Poprzednie częściDrabble - Na zawsze

Drabble - Rachunek krzywd

Uciekałem ile sił w łapach, lecz mimo to czułem za plecami jej obecność. Ciemność, która za nią podążała, pogrążała świat w mroku. Odbierała życiu chęć egzystencji.

 

Demon nie znający litości, a raczej Ona...

 

Pędziłem, jednak z każdą sekundą, czułem na karku coraz intensywniejszy... oddech przeznaczenia...

Gdy nagle... cisza. Zmysły przestały odbierać złowrogie bodźce.

– Uciekłem? - zastanawiałem się.

Adrenalina, jedyne co utrzymywało mnie w biegu, puściła. Padłem jak długi. Wyczerpanie dało o sobie znać, ale...

– Nie wyczu... – Nie dokończyłem, gdyż pojawiła się Ona...

 

Potwór znikąd...

 

Nie miałem sił...

 

Ostatnie spojrzenie...

 

Dziewczynka w szkarłatnym płaszczyku... koszyk trofeów, ostrze siekiery...

 

i życie za życie...

Średnia ocena: 4.3  Głosów: 7

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (43)

  • Wrotycz 23.01.2021
    :) Kolejna zagadka.
    A postawię na Czerwonego Kapturka z alternatywnej rzeczywistości i znane powiedzenie: nosił wilk razy kilka ponieśli i wilka, znaczy dziewczynka jego odciętą głowę w koszyczku.
    Trzykropkomania w zapisie:)
  • Shogun 23.01.2021
    Dokładnie, taka trochę inna wersja haha :) gdzie nasza dziewczynka nie jest taka bezbronna, jak by się mogło wydawać :D
    Heh :) czy mania to nie wiem, ale tak, lubię sobie czasem pokropkować ;)
  • Wrotycz 23.01.2021
    :))) Dzięki.
  • Dobre; trzymające w napięciu! Pozdrawiam 5
  • Shogun 23.01.2021
    Dziękuję bardzo! :)
    Również pozdrawiam :)
  • Pan Buczybór 23.01.2021
    Hmmmmm, obiektywnie całkiem spoko. Jest forma "zagadki", mocno metaforyczne, a więc poetyckie, przy tym trzymające w napięciu i budujące klimat.
    Subiektywnie - nie za bardzo lubię takie przekombinowanie...
  • Shogun 24.01.2021
    Dzięki :) Ano, z tym przekombinowaniem to chyba czasem mam problem ?
  • Anonim 23.01.2021
    Czyżby i "karma wraca" wśród zwierząt?

    Technicznie:
    zdecydowanie zbyt dużo wielokropków.
    Pędziłem, jednak z każdą sekundą, czułem na karku coraz intensywniejszy... -- drugi przecinek niepotrzebny.

    Adrenalina, jedyne co utrzymywało mnie w biegu, puściła. -- tu półpauzy zamiast przecinków.

    Pozdrawiam.
  • Shogun 24.01.2021
    Ano, trochę "karma" :)
    Czasem lubię pokropkować ?
    Ooo, dziękuję, po poprawiam :)

    Również pozdrawiam :)
  • DEMONul1234 23.01.2021
    OOooo. Powiem, że początek opowiastki jest zaskakująco podobny do opowiastki ktora wydam niedlugo
  • Shogun 24.01.2021
    Ooo proszę. W takim razie ciekaw jestem bardzo Twojej opowieści :)
  • Bajkopisarz 24.01.2021
    Pisząc drabble sam się ograniczyłeś miejscem i wypadł Ci skrót myślowy. Oczywiście ten skrót jest najbardziej klasycznym obrazkiem każdego szanującego się kryminału, thrillera, horroru, ale z uwagi na ciągłe powielanie zaczyna bawić. Chodzi mi o nagłe pojawienie się przeciwnika. Dosłownie znikąd. Taki radykalny przykład to skądinąd dobry film Cube, gdzie grupa osób obmyśla sposób ucieczki, w końcu rozkminia wielce skomplikowany mechanizm, który obraca się tylko w jeden sposób i szansa ucieczki jest jak jeden do iluśtam. No i uciekają, ale jeden z grupy zostaje. No i dosłownie kilka minut później ten pozostawiony zjawia się znikąd, jakby ten cały skomplikowany mechanizm na niego tylko czekał.
    Dobra, po przydługim wstępie, chciałem powiedzieć, że brakuje mi trochę opisu pościgu, że Ona jedzie jakimś rydwanem zaprzężonym w jelenie, dziki, lisy albo jeżozwierze. Albo leci na skrzydłach dzięcioła. Ale to pojawienie się znikąd? No, ok., wybroni się, ale oklepane, jak schabowy w tanim barze.
    P.s. Życie za życie sugeruje, że babcię bezzwrotnie skonsumował ? Dobre i to.
  • Shogun 24.01.2021
    Ano, jak to pisał Gombrowicz, z formy nie ma ucieczki, chyba, że w inną formę ;)

    Cóż, z tym pojawieniem się znikąd, chodziło mi o to, że ona nie jest już do końca człowiekiem, a raczej "potworem", "demonem" o nadprzyrodzonych zdolnościach, która tak naprawdę dopadła by swoją ofiarę bez problemu, ale się tylko z nią bawi, aby dać złudną nadzieję.

    Heh, no cóż, zależy dla kogo ?
  • Trzy Cztery 24.01.2021
    Czerwony Kapturek jako Ponury Kosiarz. Mnie spodobał się początek - ktoś tu kogoś goni, ale za tym goniącym podąża jeszcze coś: ciemność, która pogrąża świat w mroku. Lecz Kosiarza w szkarłatnym płaszczyku nie dogoni. Trofea w koszyczku też działają na wyobraźnię.
  • Bajkopisarz 24.01.2021
    Shogun - w porządku, widocznie wszystkie te nadprzyrodzone istoty mają zaprogramowaną manierę pojawiania się znikąd ;) Widocznie inaczej nie potrafią i tak musi być. Spodziewać się należy niespodziewanego.
  • Shogun 24.01.2021
    Trzy Cztery dziękuje. Cieszę się, że działa na wyobraźnię, bo to najważniejsze, aby każdy coś w tekście zobaczyć mógł :)
  • Shogun 24.01.2021
    Bajkopisarz tak jest, nie kłamię ;) Można powiedzieć "stała kosmiczna", wszystkich istot nadprzyrodzonych haha ;)
  • Dekaos Dondi 24.01.2021
    NCK
    Shoguńskie takie. Szczególnie że demon, płci żeńskiej.
    Można pomyśleć, że ciemność, goniła ją, zmieniła na gorsze i ona zaczęła ścigać i sądzić, według swoich kryteriów.
    W pewnym sensie, "Czerwony Kapturek", tez by najchętniej walnął butelką (siekierą) →''wilka'' co zjadł jej "babcię'
    Oczywiście najpierw by wypiła, by nie marnować ""trunku na bestię"
    A swoją drogą, ciekawe co przeskrobał bohater, że musiał uciekać. A może po prostu miał pecha.
    Licho go tam wie:)↔Ciekawy tekst niejednoznaczny:))↔Pozdrawiam:)↔5
  • Shogun 24.01.2021
    Dziękuję :)
    Dokładnie tak mogło być. Ano, gdyby mogła, to by pewnie tak zrobiła. To tutaj mogła, a nawet więcej, bo zemścić się mogła i chciała.
    Co wilk przeskrobał, to on już tam najlepiej wie...

    Również pozdrawiam ;)
  • Czerwony Kapturek była rozbójnikiem i znęcała się nad zwierzętami, miała na sumienie wiele ich krzywd, najbardziej krzywdziła wilki..
    W wersji z babcią też krzywdzą wilka, tylko przekłamują, że zjadł babcie i że po rozpruciu go zszyli i dalej żył.
  • Shogun 24.01.2021
    Tak było ;)

    Bujdy, zaszyli mu w brzuchu kamienie i umarł, zginął śmiercią tragiczną...
  • Clariosis 31.01.2021
    Witam szanownego Shoguna i z góry przepraszam za nieobecność, ale Lokalny Komentator przeżywa Quality Time swojego życia, haha~! 2021 zaczął się dla mnie super. ;)
    Cóż mogę rzec, bardzo sprawnie napisany tekst, który ma ciekawą budowę. Porównałabym ją do klamry, gdzie zamknięciem jest tytuł. Z samego tekstu można w końcu odnieść wrażenie, że to narrator w tekście jest ofiarą, ale kiedy spojrzy się na tytuł i ostatnie zdanie, wszystko nabiera zupełnie innego wydźwięku. Życie za życie - zostało odebrane dziewczynie, więc ona odebrała je oprawcy. Przynajmniej ja to tak czuję. Bardzo mi się podoba, nie jest ani strasznie przekombinowane, a jednak w Shogunowym stylu zachęca do interpretacji.
    Pozdrawiam! c:
  • Shogun 31.01.2021
    A witam witam serdecznie ;)
    A mówili mówili, że 2021 będzie lepszy i zaprawdę tak jest ;)
    Nawet w Shogunowym żywocie ;)
    Bardzo ciekawe spojrzenie na całość tekstu, jak i interpretacja. Cóż, mam skłonności do tworzenia specyficznej budowy tekstu, co już sam po sobie zauważyłem :)
    Dobrze słyszeć, że nie jest przekombinowane, gdyż czasem mi się zdarza kombinować za dużo ;)
    Cóż, jeśli porusza umysł, to cieszę się niezmiernie :) i...
    pozdrawiam również! ;)
  • Kocwiaczek 03.02.2021
    - zastanawiałem/ dywiz (w tytule też)

    "Czerwony Kaptur" – wersja alternatywna :D
    Podoba mi się. Tylko nie opowiadać dzieciom, bo wilki z lasu do domu przywleką i będą się bały czerwonych ubranek. A zamiast koszyczków na Wielkanoc, to jak włóczykij święconkę na patyku nosić będą;)
  • Kocwiaczek 03.02.2021
    Jedyne nad czym bym pokombinowała, to te łapy na samym początku, bo nieco naprowadzają. Może jakiś synonim np. kończyny. Trochę gorzej brzmi, ale nie jest wówczas oczywiste.
  • Shogun 03.02.2021
    Kocwiaczek dokładnie ? Dzieciom nie opowiadać, bo co to się będzie działo i jakie problemy będą mieli rodzice z tymi wszystkim biednymi wilczarza mi, to hoho ?
    Ano, też nad tymi łapami myślałem, bo mi również się do końca nie podobają, ale dałem dla świętego spokoju, coby zaraz nikt nie wyskoczył, że on "Nie wi o co chodzi" i że głupotę jaką napisałem ?
  • Kocwiaczek 03.02.2021
    Shogun, jak nie wi, to niech się dowi. Albo czytnie ze zrozumieniem;)
  • Shogun 03.02.2021
    Kocwiaczek przydałoby się ;) Cóż, pokombinujem z tymi łapami, może mi coś innego do głowy wpadnie ;)
  • Onyx 03.02.2021
    Jak dla mnie, to jednak zbyt przekombinowane...
  • Shogun 03.02.2021
    Przekombinowane? Hmm, no, myślałem, że prostsze już być nie może...
  • Onyx 03.02.2021
    Shogun dobra. Przeczytałam kilka razy i zrozumiałam, ale nadal podtrzymuję opinię o przekombinowaniu. Nie podoba mi się jakoś specjalnie, sorry
  • Shogun 03.02.2021
    Onyx Rozumiem, a teraz przyznaj się, że przestraszyłaś się tego Kapturka i to dlatego haha ;)
  • Onyx 03.02.2021
    Shogun no i rozgryzł mnie... Przyznaję się! Haha :D
  • Shogun 03.02.2021
    Onyx Heh :) Przed Cesarzem nic się nie ukryje haha ;)
  • Onyx 03.02.2021
    Shogun Cesarz jest wszechmocny
  • Shogun 03.02.2021
    Onyx nie wszechmocny, bo ni jest Bogiem, a tylko czasem rozumi rzeczy ;)
  • Onyx 03.02.2021
    Shogun Bóg nie jest wszechmocny, Cesarz jest ;)
  • Shogun 03.02.2021
    Onyx jaki jest Bóg to ja ni wim, ale za to wim, jakie jest Cesarz... zwyczajny :)
  • Onyx 03.02.2021
    Shogun nie i Cesarz nawet nie ma o sobie prawa mówić, że jest zwyczajny ;)
  • Shogun 03.02.2021
    Onyx masz rację, nie jest zwyczajny... jest nadzwyczaj zwyczajny :)
  • Onyx 03.02.2021
    Shogun NIE!!! Cesarz jest niezwykły ;)
  • Shogun 03.02.2021
    Onyx spór w doktrynie xD
  • Onyx 03.02.2021
    Shogun nasza "dyskusja" zapisze się na kartach historii ?

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania