Pokaż listęUkryj listę

LBnDrabble nr 27 _ a koluszczka wciąż chodzi bez butów

Wróciłam z zakupów. Mokra plama na skarpecie i odklejona podeszwa, śmiały się do mnie. Na weekend jadę w góry. Dlaczego właśnie teraz? Spojrzałam na zegar – dochodziła osiemnasta.

Zbiegłam szybko na dół. Minęłam przecznicę. Znajomy szewc powitał z uśmiechem moje buty:

– Na pojutrze będą gotowe.

Wróciłam uradowana. Kiedy zajrzałam do cholewkarza, na drzwiach widniała wywieszka: Zakład nieczynny z powodu choroby. Potem cholerna pandemia zamknęła buty szewca.

Po drodze do spożywczego, spoglądałam smutno na „Cholewkę”. Witrynę pokrywał kurz, a metalową kłódkę zjadała rdza.

Zamarłam, kiedy zobaczyłam napis na szybie: „Likwidacja”.

 

Zastanawiałam się, do czego potrzebne mu buty? Skoro do nieba poszedł boso.

Średnia ocena: 4.9  Głosów: 10

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (14)

  • LBnDrabble 01.05.2021
    Witamy w Bitwie i powodzenia życzymy.

    Literkowa
  • Trzy Cztery 01.05.2021
    Ładne drabble, na czasie i ponad nim. Od razu przypominają się powiedzenia: "Szewc bez butów chodzi", "szewski poniedziałek", "zaklął jak szewc", a też obraz Tadeusza Makowskiego - Szewc, z siwym staruszkiem na tle ściany obwieszonej drewniakami.
    A w moim mieście - ręcznie malowany szyld na starej, walącej się, drewnianej budzie: "Szewc z Paryża".

    Ciekawe, czy Koluszczka z Twojej opowieści palił papierosy. Szewcy, których znałam rozmawiali z klientami nie wyjmując papierosa z ust, chociaż w powietrzu unosiły się opary butaprenu. Bałam się, że mogą przez to wylecieć w powietrze razem ze swoimi budami i butami.

    (Może zamień '"jemu" na "mu" w przedostatnim zdaniu?).
  • Pasja 01.05.2021
    Dziękuję pięknie za powiedzenia i jeszcze szewska pasja dodam. "Szewc z Paryża"... świetne i takie prestiżowe. Mój palił takie robione z tutki, i masz rację z tym przyklejeniem do dolnej wargi. Popiół tylko spadał na fartuch. Ale trzeba przyznać, że te małe klitki miały urok i klimat. Zapach butaprenu i rozmowy o wszystkim i o niczym były ekscytujące. Niektóre zawody można zaliczyć do spowiedników. Mam gdzieś o nim opowiadanie.

    Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za sugestię. Chociaż niektórzy twierdzą, że "mu" krowa robi.
  • Justyska 01.05.2021
    Zawsze pozostają po nas niedokończone sprawy, bo świat jest kontynuacją. Mam wrażenie, że ta pandemia jak nóż obiera z gałęzi wszystkie mniejsze gałązki, listki aż do kory... co pozostanie? Niezapłacone rachunki?
    Świetne drabble.
    Pozdrawiam!
  • Pasja 03.05.2021
    Witaj Justysko
    Niezapłacone rachunki? Za życie, za powietrze i za... pustostany. Nic już nie będzie tak samo. Dziękuje ci za odbiór.

    Pozdrawiam
  • Vincent Vega 05.05.2021
    Wzruszający i bardzo aktualny kawał wybornego tekstu, kiedy od ponad roku coraz trudniej wypierać świadomość o własnej kruchości, odebrałem drabble jako memento mori. Pozdrawiam serdecznie. :)
  • Pasja 06.05.2021
    Dziękuję za wyborny i w ogóle. Czy memento mori? Pozdrawiam
  • LBnDrabble 13.05.2021
    Rozpoczynamy głosowanie. Pięć drabbli i tylko 500 słów do czytania.
    Czytamy, komentujemy i głosujemy według zasady: 3 - 2 - 1 - plus uzasadniamy dlaczego?
    Głosujemy do 18 maja /wtorek/ godz. 23.59
    Dziękujemy za udział i zapraszamy do zagłosowania.
    Liczymy na Autorów na obowiązkowe czytanie i pozostawienie komentarzy.
    Literkowa pozdrawia
  • Pan Buczybór 14.05.2021
    Hmmm, przemijanie, ale nie takie naturalne, lecz wymuszone przez sytuację, której mogłoby nie być. Dobre drabble. Taki dobrze przedstawiony, autentyczny urywek codzienności.
  • Pasja 15.05.2021
    Pięknie dziękują za spojrzenie. Takie obrazki z życia wzięte najbardziej budzą refleksje.
    Pozdrawiam
  • Bajkopisarz 14.05.2021
    Nie poszedł boso, tylko w butach peelki. Widocznie świetnie pasowały na szewca. Co rodzi pewne domysły, ale o nich cicho sza, bo jeszcze mu ktoś ekshumację zrobi...
  • Pasja 15.05.2021
    Witaj Bajko!
    Ha, ha, ha ekshumacja. Pewnie nic by nie dała. Pozdrawiam
  • piliery 18.05.2021
    Mistrzowsko napisane. Dawno nie czytałem tak dobrego drabble.
  • Pasja 18.05.2021
    Tak jakoś wyszło. Dziękuję i pozdrawiam

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania