Uwaga, utwór może zawierać treści przeznaczone tylko dla osób pełnoletnich!

Z cyklu "bzdetki wieczorne" – Iście ziarniście

Gdy w czas niepogody, najdą człeka głody:)

 

//

 

– Bzdetku, powiedz, co masz w planach, czekam wszakże od śniadania. Zaraz mnie ciekawość skręci. Co dziś podasz, czym zachęcisz?

— Na myślenie nie mam chwili, tak mi jesień daje w ciry. Niby wena jest, są plany, lecz realizacja wciąż do bani.

– Niemożliwe! Mistrzu! Guru! Yodo garnków! Szpatuł królu! Wszak nie możesz o zachodzie, pozostawić mnie na głodzie!

— Nie bój żaby, nie płacz, rybko. Już receptę daję szybką. Powiedz czule, czy poprosisz, abym dodał biały sosik?

– Wszystko twoje pędem spiję, przecież tylko po to żyję. Spełnię każde twe zachcianki. Mów, gdzie wlejesz? Podać szklanki?

– Czekaj, czekaj. To nie wszystko. Jeszcze powiedz, czy ziarnisto twoim kubkom odpowiada? Jakoś tak chcę dziś wykładać...

– Mów tak do mnie, szepcz, o jeszcze. Każdym słowem zmysły pieścisz. Wyjaw tylko, dla wybranki, czy nie będzie mało pianki?

– Wszystko w swoim czasie, miła. Już śmietanka się ubiła. Dodam także cosik ekstra. Ciut szczypiorku, grzankę z chlebka.

– Ach! Ty wiesz, co lubią baby. Dawaj, dawaj, przysmak klawy. Plany już nie wezmą w łeb, kiedy zjemy mleczny skrzep!

– Z takim nastawieniem, bejbe, z dzikim pędem później... wejdę. A depresję pognam precz, szybko, rybko, jedz, o jedz. Tak prostacko, kraśno, zdrowo, w rzyć niech pójdą! W las z chorobą! Na nic szukać smaków wiele, skoro mamy wiejski serek!

Średnia ocena: 4.6  Głosów: 8

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (12)

  • Shogun 07.11.2020
    Warto było czekać :) Świetne! :) I z humorem i z przesłaniem. Jak zawsze bardzo rytmicznie, czyta się lekko i przyjemnie :)
    Cóż, może i ja się dziś słyszę na wiejski serek, kto wie? haha :D
  • Kocwiaczek 07.11.2020
    :) Każdy zna, każdy wie, wszędzie wiejski przyda się. Czy do pracy, czy do szkoły, zjesz łyżeczkę – toś wesoły. Bez dodatku, słony, słodki, zjedzą ludki, pieski, kotki. Uniwersal-danie pycha. Do lodówki, wcinać, wcinać:)

    Dzięki ci za odwiedziny, ser leć ważyć dla rodziny;) Oczywiście – na ziarniście;)
  • Shogun 07.11.2020
    Kocwiaczek
    Na ziarniście
    Oczywiście ;)
    Fiku miku
    Do sklepiku
    Zakup zrobię
    I się w uśmiech przyozdobię ;)
  • Kocwiaczek 07.11.2020
    Shogun :):):)
  • Dekaos Dondi 07.11.2020
    No Kocwiaczkowa→Jam przeczytał z zadowoleniem i apetytem. Tak fajnie się czyta. Rymy nie nachalne. Współgrają.
    Jak przyprawa do sera, w odpowiedniej rytmicznej ilości.
    och ty bzdetku mój ty skarbie
    tłamszę mlaskam z tobą sprawni
    nawet trosk jakby niewiele
    gdy wcinamy wiejski serek↔Pozdrawiam:)
                           ?????
  • Kocwiaczek 07.11.2020
    Hehe, dobre:D

    Tak się staram, nienachalnie
    Czasem jakiś pomysł wpadnie
    Więc napiszę, rym gdzieś dodam
    No i potem wam zapodam :D
  • Dekaos Dondi 07.11.2020
    z tobą sprawnie*
  • kigja 09.11.2020
    Kocwiaczek,
    Fantastyczny coolinarny cykl!
    Gratuluję pomysłu i realizacji?

    Fajnie się czytało, tylko jakby trochę mało...
    :)))
  • Kocwiaczek 09.11.2020
    Dzięki. To takie krótkie śmieszności:) ale już trochę ich powstało :D
  • laura123 09.11.2020
    Rytm poprawias, fajnie. Czyta się teraz płynnie.
    Chyba z każdą "wariacją" jest coraz lepiej. Piateczka.
  • Kocwiaczek 09.11.2020
    A to tak przychodzi spontanicznie. Nie staram się tego usilnie kontrolować. Pisze jak mnie najdzie, nie zmuszam się i nie szukam na siłę rymu. Wiem, że niektóre są dokładne, ale w takim "tworze" (ciężko mi go sklasyfikować), może zostanie mi to wybaczone;) Dzięki za wizytę i pozytywny odbiór.
  • laura123 09.11.2020
    poprawiłaś - korekta

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania