Poprzednie częściLBnR nr 66_monogramy października
Pokaż listęUkryj listę

LBnR nr 84 _ pytanie...

gdzie się moja ojczyzna zapodziała

bo choć żyjemy

ona zaginęła

nie w ułamku sekundy

ale w sercach zwykłych ludzi

wypalona dziura

wielkości obola

w miejscu miłości do macierzy

pozostała

niechaj nie bawi się z nami

i wraca

(niewyłącznie od morza do morza)

na kuchenne stoły

gdzie na lnianym obrusie maki i kąkole

bochen chleba

naszych bliźniaczo zabliźnionych serc czeka

Średnia ocena: 4.6  Głosów: 10

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (21)

  • Dekaos Dondi 06.03.2021
    Pasjo↔Nie wiem, czy dobrze zrozumiałem. Zdaniem mym chodzi o to, by powróciła w nas wszystkich...
    na dobre i na złe ( maki i kąkol ) wbrew wszelkim podziałom Jak byśmy w sobie coś zatracili... "wypalona dziura"
    P.S Czy rym: zapodziała-cała jest zamierzony? ''gdzie na lnianym obrusie"
    Pozdrawiam:)↔5
  • Pasja 07.03.2021
    Witaj Dekaosie
    Każda interpretacja jest mile widziana i jest niepowtarzalna. Rym, czy już nie można rymem szarżować? Byl zamierzony, ale dla spokoju zmieniłam.
    Ramy ciągle ramy.

    Pozdrawiam
  • Dekaos Dondi 07.03.2021
    Pasjo↔Skoro był zamierzony, to powinnaś nie zmieniać. Ja bym nie zmienił. Tak samo jak Ty, jestem przeciwnikiem wszelkich "ramek." Nawet kiedyś taki tekst napisałem↔Pozdrawiam:)
  • Pan Buczybór 07.03.2021
    Kurczę, bardzo spoko. Mikroskala, czyli zanikanie rzeczy najdrobniejszych, a w sumie najważniejszych, bez których pozostaje nijaka pustka. Dobry wiersz.
  • Pasja 07.03.2021
    Witam i dziękuję za ciekawe spojrzenie. Właśnie rozbijamy się o wielkie przedsięwzięcia, a nie widzimy tych małych, ale jak wielkich dla życia.

    Pozdrawiam niedzielnie
  • Wrotycz 07.03.2021
    Ojczyzna musi się wpisywać we wspólnotę, w rodzinę, w której są oczywiście spory i kłótnie, ale spotykamy się na niedzielnym obiedzie, urodzinach, w święta.
    A tu u nas... jakby rozwarła się potężna szczelina w polskiej ziemi, jest tak szeroka i głęboka, że mostu nie można zbudować. I ciągle zapadają się brzegi.
    Pozdrawiam, myślę podobnie.
  • Pasja 08.03.2021
    Dziękuję za spojrzenie jasne i zgodne z moim. Czasem coś się rodzi w myślach i trzeba o tym opowiedzieć.
    Jesteśmy mocno podzieleni i wciąż trwa. Wiersz napisałam po ostatniej sytuacji kiedy zaszczepiony pan uważał, że ma większe prawa od innych.

    Pozdrawiam
  • Szpilka 08.03.2021
    Celne pytanie, gdzie się podziała? We mnie nie tyle co dziura, ale jakby żal się zagnieździł. Wiersz ciekawy, czytelny i z przesłaniem - dokąd to wszystko zmierza?

    Piątak ?
  • Pasja 08.03.2021
    Pięknie dziękuję za celny żal

    Miłego
  • Witamy pierwszy wiersz w Bitwie. Życzymy dobrej zabawy

    Literkowa
  • TheRebelliousOne 08.03.2021
    Mocny wiersz. Faktycznie, nasza ojczyzna zniknęła, a w jej miejsce weszło coś, co jest powodem do wstydu. Wiersz ten z kolei kojarzy mi się z piosenką "Kiedy Naród Umiera" od KSU (link dla zaciekawionych: https://www.youtube.com/watch?v=nmqIuK-_R0k ). Mam jednak nadzieję, że ojczyzna wróci zanim będzie za późno. Daję 5, choć gdybym mógł, dałbym więcej.

    Pozdrawiam ciepło :)
  • Pasja 10.03.2021
    Pięknie dziękuję za tak wnikliwy komentarz. Może kiedyś wróci, oby jak najszybciej

    Pozdrawiam
  • Pasja, bo to: ..."to nie nasz kraj, to nie nasza polska...."
  • Pasja 10.03.2021
    Yanko nasz tylko trochę się pogubił

    |Jeszcze będzie przepięknie |
    Jeszcze będzie normalnie

    Pozdrawiam
  • pasja, Optymiści mają się lepiej.
  • Pasja 14.03.2021
    yanko wojownik 1125 pewnie tak, ale też może zawieść :)
  • Bożena Joanna 10.03.2021
    Pięknie wyraziłaś tęsknotę za prawdziwą Polską...
  • Pasja 10.03.2021
    Dziękuję ci Bożenko za odbiór.

    Miłej nocy
  • Bardzo pesymistycznie wręcz czarno patrzę na to co podkreślasz w swoim wierszu, niestety prawdziwie i w punkt.
    Nie liczy się ojczyzna, dobro wspólne tylko interesy i interesiki poszczególnych partii i jednostek. Kiedyś już tak było, sejm i posłowie głosowali we własnych interesach, a przeciw Polsce. Dzisiejsza „szlachta” jedzie dosłownie tym samym torem.
    Pozdrawiam!
  • Pasja 10.03.2021
    Witaj Maurycy!
    Tak jest jak piszesz, ale historia lubi się powtarzać. Dziękuję i pozdrawiam
  • Rozpoczynamy głosowanie!
    Czytamy, komentujemy i głosujemy według zasady: 3 - 2 - 1 - plus uzasadniamy dlaczego?
    Liczymy na Ciebie i obowiązkowe czytanie oraz komentarz.
    Głosujemy do 10 kwietnia /sobota/ godz. 23.59
    Dziękujemy za udział i zapraszamy do zagłosowania!
    Literkowa

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania