Poprzednie częściRozważania - Na jagody

Rozważania - Referendum

Po przeprowadzeniu konsultacji społecznych i głębszym przemyśleniu sprawy referendum, doszedłem do wniosku, że pytania mają na celu nic innego jak pogłębić konflikt społeczny między braćmi Polakami. Dodatkowo podważa wiarygodność instytucji referendum. Jest to w mojej opinii obrzydliwe socjotechniczna sztuczka, w której postanawiam nie brać udziału. Zamierzam bojkotować tegorocznej referendum.

Zamierzam wziąć udział jedynie w wyborach parlamentarnych. Oczywiście władza,jak widać przewidziała taką możliwość i nie ułatwi mi bojkotu. Karty do referendum zostaną zapakowane do kopert z kartami do głosowania do parlamentu.

Znaczy to, że muszę poprosić członka komisji o wydanie TYLKO karty do głosowania. Jeśli powie, że jest w kopercie, będę musiał dokładnie poinstruować urzędnika, żeby otworzył kopertę i wydał mi jedynie kartę do głoswania w wyborach parlamentarnych, a karty do referendum nie przyjmuję ponieważ nie zamierzam wziąć w nim udziału.

 

Należy dopilnować, żeby osoba wydająca karty, przy naszym nazwisku wpisała w kolumnie "Uwagi" zwrot dokładnie "bez referendum". Każda inna uwaga nie będzie skutkować odliczeniem naszej osoby od frekwencji.

 

Zachęcam wszystkich do głębszego zastanowienia się nad celowaością działań obecnego rządu. Podpowiem, że strzeżenie społeczeństwa groźnym ruskiem i przedstawianie się jako jedyna deska ratunku nie działa. Mało tego budzi odrazę.

Średnia ocena: 3.0  Głosów: 4

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (245)

  • Grafomanka 10.10.2023
    Jeżeli pytanie o przymusową relokację nielegalnych a tym samym niebezpiecznych uchodźców, może nas w jakiś sposób zabezpieczyć przed wydarzeniami jak we Francji, Szwecji, Włoszech, Niemczech, to dlaczego nie wykorzystać tej możliwości?
    Pomijam politykę rządów tych czy innych, bo każda partia polityczna mogłaby takie referendum przeprowadzić w trosce o dobro kraju, bo jednak daje to jakieś narzędzia do powstrzymania tego szaleństwa w UE.

    Nie pytam złośliwe, żeby nie było, bo przecież opozycja może wygrać wybory i miałaby jakąś broń w rękach...
  • Poncki 10.10.2023
    Chodzi o to, że pytania są niewłaściwie sformułowane, dając tylko pozorną możliwość wyboru. To w moim mniemaniu jest perfidny brak szacunku dla obywatela. Porównywalną postawą wykazały się władze platwormy przy wyborach prezydenckich w 2015.
  • Grain 10.10.2023
    Poncki, banał
  • Grafomanka 10.10.2023
    Poncki, czyli chodzi tylko niewłaściwe sformułowanie? Czyli jakie wg Ciebie być powinno, żeby spełniło oczekiwania?
  • Grafomanka 10.10.2023
    ''Czy popierasz przyjęcie tysięcy nielegalnych imigrantów z Bliskiego Wschodu i Afryki, zgodnie z przymusowym mechanizmem relokacji narzucanym przez biurokrację europejską?''
  • Grafomanka 10.10.2023
    Tak brzmi pytanie, aż sprawdziłam. Co jest tutaj źle napisane?
  • Poncki 10.10.2023
    Grafomanka po pierwsze wyklucza możliwość kompromisu. Albo nie przyjmujemy, albo na zasadach UE. A mogli byśmy przyjmować na własnych zasadach, z własnymi procedurami.
    Po drugie władza wystraszyła niektórych obywateli naszego kraju o strasznych arabach co w Szwecji i Francji gwałcą. Cóż z tego, skoro oni chcą sobie jedynie przez Polskę do Francji i Szwecji dojechać.

    W rezultacie pytanie ma budzić strach i xsenofobię u jednych a zarzenowanie u drugich. Dzielić, dzielić, dzielić....
  • Grafomanka 10.10.2023
    Poncki, ale jaki kompromis? Patrząc co się dzieje w innych krajach, jak powstają ich dzielnice, gdzie nawet policja nie ma wstępu, niszczenie miast, ulic... pracować nie chcą, tylko social.

    Tu nie ma czego dzielić, jedna, twarda odp. Moim zdaniem.
  • Grafomanka 10.10.2023
    Przymusowa relokacja, czyli nie będzie gdzie oni chcą, tylko dokąd ich skierują.
    A wyobraź sobie, że gdzieś czytałam, że chcą ich, jak kiedyś Indian, w jakichś rezerwatach, obozach trzymać... możesz sobie coś takiego wyobrazić?
  • Poncki 10.10.2023
    Grafomanka przedewszystkim nie wiem po co w Polsce (i sdkąd) socjal, skoro jesteśmy biednym krajem w stosunku do zachodu Europy.
  • Poncki 10.10.2023
    Grafomanka
    Jest coś takiego jak karta praw człowieka, więc jestem przekonany, że coś takiego jak obozy, czy rezerwaty nie przejdzie z przyczyn humanitarnych.
  • Grafomanka 10.10.2023
    Poncki, może ten socjal zostanie wyrównany, może UE ma na to kasę?

    Nie rozumiem tylko, dlaczego Niemcy płacą za ich przyjazd. Niby nie chcą ich już u siebie, a opłacają ich przewóz. Zupełnie tego nie czaję.
  • Poncki 10.10.2023
    Grafomanka intencje Niemców i ich działania pozostaiwę bez komentarza. Ważne jest żebyśmy zadbali o własne bezpieczeństwo, bezpieczeństwo społeczności której jesteśmy czścią i nie zamykali się na nowe, bo nowe idzie i jak przyjmiemy nowe ze skwaszoną miną to odpowie kwaśno. Trzeba ludziom w potrzebie pomagać, ale narysować wyraźne granice, a nie lecieć na hurra..
  • Grafomanka 10.10.2023
    Poncki, ja przecież o bezpieczeństwie... Niemcy chcą narzucić relokację i jednocześnie opłacają przejazdy uchodźcom i teraz nie wiem kogo bardziej się obawiać, bo nie wiem, co taka polityka ma za zadanie, wierzysz że płacą grube pieniądze ot tak sobie? Ja nie wierzę, dlatego zastanawiam się jakie jest drugie dno tego działania.

    W pomaganiu jesteśmy dobrzy, jeśli nie najlepsi, co pokazaliśmy w przypadku Ukraińców.
  • Grafomanka a co referendum da? Przecież mówimy nie o kwestii wewnętrznej, lecz o ustaleniach we wnętrz UE. Powtrzymać to możemy to tylko twardymi negocjacjami. Kaczyński i Morawiecki w bezpośrednim starciu z Brukselą zawsze srają w gacie. Ps. Po za tym wynik referendum można obejść wysyłając do Polski islamistów (mordujących chrześcijan) z Pakistanu. Wszak o nich Kaczyński w referendum nie wspomniał.
  • Grafomanka Ogólnie u nas spokój. Ale pierwsze objawy już są. Sam widziałem w niedzielę manifestację Azerów promujących czystymi etniczne Ormian. Pokazałem im środkowy palec. A Ukraińcy wcale nie są tacy mili, jak media głównego nurtu podają.
  • Grafomanka 10.10.2023
    Marku, to dla UE, nie ma znaczenia co myślą ludzie w danym kraju? To już nie ma żadnych instrumentów na zatrzymanie tego szaleństwa?

    Ukraińcy pracują i tym różnią się od nielegalnych, którzy pracować nie chcą.
    Nie czaję tej polityki, na logikę nie da się tego ogarnąć.
  • Poncki 10.10.2023
    Grafomanka ale to też nie jest prawda, że ciapate nie pracują. Bywam za granicą. Wszystkie imprezy masowe (sportowe, handlowe) są obsługiwane przez imigrantów. Wszystkie sklepy "osiedlowe" prowadzone są przez imigrantów, oni w rzeczywistości w dużym stopniu napędzają gospodarkę, jednak jest duża odległość między bogatymi a biednymi, a tam gdzie jest bieda jest i patologia.
  • Poncki U nas to pracują i nawet nieźle.
  • Grafomanka 10.10.2023
    Poncki, to skoro pracują, jak twierdzicie, czemu chcą ich relokować?
  • Grafomanka jedyna forma to pojechać do Brukseli i powiedzieć tam Nie. Referendum to oni mają w dupie.
  • Poncki 10.10.2023
    Marek Adam Grabowski dokładnjeie 👍
  • Poncki 10.10.2023
    Grafomanka nabrali za dużo 😂
  • Grafomanka 10.10.2023
    Marku, to właśnie o to chodzi, żeby zawieźć tam to ''nie'', bo pojedyncze głosy to mają w czterech literkach.
  • Grafomanka Ale wiesz, że już Ukraińcy chcą odjechać do Niemiec "bo tam będą mieszkania". Inna sprawa, że cześć "pracuje" jako mafia.
  • Grafomanka 10.10.2023
    Poncki, i teraz tych pracowitych ludzi chcą, dla rozwoju gospodarczego, dać innym... co za dobroć
  • Grafomanka Nie zrozumiałaś mnie. W negocjacjach miedzy narodowych referenda są nieistotne.
  • Grafomanka 10.10.2023
    Marku, i co ich powstrzymuje przed odjazdem?
  • Grafomanka 10.10.2023
    Marku, to czemu tyle o nie zawracania głowy?
  • Poncki 10.10.2023
    Grafomanka kultura. Zaproszonych gości w nadmiarze nie odsyła się do domu tylko znajduje miejsce do spania w hotelach lub po sąsiadach.
  • Grafomanka 10.10.2023
    Poncki, moi znajomi z Niemiec inaczej na to patrzą, a raczej mają ich dość, w sensie nie tych, którzy pracują, tylko tych którzy pracować nie chcą... tych właśnie chcą się pozbyć.

    No i teraz kto weźmie tych obiboków i awanturników? Polska?
  • Grafomanka Właśnie dla tego te referendum jest głupotą.
  • Grafomanka Ponoć już odjeżdżają, ale dokładnych statystyk nie znam.
  • Grafomanka 10.10.2023
    Marku, w referendum chodzi o wyrażenie własnego zdania na temat przymusowego przyjmowania uchodźców.
    Nie my ich zaprosiliśmy, nie my kolonizowaliśmy, dlaczego mamy ponosić koszty ich utrzymania?

    Ja nie chcę np. żeby było u nas to, co na ulicach Francji, Szwecji, Niemiec.
  • Grafomanka 10.10.2023
    Nie mówiąc już o tym, co się we Włoszech dzieje.
  • Grafomanka Tylko, że to referendum nie ma żadnej mocy prawnej.
  • Poncki 10.10.2023
    Grafomanka no i nawet jak przyjadą do polski to co tu nawojują? Na każdego przyjazdnego będzie pięciu Polaków patrzących im na ręce.
  • Poncki 10.10.2023
    Grafomanka a może akurat znajdą tu miejsce dla siebie i zaczną współpracować. Nie ma co straszyć nieznanym. Nie jesteśmy wrókami i wiedźmami. Nie znamy przyszłości, nie ma więc powodu zakładać najgorsze, a jeśli już to mamy kupę czasu i możliwości się przygotować.
  • Grafomanka 10.10.2023
    Marku, Ty chyba błądzisz... nie ma mocy prawnej głos narodu?
    Nie osłabiaj mnie. Nikt aż taki głupi nie jest, żeby w to uwierzyć.

    Poncki, my mamy prawo do życia, do szczęścia, a nie do tego żeby pilnować i patrzeć na ręce ludziom, którym życie trzeba stworzyć w ich krajach, zrujnowanych wojnami. Ktoś tych ludzi wyzyskiwał latami, gnębił, i to nie byliśmy my.

    Dlatego niech odpowiedzialni czują się ci, którzy na nich zbijali fortuny.
  • Grafomanka w polityczne miedzy narodowej nie głos ludy nic nie znaczy. Liczą się tylko dyplomacja i armia.
  • SwanSong 11.10.2023
    Grafomanka
    Ty naprawdę w sprawach politycznych jesteś tępa. Inaczej tego nazwać nie mogę. Referendum możesz sobie wsadzić w cztery litery, tyle ma mocy sprawczej. I dobrze, bo pytania są idiotyczne i pisane dla idiotów, ale ja miałem nauki o pytania do ankiet na studiach, ty pewnie nie. Chcesz uniknąć tego, co na ulicach Szwecji czy Francji? To wywal debilnych nacjonalistów Polaków, którzy na 11 listopada pokazują, że są gorsi od imigrantów. Wywal górników, którzy potrafią tylko palić opony. Jak zwykle pokazujesz, że z ciebie tuba propagandowa tvp.
  • Grain 11.10.2023
    SwanSong Kłamliwe ścierwo
  • SwanSong:"(...) ja miałem nauki o pytania do ankiet na studiach (...)". - Co studiowałeś?
  • MartynaM 11.10.2023
    SwanSong pilnuj swoich nieistniejących publikacji, będziesz miał zajęcie. Idę mnie won dla dużą odległość...

    Marsz Niepodległości nie podoba się ruskiej onucy, to do sowietów droga wolna, nikt tu tych resztkow nie potrzebuje...

    Górnicy nie podobają się...

    Z ciebie sowiecka propagandą i jeszcze raz, won ode mnie!!!
  • MartynaM 11.10.2023
    Ode mnie won!
  • SwanSong 11.10.2023
    Marek Adam Grabowski
    A co za różnica? Dużo tego o ankietach nie miałem, ale wystarczająco, aby zrozumieć, jak można ludzi robić w balona samymi pytaniami.
  • SwanSong 11.10.2023
    Grain
    Cię robiło.
  • SwanSong 11.10.2023
    MartynaM
    Sama jesteś ruska onuca, bo wpisujesz się w ich retorykę pod przykryciem pseudopatriotyzmu. Tak działają sowieckie służby, za pomocą pożytecznych idiotek, które same nie myślą.
  • Grafomanka 11.10.2023
    SwanSong, jestem ruska onuca, bo chodzę na Marsze Niepodległości na które sowieci, komuchy plują?

    Nie wiem kto ci zrobił pranie mózgu, ale sowieci w tym dobrzy... moja rodzina za przynależność do AK, ginęła albo uciekać musiała za granicę przed prześladowaniami sowietów.

    Teraz uciekać nie musimy, inne czasy. Więc żadna menda na usługach sowietów nie będzie mi mówić, pisać, jak mam głosować w wyborach itd.

    Ty w ogóle nie piszesz, jesteś na tym portalu od propagandy. Do tego tylko się, szczurku, nadajesz.
    Pozdrów towarzyszy!

    I jeszcze raz... won ode mnie sowiecki pachołku!
  • Noico1 11.10.2023
    SS większego idioty od cb nie ma na tym portalu. Pewnie jeszcze doktorat zrobiłeś z szorowania publicznych klozetów.
  • SwanSong Po prostu mnie to zainteresowało. Na resocjalizacji miałem sondaże, ale ankiet chyba nie omawialiśmy.
  • Grain 11.10.2023
    brawo
  • SwanSong 11.10.2023
    Marek Adam Grabowski
    Zarządzanie wymaga ankiet, ale źle sformułowane pytania fałszuje wynik. Chyba że o to chodzi pytającemu, tak jak w tym przypadku, czego niektórzy nie rozumieją, ale przecież nikt ich nie posądza o krytyczne myślenie.
  • SwanSong 11.10.2023
    Grain Szczekaj, ruska parówko.
  • SwanSong 11.10.2023
    Grafomanka W Bitwie pod Empikiem też brałaś udział? Wyguluj sobie co to. Komuchy nie muszą pluć na Marsz Niepodległości, bo robią to zwykli ludzie, którym nie podoba się, że pseudopatriotyczne bydło zagarnia święta.
    Idź dalej rozpowszechniać info od ruskich, pewnie ci ruble już na konto wpływają.
  • Grafomanka 11.10.2023
    SwanSong, tam jakieś bydło antypolskie wpada tylko robić zadymę, zawsze sowieci wysyłają swoją trzodę, uprzednio szkoląc i opłacając sprzedawczyków.
    Co ludzie są gotowi robić dla tych judaszowych srebrników, aż niepojęte. Wyobraź sobie, że nawet na portale literackie takich ćwoków wysyłają, a ci piszą jak nawiedzeni... w sensie publikacji nie mają żadnych, bo przeważnie głupich wybierają, a tacy to ani me, ani be, jedynie w komentarzach coś z kacapskiego tłumaczą... ale to jakieś popierdółki bez ładu i składu...

    No już, wystarczy, wpisy są, idź odbierz zapłatę... tylko się pospiesz, bo jak kacapy przeczytają, to z uwagi na małą szkodliwość czynów, figę ci pokażą...
  • SwanSong 11.10.2023
    Grafomanka
    Przynajmniej przyznajesz, że kibole i narodowcy to sowieckie bydło. Może coś z ciebie będzie.
  • Grafomanka 11.10.2023
    SwanSong, no i jeszcze czyta po kacapsku, mało mu że rozumuje... kogo oni już biorą do tej propagandy, myślałam że nikt ''babci'' Kasi nie przebije rozumem, a tu masz... na opowi znalazł się lepszy...🤣🤣🤣
  • Imć Wszesław 11.10.2023
    Poncki, ojej, "ciapate" bo bardzo brzydkie nazwanie... Karaluch (bo tak nazywa się gdzieniegdzie polaków) nazywający w ten sposób dajmy na to hindusa kiepski sobie wystawia wizerunek, z czym do ludzi? Putinu, przyjdź, chlebem, wódką i solą... :D
  • SwanSong Spoko. Na resocjalizacji też było zarządzanie, ale bardzo krótko i zupełnie odwalone. Chociaż chyba potrafię odróżnić fordyzm od toyotyzmu.
  • Imć Wszesław Nie warto nikogo obrażać. W USA na nasz oraz Irlandczyków i Włochów mówili "świnie".
  • Grain 11.10.2023
    SwanSong ścierwo
  • Imć Wszesław 11.10.2023
    Marek Adam Grabowski, Poncki obraził mnie nazywając Hindusów ciapatymi, gdybym nie zrobił tego samego, zyskałbym. A tak jest równo, na tym polega szacunek :D
  • Imć Wszesław O to mi chodziło. Nie można Hindusów czy Arabów obrażać.
  • Imć Wszesław 11.10.2023
    Marek Adam Grabowski, a sorry. Tak, znałem kiedyś pewnych Koreańczyków, nazywali mnie świnią za plecami również, ale na tyle głośno żebym usłyszał, wiedząc, ze rozumiem...
  • Poncki 11.10.2023
    Imć Wszesław
    Nie nazwałem hindusów ciapatymi.
  • Poncki 11.10.2023
    Marek Adam Grabowski
    Można obrażać każdego. Na tym polega wolność słowa.
  • Poncki 11.10.2023
    Marek Adam Grabowski aczkolwiek trzeba się liczyć z konsekwencjami 😋
  • Imć Wszesław 11.10.2023
    Poncki, czyli ja Twojej mowy nie rozumiem, ominę jej nurty.
    Pokój z Tobą :)
  • Poncki 11.10.2023
    Imć Wszesław 😃 ciapaty nie jest dla mnie słowem obraźliwym, jedynie dźwiękiem obrazuje zabarwienie skóry.
  • Imć Wszesław 11.10.2023
    Poncki, cieszę się zatem, ale to nadal znaczy, że nasze słowniki są inne. Zresztą chyba i tak przestanę zaglądać na jakiś czas, bo zauważyłem, że momentalnie tracę tu spokój ;)
  • Poncki 11.10.2023
    Imć Wszesław ech, nie trać zatem. Bądź pozytywnej myśli i nastawienia.
  • Imć Wszesław 11.10.2023
    Poncki, dzięki :)
  • SwanSong 12.10.2023
    Grain Widzisz w lustrze.
  • Grain 12.10.2023
    SwanSong, Zezłomuj się
  • Grain 10.10.2023
    regularny idiota
  • Poncki 10.10.2023
    Miło mi.
  • Grain 10.10.2023
    nie tobie, nie można zrobić sobie loda, innym owszem
  • Poncki 10.10.2023
    Skoro to wiesz, to czemu wciąż probujesz?
  • Grain 10.10.2023
    Robisz loda wszystkim, nawet nie wiesz komu i dinieg za to nie bierosz . Oj durak, durak.
  • Poncki 10.10.2023
    Tak sobie myślę, jesteś zwykłym chamem. Brak ci wykształcenia i kultury. Nie ma sensu brać cię za głos w dyskusji.
  • Imć Wszesław 10.10.2023
    Ale jaja, ciekawe komu robisz loda w przekonaniu tej kreatury, opozycji chyba... Ale czy Ty piszesz, że jeśli nie zagłosuje się w tym kretyńskim referendum, to głos w parlamentarnych będzie nieważny? Ja i tak się nie wybieram, Korwin nie startuje a Mentzen (który naprawdę nazywa się Mencwel, bo znałem jego brata) to sprzedawczyk, inaczej nie mówiłby, że Unja nam się opłaca.
    Pokój z Waszecią :D
  • Poncki 10.10.2023
    Nie. Chodzi o to, że aby oddać ważny głos do parlamentu, a nie brać udziału w referendum, należy o tym dokładnie poinformować członka komisji, który musi osobiście rozpakować kopertę, wydać kartę do głosowania parlamentarnego i zabrać kartę do referendum. Jeśli wystarczająco duo ludzi postąpi w ten sposób, referendum będzie musiało być uznanym za nieważne. I w zasadzie taki jest cel.
    Przypominam tylko, że referendum z założenia jest narzędziem społeczeństwa do wyrażania opinii w kwestiach na które społeczeństwo chce mieć wpływ, a nie narzędziem polityków partii rządzącej do podburzania i strzeszenia społeczeństwa.

    Jest to próba skompromitowania znaczenia referendum i utwierdzenia społeczeństwa w przekonaniu, że jest niepotrzebne i nieskuteczne.
  • Imć Wszesław 10.10.2023
    Poncki, kumam, ale nie uważam, żeby to było dobre, tę kartę od referendum należy zignorować, a nie grać w tę grę. Poza tym jestem wrogiem demokracji, a więc i jakichkolwiek referend...
  • Poncki 10.10.2023
    Imć Wszesław możesz być wrogiem czego chcesz, nie zmienia to jednak faktu, że jako trybik tej wspólnej maszyny masz prawo wziąć udział w głosowaniu 😃 na izulorycznie demokratycznych zasadach.

    Nie ważne kto głosuje, ważne kto liczy głosy. ~Józef Stalin
  • Imć Wszesław 10.10.2023
    Poncki, dobrze, że prawo, a nie nakaz, jak zdaje się w Australji... Wybory parlamentarne to sprawa ustroju, ale referenda to czyste zło, jak lud może decydować o czymkolwiek? Jeśli rząd nie wie, co zrobić, to tym bardziej lud, już lepiej monetą rzucić. Do tego decyzja podjęta w referendum nie jest decyzją rządu, to po co rząd w ogóle :D
  • Imć Wszesław 10.10.2023
    Poncki, Korwin widziałby Łukaszenkę na tronie Polski, popieram, tylko nie wiem, czemu nie Putin :D
    (To byłaby fajna akcja, zbierać podpisy na koronację Putina, ale trochę niebezpieczna...)
  • Poncki 10.10.2023
    Imć Wszesław hmm ujmę to tak. Rząd to usługodawca, któremu zlecamy zarządzanie naszym majątkiem. Referendum to nasze zdanie jeśli zarząd robi coś co się nam nie podoba.
  • Poncki 10.10.2023
    Imć Wszesław droczysz się 😋
  • Imć Wszesław "Wybory parlamentarne to sprawa ustroju, ale referenda to czyste zło, jak lud może decydować o czymkolwiek? Jeśli rząd nie wie, co zrobić, to tym bardziej lud, już lepiej monetą rzucić." - Słuszna uwaga.
  • Imć Wszesław 10.10.2023
    Poncki, czyli rząd ma robić to, co się ludziom podoba, zatem niech żyje PiS, bo lepszego rządu nie było... Sorry, ale Ty naprawdę jesteś demokratą, bez urazy ;)
  • Imć Wszesław 10.10.2023
    Marek Adam Grabowski, dzięki, nic odkrywczego jak wiesz, ale miło mi :)
  • Poncki 10.10.2023
    Imć Wszesław próbuję się odnaleźć w realiach. Tak na prawdę wolał bym siebie jako króla 😃
  • Imć Wszesław 10.10.2023
    Poncki, a, to dobrze, kamień z serca :D
  • Imć Wszesław Sorry, ale Ty naprawdę jesteś demokratą, bez urazy ;) -Ale mu pojechałeś! 😃
  • Poncki 10.10.2023
    Marek Adam Grabowski 🤣
  • Imć Wszesław 10.10.2023
    Marek Adam Grabowski, ha ha, chciałem jeszcze napisać, że gdyby był gwałcicielem dzieci to łatwiej byłoby mi to przełknąć, bo przynajmniej coś z tego by miał, ale sugerowanie czegoś takiego nawet w żartach nie przystoi :D
  • Imć Wszesław Oj nie przystoi. Swoją drogą dawno nie byłeś pod moimi opowiadaniami.
  • Imć Wszesław 10.10.2023
    Marek Adam Grabowski, to prawda, wpadnę wkrótce zatem :)
  • Grain 10.10.2023
    Imć Wszesław normalnie powinno się pytać przez jakie ch się piszesz ale w twoim przepadku to nie ma zastosowania.
  • Imć Wszesław 10.10.2023
    Jak piszesz do mnie, to pisz do mnie, a nie do autora textu.
  • Angela 10.10.2023
    Ciekawe, gdzie były referenda, przez całe wcześniejsze osiem lat?
    I tak, zgadzam się, w obecnym pytania są idiotyczne, uwłaczające inteligencji obywatela.
  • Poncki 10.10.2023
    Żeby referendum wystartowało w jakimś temacie należy zebrać górę podpisów. Nie wiem czy ktoś się ubiegał o referendum w jakiejś sprawie, ale na przykład dobrym tematem pod referendum mogłaby być sprawa złamanego kompromisu aborcyjnego. Tylu ludzi na ulicach trzeba było zbierać podpisy...
  • Poncki Nie powinno być tak, że w referendum można obalić wyrok trybunału. To byłoby zdziczenie demokratyczne.
  • Imć Wszesław 10.10.2023
    Marek Adam Grabowski, i to jest również bardzo słuszna uwaga, obecnie praworządność jest pojęciem chyba nieznanym, przynajmniej tak mówi Korwin, że patrzą na Niego jak na idjotę, gdy tłumaczy w sejmie, że sejm nie ma uprawnień do uznawania Rosji za kraj zbrodniczy czy jakikolwiek inny, a oni w sejmie uważają, że mogą przegłosować cokolwiek, 2+2=5, wszystko, i że On, Korwin, czuje się jak wśród dzikusów...
  • Imć Wszesław Właściwie w USA demokracja zaczęła się od ludobójstwa. Przedtem była tam arystokracja.
  • Imć Wszesław 10.10.2023
    Marek Adam Grabowski, niestety nie wiem zbyt wiele o historii Stanów, ale jestem ciekaw paru rzeczy, na przykład jak to było z segregacją rasową, bo to co jest w necie to za mało, a nie chcę poprzestać na wpajanym wstręcie do słów "apartheid" i "niewolnictwo"; ostatnio Kanye West powiedział, że "niewolnictwo było wyborem", podobnie posłuszeństwo złym rządom jest akceptacją takiego rządu. Niestety osoba żony Kanye psuje mi wizerunek Jego genjalnej osoby.
    Jeden komentator sytuacji w USA powiedział, że trwa tam w tej chwili rewolucja kulturalna a la Mao, no i niedługo będzie tam taki komunizm że mniam mniam. Podobno 30% młodych jest za kamerami w każdym mieszkaniu :(
  • Imć Wszesław oprócz niewolnictwa mieliśmy pracę kontraktową. Biali migranci godzili się pracować przez klika lat za samo wyżywienie, by po upływnie terminy uzyskać obywatelstwo.
  • Imć Wszesław 10.10.2023
    Marek Adam Grabowski, o rany, czyli sprzedawali się w niewolę na kilka lat... Byli też czarni właściciele niewolników jak słyszałem, ten temat jest bardzo ciekawy, szczególnie że samo zainteresowanie nim bez uprzedzeń i świętego oburzenia jest wrogie panującej ideologji :D
  • Esej w sumie ogranicza się do banałów. Napiszę tak, jeśli ten wygłup Kaczora ośmieszy referendyzm to będzie OK. Nie znoszę referendów. Małe pytanie; myślałem, że nie zamarzasz głosować? To nie jest atak tylko dociekliwość z mojej strony. Pozdrawiam Bez oceny Ps. Moja powieść Ogrody ciszy ukazała się nakładem wydawnictwa Book Edit.
  • Poncki 10.10.2023
    Co do głosowania to nie wiem jeszcze co zrobię. Mamy do czynienia z całkowitą patologią jeśli chodzi o dostępne opcje i niestety wybór jest między złem a większym złem. Nie zdecydowałem jeszcze, ale przyjmuje taką możliwość by bojlotować całkowicie.
    Nie można niedoceniać referendum. Poza tym nawet jeśli trybunał zdecydował to zgodnie z konstytucją władza należy do ludu. Nie uważam tego za zdziczenie. Jest to możliwość bezpośredniego wypowiedzenia się w jakiejś kwestji, jeśli jest naprawdę istotna.
  • Poncki Kiedy Sąd Najwyższy Stanów Zjednoczonych chciał powstrzymać rzeź Indian to lewcki prezydent Andrew Jackson mówił podobnie.
  • Poncki Ja albo oddam głos nie ważny, albo zagłosuję (dla jaj) na Polska jest jedna. Konfederacja raczej odpada. 😉
  • Poncki 10.10.2023
    Marek Adam Grabowski
    "Bóg, Rodzina, Ojczyzna"...
    Państwo musi być świeckie.
  • Poncki Ale chyba zauważyłeś, że poprę PJJ ramach happeningu.
  • Poncki 10.10.2023
    Marek Adam Grabowski tak napisaleś 😃
  • Poncki 10.10.2023
    https://www.empik.com/ogrody-ciszy-marek-adam-grabowski,p1413409730,ksiazka-p?cq_src=google_ads&cq_cmp=20012519509&cq_term=&cq_plac=&cq_net=x&cq_plt=gp&gclid=Cj0KCQjw7JOpBhCfARIsAL3bobfzpFM5jTgjPTwFHXaityZtu9FEhs3AIZtd9Zq3_pJW9bMXj3ZwbjQaAsD-EALw_wcB&gclsrc=aw.ds

    Podpiszesz mi się jak już se kupię egzemplarz?
  • Poncki Dobrze; ale musimy się spotkać na żywo. Pozdrawiam
  • Grain 10.10.2023
    Gamonie po szamanach z TVN skupiły się na tchórzostwie i jednym pytaniu. Postaw tak – jęśli chcesz ich przyjęcia koziną i blondynką, dyskusji o relokacji. Prawdziwa gra idzie o osłabianie kraju i reparacje. Chaos, kłótnie (jak widać) mają opóżniać ten proces, a nawet stworzyć w Polsce marionetkowy rząd, który w majestacie prawa zrzeknie się reparacji. I to jest robienie loda za darmo, Jak wam nie wstyd.
  • Grain 10.10.2023
    Zapomniałem dopisać: drobne kurewki
  • Józef Kemilk 10.10.2023
    Zapomniałeś, że gdy frekwencja w referendum przekroczy 50 procent, to jest ono wiążące. Jednym słowem po prawdopodobnej zmianie władzy, Polska musi wetować przymusową realokację narzucaną przez UE. Hejt na referendum ze strony tzn totalsów jest właśnie po to, by ewentualny nowy rząd nie sprzeciwiał się UE. Proste i jak widać skuteczne. Lepiej już zbojkotować wybory niż referendum
  • Grafomanka 10.10.2023
    No, a Marek nawija, że referendum nic nie znaczy, i takie tam... coś mu się pokiełbasiło
  • Józef Kemilk 10.10.2023
    Grafomanka cóż poradzić🤣🤣🤣
  • Grafomanka jak może coś znaczyć referendum, które nie ma mocy prawnej?
  • Grafomanka Czy gdyby Niemcy w referendum stwierdzili, że nie zapłacą nam reperacji to nas rząd wycofałby się?
  • Grafomanka 10.10.2023
    Józef pisze, że jest wiążące po uzyskaniu 50%
  • Józef Kemilk 10.10.2023
    Marek Adam Grabowski
    Konstytucja RP z 2 kwietnia 1997 roku stanowi (art. 125 ust 3), że referendum jest wiążące, jeżeli wzięła w nim udział co najmniej połowa uprawnionych do głosowania.
  • Józef Kemilk Człowieku nie kompromituj się konstytucja dotyczy Polski a nie UE. Jaki dokument UE mówi, że nie można zmusić do czegoś państwa członkowskiego jeśli jest to sprzeczne z referendum, które odbyło się w tym państwie?
  • Grafomanka W referendach odrzucano konstytucję europejską a i tak ona przeszła, tylko pod inna nazwą. Podpisał ją sam Lech Kaczyński.
  • Grafomanka 10.10.2023
    Właśnie Polski dotyczy, nie możemy postąpić wbrew Konstytucji, Marku. I UE to wie, dlatego taki nacisk, inaczej nikt by sobie głowy nie zawracał...
  • Grafomanka 10.10.2023
    A zobacz jakie wycie ze strony opozycji... oczywiście
  • Grafomanka W Katalonii i w Kurdystanie ludzie opowiedzieli się w referendum że niepodległością, a jakoś władze Hiszpani i Iraku tego nie uszanowały. I nie pomogło nawet, że prezydent Iraku to Kurd popierający tę niebiegłości.
  • Grafomanka 10.10.2023
    Marku, Ty jesteś w opozycji?
  • Grafomanka UE na w dupie naszą konstytucję, z resztą w referendum akcesyjnym zgodziliśmy się na nadrzędność prawa unijnego nad naszym.
  • Grafomanka Powyżej pisałem jak będę głosował. Sprawdź.
  • Józef Kemilk 10.10.2023
    Marek Adam Grabowski z tego co kojarzę Marki, to mieszkam na terenie Polski i nie oddaliśmy kompetencji UE w zakresie imigracji. Nie ma się co denerwować, wystarczy poczytać
  • Józef Kemilk 10.10.2023
    "Marku"
  • Grafomanka 10.10.2023
    Napisz, bo tu tyle komentarzy, nie chce mi się wszystkich czytać
  • Józef Kemilk kwestii wiz, zielonej graniczy ect. decydujemy sami. Ale relokacja to sprawa miedzy państwowa i nie podlega prawu krajowemu, tylko dyplomacji. Inna sprawa, że relokacja jest sprzeczna konwencją Genewską jeśli UE ją zrobi to popełni zbrodnię. To nie jest hiperbola.
  • Grafomanka Ponieważ nie popieram nikogo, chyba zagłosuję na Polska jest jedna. Oni i tak nie wejdą. W naszej ordynacji wyborczej głosy na ty co nie weszli konsumuje zwycięzca a to będzie na pewno PIS. Więc pośrednio zagłosuje na PIS.
  • Józef Kemilk 10.10.2023
    Marek Adam Grabowski czyli jak sam widzisz referendum jest ważne. Gdyby mimo wiążącego wyniku (na co się nie zanosi z wiadomych względów, no i Pan Sasin promuje) UE nam narzuciła przymusową realokację, to nieco większej liczbie ludzi otworzyłyby się oczy. Zawsze coś. Trzy razy tak i raz nie
  • Grafomanka 10.10.2023
    Niewiele o tej partii wiem
  • Józef Kemilk nawet jeśli otworzyłoby oczy to i tak nie blokowało niczego. Lepiej pojechać do UE i postarzyć ich konwencją genewską.
  • Grain 10.10.2023
    Marek Adam Grabowski ,matole, reparacje nie są wewnętrzną sprawą, decyduje prawo międzynarodowe i Szkopy nie mogą robić takiego głosowania. Monty Phyton – tak
  • Józef Kemilk Pomijam już, że pytanie referendalne (chyba z czystej głupoty) dotyczy tylko części migrantów. O Pakistańczyków i Afgańczyków jakoś nie pytają.
  • Grain Chyba pisałem, że są rzeczą zewnętrzną amebo!
  • Przepraszam za obrażenie ameb.
  • Grafomanka głosuję tylko dla happeningu i tak głos potem przejdzie na PIS.
  • Grain 10.10.2023
    o ile Konstytucja zezwala na to w jakimś obszarze.
  • Grain 10.10.2023
    Marek Adam Grabowski nawet zwrot amebo wziąłeś z mego repertuaru. Bystrzacha.
  • Grain Twój repertuar obchodzi mnie tyle ile obszarpane majtki Michnika.
  • Grain Konstytucja nie wyjaśnia co jest zewnętrze na co wewnętrze; to wiadome sprawy.
  • Grain 10.10.2023
    Marek Adam Grabowski masz z nich krawat
  • Grain 10.10.2023
    Marek Adam Grabowski, ale nie tobie.
  • Grain Ale masz zjeba z tym moim krawatem. Robisz się nudny.
  • Grain Mi są dobrze wiadome. Ty wiesz gówno.
  • Grain I je jesz. Smacznego!
  • Grain 10.10.2023
    Marek Adam Grabowski, Nie łykam odchodów TVN, nie szukam doznań ze srania na Polskę. Pociecha, że na ten czas nie masz na kogo głosować, przejrzałeś i się tego nie wstydzisz. Za to szacun. Może polubię twój krawat.
  • Grain Dzięki! Krawat jest fajny; taki pospolity, do noszenia na co dzień. Pozdrawiam
  • Poncki 10.10.2023
    Józefie, nie zapomniałem. W zasadzie taki jest cel bojkotu 😃 poza tym nawet jak będzie ponad 50% to wiążący w przypadku referendum znaczy w dalszym ciągu opiniotwórczy. Zatem nie będzie nikogo obligował, ale będzie można to wykorzystać PR owo, że ci a ci nie wywiązują się z woli narodu. Życzę nam wszystkim, żeby frekwencja na wyborach była powyżej 50%.
  • Józef Kemilk 10.10.2023
    Poncki na wyborach może być i promil i tak będą ważne. Jednym słowem jeden pies, w przypadku referendum różnica jest niestety (szkoda że wprowadzono progi, nie można by bojkotować, tak jest w przypadku wyborów)
  • Poncki 11.10.2023
    Józef Kemilk oczywiście, że tak. Znaczyło by to jednak, że społeczeństwo jest znieczulone już na swój los. 50%+ będzie oznaczać, że jednak jeszcze mamy nadzieję.
  • Józef Kemilk 11.10.2023
    Poncki będzie na pewno, czyli ludzie podatni na nawalankę polityczną
  • Poncki 11.10.2023
    Józef Kemilk też, ale również przejęci swoim losem we własnym kraju.
  • Rok 10.10.2023
    Referendum w tym wypadku to metoda przyciągnięcia na wybory zestrachanych ludzi. Pytania retoryczne, a wynik nie wiąże decyzji UE.

    To kto tu chce głosować na PIS? XD
  • Józef Kemilk 10.10.2023
    Z ciekawości jak nie zagłosuję w wyborach parlamentarnych, a zagłosuję w referendum, to głos przechodzi na PiS? Możesz podać źródło?
  • Rok 10.10.2023
    Józef Kemilk, ordynacja wyborcza nie łączy się z referendalną. Nie.
  • Józef Kemilk 10.10.2023
    Rok to czemu nie uczestniczyć w referendum?
  • Rok 10.10.2023
    Józef Kemilk . To protest przeciwko robienia że mnie idioty.
  • Józef Kemilk 10.10.2023
    Rok a później powiedzą: "Po co referendum jak i tak ludzie nie chodzą na nie?"
  • Grain 10.10.2023
    Rok, to zbędne
  • Józef Kemilk W pewnym sensie o to obchodzi. Referenda są głupie. Oby to było ostanie.
  • Grain 11.10.2023
    TVN to detergent
  • Grain 10.10.2023
    sklepowa z Żabki
  • Grain 11.10.2023
    Nie wiem jak nazwać tych, którzy sztuczkami socjotechniki obrzydzają ideę referendów - wyrocznią guru, czy GRU. Jak można głosować na coś takiego, co mnie pozbawia wyboru.
    Zrozumiałbym agitację na TAK albo NIE. To rodzaj wykorzystywania naiwności, niewiedzy. Żerowanie garstki na tych do zrobienia na szaro.
  • Imć Wszesław 11.10.2023
    Ja właśnie pragnę tak głosować, żeby ciebie pozbawić wyboru, świetnie to ująłeś, w samo sedno :D
  • Poncki 11.10.2023
    Nie czaruj. Wszyscy wiedzą, że jesteś ruskim trollem i przyłazisz tu, żeby wzbudzać zamęt.
  • Poncki 11.10.2023
    Imć Wszesław tak mi się właśnie wydaje 🤣
  • Imć Wszesław 11.10.2023
    Poncki, ha ha, prawda że Grain doskonale uchwycił meritum zagadnienia :D
  • Imć Wszesław Właśnie. Od antyku monarchia i arystokracja były najlepszymi systemami. Referendyzm to najgorsza forma demokracji.
  • Imć Wszesław 11.10.2023
    Marek Adam Grabowski, niestety opór mentalny przed monarchją jest olbrzymi, to chyba dlatego, że ludziom się wydaje, że wielu ludzi przy władzy zabezpiecza przed szaleństwem jednostki, ale tutaj mentalność niewolnicza wychodzi, zgida na to, że władza może wszystko...
  • Imć Wszesław 11.10.2023
    Marek Adam Grabowski, zgoda, nie zgida :)
  • Poncki 11.10.2023
    Imć Wszesław w monarchii jest tylko jeden zasadniczy problem (albo kilka, zależy jak liczysz). Jeden człowiek ma władzę absolutną. Człowiek jest istotą całkowicie ułomną i jeśli jest dobrym gospodarzem to i naród szczęśliwy, bo zadbany. Natomiast jeśli władca taki nie słucha doradców i zamiast zajmować się sprawami państwa, zajmuje się rozpustą to biada takiemu narodowi.
    Kiedy masz 460 posłów i premiera statystycznie wśród nich będzie kilku rozsądnych (aczkolwiek nie musi), którzy przedłożą interes społeczny przed swoje interesy. Ale to wynika jedynie z rachunku prawdopodobieństwa, nie z obserowanej rzeczywistości...
  • Imć Wszesław Ciekawe, że świętujemy konstytucje III maja jako święto demokracji, a przecież ona przywracała katolicką monarchię.
  • Poncki Trzeba odróżnić monarchię od tyranii.
  • Imć Wszesław 11.10.2023
    Poncki, w samych pojęciach, których używasz, zapisana jest demokracja, by nie dało się nawet pomyśleć o monarchji, i rzeczywiście na tych obowiazujących monarchji być nie może, bo wtedy pojęcia były inne...
  • Imć Wszesław 11.10.2023
    Poncki, dlatego nie warto mówić o słuszności władzy królewskiej, monarcha musi sam się intronizować nie pytając nikogo o zdanie :D
  • Imć Wszesław 11.10.2023
    Marek Adam Grabowski, ha ha, rzeczywiście... A przy okazji, bo obiło mi się o uszy, że Kościoł Katolicki jest Ci bliski, jak byś odpowiedział na taki dość wyświechtany zarzut lecz uzasadniony, że wiara we wszechmocnego i dobrego Boga jest niemoralna, bo skoro "nic bez Jego woli się nie dzieje", to powiedzmy gwałty na dzieciach nie miałyby miejsca? Serjo mnie to interesuje, bo że "ze zła dobro" nie wyjaśnia, dlaczego starając się być "doskonałymi jak Ojciec" w zasadzie powinniśmy być emocjonalnie obojętni wobec tego, co jest nieakceptowalne, a Bóg wyraźnie to akceptuje. To nie jest atak na monoteizm, po prostu nie chcę mieć błędnego pojęcia, a Ty skończyłeś filozofję...
  • Poncki 11.10.2023
    Marek Adam Grabowski tyrania może być w różnych ustrojach nie tylko przy monarchii. My na przykład mamy tyranię (soft) autorytarną, ale na zasadach demokratycznych - niemalże.
  • Poncki 11.10.2023
    Imć Wszesław ciężka sprawa. Trzeba by wojownika co 460 wytłucze 😋
  • Imć Wszesław 11.10.2023
    Poncki, ha ha, już widzę Conana ze swoim wielkim mieczem w sejmie :D
    A jeszcze dopowiem, żebyś nie czuł się urażony, że w nauce jest to samo zamydlenie, na przykład "punkt materjalny" w fizyce to pojęcie sprzeczne wewnętrznie. To znaczy, że fizyk nie ma możliwości powiedzieć niczego z sensem, dlatego Hawking takie głupoty plótł (uwielbiam znęcać się nad Hawkingiem, nie ma to jak uważać się za mądrzejszego od "najwybitniejszych umysłów" ;)
  • Poncki w filozofii i w politologii pojęcie tyrani jest formą ustroju. To co mamy obecnie to system pośredni pomiędzy demokracją a oligarchią.
  • Poncki 11.10.2023
    Imć Wszesław zdajesz sobie sprawę, że takie pojęcia jak punkt materialny, nieskończoność, przyspieszenie ziemskie itd. to są pojęcia czysto teoretyczne, mające na celu uproszczenie liczenia?
    Jestem odmiennego zdania. Fizyka, chemia, a nawet w dużej mierze biologia to nauki opierające się na matematyce. Są w pełni logiczne, natomiast czasami wymagają głębszego przemyślenia.
  • Imć Wszesław 11.10.2023
    Poncki, co innego, gdy fizyk liczy, co innego, gdy mówi o tym. Matematykę zresztą mają wadliwą, wszyscy matematycy śmieją się z fizyków, wiem od brata matematyka. O kwestji skuteczności obliczeń się nie wypowiadałem, tylko o wypowiedziach na temat "rzeczywistości", które to wypowiedzi są filozoficzne, a nie naukowe.
    No a logiczność teorji naukowych widzę zgoła inaczej, nawet matematycy robią ze mnie idjotę, w teorji mnogości (co miała być podstawą matematyki w języku logiki) definiując liczbę za pomocą pojęcia liczebności (mocy zbioru), czyli liczby. Wszystkich ich uważam za bandę kretynów i oszustów, zresztą przypierdolę im w mojej bajce – chcę by mówiono, że takiego debila jak ja jeszcze nie było :P
  • Imć Wszesław 11.10.2023
    Poncki, a jeszcze dodam, że nauki oczywiście nienawidzę, bo żeby coś zbadać musi to najpierw zabić i pokroić, nie ma szacunku dla niczego... Nauka animistyczna ma nawet lepsze efekty, bo londyńskie i tokijskie metro usprawnił grzyb pokazując najlepsze przejazdy, a komputer nie umiał :D
  • Poncki 11.10.2023
    Imć Wszesław dzisiaejsza nauka (mówimy o biologii) daje możliwości zaglądania wgłąb organizmu żywego bez choćby naruszania spójności komórek. Np. Taki rezonans magnetyczny jest w stanie prześwoetlić organizm z rozdzielczością pozwalająca rozróżnić komórki. Czy pole elektromagnetyczne wpływa negatywnie na organizm? W jakimś stopniu na pewno, ale wybór jest chyba oczywisty jeśli miałbyś ratować swoje życie nie chciałbyś być krojonym w ciemno.
    Zbudowanie rezonansu magnetycznego (i innych sprzętów diagnostycznych) wymaga ogromnej wiedzy teoretycznej i praktycznej z zakresu medycyny, anatomii, fizyki, atematyki, biologii, chemii itd. nie jest dziełem jednego umysłu. Jest natomiast owocem nauki i moim zdaniem za takie owoce powinniśmy być nauce wdzięczni.
  • Poncki 11.10.2023
    Imć Wszesław apropo grzyba. Największy na świecie organizm żywy to grzyb rosnący w amazońskim lesie. Jego rozmiar jest w zasadzie niemierzalny, ale znaleziono go w różnych obszarach Amazonii.
  • Imć Wszesław 11.10.2023
    Poncki, a jednocześnie wciąż torturuje się zwierzęta w laboratorjach, nie mogę być wdzięczny za to. Zresztą jako animista choroby też widzę inaczej... W Korei płd. jest 200 000 szamanek, i one leczą poprzez wskazanie jakie bóstwa się obraziło, aby zadośćuczynić, to chyba dużo lepsze:D
  • Imć Wszesław 11.10.2023
    Poncki, w naszych lasach też są takie grzyby, połączone z korzeniami drzew, Wood Wide Web na to mówią, bo zachodzi wymiana informacji. Tak, cały las amazoński to jeden żywy organizm :D
  • Imć Wszesław Trudne pytanie. Myślę, że po prostu Bóg daje mam wolność. Pozdrawiam
  • Imć Wszesław 13.10.2023
    Marek Adam Grabowski, gdyby dzieci dobrowolnie przychodziły na świat, to tak, zresztą ziemia jako "miejsce zesłania" to istotny motyw w chrześcijaństwie. Może teologja pobłądziła, bo chyba żaden dogmat tego nie wyklucza ostatecznie... Dzięki, pozdrawiam :)
  • Imć Wszesław Może chcemy przyjść na świat?
  • Imć Wszesław 13.10.2023
    Marek Adam Grabowski, chyba gdybyśmy umieli abstrahować od czasu, i trochę pojęli wieczność (która nie jest nieskończonością czasu ani bezruchem) to wszystko byłoby jaśniejsze. My w Wieczności nie istniejemy po życiu, tylko zawsze i teraz. Jak Czas Snu aborygenów, który był przed, a jednocześnie jest nadal. To co innego niż rzekomy "czas kołowy" antropologów. Nasze pojęcia z pewnością są nieadekwatne, i właściwie mówienie o Bogu jest przejawem pychy. Ha, jedno z najlepszych zdań Żuławskiego (Andrzeja): to, w co wierzę, jest moją prywatną sprawą i nikomu o tym nie powiem...
  • Imć Wszesław Niektóre tematu nasz przerastają. Na tym chyba można zakończyć temat.
  • Imć Wszesław 13.10.2023
    Marek Adam Grabowski, temat był inny, nie przerastający, bo etyczny. No ale mam już jasność. Każdy, kto mówi o Bogu swoimi słowami a nie cytatami z Pisma, zasługuje na wpierdol, jak powiada Jan Kasjan :D
    W ten sposób problem znika, a muzułmanie jednak mieli rację, gardząc logiką w początkowym okresie.
    Dzięki za kształcącą pogawędkę, pozdrawiam :)
  • Imć Wszesław Rzeczywiście Boga nie sposób opisać; a Jan Kasjan to znakomity filozof.
  • Imć Wszesław 13.10.2023
    Marek Adam Grabowski :)
  • Grain 11.10.2023
    Panowie,terazmonarchie w Europie są utrzymywaniem maskotek. Rządzi parlament. Wszystko sprowadza się do słów mego idola z Komedii Nie ma mocnych ,, za demokracją to ja od czasu do czasu był, ale przeciw oszukańcom zawsze”.
  • Imć Wszesław 11.10.2023
    Oczywiście, toteż chodzi o monarchję nie tylko z nazwy, ale prawdziwą. Angielska rodzina królewska to w ogóle chyba ją tak pokazują, żeby skompromitować idee arystokratyczne... Że niby nie było różnicy między szlachtą a chłopstwem, a to po prostu degeneracja...
  • UK to dupa, a nie monarchia. Paradoksalnie już amerykańska republika prezydencka jest "bardziej monarchistyczna".
  • Poncki 11.10.2023
    Marek Adam Grabowski tudzież Koreański komunizm 😋
  • Grain 11.10.2023
    Za każdym razem, gdy odmawiamy jakiemukolwiek obywatelowi pełnego korzystania z jego praw konstytucyjnych, osłabiamy nasze roszczenia do nich. - Dwight D. Eisenhower
  • Poncki 11.10.2023
    Grain to jest cytat odnoszący się do pracowników sektora publicznego a nie obywateli bojkotujących referendum. Cytat bardzo ważny i mądry, ale nie przekręcaj jego znaczenia na swoją modłę.
  • Grain 11.10.2023
    Poncki won za Don
  • Poncki 11.10.2023
    Poza tym relacja urzędnik - obywatel w USA w żaden sposób nie da się porównać z tymi u nas. Nie wiem czy kojarzesz kanał YouTube audyt obywatelski. W Stanach takich kanałów są dziesiątki jeśli nie setki. Tam każdego dnia policja i urzędnicy łamią konstytucyjne prawa obywateli. To wręcz śmieszne, że kolebka demokracji tak zaciekle dąży do totalitaryzmu.

    Nie pusz się, to nic nie da.
  • Grain 11.10.2023
    Poncki doktora.
  • Poncki 11.10.2023
    Grain
    a co? Gorzej ci?
  • Grain 11.10.2023
    Nałykałeś się detergentów z TVN i masz nieodwracalnie sprany mózg.
  • Poncki 11.10.2023
    Opowiadając filozoficznie - każdy ma ekrany mózg nieodwracalnie. Zmiany mogą polegać jedynie na dalszym praniu.
  • Imć Wszesław 11.10.2023
    Poncki, przecież Grain codziennie ogląda TVN, musi wiedzieć, czego i dlaczego nienawidzi :D
    Podobnie był taki profesor Nowak, co do telewizji przynosił naręcza Gazety Wyborczej, by czytać jakie podłości tam są, On tym żył najwyraźniej, bez Wyborczej by usechł :D
  • Noico1 11.10.2023
    Szanowny Weleborze, Imć Wszeławie, tego nie trzeba oglądać, ani słuchać. Już Maksymilian Maria Kolbe pisał do czego służą narzędzia propagandy gudłajom. To się zupełnie nie zmieniło po stu latach, jedynie liczba różnorodnych mediów, którymi zarządzają wzrosła. Niektórym szabesgojom, tym którzy się uważają za nowoczesnych i postępowych, dobrze mieszają w głowach.
  • Poncki 11.10.2023
    Ja tego nie jestem w stanie wiedzieć bo nie mam telewizora, więc wszelkie obelgi pod adresem tych redakcji wysłuchuje lub wwyczytuje z drugiej ręki.
  • Imć Wszesław 11.10.2023
    Noico1, zapewne, ale obsesja Graina na punkcie TVN jest widoczna, stąd moja złośliwość, szczególnie, że we mnie też widział tvn-a. W Mein Kampf też jest o gazetach, i rzeczywiście nic się nie zmieniło...
  • Imć Wszesław 11.10.2023
    Poncki, myślę, że TVN to jest rodzaj demona, on zakaża nas bez pośrednictwa telewizji... Jesteśmy jego sługami. Zresztą w animiźmie wierzy się w żywe słowa oraz całe frazy i metafory, nawet coś powtarzanego bez szczególnej myśli naraża nas na infekcję duchową. Nawet widziałem wywiad z takim zdaniem żywym, "time is money", poprzez międzywymiarowy portal pewnych animistów, my jesteśmy wszędzie, hu hu :D
  • Noico1 11.10.2023
    Imć Wszesław dokładnie, nie tylko ojciec Kolbe pisał o tym. Oni trzymają w łapach media, żeby łgać, kłamać, skłócać ludzi. Z tych mediów nigdy nie płynęło nic dobrego.
  • Imć Wszesław 11.10.2023
    Noico1, zło przebrane za dobro, niestety pozorne dobro to znakomity kamuflaż na przykład dla manipulantów narcystycznych, tak...
  • Noico1 11.10.2023
    Dokładnie Imć Wszesławie, wilki w owczych skórach.
  • Grain 13.10.2023
    Kisiel powiedział: to jasne że jesteśmy w ciemnej dupie. Gorsze jest to, że się tam urządzamy.
  • Grain 13.10.2023
    "Miała być demokracja, a tu każdy głosuje jak chce."
    Lech Wałęsa
  • Starszy Woźny 13.10.2023
    Panu Wałęsie możesz tylko buty czyścić. ćwoku
  • Grain 13.10.2023
    Starszy Woźny menel i on też
  • Starszy Woźny 13.10.2023
    Grain
    A gdzie byłeś w czasach kom. Czemu tutaj produkujesz się. Wszystkie miernoty są w pisie. Przykład P. Kowalskiego i PANA SUSKIEGO. Co oni zrobili coś dla Polski. Znasz ich osiągnięcia? Ja całe życie pracowałem w elektrowni i napatrzyłem się na karierowiczów przez swoje życie. Do czego są zdolni. Dupolizy i szuje, bez kręgosłupa moralnego. Tacy ludzie nami obecnie rządzą. Ale tylko do niedzieli.
  • Starszy Woźny 13.10.2023
    A gdzie byli dzisiejsi patrioci za komuny, kiedy Michnik, Kuroń, Modzelewski byli gnojeni przez ubeków. Dziś stroją się w piórka bochatirów. Przyszli na gotowe i próbują napisać nowy HiT.
  • Noico1 13.10.2023
    No akurat tacy ruscy bohatyrzy, jak Michnik, czy Kuroń to mogli nimi być, bo to były szychy wysoko postawionych komuchów, więc wiedzieli że im włos z głowy nie spadnie ze strony komuchów, bo sami się sposród nich wywodzili. Oni wleźli do Solidarności pod pozorem "doradców", żeby nią sterować. O mały włos by im się to udało. Jąkała w tym rzekomym "więzieniu" ksiażki pisał, więc chyba siedzial w jakimś pensjonacie.
  • Starszy Woźny 13.10.2023
    Noico1
    czytałeś pamiętniki Kuronia? Chyba nie!!! bo nie pieprzył byś głodnych kawałków. Propaganda pisowska zrobiła ludziom gówna z mózgów. Kuroń odsiedział kilkanaście lat. Michnik też i wmawiają ludziom, że to oni są zdrajcami. Przeczytaj pamiętniki Kuronia to cię zatka.
  • Noico1 13.10.2023
    Hej, starszy woźny, Kuroń siedział za to samo, za co został kropnięty Trocki w Meksyku. To były mafijne porachunki bolszewickie miedzy natolińczykami, a puławianami, czyli miedzy bolszewickimi chamami i bolszewickimi żydami, jak określił ich bodajże Szpotański. Kuroń opozycjonista to śmieszne. Przypiął sie jak rzep do psiej zupy, gdy faktycznie powstawały zręby KORu, ale to były już ostatnie podrygi PRLu.
  • Noico1 13.10.2023
    Sorry, to nie Szpotański ich tak określił, ale Jedlicki.
    Walkę między „natolińczykami” a „puławianami” przedstawił Witold Jedlicki w artykule pt. „Chamy i żydy”, opublikowanym w 1962 roku na łamach paryskiej „Kultury". Jedlicki określał „natolińczyków” jako „chamów”, będących ludźmi uczciwymi, ale pracującymi dla Moskwy. „Puławianie” zaś zostali określeni jako „Żydzi”. Z tą uczciwością tych chamów to nieco przegiął, bo oni mieli krew na rękach i pewno wiele innych przestępstw na sumieniu, ale pewnie chodziło mu, że wydawało im się, że działają w dobrej wierze dla Polski.
  • Starszy Woźny Czytałem "List do partii" i to mi wystarczy.
  • Starszy Woźny 13.10.2023
    Ja o bliźniakach K nic nie słyszałem w latach komuny. A słuchałem wolnej europy i głosu ameryki. natomiast słyszałem o podłożeniu bomby w auli milicji ob. w opolu przez braci K. Kowalczyków. Tam K i tu K. z biegiem lat, z biegiem lat wszystko zdarzyć się może.
  • Noico1 13.10.2023
    To tylko potwierdza słusznosć powiedzenia Gobbelsa, że kłamstwo powtórzone tysiąc razy staje się prawdą. Tak własnie komuniści budowali popularność Kuronia i Michnika. A Michnik synuś bolszewickiego agitatora zamkniętego w międzywojniu do więzienia za działalność prosowiecką i antypolską i braciszek komunistycznego zbrodniarza, to już na opozycjonistę się nadawał jak mało kto. Ale ty mało wiesz panie starszy.
  • Starszy Woźny 13.10.2023
    Dziś piątek, więc zgodnie z tradycją tutejszą, czyli wsiową. Kilka zaprzyjaźnionych gospodarzy i ja jako niby działkowiec spotykamy się u któregoś i popijamy sobie i rozprawiamy też sobie. Tutaj na wsi garstka ludzi zagłosuje na pis. Jeszcze parę lat temu, jeśli ktoś powiedział źle o pisie, to widłami by przebił. Dziś jest inaczej.
  • Widły podrożały, starych nie oliwiono.
  • Poncki 14.10.2023
    stereo_dream-dolby-C wina tuska
  • Grain 13.10.2023
    Menel i kilka debili do kompletu nie są cała wsią, Reszta pewnie nie gada z nimi, bo po kiego .Mam rodzinę pod Warszawą i wiem co myślą.
  • LBnDrabble 20.10.2023
    Zapraszamy do wzięcia udziału w LBnDrabble!
    Tematy do wyboru:
    1. Iluzja wiedzy (pewności).
    2. Diament w popiele.
    W tekście można zamieścić obydwa tematy, albo jeden z dwóch. Do wiadomości! Piszemy jedno drabble.
    Piszemy do 22 października, do północy. Zatem do dzieła!
    Tutaj znajdziesz odpowiedzi na pytania:
    https://www.opowi.pl/konkursy/
    https://www.opowi.pl/profil/lbndrabble/opis
    Liczymy na Ciebie!
    Literkowa

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania