, że są powiązane z nazizmem?
  • Jarema 26.10.2020
    Ant mogły jeszcze hakenkreuz dodać i gapę nazistowską.
  • Shogun 26.10.2020
    Puchacz Chodzi mi o władzę pamiętającą komunę. Szczerze, od długiego czasu jestem zdania, że potrzebujemy "świeżej krwi", potrzeba młodych u władzy, po prostu. Innego wyjścia nie ma.
  • Józef Kemilk 26.10.2020
    Puchacz Włochy? Hiszpania? Wchodzimy w okres niepokoju, szkoda że Polska też. Mamy wszystko, surowce, rolnictwo, jednolity naród i to wszystko rozwalimy w imię "moja racja jest większa od twojej"
  • Ant 26.10.2020
    Jarema I trupią dziecięcą czaszkę
  • Jarema 26.10.2020
    Ant dlaczego dziecięca, czaszkę z piszczelami od esesmanów. Bo już się zachowują jak bojówki nazistowskie.
  • Ant 26.10.2020
    Jarema Bo przecież to lewacko-nazistowskie morderczynie dzieci
  • Puchacz 26.10.2020
    Józef Kemilk Bo kończy się cywilizacja białego człowieka.
    Na naszych oczach.
    To też nieunikniony proces historyczny.
    Coś się zaczyna, rozkwita i kończy.
    Czy nam się to podoba, czy nie.
  • Józef Kemilk 26.10.2020
    Puchacz Tak niestety jest. Szkoda.
  • Puchacz 26.10.2020
    Józef Kemilk Pantha rei.
  • Jarema 26.10.2020
    Ant no faktycznie, jakbym miał mieć takà matkę, jak te co mordy drą na ulicach, to wolałbym nie mieć żadnej.
  • Shogun 26.10.2020
    Puchacz stare cywilizacje upadają, powstają nowe. Tak było, jest i będzie.
  • Puchacz 26.10.2020
    Shogun Tego właśnie nie rozumieją oszołomy.
    Oni zawsze byli i próbowali zatrzymywać rydwan historii.
    Ja nie twierdzę, że świat zmierza w dobrym kierunku, ale choćby durnie wyli we wszystkich kościołach świata, nie zatrzymali rewolucji seksualnej, wieku atomu i świata wirtualnego.
  • Jarema 26.10.2020
    Puchacz chrześcijanie zatrzymali imperium rzymskie i zmienili świat, a ty historyk nadal swoje teoryjkii snujesz.
  • Shogun 26.10.2020
    Puchacz Prawda, nie da się zatrzymać biegu historii, bo jeszcze się taki nie pojawił, co czas potrafi zatrzymać, a tym samym i historię.
    W dobrym kierunku zmierzać nie zmierza, ale mimo to będzie szedł do przodu.
  • Puchacz 26.10.2020
    Jarema Moje teorie mają podstawy.
    Twoje są tylko oszołomstwem chorego mózgu.
  • Jarema 26.10.2020
    Puchacz chrześcijanie w pokojowy sposób obalili imperium sowieckie.
  • Puchacz 26.10.2020
    Shogun A idioci niech szaleją.
    Takie prawo idiotów.
  • Puchacz 26.10.2020
    Jarema Przestań pieprzyć, bo się rzygać chce na twoją niekompetencję i durnotę.
  • Shogun 26.10.2020
    Jarema "chrześcijanie w pokojowy sposób obalili imperium sowieckie." XD jakaś nowa wersja historii?
  • Puchacz 26.10.2020
    Shogun Też się ubawiłem :)
  • Jarema 26.10.2020
    Shogun Solidarność i JP2 z Reganem.
  • Jarema 26.10.2020
    A solidarność była związkiem chrześcijańskim.
  • Puchacz 26.10.2020
    Jarema O kuźwa:)))
    W ZSRR? :))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
  • Puchacz 26.10.2020
    Jarema Gościu, ty już całkiem odpadasz umysłowo.
  • Shogun 26.10.2020
    Jarema O kurła! XD haha :D
  • SwanSong 26.10.2020
    Jarema
    Gdzie chrześcijanie zatrzymali imperium rzymskie? Chętnie się dowiem
  • Shogun 26.10.2020
    SwanSong Dobre pytanie.
  • Jarema 26.10.2020
    SwanSong poczytaj historię chrześcijaństwa, gdy stało się teligią państwową cesarstwa.
  • Puchacz 26.10.2020
    Shogun Na dodatek chrześcijanie rozwalili ZSRR.
    Ciekawe czy pacjent ma wyczucie jak się kompromituje.
  • Shogun 26.10.2020
    Jarema Co to ma do rzeczy? Do "obalenia" imperium rzymskiego?
  • Puchacz 26.10.2020
    Jarema Gdy stało się religią cesarstwa Rzym upadł.
    Poczytaj sobie jeśli umiesz czytać ze zrozumieniem.
  • Jarema 26.10.2020
    Puchacz no nie ZSRR od tak się rozpadł. I ty byłeś nauczycielem historii. Wracaj do podstawówki. Ale do ławki.
  • Shogun 26.10.2020
    Puchacz Taaa, ZSRR, Cesarstwo Rzymskie, Pewnie jeszcze Bizancjum i cholera wie co jeszcze XD
  • Puchacz 26.10.2020
    Jarema Ty wracaj do psychiatryka
  • SwanSong 26.10.2020
    Jarema
    Stało się religią z powodów politycznych. Gdzie tu zatrzymanie cesarstwa?
  • Puchacz 26.10.2020
    SwanSong Dureń kompletnie nie ogarnia tematu.
    Na jakiś kursach parafialnych pewnie mu coś wcisnęli.
    Wykształcenia to nie ma za grosz.
  • Jarema 26.10.2020
    SwanSong ha ha cesarstwo iipadlo, ale powstało papiestwo, papież przez ponad tysiąclecie mianował w Europie królów. Czego was w tej szkole uczą.
  • SwanSong 26.10.2020
    Jarema
    Ale ja wiem, że cesarstwo padło. Tylko gdzie chrześcijanie je obalili, bo tak napisałeś.
  • Shogun 26.10.2020
    Jarema Upadło, ale nie obaliło go chrześcijaństwo.
  • Jarema 26.10.2020
    SwanSong chrześcijanie je przejęli nawracając najeźdźców z z Azji i Europy.
  • Jarema 26.10.2020
    Shogun napiszę wam na ten temat tekst, bo się słabo orientujecie.
  • SwanSong 26.10.2020
    Jarema
    Teraz to nie wiem, czy trollujesz, czy masz dziury w wykształceniu. Przejęli cesarstwo? :D Nawrócili najeźdźców? Których? Czyngis Khana?
  • Puchacz 26.10.2020
    Jarema A do jakiej szkoły chodziłeś i czy w ogóle chodziłeś?
    Bo chyba to ty jesteś tym przypadkiem upośledzenia w stopniu ciężkim stąd określone poglądy.
    A może mitomanie, masz też doktorat?
    Wcale bym się nie zdziwił, gdybyś to napisał.
    Jesteś prostą konstrukcją intelektualną cepa połączoną z betonem.
  • Puchacz 26.10.2020
    Jarema Ratunku!
  • SwanSong 26.10.2020
    Jarema
    Chłopie, ja nie wierzę, ale nie mam nic przeciwko chrześcijaństwu. Natomiast przypisywanie mu mocy sprawczej każdej dobre zmiany to gruba przesada. Religia jak religia. Ma dobrych ludzi i oszołomów.
  • Jarema 26.10.2020
    SwanSong wyjaśnię to w tekście historycznym.
  • Puchacz 26.10.2020
    SwanSong Dajmy sobie spokój.
    Nie od dziś wiadomo z jakim topornym intelektualnie osobnikiem mamy do czynienia.
    To bicie piany, ale nie ukrywam, że skrajny debilizm działa na mnie jak czerwona płachta.
  • SwanSong 26.10.2020
    Puchacz
    Niestety, to jak papierosy. Szkodzi, ale strasznie kusi zapalić kolejnego :D
  • SwanSong 26.10.2020
    Jarema
    Chłopie, podaj mi przykład nawróconych najeźdźców. Bizancjum padło i nie przypominam sobie nawrócenia najeźdźców. Mongołowie? Zaraz powiesz, że siły desantowe Eskimosów przekabaciliśmy na chrześcijaństwo.
  • Puchacz 26.10.2020
    SwanSong I ciśnienie 220 na 180.
    Jak może świat wydalić z siebie takich nieuków i durniów?
  • SwanSong 26.10.2020
    Puchacz
    Chodzi o równowagę. Rodzą się wybitni naukowcy, uczeni, to musi to też działać w drugą stronę. Niestety, internet daje możliwość publikowania treści takim troglodytom.
  • Puchacz 26.10.2020
    SwanSong Rozumiem, ale ciśnienie pozostaje.
    Mimo 23 lat pracy w szkole i postrzegania różnych przypadków intelektualnych ten jest straszny.
    Ludzie z określonymi możliwościami nigdy nie sadzili się na takie pierdolety.
    A tu mam nieprawdopodobny przerost formy nad treścią.
    Uważam, że patologiczny.
    Współczuję rodzinie, która musi bytować z takim przypadkiem.
  • SwanSong ?
  • dla jasności chodził mi o komentarz o papierosie.
  • Jarema 26.10.2020
    Takiego samego jak te babska używali naziści na manifestacjach. Ach te baby.
  • Puchacz 26.10.2020
    Dużo groźniejsi są durnie.
    Ci są dopiero szkodliwi.
    Baby tylko chronią prywatność własnych macic.
  • Jarema 26.10.2020
    Ale dzieci już nie własne, bo mają prawo do życia.
  • Shogun 26.10.2020
    Jarema A czyje? Może państwa?
  • Jarema 26.10.2020
    Shogun wszyscy jesteśmy w pewnym sensie państwowi. Człowiek jest gatunkiem stsdnym
  • Puchacz 26.10.2020
    Jarema Adoptuj upośledzone w stopniu ciężkim i chapeu bas.
  • Puchacz 26.10.2020
    Jarema Zdecydowanie odstajesz od normy stadnej.
    Na rzecz chorej ortodoksji i głupoty.
  • Shogun 26.10.2020
    Jarema XD Tu nie totalitaryzm, człowiek może decydować o sobie, jeszcze... A państwa to ma nic nie obchodzić. Państwo ma chronić, a nie włazić ludziom w życie z butami. Minimalna ingerencja, ograniczona tylko do momentu, gdy komuś zaczyna dziać się krzywda
    Tylko wtedy.
  • Puchacz 26.10.2020
    Shogun On nie jest w stanie ogarnąć tego problemu.
    To tępy i zły człowiek.
  • Jarema 26.10.2020
    Shogun tyle korwinowska teoria, a praktyka pokazuje że państwo ingeruje od narodzin do śmierci.
  • Shogun 26.10.2020
    Jarema mam gdzieś jakieś twoje teorie. Państwo ma ingerować w "służbie obywatelom i tylko w taki sposób.
    Ludzie nie są dla państwa, to państwo jest dla ludzi.
  • Puchacz 26.10.2020
    Jarema Jak są u władzy tobie podobni.
    Wtedy faktycznie ingerują w macicę.
  • laura123 26.10.2020
    Jak się czyta te komentarze, to można odnieść wrażenie, że kobieta sklada się wyłącznie z macicy, dlatego tak szaleńczo trzeba o nią walczyć... facetom.
  • Ant 26.10.2020
    ?
  • Puchacz 26.10.2020
    Do tego właśnie ją sprowadzono.
  • laura123 26.10.2020
    Kto ją sprowadzil? Ta dzicz, która wyszła na ulice? Powinni pozwolić im się skrobac, nawet co miesiąc, ale bez znieczulenia. Żeby poczuły, że mają macice.
  • SwanSong 26.10.2020
    Ta "dzicz" ma więcej rozumu niż ty :)
  • laura123 26.10.2020
    Tak... w macicy.
  • SwanSong 26.10.2020
    laura123
    Taki z ciebie Jarema w spódnicy?
  • Ant 26.10.2020
    No właśnie na tym polega cała sprawa, że nie chcą im pozwolić
  • Puchacz 26.10.2020
    Niektórych faktycznie powinni wyskrobać.
    Kraj byłby dużo normalniejszy.
  • laura123 26.10.2020
    Ant potafilbys zabić dziecko?
  • laura123 26.10.2020
    Puchacz o sobie myslisz?
  • Puchacz 26.10.2020
    Ty zapewne nie masz.
  • Ant 26.10.2020
    laura123 Raczej nie i nie chciałbym podejmować nigdy takiej decyzji
  • Puchacz 26.10.2020
    laura123 Wiadomo o kim myślę.
    Jak napisałem, ty nie masz macicy, to cię problem nie dotyczy.
  • Ant 26.10.2020
    laura123 To w ogóle nie chodzi o to czy ja bym chciał i czy popieram aborcję. Chodzi o danie dorosłemu człowiekowi prawo wyboru. Aborcja zawsze jest dramatem rodziny.
  • laura123 26.10.2020
    Ant nikt normalny by nie potrafił, więc jak nazwać tych, ktorzy walczą o prawo do zabijania?
  • laura123 26.10.2020
    Puchacz fakt, nie mam takiej, która przed każdym się rozkłada, a potem szuka kliniki aborcyjnej.
  • laura123 26.10.2020
    Ant ale czemu walczycie o to, żeby kobieta miała prawo do zabicia dziecka?
  • Ant 26.10.2020
    Zadajesz (pewnie celowo) zbyt ogóle pytanie. A świat nie jest taki prosty i czarno-biały. Zlepek komórek ciężko nazwać człowiekiem.
  • Puchacz 26.10.2020
    laura123 To epatowanie słowami.
    Można dopuścić umieranie setek tysięcy dzieci z głodu, bo to muzułmanie.
    Można dopuścić dawanie dziesięciolatkom karabinów bo to chrześcijanie.
    Tysiące dzieciaków umiera z głodu w Somalii, a ty pierniczysz o zachowaniu życia dla skazanych na śmierć w męczarniach?
    Obłuda i fałsz się wylewa z ciebie.
    Jesteś zwyczajnie głupia, a twój rozum oscyluje w okolicach tych biednych dzieci z ciężkim upośledzeniem.
  • Ant 26.10.2020
    laura123 Rodzenie zdeformowanego płodu, który nie dożyje kilku dni nie jest ratowaniem życia
  • laura123 26.10.2020
    Ant ale z tych zlepek rodzi się czlowiek. W czym jest gorszy od tego, ktory ms3powiedzmy 3 lata? To tego trzylatka też można zabić, bo ktoś tak wybierze?
  • laura123 26.10.2020
    Puchacz won chamie!
  • Puchacz 26.10.2020
    laura123 Won idiotko.
  • Ant 26.10.2020
    Chciałabyś urodzić dziecko zdeformowane bez mózgu, które w męczarniach będzie umierało wiele godzin lub dni?
  • Ant 26.10.2020
    Puchacz Wyzywanie się stanowczo nie sprzyja dyskusji
  • laura123 26.10.2020
    Ant nie potrafilabym usunąć ciąży. To wiem na pewno.
  • Shogun 26.10.2020
    laura123 Czy długo jeszcze trzeba mówić, że usunięcie takiego zdeformowanego dziecka, co nie przeżyje kilku dni, a nawet dnia, i będzie tylko cierpieć, to nie morderstwo, a łaska.
    Tak trudno to zrozumieć?
  • Ant 26.10.2020
    laura123 To jest twój święty wybór. Tak samo jak usunięcie ciąży przez kobietę, która chce to zrobić
  • laura123 26.10.2020
    Shogun a usuwane dzieci nie czują bólu?
  • Puchacz 26.10.2020
    Ant Nie ja zacząłem.
  • Ant 26.10.2020
    laura123 Nie czują, bo nie mają wykształconego mózgu. On się kształtuje chyba po 12 tygodniu ciąży
  • laura123 26.10.2020
    Ant kto chce niech bierze sobie na sumienie, niemniej to morderstwo i to najgorsze, bo z przyzwoleniem.
  • Shogun 26.10.2020
    laura123 No to nieeee, lepiej niech czyje ból przez kilkanaście godzin, przez kilka dni i ostatecznie umrze w męczarniach. Tak lepiej, nie?
  • Shogun 26.10.2020
    laura123 Mylisz się
  • Ant 26.10.2020
    laura123 Aborcja zawsze jest bardzo trudnym wyborem. Nikt z uśmiechem na twarzy tego nie robi
  • laura123 26.10.2020
    Shogun a co za różnica? Mniej boli, kiedy po raczce i nozce wyrywane?
  • Shogun 26.10.2020
    laura123 choć już się nie będę czekał. To Twoje zdanie i Twój wybór, ale nie pozbawiaj go innych.
  • Puchacz 26.10.2020
    Ant I o ten wybór tu idzie.
    Nie chcesz, nie usuwasz.
    Ale nikogo do niczego nie zmuszasz.
    Tylko prostackie rozumy stawiają sprawę zero-jedynkowo..
  • Shogun 26.10.2020
    laura123 "co za różnica?" - no chyba żartujesz.
  • laura123 26.10.2020
    Shogun ja nikogo nie pozbawiam. Wyrażam wlasne zdanie, do ktorego mam prawo.
  • Shogun 26.10.2020
    laura123 w takim razie nie nazywaj ludzi mordercami, gdyż nimi nie są.
  • laura123 26.10.2020
    Shogun dlaczego?
  • laura123 26.10.2020
    Shogun są. Kazdy kto zabija drugiego czlowieka, to morderca.
  • Puchacz 26.10.2020
    Shogun Jeden oszołom poszedł, pojawił się drugi.
  • Puchacz czy na pewno drugi?
  • Shogun 26.10.2020
    laura123 jeśli nie widzisz różnicy pomiędzy cierpieniem kilkanaście godzin, kilka dni, a przez czas aborcji, to coś jest nie tak.
  • Shogun 26.10.2020
    laura123 nie są
  • laura123 26.10.2020
    Shogun uważasz, ze lżej sie umiera przy aborcji?
  • Puchacz 26.10.2020
    Marek Adam Grabowski
    Nie strasz mnie, że jest ich więcej.
  • laura123 26.10.2020
    Witaj, Marku. Ty też lubisz kobiety, ktore się skrobią?
  • Puchacz właśnie na odwrót, a straszę ciebie, że jest tylko jeden.
  • laura123 nie nie lubię.
  • laura123 26.10.2020
    Tak myslalam, ale dobrze się upewnić.
  • Liv12365 26.10.2020
    laura123 CHyba zacznę ten link wysyłać wszystkim ludziom rzekomo "prolife" ;) albo tak zapobiegawczo przy każdym komentarzu, aby się na pewno zastanowili dwa razy, zanim zaczną temat.

    https://oko.press/bezocze-mozg-poza-czaszka-zarosniecie-przelyku-brzydkie-dzieci-wadami-wrodzonym/

    Plus, pozwoli pani, że zacytuję. ;) Moja wypowiedź sprzed kilku godzin:

    "Oczywiście, że we wszystkim trzeba zachować rozsądek, a odnosząc się ogólnie do tematu, to gdy ciąża stanowi zagrożenie dla matki i/lub dziecka bądź dziecko urodzi się tak mocno zdeformowane, lub umrze w ciągu doby od narodzenia, to wtedy wybór powinien należeć do matki, a nie do państwa ;)
    Niektóre rzeczy lepiej zostawić sumieniu i moralności. I nikt nie powiedział (a wielkie społeczności pro-life, których potem nie ma jak dziecko okazuje się homoseksualne, bądź trzeba takiemu mocno zdeformowanemu pomóc), że te kobiety, które podejmą decyzję usunięcia ciąży, takowej odpowiedzialności moralnej nie odczują. To zawsze jest trudna decyzja, ale właśnie dlatego, że taka jest, to należy ją zostawić kobiecie, bo ona wtedy zadecyduje czy jest gotowa nieść ciężar, czy nie.
    I nikt, powtarzam nikt, nie jest sobie w stanie nawet wyobrazić tego dramatu, jeśli sam go nie przeżyje.
    Jak mówi pewne powiedzenie... "Wszędzie dobrze, gdzie nas nie ma." I wielcy teoretycy muszą wpychać swoje trzy grosze, bo na pewno wiedzą, co kobiecie w głowie siedzi i wybitni znawcy i fachowcy od ludzkiego życia - wiedzą jaka decyzja jest najlepsza...
    A po to chyba mamy wolność, że możemy decyzje podejmować we własnym zakresie. I akurat w przypadku aborcji nie powinno się to zmienić. Co komu do cudzych dzieciaków? Jeśli okaże się zdeformowane, a matka nie będzie mogła/chciała/miała siły na zajęcie się nim, to gdzie Ci wszyscy wielcy obrońcy życia? Dlaczego nie biorą ich na własną odpowiedzialność, nie zapewnią opieki, leczenia, leków, rehabilitacji?
    Ktoś chętny? Nie?
    No więc właśnie. Dobrze się mówi też jak ma się zdrowe dzieciaki. :) Albo się ich nie ma wcale."
  • Shogun 26.10.2020
    laura123 tak, jest to proces krótszy, minimalizujący jak najbardziej to możliwe cierpienie dziecka.
    Dziecko nie cierpi katuszy, tak jakby to miało miejsce gdyby miało "żyć".
  • Puchacz 26.10.2020
    Marek Adam Grabowski
    A teraz zostałeś zmuszony do określenia się.
    Prymitywna socjotechnika prymitywnej jednostki.
    Życzę powodzenia.
  • laura123 26.10.2020
    Shogun a skad wiesz, ktory ból jest lzejszy? Rzucisz na wagę?
  • Puchacz 26.10.2020
    Shogun Poszedł jeden, przyszła druga.
    Współczuję Sho.
  • Shogun 26.10.2020
    laura123 wiem który jest bardziej krótkotrwały.
    Poza tym, na przykład, lubisz jak ząb boli cię dłużej, czy krócej?
  • Shogun 26.10.2020
    Puchacz Doceniam.
  • laura123 26.10.2020
    Shogun porównujesz bol zęba do aborcji?
  • Puchacz 26.10.2020
    Shogun To się męcz z oszołomstwem.
    Sam się wystawiłeś na piki :)
  • Shogun 26.10.2020
    laura123 nie odpowiada się pytaniem na pytanie, a ja zadałem proste pytanie. Proste pytanie, prosta odpowiedź: Dłużej czy Krócej?
  • Shogun 26.10.2020
    Puchacz ja tylko prosty błąd w rozumowaniu wskazałem. Tyle.
  • laura123 26.10.2020
    Shogun chyba coś Ci się kielbasi, jeżeli usunięcie ciąży porównujesz do usunięcia zęba...
  • Puchacz 26.10.2020
    Shogun Wiem.
    Ale prosty błąd logiczny nie oznacza, że zrozumie go prostacki umysł.
  • Shogun 26.10.2020
    laura123 Dalej nie otrzymałem odpowiedzi i nadal czekam.
    Poza tym podałem prosty przykład, aby wskazać Ci Twój błąd w rozumowaniu. Tyle.
  • Shogun 26.10.2020
    laura123 a i może zamiast czepiać się słówek, to odpowiedziała byś na komentarz Liv? Bo aż ciekaw jestem tej odpowiedzi.
  • Liv12365 26.10.2020
    Shogun Sho ;) dyskusja bez sensu. Czasami lepiej odpuścić, bo i tak nie przekonasz. Na pewno to wyjście z klasą, ale nie przegrana.
    Nic nie poradzisz na to, że niektórzy mają ścianę mentalną i nie przyjmują argumentów. :c
  • Shogun 26.10.2020
    Liv12365 co racja to racja. Z wiatrakami nie ma co walczyć, że ścianą również. Lepiej odpuścić.
    Niech żyją w iluzji, że mają racje :(
  • laura123 26.10.2020
    Liv12365 przeczytalam Twoj komentarz. Piszesz, że tylko kobieta powinna decydować o morderstwie bądź życiu. A co z facetami? Tylko do zrobienia dziecka się nadają?

    Napisałam na poczatku, ze ja nie potrafilabym usunąć, dla mnie to morderstwo z premedytacją. Dlatego nie wyjdę na ulice.
  • Puchacz 26.10.2020
    laura123 To adoptuj dziecko ze śmiertelnymi wadami.
    Wtedy nas zamkniesz i wyrazimy szacun.
    Ja pierwszy.
  • laura123 26.10.2020
    Nie zależy mi na twoim szacunku. Dla mnie jesteś nikim.
  • Liv12365 26.10.2020
    laura123 I nikt Ci nie każe wychodzić. Siedź w domu i nie rozsiewaj zarazków. ;) Ale nie zabraniaj tego innym i nie narzucaj im swojego zdania.
    Zresztą problem aborcji, to decyzja moralna, a morderstwo z premedytacją takowej problematyki etycznej i moralnej nie posiada.
    Zresztą to nie facet rodzi. Tu już wchodzimy w kwestię związku i jak jest w nim poukładane. A to już zupełnie inny temat.
  • Liv12365 26.10.2020
    laura123 Tym samym zakończę dyskusję ze swojej strony i uprzejmie informuję, że każde następne wyrażenie zdania przez panią, będzie zdaniem udzielonym pustce. ;) Każda z nas wyraziła swoje zdanie, na tym możemy skończyć, bo przypuszczam, że się nie przekonamy.
    Pozdrawiam, dobranoc.
  • laura123 26.10.2020
    Liv12365 skoro moralna, to jaką trzeba mieć moralność, zeby zabić kogoś kto nie
    ma szans, zeby się bronic?

    Ja nikomu niczego nie zabraniam. Jednak widzialam tę walkę na ulicy i nazywam ją dziczą.
  • Puchacz 26.10.2020
    laura123 Podobnie mam, ale bądź konsekwentna.
    Uratuj życie i wtedy będziemy gadać.
    Jesteś po porostu obłudna i głupia.
    Piejesz o ratowaniu życia, a umywasz ręce.
    Jesteś gadatliwym tchórzem, z gatunku faryzeuszów.
    Zamknij już koparę, bo się haftować chce takimi obłudnikami mocnymi w gębie.
  • Ant 26.10.2020
    Liv12365 Zdjęcia z tego artykułu przerażają
    https://oko.press/bezocze-mozg-poza-czaszka-zarosniecie-przelyku-brzydkie-dzieci-wadami-wrodzonym/
    Warto dodać, że żeby zobaczyć te zdjęcia trzeba specjalnie kliknąć w te czerwone ramki. Nie są widoczne od razu. Ja za pierwszym razem je przeoczyłem.
  • kigja 26.10.2020
    Tyle krzyczą o Życiu, które należy chronić, ale ilu z nich zaadaptowało kalekie dziecko?

    To są tylko nic nie warci teoretycy, na jtórych szkoda czasu.
  • Puchacz 26.10.2020
    kigja No właśnie intensywnie pytam tych obłudników i nic.
    Pieprzą górnolotne frazesy, a indywidualnie umywają rączki.
  • laura123 26.10.2020
    Nie zamierzam pisać, ile robię dla chorych dzieci, bo to tylko moja sprawa.

    Wy jedynie dobrzy w gębie.
  • kigja 26.10.2020
    Puchacz

    Może wogle nie mają dzieci. Może nigdy nie chcieli ich mieć.

    Takim najłatwiej tylko teoria wychodzi, bo nie znają trudu wychowania.
  • Puchacz 26.10.2020
    laura123 No to napisz, a my się pokłonimy.
    Już tu jeden oszołom się odgrażał o ogólnopolskiej prasie.
    Mitomania to cecha wspólna tej choroby?
    Nie zrobiłaś dla dzieci chorych nic.
    Ja nie piszę, że coś zrobiłem, więc nie pieprz o mocnych w gębie.
    to ty piszesz co zrobiłaś.
    Prosimy o konkretne namiary.
  • kigja 26.10.2020
    Puchacz

    Dała 5 PLN na tacę, jak proboszcz zbierał na chorego Piotrusia.
  • laura123 26.10.2020
    Puchacz a do czego potrzebny mi twoj pokłon?
  • Puchacz 26.10.2020
    kigja Nie, bo nie chadzam do czarnych.
    Ale mamy kolejną mitomankę na podorędziu.
  • kigja 26.10.2020
    Puchacz

    Ale ja nie pisałam o Tobie, tylko o l23
  • laura123 26.10.2020
    Tak, bo wolontariat, to kosmos. Tylko dla wybranych. ?
  • Puchacz 26.10.2020
    laura123 Ano do tego aby uwierzytelnić twoje słowa.
    Zaczynasz kręcić jak oszołom w sprawie prasy ogólnopolskiej.
    Udowodnij swoje słowa i po sprawie.
  • laura123 26.10.2020
    Puchacz chyba się nie myłeś, jeśli liczysz, że ja tobie muszę cokolwiek udowadniać... co za ciemnota.?
  • Puchacz 26.10.2020
    laura123 Czyli norma durniów.
    Jesteś zwyczajnym kłamcą i nadajesz się dla oszołoma.
    Szkoda na ciebie czasu.
  • laura123 27.10.2020
    Tak, bo przed byle kim nie zamierzam się tłumaczyć... na dodatek z jakiej racji? To moje życie a tobie nic do niego.
    Ot, pępek świata wyrósł na opowi... smiechu warte.
    Tłumaczyć się przed nim... ?
  • Puchacz 27.10.2020
    laura123 Nie mam już dla kanciarzy i oszołomów czasu.
  • laura123 27.10.2020
    Puchacz tak trzymaj... wolontariat, to wiesz jedynie dla wybranych, niedostępny dla zwykłych śmiertelników. Z tego trzeba się tłumaczyć...?
  • Puchacz 27.10.2020
    laura123 Jak nie ma z czego...:)
    Aleś ty pusta.
  • Liv12365 27.10.2020
    laura123 Okej. Napomknę kilka słów o etyce, o której niedawno miałam przyjemność słuchać w ramach wykładu o etyce prawniczej.
    Istnieje coś takiego jak pojęcie "Relatywizmu etycznego". W największym skrócie, aby nie zanudzać definicjami, wyjaśnię, że polega on na tym, iż na gruncie moralnym dopuszczalne jest formułowanie własnych, indywidualnych postaw. Czyli dla jednego człowieka jest coś moralne, a dla drugiego, ta sama rzecz już niekoniecznie. Na gruncie moralności obie strony mają do tego prawo. I wtedy racja czy też wyrażone zdanie jest subiektywne i zależy od jednostki.
    W świetle tej definicji przejdźmy do pojęcia aborcji. Kompromis aborcyjny, który został ustanowiony w Polsce, a który obecnie jest załamany, zakładał usunięcie ciąży w trzech przypadkach:
    - gwałtu
    - zagrożenia życia płodu i/lub matki
    - letalnych chorób płodu
    Letalne, czyli choroby rozwojowe płodu. Tutaj już zaczyna się tematyka biologiczna. Osoby temat, ale nie na dziś.
    Relatywizm moralny przy aborcji polega właśnie na tym, że dla jednych może być to moralne, a dla innych nie. I skoro jest to opinia subiektywna, a nie obiektywna, każda ze stron ma bowiem uzasadnione stanowiska, to nie możemy tu mówić o rzeczy czysto źle moralnej.
    Jeśli dziecko urodzi się:
    - z poważnymi wadami letalnymi
    - martwe
    - matka wie, że to dziecko nie pożyje dłużej niż być może kilka tygodni, w przypadku najcięższych schorzeń letalnych
    To jest to już jej wybór i dylemat moralny, który nie będzie jednoznacznie zły, nie ma bowiem na tę sytuację jednoznacznej odpowiedzi. Nie, nie ma. Chociaż dla wielu orzeczników "prolife" sprawa zamyka się w jednym argumencie. Ale tak nie jest. Nie jest tak w praktyce, nie jest tak dla kobiet, które realnie muszą się mierzyć z tym problemem, w przeciwieństwie do teoretyków "prolife".
    Natomiast, jeśli zmierzymy definicją relatywizmu etycznego morderstwo z premedytacją, to prawo jak i jednakowo etyka nie dopuszcza tu żadnych odstępstw. Morderstwo z premedytacją jest jednoznacznie prawnie jak i moralnie złe.
    Nie można więc go porównywać do sytuacji, gdzie kobieta stoi przed dylematem moralnym... waga tych określeń - aborcji i morderstwa z premedytacją jest nierówna.
    I podobny problem można rozpatrzyć w przypadku, chociażby, zabijania ludzi dla przetrwania i kanibalizmu, co miało miejsce w Andach - samolot rozbił się w wysokich górach ze sportowcami na pokładzie. Stanęli oni przed tym samym dylematem - zabić towarzyszy lub zjeść już martwych, aby przetrwać lub nie jeść i zginąć.
    Usunąć płód, który zagraża życiu matki lub będzie po prostu żyło w cierpieniu, z mózgiem na zewnątrz lub sercem na zewnątrz, syrenim ogonem, czy też zostawić i niech umrze samo, a być może razem z nim i matka.
    Przypomnę, że w naturze samica zabija swoje młode - te słabsze, aby silniejsze mogły przeżyć. To co zje, da jej możliwość wytworzenia np. większej ilości mleka. Niezaprzeczalnie jesteśmy zwierzętami, ale z tą różnicą, że posiadamy możliwość myślenia abstrakcyjnego i rozwiązywania dylematów moralnych. I może jesteśmy te kilka szczebli wyżej niż zwierzęta, ale instynkty przetrwania dotyczą nas w takim samym stopniu. I nie ma nic złego w tym, że matka, mając na szali życie swoje lub dziecka, wybierze swoje. To instynkt. Czasami się go tłumi, dopuszcza możliwe argumenty, ale nie można oceniać czegoś, co jest od milionów lat udziałem naszych genów.
    Gdyby sprawa była tak prosta, jak chcą tego rzecznicy "prolife", to decyzje nie byłyby decyzjami. Bez wyboru i dylematu nie ma decyzji.
    A życie to całe pasmo ogromnych dylematów i podejmowania takich, a nie innych działań. Coś musimy wybrać. I jeśli należy do to zakresu spraw z relatywizmu etycznego... to niech to będzie wyborem każdego z osobą, a nie pewnej grupy, która uważa, że ma prawo za kogoś decydować.
    I jak napisał Ant w jednym komentarzu, przytoczę dość nieprecyzyjnie - dziwne, że ludzie walczą o zakaz aborcji, skoro nie było wcześniej nakazu.
    Dajmy ludziom wybór, a to ich moralność i sumienie ich rozstrzygnie. Nie potrzeba do tego pseudobrońców życia. Każdy jest człowiekiem na tyle, że posiada własny kompas moralności.
  • laura123 26.10.2020
    Ant, spojrz na Puchacza. Niedorozwój calkowity, na dodatek jak dziki, nawet dyskutować bez obrazy nie potrafi. I zobacz chodzi i żyje, nikt mu tego nie odbiera.
  • Puchacz 26.10.2020
    Kto mnie obraził chamem, świrze?
  • Puchacz 26.10.2020
    Odpieprz sie od puchacza.
    Nie interesujeą mnie dylematy twojej macicy.
    Interesują mnie dylematy kobiet, a do nich raczej się nie zaliczasz.
  • laura123 26.10.2020
    Jak czytam komentarze puchacza, to jestem za aborcją.
  • Jarema 27.10.2020
    ;)))
  • Puchacz 26.10.2020
    Za późno.
    Ja jestem za wczesną eutanazją dla idiotek
  • laura123 26.10.2020
    Spocisz się przez to napięcie... ?
  • Puchacz 26.10.2020
    Spox.
    Twoja macica mnie ochroni.
  • A. Hope.S 26.10.2020
    Kobiety nie mają głosu, są jedyne stworzone do rodzenia dzieci, gotowania, sprzątania, chodzenia do pracy wychowania dzieci i być traktowane jako worek treningowy oraz śmieć.
    Takie podsumowanie tematu.
  • Tjeri 26.10.2020
    Ja pierdykam...
    Co tu się dzieje. Pamiętam kilka dyskusji z Jaremą - wtedy jeszcze Bogumiłem o niepełnosprawnych. Jakie to mają kokosy i że państwo łoży na nich niepotrzebnie. I to jest meritum. Rodzić dzieci niezdolne do egzystencji i radźcie sobie same, bo i tak jesteście darmozjadami.
    https://www.opowi.pl/dla-wszystkich-starczy-miejsca-a54538/
    "
    Bogumił rok temu
    Frupel dobrze wiesz pustaku, że nie o takie mniejszości chodzi. Inwalidzi i wszelkiej maści chorzy korzystają z rozmaitych rent, zasiłków, zapomóg, pięćset plusów, bezpłatnych rehabilitacji, sanatoriów, że zwykły człowiek niewolnik pracujący na to wszystko tylko może pomarzyć w kilkudziesięciogodzinnej kolejce na sorze. Jeśli jest jakaś dyskryminacja, to zwyklych pracujących ludzi."
  • Tjeri 26.10.2020
    Zostawiam do przemyślenia.
    Dobranoc dyskutującym.
  • A. Hope.S 26.10.2020
    Tjeri hehe! kopalnia złota... Pamiętaj 3B ma zawsze rację.
  • Puchacz 26.10.2020
    Tjeri A głupota kwitnie.
    Trzy B.
  • Tjeri 26.10.2020
    Puchacz Tu nie o głupotę, ale hipokryzję chodzi.
    Napisałam pod tamtym utworem, rok temu kto wyznawał taką ideologię.
    Miłej bezsensownej dyskusji!
  • Puchacz 26.10.2020
    Tjeri Skończyłem.
    To banda hipokrytów i baranów.
  • Zaciekawiony 27.10.2020
    Bo Bogumił broni każdej decyzji jego ulubionego rządu. Jak telewizja państwowa robi huzia na niepełnosprawnych, to on też; jak jest nagonka na Biedronia to dla niego to jest najważniejszy temat, o którym trzeba pisać wierszyki; jak optyka przesuwa się na Trzaska, to Biedroń jest nieważny, teraz trzeba pisać o Trzasku.
  • Akwadar 27.10.2020
    Zaciekawiony ooo! Prawda święta!
  • Tjeri 27.10.2020
    Zaciekawiony trudno się nie zgodzić.
  • Puchacz 26.10.2020
    Zmieniły się nicki, a dziadostwo to samo.
  • kigja 26.10.2020
    Świenty Bogumił psioczący na innych ludzi.
    Agresywny.
    Zacietrzewiony.
    Chamski.
    Brutalny.

    Niegodny zaufania.
    Niegodny poparcia.
    Niegodny naśladowania.
  • Puchacz 26.10.2020
    To mało powiedziane.
    I wsparcie kolejnego B
  • A. Hope.S 26.10.2020
    Pu - wskakuj na forum. ja cię bitte :)
  • Puchacz 26.10.2020
    A. Hope.S oki
  • A. Hope.S 26.10.2020
    Puchacz Mam hope...
  • laura123 26.10.2020
    Tak. Tylko wy, chodzace ideały. Dobroć aż się wylewa... strumieniami. ?
  • A. Hope.S 27.10.2020
    Betti, szczerze? uważasz mnie za żal, okej, mi to rybka, ale spójrz na własne odbicie w lustrze i się zapytaj " mam żal do innych, czy do siebie" Jesteś nasączona nienawiścią, którą przekazujesz dalej. Czy zadałaś sobie pytanie, czym ta nienawiść jest spowodowana?
    Ja wiem gdzie leży twój problem, lecz ty go nigdy nie przyjmiesz do świadomości z prostej przyczyny. Jakiej - sama dobrze o niej wiesz i nie mów, że nie.
    Pozdrawiam i wiele dobrego dla ciebie.
  • laura123 27.10.2020
    A. Hope.S jeszcze o mnie nie zapomniala... ?dziewczyno, weź się ogarnij, bo ty tyle wiesz i rozumiesz, co dziecko z podstawówki. Albo mniej.
  • A. Hope.S 27.10.2020
    laura123 lepiej mniej niż więcej ;)
  • Puchacz 26.10.2020
    Zaraz się podłączą, choć jakoś nie mieli takiej inicjatywy dobrzy chrześcijanie, którzy tak pomagają :))
    Ale chuj, tyle niech się choć dołączą do inicjatywy lewaków :)
  • kigja 27.10.2020
    Oto dowód na hipokryzję:

    laura123 14 min. temu
    Tak, bo przed byle kim nie zamierzam się tłumaczyć... na dodatek z jakiej racji? To moje życie a tobie nic do niego.
    Ot, pępek świata wyrósł na opowi... smiechu warte.
    Tłumaczyć się przed nim... ?

    Protestujące kobiety używają takich samych argumentów.
  • A. Hope.S 27.10.2020
    kigja - trio ma rację ;) AMEN.;) :*
  • kigja 27.10.2020
    https://tvn24.pl/polska/zrezygnowala-z-pracy-opiekowala-sie-niepelnosprawnym-synem-malgorzata-buszko-po-34-latach-mam-rente-ktora-wynosi-900-zl-to-jest-zenada-4732404
  • Tjeri 27.10.2020
    Józef Kemilk
    Wstrząsnęła mną opinią, że aborcje dotyczyły głównie zespołu Downa.
    Poczytałam. Wg MZ w 2019 roku w Polsce przeprowadzono 1110 legalnych aborcji. Z czego 271 dotyczyło rozpoznania trisomii 21 - jako jedynej wady, 164 - ze współistniejącymi wadami somatycznymi.

    Żeby było jasne - uważam, że aborcja na dzieciach z zespołem Downa (bez wad towarzyszących, bo często są to sprawy uniemożliwiające samodzielną egzystencję na poziomie fizjologicznym) powinna być zabroniona. I to bezwzględnie. Osoby z trisomią 21 potrafią samodzielnie egzystować
    pracować, to, bardzo empatyczni, życzliwi i wartościowi ludzie.
    Ale kłamstwem jest opinia, że chodzi "Przede wszystkim downa (statystycznie)".
  • SwanSong 27.10.2020
    A ja uważam, że powinna być dozwolona. Są różne stopnie Downa, nie każda osoba z tym potrafi sama funkcjonować, za to każda ma niepełnosprawność intelektualną co najmniej w stopniu lekkim.
  • Tjeri 27.10.2020
    SwanSong Ty wyraziłeś swoje a ja swoje.
    I ok.
  • Tjeri 27.10.2020
    *zdanie
  • SwanSong 27.10.2020
    Tjeri Dokładnie. I ok. Po cywilizowanemu.
  • Józef Kemilk 27.10.2020
    Może gdzieś w dyskusji użyłem takiego uogólnienia. Zgodnie z danymi to jest około 35% wszystkich aborcji (bez dodatkowych szczegółów) Faktem jest, że strona "za życiem" walczy o te dzieci w pierwszej kolejności. Dobrze, że wychwytujesz takie błędy.
  • Józef Kemilk 27.10.2020
    Co do dzieci z Zespołem Downa to podobno okazują miłość jak nikt i cię rozumiem. Niestety świat jest jaki jest i kompromisy są konieczne, a widząc ten szał na ulicach, dewastacje i wypowiedzi w internecie, nie ma innego wyjścia. Ja jestem zawsze za pokazywaniem życia jakie jest i pewnie wbrew wiąkszości uważam, że organizacje pro life robią dobrą robotę. Pokazują jak jest, a człowiek podejmie decyzję zgodnie z sumieniem. Sprawa jest trudna i to kobieta jest w tej trudniejszej sytuacji. Facet może umyć ręce niczym Piłat, a kobieta... Wiadomo.
  • Tjeri 27.10.2020
    Józef Kemilk
    Wg mnie nikt tu nie robi dobrej roboty.
    Aborcja na życzenie - straszna rzecz, delikatnie mówiąc.
    Rodzenie dzieci z potwornymi wadami, by umierały (nieraz stosunkowo długo przy dzisiejszej medycynie), to okrucieństwo - też delikatnie mówiąc.
    A "państwo" (czytaj: rządzący) jak zwykle od dupy strony. Skoro ingerujemy i kobiety zmuszone będą do rodzenia we wszystkich przypadkach, państwo powinno wziąć za takie dzieci odpowiedzialność - od ciąży po śmierć.
    Tymczasem jest jak jest. Rezygnacja z pracy, brak środków na leki, rehabilitację, specjalne żywienie, często odejście ojców, bo słabsi psychicznie w takich sytuacjach. Warto cofnąć się do sytuacji sprzed roku, w której PIS upokorzył niepełnosprawnych podczas protestów. Na tym forum również, ci co głośno dziś krzyczą "pro life", z pogardą się wtedy o niepełnosprawnych wypowiadali.

    Do tego zerowa edukacja seksualna, "zła" antykoncepcja, "nie" - dla "pigułki dzień po". To się nie może dobrze skończyć.
  • Józef Kemilk 27.10.2020
    Tjeri Bo nie ma empatii po żadnej że stron. Prędzej się pozabijają niż dogadają. Każdy forsuje swoje nie widząc konsekwencji swoich działań.
  • Tjeri 27.10.2020
    Józef Kemilk
    Dokładnie tak.
  • Zaciekawiony 27.10.2020
    Ze statystyk jakie ostatnio widziałem, w 2/3 przypadków stwierdzenia prenatalnie zespołu Downa, takie dziecko jest rodzone. Najczęściej do aborcji dochodzi, gdy jest to "czysty" zespół z wadami fizjologicznymi, bo wtedy czas życia wynosi kilka lat, pozostałe przypadki to zespół Downa bez wad oraz mozaicyzm - część komórek w organizmie ma trisomię, a część nie i zależnie od tego jaki jest rozkład komórek po organach, taka osoba może być czasem samodzielna, a czasem może wyglądać zewnętrznie na pozbawioną wad ale umysłowo być opóźniona.

    Rodzice powinni mieć jednak mimo wszystko wybór w takiej sytuacji. Oraz wiedzieć, że w razie czego mogą liczyć na pomoc z takim dzieckiem bez wykłócania z urzędnikami. Bo świadomość, że mogą z tym zostać sami, nie sprzyja pewnym decyzjom.
  • Tjeri 27.10.2020
    Zaciekawiony
    Właśnie od tej pewności pomocy powinno się wyjść. Dlatego też - na dzień dzisiejszy w tym stanie prawnym (w kwestii pomocy państwa), uważam, że kompromis aborcyjny powinien zostać jaki był.
  • Tjeri 27.10.2020
    Najpierw edukacja, pomoc i dobre warunki.
    Potem zakazy.
  • Tjeri mniej więcej to proponuje pomysł Gowina. sytuacja jest trudna, ale, myślę, że pomysł Gowina wzbogacony o realną profilaktykę (ciekawe propozycja zgłosił PSL) to najlepsze rozwiązanie.
  • Tjeri 27.10.2020
    Marek Adam Grabowski
    Nie jestem w temacie, poczytam. Ale skąd na to wziąć kasę, skoro wszystko rozdane...
  • Józef Kemilk Z jednak strony masz oszalałe feministki z wieszaki, z drugiej nawiedzoną Kaję Godek z zdjęciami płodów. Myślisz, że uspokoisz jednych i drugich? Już to przerabialiśmy cztery lata temu. A propozycja Gowina to nadal kompromis.
  • Tjeri rozumiem problem i obawy; może jednak da się anulować wcześniejsze wyrzucanie pieniędzy w błoto. Trzeba zlikwidować IPN, CBA, Fundacje narodową, niepotrzebne ministerstwa i urzędy, te programy socjalne, które są niestateczne ...
  • SwanSong w sumie ciekawa sytuacja, tylu się tutaj wypowiedziało a prawie każdy ma inne zdanie.
  • Tjeri 27.10.2020
    Marek Adam Grabowski
    Najgorzej jak ktoś ślepo przejmuje cudze poglądy, nie myśląc. Tacy są po obu stronach.
  • Tjeri Dokładnie i to jest problem.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania