Z cyklu "bzdetki wieczorne" – W Betlejem weselej!

Nie wiem, o której zaczynacie świętować, zatem wysyłam już teraz:)

 

//

 

– Patrzcie kochani, jakaż to heca, cóżże ten Bzdetek dzisiaj nam wznieca?

– Podpala płomień u świecy wielkiej, może ognisko jakieś tu będzie?

– Gdzie tam ognicho, jak same siano, nawet już rybkę dał smacznie podaną.

– A poza rybcią jest jeszcze przaśniej. Potrawy śmieją się do nas rubasznie.

– Racja, to prawda, cóż za pyszności, jest karp w galarecie, nawet bez ości!

– Do tego pierogi i w barszczu uszka...

– O ja cię kręcę, z grochem kapusta!

– No i śledziki w octowej zalewie, ino im skórkę widelcem przetrzepię!

– Ło matko, nie mogę, zaraz popłynę, obok śledziorów, coś z halucynem!

– Toż to makowiec. O kurde bele, zeżrem go bracie, się nie podzielę.

– A bierz i cały, lecz zostaw sernik. Będę go międlił jak cud najświętszy.

– Ale poczekaj, najpierw grzybowa, co by zwierzęta ruszyły w słowa.

– Jejku, jejuniu, o co ta kłótnia, wszakże wiadomo dla kogo kutia!

–  Ależ to proste, jej pragnie ciocia. Jużże ją łyżką z miski wygrzmoca.

– Nie wiem, jak zmieszczę tę strawę bracie, skoro już muszę rozpinać gacie...

– Dzisiaj się chowa taryfa ulgowa, skoro na stole jest jarzynowa.

– Trzeba nam polać do animuszu, Bzdetku zapodaj kompotu z suszu!

 

– Moi najmilsi, jak życzę zdrowia. Uczta w całości czeka gotowa. Ale talerza pustego nie tykać – to dla przybysza, jeśli zawita. Dziś Pan się rodzi, radość to wielka. Zmówmy modlitwę, rozgrzejmy serca. Razem z rodziną, siostry i bracia, nieśmy kolędę do tych w zaświatach. Niechże wnet smutki precz pójdą stąd. Tak rzecze Bzdetek – Wesołych Świąt!

 

– A żeby nie wchodzić kucharzowi w paradę, dodam od siebie, jakem Kocwiaczek;), by łaska Pańska na wszystkich zstąpiła i przez rok kolejny zawsze w was żyła! Niech wiara w Pana, wskroś niepojęta, umocni bliźnich w najbliższe święta. Teraz już kończę, na was jest kolej. Jeszcze raz zdrowia – a ty, Bzdetku, polej!

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 4

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (11)

  • Onyx 24.12.2020
    Super! Jest klimacik, humorek i lekkość. Wesołych świąt, Kociku!
  • Kocwiaczek 24.12.2020
    Wzajemnie i wszystkiego najlepszego na nowy rok:)
  • Dekaos Dondi 24.12.2020
    Kocwiaczkowa↔Ano tak zacznę, iż? wesoło i apetycznie? i Życzenia Zacne?
    Tego samego życzę Tobie, a o czym jeszcze marzysz, to sobie dopowiedz.
    Gdyż nie mam pojęcia, na co masz chęcia?
    Pozdrawiam:))↔5
  • Kocwiaczek 24.12.2020
    Oj, dopowiem:) Dużo tego, a dla ciebie najlepszego!
  • Shogun 24.12.2020
    Iście zacnie :) I z humorem i wesoło, a przede wszystkim apetycznie, aż zgłodniałem ;) Dobrze, że za chwilę zasiadam do Wigilijnego stołu ;)
    Jak zawsze świetnie napisane :)
    Ze swojej strony dziękuję za życzenia i również życzę wszystkiego najlepszego i jak to powiedział DD, tego co tylko Ty sama wiesz i czego chcesz ;D
  • Kocwiaczek 24.12.2020
    Dziękuję Shoginie. Zdrowia zdrowia i jeszcze raz... pieniędzy ;)
  • Shogun 24.12.2020
    Kocwiaczek ;)
  • Marian 25.12.2020
    Wesołych, wesołych i jeszcze raz wesołych świąt.
  • Kocwiaczek 25.12.2020
    Dziękuję i wzajemnie :)
  • Pan Buczybór 25.12.2020
    Kurczę super. Aż szkoda, że wczoraj nie przeczytałem. Tak czy owak bardzo spoko, zrobiłem się głodny i staropolskim zwyczajem: nawzajem :)
    Pozdrawiam
  • Kocwiaczek 25.12.2020
    Dziękuję i z wzajemnością:)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania