Poprzednie częściDrabble – Ekstaza

Drabble – Nie byłem

Krwiście czerwona błyskawica opadła, wyrywając błogosławieństwo z bezpiecznej przystani.

 

– Wypierdalaj!

 

Jednorazowe rękawiczki spłynęły krwią niewinnego, uwalniając od odpowiedzialności. Przemysł farmaceutyczny, kosmetyczny i spożywczy czekają na swoją kolej, płacąc za bezgłośny płacz nieprzybyłych. Młodsza od metryki wklepuje w policzki, piersi, ramiona oraz całe ciało komórki macierzyste, być może jej niedoszłej przyszłości.

 

Założyliśmy czarne okulary i zachłysnęliśmy się łatwością. Zabawa, wieczna młodość i szczęście otworzyły ramiona, tuląc nas w niedostrzegalnym bagnie życia. Nie czujemy zapachu krwi niewinnego, otumanieni obietnicą sukcesu, który u kresu dni ukazał mrok, niedostrzeżony przez tyle pięknych, beztroskich dni.

 

Zło nie czaiło się na nas, to my byliśmy złem.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 4

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (13)

  • Wrotycz 29.11.2020
    Ale że Ty też, Józef?
    To niemożliwe, jesteś z tych, którzy cenią sobie trud, poświęcenie, a wszystko co łatwe i złe omijają szerokim łukiem, prawda?
  • Józef Kemilk 29.11.2020
    Możesz rozwinąć, bo nie rozumiem.
  • Wrotycz 29.11.2020
    Józef Kemilk, pytam czy możliwym jest Twoje utożsamienie się z narratorem (zbiorowym) w tekście.
  • Józef Kemilk 29.11.2020
    Wrotycz Poglądy wyrażam zazwyczaj w publicystyce i komentarzach. W fikcji literackiej raczej nie. Jeżeli chodzi o aborcję, to jestem przeciwny jej, ale jestem za prawem jakie było (tzn kompromis aborcyjny). Ogólnie temat trudny i raczej prawnie nie chcę nic narzucać.
  • Wrotycz 29.11.2020
    Józef Kemilk, dzięki za wyjaśnienie.
  • Anonim 29.11.2020
    Rewelacja!
    Pomijając wątek pioruna, odniosę się do dalszej części.
    Tak, zdecydowanie mamy cywilizację łatwości, oby łatwiej, oby mniej odpowiedzialnie, a wszystko, co w nas złe, zawdzięczamy tym, którzy nas źle wychowywali.
    Osobiście uważam, że bez cierpienia i bólu społeczeństwo zejdzie prędzej niż później na psy.

    Pozdrawiam.
  • Józef Kemilk 29.11.2020
    Dzięki Antoni.
  • Agnes07 29.11.2020
    Mieszają się czasy teraźniejszy z przeszlym:)
    Napisz na przykład nie czulismy zapachu krwi A nie tak jak napisałeś nie czujemy. Troszkę można jeszcze nad tekstem popracować.
    Zabawa itd. piszesz otwarło... skoro wymienisz kilka spraw napisalabym otworzyły.
  • Józef Kemilk 29.11.2020
    Dzięki. Zmieniłem na otworzyły", co do "czujemy" tak ma być. Pewne odczucia są wiecznie teraźniejsze.
    Pozdrawiam
  • laura123 29.11.2020
    No cóż, obrodzilo w tym roku i na ulicach "blyskawice" niosą śmierć w bialych rekawiczkach.tylko wykruszaja się powoli, zostają tylko te, ktore chcą się dorobić za judaszowe srebrniki... a tym nawet piekło niestraszne. 5
  • Józef Kemilk 29.11.2020
    Dobrze, że ich coraz mniej.
    Dzięki za wizytę
  • Jak zwykle dobre w temacie!
  • Józef Kemilk 31.12.2020
    Dzięki

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania