Poprzednie częściRozważania - Na jagody

Rozważania - Oto poczniesz w swym łonie i urodzisz syna...

Droga społeczności opowijska, jak zwykle przy rozważaniach, liczę na kulturę wypowiedzi i rzeczowe argumenty.

Wygląda na to, że temat jest delikatny, więc proszę byście nie dali ponieść się emocjom, chciałbym z tego wyciągnąć jak najbardziej konstruktywne wnioski.

 

Pośród tegorocznych życzeń świątecznych otrzymałem obraz przedstawiający matkę w trakcie porodu dziecka. Na twarzy rodzącej maluje się ból. Widać krew, rączki i główkę noworodka oraz przyjmującego poród ojca, który wg mnie ma minę opanowaną, niemal natchnioną by wiedzieć co robić, choć słyszałem opinię, że to depresja, ale mniejsza o to.

Pierwsze co pomyślałem to: “no właśnie, przecież Maria była człowiekiem, Jezus był człowiekiem, poród musiał odbyć się naturalnie, zatem towarzyszył im ból fizyczny”.

Ten sam, który oboje przeżywali ponownie, kiedy przybijali Jezusa do krzyża. To bardzo ważne, żeby nie zapomnieć o roli Józefa, ale przede wszystkim Maryi w narodzinach Chrystusa.

Przesłałem obraz dalej i spotkałem się z opinią, że jest bluźnierczy i drwi ze Świętej Rodziny. Ponadto niezgodny z nauką i tradycją kościoła katolickiego. W skrócie, że się będę za to smażył w piekle.

Ponieważ katechizm nic nie mówi o porodzie Jezusa, a pismo święte mówi wprost “Oto poczniesz w swym łonie i urodzisz syna...”, to tego typu zarzuty odebrałem jako przejaw ignorancji i niezrozumieniem istoty bólu w życiu człowieka i Jezusa, który przychodząc na świat jako Bóg w ludzkim ciele również na ten ból się zgodził oraz Marii, która będąc świadoma cierpienia jakie ją czeka, również się na to zgodziła.

W zasadzie śmiem twierdzić, że próba zatuszowania cierpienia Maryi podczas porodu umniejsza jej roli i powinna obrażać uczucia religijne.

A co Wy myślicie?

Następne częściRozważania - doping-cybernetyka

Średnia ocena: 4.0  Głosów: 3

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (8)

  • droga_we_mgle 4 miesiące temu
    Powiem tak. W moim domu na ścianie wisi obraz (reprodukcja?) przedstawiający ucieczkę Świętej Rodziny do Egiptu. Na obrazie Maryja karmi Dzieciątko piersią. Jeśli jest to zgodne z nauką i Tradycją, to poród też. Jak dla mnie to wystarczy.

    "Poniewarz" - ponieważ
  • Poncki 4 miesiące temu
    No właśnie. Karmienie piersią, poród, śmierć w męczarniach, cierpienie podczas patrzenia jak syn jest mordowany na krzyżu - to wszystko jest ludzkie.
    Dziękuję, poprawiłem.
  • zsrrknight 4 miesiące temu
    Błąd przy "ponieważ" automatycznie eliminuje możliwość sensownej dyskusji.
    A tak na poważnie: pewnych rzeczy w Biblii nie napisano, ale nie znaczy to, że ich nie było. Jeśli ktoś uważa to za obrazoburcze - no, to po prostu brak wyobraźni xd. No i pewnie niektórzy ludzie też zapominają, że Jezus był bogiem, ale przede wszystkim człowiekiem.
  • Poncki 4 miesiące temu
    Mam wrażenie, że ludziom czasem brakuje wyobraźni kiedy zapominają, że mogą sobie na nią pozwolić. Czyli wtedy kiedy należyzachować do pewnychbspraw odpowiedni dystans.
  • Dekaos Dondi 4 miesiące temu
    Poncki↔Skoro Bóg zdecydował, że chce być też człowiekiem, to zapewne zadbał o to,
    by wszystko przebiegło, tak jak po temu ma być. Po ludzku. Także dla Jego Matki.
    A czy jako dziecko wiedział, że jest Bogiem, czy dopiero od wyznaczonego czasu... ?
    Pozdrawiam🌲😊.
  • Poncki 4 miesiące temu
    Niektórzy twierdzą, że Maryja, jakoże niepokalane poczęcie, urodziła bez bólu, zgodnie z tym co powiedział Bóg Ewie kiedy wygnał ją z raju. Tak więc się zastanawiam.
  • il cuore 4 miesiące temu
    /ale przedewszystkim Maryi w/ – przede wszystkim
    /z opinią, że jest bluźnierczu/ – bluźniercza

    Biblia nie jest dokumentem faktograficznym, traktowanie dosłownie treści tej książki jest błędem i powie to każdy uczciwy ksiądz, tylko spróbuj takiego znaleźć...
    cul8r
  • Poncki 4 miesiące temu
    Zgadzam się. Choć myślę, że kilku by się znalazło. Myślę, że nie wszyscy poszli do seminarium za pieniędzmi. Cześć na pewno w pogoni za ideałami.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania