Poprzednie częściLBnR nr 66_monogramy października
Pokaż listęUkryj listę

LBnR nr 78 _ w kontekście

codzienność

przepełniona sobą

pokrętna jak sfinksy

zawieszona nad rędziną

niczym pająki

oplata nićmi przeznaczenia

żywoty

 

my natomiast

chcąc wyprzedzić kadencję

biegniemy

w niezgłębionym wszechświecie

szukamy czystych kart

 

wehikuł też mknie

w zagadkowe labirynty

nigdy nienasyconego głodu

 

historia cywilizacji to już efemeryda

pauza na retrospekcję

Średnia ocena: 4.3  Głosów: 9

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (17)

  • Morus 27.09.2020
    Nie wiem, co to ewokacja, ale lapidarność jak najbardziej pochwalam, i sam jestem jej zwolennikiem. Aczkolwiek wiersz jest nasycony mądrymi słówkami, jak prosiak farszem, ale podoba mi się w związku z czym stawiam piątkę.
  • Pasja 27.09.2020
    Dzięki ? Pozdrawiam
  • Szpilka 27.09.2020
    Na pewno nie można zarzucić wierszowi, że jest banalny, nie jest, aczkolwiek niektóre sformułowania przyprawiają o zawrót głowy - "lapidarność przepełniona sobą", czyli zwięzłość przepełniona sobą? Karkołomnie brzmi, wygładziłabym niektóre frazy, żeby wiersz stał się bardziej przejrzysty, oczywiście żaden ze mnie autorytet, to tylko sugestie czytelniczki ?

    Pięknie Ci wyszedł ostatni wiersz http://www.opowi.pl/rutamianek-a63092/
  • Pasja 27.09.2020
    Bardzo dziękuję za spojrzenie i sugestie. Częściowo wygładziłam frazy. Pozdrawiam ?
  • Szpilka 28.09.2020
    pasja

    Aha, teraz przejrzysty jak górski strumyk ?
  • Pasja 28.09.2020
    Szpilka to dzięki tobie przejrzał :)
  • Dekaos Dondi 27.09.2020
    Pasjowo napisane. Codzienność, codziennością, ale czasami by się chciało cosik więcej.
    Tak to w życiu. Można wziąć czystą kartę, ale już nie można, wymazać, tej coś my zapełnili.
    A ''wszechświat'' pozostanie niezgłębiony tęsknotą, każdą inną:)↔Pozdrawiam:(↔5
  • Pasja 28.09.2020
    Dzięki za spojrzenie i odbiór. Chyba do końca poszukujemy czystej karty aby moc ją zapisywać od nowa.
    Pozdrawiam
  • Bożena Joanna 27.09.2020
    Ujęła mnie pierwsza zwrotka, "codzienność przepełniona sobą pokrętna jak sfinksy" brzmi cudownie podobnie jak "przerwa na retrospekcję" Przedstawiłaś pokrótce nasze życie, codzienność, potrzebę nowości, głód i chwile na wspomnienia. Kapitalny wiersz!
    Pozdrowionka w deszczowy poranek!
  • Pasja 28.09.2020
    Dziękuję pięknie za taki odbiór. Codzienność potyka się razem z nami i poszukuje drogowskazu do?
    Pozdrawiam ciepło
  • Rozpoczynamy głosowanie, które potrwa do 16 października /piątek/godz. 23:59
    https://www.opowi.pl/forum/glosowanie-literkowa-bitwa-na-rymy-bez-w478/
    Zapraszamy do czytania wierszy, komentowania i zagłosowania na najlepszy.
    Plus krótkie uzasadnienie – dlaczego tak uważamy?
    Literkowa
  • kigja 12.10.2020
    Ciekawie napisany wiersz i dosyć pesymistyczny.
    Oglądamy się za siebie, by nie patrzeć, co przed nami? Czy ludzkość kroczy po zboczu góry w sam środek otchłani?

    Wiersz zatrzymuje i zastanowia.
    5
  • Pasja 12.10.2020
    Dziękuję za zatrzymanie i pozostawienie ciekawego spojrzenia. Pewnie masz rację, że pesymistyczny klimat.
    Pozdrawiam
  • Pan Buczybór 15.10.2020
    Teraz już wiem, co znaczy "rędzina"...
    Ciekawy wiersz. Szczególnie fragment z czystymi kartami.
    Porządna poezja
  • Pasja 15.10.2020
    No, zawsze człowiek zdobywa wiedzę, nawet na takim Opowi. Dziękuję za ślad i uznanie.
    Pozdrawiam
  • Tjeri 15.10.2020
    Szukanie czystych kart... To mnie zatrzymało. Czy się da? Jesteśmy tak silnie uwarunkowani, od otoczenia, historii, miejsca i czasu. Może przeznaczenia? (Tu chcę wątpić). Do tego wszystko się powtarza. Te same błędy, te same historie. Zmiany tylko w napisach końcowych.
    Tematy na długie dyskusje...
    Dobry tekst, daje do myślenia.
  • Pasja 15.10.2020
    Witaj Tjeri
    Bardzo miło ciebie gościć i zatrzymać twoje spostrzeżenia. Niestety jesteśmy uwikłani w ten ciąg zdarzeń i ten sam bieg za nami. A my tylko zmieniamy miejsce zamieszkania i inny płaszcz kupujemy. reszta jest taka sama.

    Pozdrawiam ciepło

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania